25.08.2005 | 03:14
MAK je napisao:
Jedino što zamjeraju je garancija (1 godina, bez on-site podrške) i tech suppoert (90 dana), ali ne tumače da li to odbija ljude, nego samo kažu da se Apple kocka s lojalnošču pod tim uvjetima kakve nema nitko drugi. Mi tu ne vidimo baš neke razlike u odnosu na druga domaća iskustva...
Ne odbija profesionalce, koji kad kupuju sve u kompletu najcesce dobiju uz to i Apple Care podrsku na 3 godine. (Najcesce im sve to organiziraju value added preprodavaci Appleove opreme, jer jedino tako mogu i prodati stogod -- visegodisnje jamstvo je temelj za bilo koju profesionalnu kupovinu).
Pitanje je kako stvari teku u korisnickim vodama. Mene osobno ljuti sto jamstvo na tako skupu opremu (recimo laptope) tece samo jednu godinu. Vecina ljudi pak kupuje a i ne zna sto kupuje; preprodavaci Appleove opreme obicno sute o jamstvu (o njoj saznas tek kad ti nedajboze zatreba), dok prodavacima ostale PC plastike dugogodisnje jamstvo dodje kao mrkva kojom navlace prodaju, jerbo je to jedina vrijednost koju zapravo i prodaju kupcima.
Ako zele promijeniti milje i okrenuti se u jacu borbu za nove korisnike, pitanje je dana kad ce Apple preispitati svoje jamstvene politike. Ako cemo racunalnu industriju usporediti s automobilskom, iskustvo kaze da se najbolje prodaju automobili koji imaju najdulje tvornicko jamstvo i besplatnu podrsku.
Australsko iskustvo: uobicajeno je jamstvo 100,000 km ili 3 godine jamstva (sto prije dodje). Kad je Hyudai najavio jamstvo do 150,000 km, razni Accenti, Sonate, Exceli i Getzi su postali apsolutni bestselleri. Potom je Mitsubshi dosao s petogodisnjim jamstvom i 130,000 km i odmah se to osjetilo u prodaji; Lancer je najednom postao nejvjerojatno popularni automobil. Magna takodjer.
Dotle je Volkswagen, sa svojih skromnih 2 godine jamstva, ostao i dalje pozadinski igrac, iako je novi Polo nevjerojatno dobar automobil a Golf petica u svojem cjenovnom razredu daleko ispred sviju .. ali prodaja to ne pokazuje. Dapace, ljudi cesto prodaju Golfove nakon 2 godine jer znaju da nemaju vise podrske i okrecu se Fordovima, Mitsubishiju i sl.