26.12.2014 | 19:26
Bertone kaže:
stefanjos kaže:
reci cu samo kako su meni objasnili, znaci auto naravno ima istu tezinu, ali kako su krace opruge, manje podnose isto opterecenja. pa time tezina posljedicno djeluje na gume(jer su one zadnji oslonac izmedu auta i ceste) e pa onda treba pumpati visi tlak da bi onda one podupirale tu tezinu a da se ponasaju (ili barem pokusaju) ponasati kao i serijske. pa da sve dode do neke ravnoteze, naravno, uz nizi auto
Moram te pitati.. da li si ti kupio Pola sa tvornički spuštenim i takozvanim sportskim ovjesom ili si to radio kod "khm" majstora kasnije?
Odmah odgovor na prvo, odnosno ukoliko si auto kupio s tvornički tvrđim i spuštenim ovjesom.
VW ti ugrađuje tri vrste opruga, koju vrstu imaš na svom autu možeš provjeriti tako da pogledaš drugi ili treći namotaj opruge s gornje strane i tamo ćeš vidjeti jednu, dvije ili tri točke (točka je nanos boje promjera cca 1x1 cm). Od broja točki ti ovisi dužina opruge i njena tvrdoća s time da je jedna točka najmekša i najduža, a sa tri točke najkraća i najtvrđa oprzga s time da je maksimalna razlika između najmekše i najtvrđe oko 1,5 cm u ukupnoj visini opruge. Nadalje, u zavisnosti od vrste opruge imaš i tri vrste amortizera koji su različitog hoda od minimalne do maksimalne točke kretanja te brzine kretanja klipa u samom amortizeru.
Kombinacija opruga + amortizer ti je osnov ovjesa od kojeg ovisi da li će ovjes biti mekši (imati će mekše opruge i dulji hod amortizera pa ja auto udobniji) ili tvrđi (tvrđe opruge i kraći hod amortizera pa je auto ne udobniji)no reakcija ovjesa je brža pa se auto manje giba. Kako rekoh to je osnov i na to se nanadovezuje još masa stvari kao što je debljina stabilizator štangi, podešenost kuta kotača (špur), vrsta selen blokova itd.
Drugim riječima, ukoliko je ovjes tvornički spušten ili ima tzv. sportski ovjes, težini vozila su prilagođene opruge i amortizeri pa samim time neogibljena masa (guma+felga) i ne bi smjelo nikako utjecati na ponašanje u vožnji (stabilnost) bio u gumi "zrak" ili dušik, a isto tako nema veze viši tlak od +0,1 u pogledu nekakvog uravnoteženja sila između običnog i sportskog ovjesa.
Poanta višeg tlaka je u tome da imaš niskoprofilnu guma koja se mora pumpati višim pritiskom od ne niskoprofilne, odnosno onog uobičajenog 2,0/1,9.
Usput kad sam se već raspisao, prvom prilikom provjeri kakve selen blokove imaš i ako nisu silikonski (tvornički dolaze uz VW Polo GTI, Seat Ibizu Cupra) traži da ti ih zamjene jer ovi obični na našim cestama izdrže 20-25k km.. cijena po komadu je negdje oko 100 kn.
original opruge nemogu sada provjeriti, ali budem cim prije(zapakirane su u ormaru) a opruge koje sam stavljao su od eibacha, a te iste vw stavlja u aute kada se trazi spustanje. ugl, ja sam isao do vw, pitao koje stavljaju, dali su mi ponudu, 1900kn, uzeo sam tu ponudu, nasao ljude u zagrebu koji to prodaju, i kupio ih za 1500kn. istu stvar. kasnije sam isao ugraditi kod khm majstora.
selene sam poprilicno siguran da imam iste od gtia, jer su gti i tdi slicni po pitanju nekih karoserijskih slicnosti, znam sa sigurnoscu da su kocnice od tdi i gtia iste, dok su na tsi modelima drukcije. tako da vucem analogiju da su i seleni isti...
a ovo s niskoprofilnom imas pravo. to sam citao na forumima prije. sad moguce je da su i ti majstori ovih 0.1, 0.2 bara mislili samo na niskoprofilnu gumu, ali tada su poprilicno uvjereno rekli za oba seta, a isto su mi rekli i drugi. tako da sam se vodio time. kako god, ako stavim na tvornicko preporuceno, guma mi je odokativno ispumpana, ako nadomjestim tih 0.2 bara izgleda ok, a i pod volanom je ok, inace nije. ...