30.08.2013 | 14:00
@smayoo je napisao: "Apple je samo bio dobar u tome da prepozna nešto što je napravio netko drugi, ali nije imao snage da to dobro izmarketira (npr. grafički baziran operacijski sustav) ili osjećaja da "ispegla" do kraja (npr. touch-only telefon)…"
"...ali imaju definitivno najjači marketing u branši, tako jak da je stvorio vjersku sljedbu oko Applea tako da mu se čak i ti fuševi - opraštaju"
Potpuno točno i ujedno totalno krivo
Sam S.Jobs je rekao da je Xerox mogao biti na mjestu Applea da su tamo znali što napraviti sa svojim izumima i kako ih iskoristiti na tržištu, ali izum je samo jedan dio rješenja, a inovacija je drugi.
To što je netko izumio kotač, a netko drugi motor s unutarnjim izgaranjem ne isključuje da je neka kompanija tehnološki vrlo inovativna i napravi izvrstan automobil i za to je angažirala tisuće inženjera i stručnjaka, jer marketinški ne možeš uspjeti s lošim proizvodim, možeš stvoriti samo kratkoročni hype.
E sad problem broj jedan je što je Apple kompanija koja je svojim prisustvom na tržištu, svojim načinom komunikacije i sa svojim proizvodima došla (zadnjih 30 godina) u rang firme koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Ili ih mrziš ili voliš nema sredine, iako i to se mijenja pogotovo od kad nema Jobsa i te jedne doze bahatosti.
Najbolji primjer je @smayoin komentar s ovom slikom koja nema veze s upitom u temi, jer eto svijet slavi jednog lika koji je "prljavi hipster", a s druge strane isti taj svijet prešućuje jednog dokazanog računalnog genija i automatski se stvara u ovom slučaju osjećaj nepravednosti i taj jedan odnos prema Appleu koji je toplo-hladan nikako ne i neutralan.
E sad taj računalni genij nije ponudio konačni proizvod već "alate", izume s kojima te proizvode možeš napraviti (ranija priča o kotaču, motoru i automobilu), a ljudi vole ono što mogu dotaknuti ili osjetiti, a ne nešto što je za njih totalna "apstrakcija", iako ta "apstrakcija" pokretala sve to što oni sami obožavaju.
Znači bit je u tome da je Apple ponudio prvo komercijalno kućno računalo s grafičkim korisničkim sučeljem koje koristi miša. To što je netko drugi izmislio miša kao i GKS i to što je taj miš čamio desetljeće čekajući svoju komercijalnu primjenu je opet priča o kotaču i automobilu. Iako stotine programera su u Appleu ispeglali to GKS i napravili ga funkcionalnim, a ne samo izložbenim primjerkom, a takve ljude nazvati marketinškim stručnjacima je promašeno.
Zatim možemo o "manje bitnim" stvarima koje je Apple ili prvi uveo u komercijalnu upotrebu ili ih totalno redefinirao i tako ih popularizirao, ali za sada neću o tome, jer je potrebno vremena kojeg trenutno nemam.