03.06.2014 | 15:33
Jedino nisam baš shvatio sve opcije, koje su omogućili developerima. Dal je tu stvarno toliko toga izmjenjeno na bolje?
Slažem se s Userom - developeri su ovoga puta odlično prošli na više fronti.
Jedna od najvažnijih je WebGL - usprkos najavama da će ga Apple bojkotirati kako bi zaštitio prodajne kanale appova, dogodilo se suprotno - uskočili su u vlak kojim već neko vrijeme uspješno upravlja Mozilla i u kojem se vozio Chrome. Za korisnike to znači nativni 3D u web browseru, bez potrebe za pluginovima. Chromeu to nije uspjelo sa NaCl platformom, ali čini se da Mozilli hoće. Way to go!
Što se Metala tiče, on je, nakon prakse direktnog programiranja grafičkih čipova koja je gotovo izumrla u proteklih 20 godina, pokazao da još nismo u potpunosti izgubili razum oslanjajući se isključivo na brzinu (u ovom slučaju grafičkih) procesora - implementiran je "pametniji" middleware koji eliminira (mjereno brzinom) 90% overheada između GPU-a i high-level koda. To je velika stvar i vjerojatno će dokazati u praksi da je takvo što moguće napraviti i sa svim drugim grafičkim middlewareima koje danas koristimo.
Dev studiji uglavnom nisu ti koji biraju middleware jer rijetko tko radi svoj engine. Middleware biraju oni koji rade engine. Unity je, kao primjer jednog od najzastupljenijih enginea, obavio testove i zaključio da nikad nisu imali jednostavniju tranziciju 3D APIja. To znači da će je moći napraviti i svi ostali - barem za Mac. Drugim platformama Apple je ovim potezom doista stvorio problem jer, ako se žele boriti u 3D areni, moraju napraviti isto (svoju verziju Metala) - i moraju to napraviti brzo. U međuvremenu će (primjerice) 3D igre na Androidu u odnosu na iOS izgledati kao PS1 u odnosu na PS4. Što će dovući dodatnu količinu "mobile-serious-gaming" publike na iOS uređaje.
O Swiftu imam, kao vjerojatno i većina developera, podijeljeno mišljenje. Nije bilo lako prilagoditi se na Obj-C, a već je postao povijest. Swift se, na papiru, čini odličnim. Apple je jučer održao obećanje i odmah nakon Keynotea objavio dokumentaciju - Swiftov manual na 650 stranica je dovoljan za pohvatati sve bitno. Odlično je napisan i preporučam ga svim potencijalnim developerima za pročitati što prije. S obzirom na, u ovom trenutku, skoro 0% iskustva sa Swiftom, mogu komentirati samo opći dojam - a dojam je da su spojili najbolje od Obj-C (u koji je već štošta bilo spojeno) sa idejom skriptualnog jezika. Onaj tko poznaje Obj-C, u Swiftu neće naići na puno nepoznanica - naići će samo na nove, jednostavnije načine za obaviti sve što je radio do sad. Playground je sjajna stvar i ne znam zabavlja li me više kao alat za edukaciju ili za produkciju.
Ima još gomila jednako dobrih "igračaka" ispod haube tako da mogu zaključiti da smo jučer dobili puno, puno više od novog skina OS-a.