11.01.2006 | 03:06
Ako me nešto dojmilo danas, onda je to bio posao koji je odradila Appleova marketinška agencija. Imali su gadan zadatak pred sobom. Apple je desetljećima radio na tome da Mac korisnicima zgadi Intel. Počevši od legendarne reklame s pužem (motiv koji stoji u donjem lijevom kutu Jabučnjaka), pa do direktnog ismijavanja u kojoj Intelov Bunnyman gori... o silnoj energiji utrošenoj u razne testove brzine u kojima je PowerPC uvijek bio superioran ne treba govoriti. Sada sve to treba sakriti pod tepih. Abraka-dabra i odjednom su svi oni benchmark testovi u kojima se pokazuje superiornost PowerPC procesora nestali iz priče. Nije više najbitnije biti najbrži, sada je važnije biti ekonomičan.
Dakle, vremena se mijenaju, a Intel je ponudio kvalitetan novi procesor. IBM je kiksao sa svojim 3 GHz obećanjem, a kasnije nije uspio isporučiti low-power G5 koji bi zadovoljio PowerBook. Situacija po pitanju snage je trenutno još uvijek jako mutna, a pogotovo kada se u priču uključi famozna Rosetta emulacija.
No, što je - tu je, život ide dalje, a vjernim Mac korisnicima potrebno je mrski Intel učiniti simpatičnim. Nije tajna da su Jobs i Otellini i u privatnom životu prijatelji - igraju golf zajedno. Steve je jednom prilikom rekao da ga Paul godinama nagovara da Apple počne koristiti Intel procesore. Očigledno je uspio, ali nije to bilo bez ustupaka - Intel je npr. morao promijeniti cijeli vizualni identitet i izgubiti notorni \"Intel Inside\" logo na račun kojega su se zbijale tisuće geekovskih šala. Poruka cijele predstave je: \"Ovo je neki novi Intel, dobar, a ne zločest, Apple ga je konačno oslobodio iz ralja zlog PC-ija...\"
U tom smislu nova Apple Intel reklama je genijalna - izvukli su se iz ****** na najbolji mogući način. Čak su postigli nemoguće - Intel je odjednom simpatičan jer je zapravo bio žrtva! Žaba koja se pretvara u princezu kada je Apple poljubi! Skidam im kapu!
Tko još nije pogledao Keynote ili reklamu može je naći ovdje:
www.apple.com/intel/ads/