26.11.2023 | 12:10
drlovric kaže:
BMW G30 mi zanimljiv, ali ne bih kupio stariji od 2021. jer nemaju full virtual cockpit. Tako da gledam redizajnirani model, malo se vodeci i time da su otklonjeni problemi i djecije bolesti inicijalnog modela.
BMW je napravio izvrsni M57 koji je bio nagrađivan od 1999 do 2002, njega je naslijedio loši N57 a njega su nešto poboljšali sa B57 koji je i danas (ako govorimo o 6 cilidara koje je @korisnik preporučio). Motor pati od overengineering-a (primjerice, ulje se ne dodaje odozgor po zdravom principu gravitacije nego se dodaje pod pritiskom odozdo, tako do obični korisnik to ne može sam napraviti).
Cijeli auto je ekstremno složen i pun elektronike i kompjutera koji nešto provjeravaju. Naravno po zakonu velikih brojeva to mora pući prije nago kod onih starih auta bez toga. S druge strane svi auti srednje klase su također puni raznih senzora. Tako da se to više ne može izbjeći. Kako ga kupuješ starog 2 godine i riješiti ćeš ga se za 2-3 godine mislim da te to ne treba zabrinjavati.
EDIT:
Danas se kod takvih kompanija ne otklanjaju problemi i dječje bolesti nego se kamufliraju. Odavno su apsolvirali da prodaju emocije a ne kvalitetan proizvod. Kao u ovdje više puta iznesenom primjeru trajnosti MacPro-a 5.1 (i 4.1), vjerujem da su ekonomisti menadžeri koji vode Apple nebrojeno puta prokleli inžinjere koji su osmislili 5.1.
Malo me plasi i ta zadnja vuca. Da li ici na model sa xDrive ili danasnje elektronike to drze pod kontrolom.
Bolje je imati xDrive ako voziš razumno jer te može izvuči u nekim teško predvidivim situacijama.
EDIT: I na snijegu je naravno bolje imati xDrive. Tvoja procjena je koliko imaš takvih situacija.
Ako voliš voziti na "granici" tada je xDrive pogubniji jer kada probiješ tu granicu više nema kontrole i mogućnosti korekcije za razliku kada prokližeš sa zadnjim pogonom.
Ja sam 30 godina vozio prednji pogon a sada vozim zadnji i ne osjetim razliku u smislu neke opasnosti, ali to je kada voziš normalno ne izigravajući nekog reli vozača.
Jedino se osjeti bolje ubrzanje jer kotači imaju bolji grip.
Ako bih ga kao i 90% prethodnih auta zadrzao 3-4 godine, ne bih jos uvijek presao 100 tisuca km. Tako da vjerujem da bih izbjegao sve te skupe kvarove i odrzavanja, kojih se svi plase. Na koncu to auto je pod jamstvom, i po godinama i po kilometrima. Ili grijesim u necemu?
Danas više nije tako velika razlika u cijeni održavanja između auta od 30k i 70k Eura. Imaš članaka u novinama gdje je vidljivo da cijena (primjerice) blatobrana ili šajba ili far nekog c4 ne zaostaje sa cijenom nekog auta od cca 60k eura.
Nikada nisam uvozio auto. Pojma nemam jel bolje kupiti od neke auto kuce ili od vlasnika. Ne znam ni kako sve to ide oko povrata VAT poreza, jer izvozim ga van EU. Razmisljao sam da ga mozda reg i na HR registraciju, ako bi to imalo financijskog smisla.
Trebam otici u neku spediciju pa popricati sa ljudima.
Mislim da bi ti najmanji rizik (ako nemaš osobu sa znanjem i povjerenjem koja će ti pregledati auto) bio uvoz iz Belgije ili Nizozemske jer:
1. Tamo nema skidanja kilometara i
2. tamo su ceste puno bolje nego na balkanu. Na balkanu su ceste katastrofa a serija 5 je super udobna, pa mnogi likovi (sindrom BMW-a) koji imaju para i voze taj auto 2-3 godine voze po našim cestama neobazirući se na ležeće policajce i rupe na cestama i prilično potroše ovjes.
Imaš firmi koje ti odrađuju posao uvoza za cca 500 do 1000 eura. Kod auta starog 2 godine mislim da ti je rizik zanemariv po pitanju funcioniranja auta osim ovjesa (ovisno o cestama po kojima se vozi i kako se vozi).
Za sve nas koji se malo ili nimalo ne kužimo u stanje auta, kupovanje bez pomoći osobe od znanja i povjerenja je uvijek lutrija. Tu nema garancije. To je rizik koji koji samo pokušavamo smanjiti ali ga ne možemo potpuno isključiti.
Pitao si za 360 stupnjeva kameru, to ti je moja preporuka kod tako dugačkoga auta jer pomaže kod izlaska sa parkinga jer ti kamera prikazuje stanje s lijeve i desne strane ceste (slika podjeljena na ekranu) kada ideš naprijed i kada ideš u rikverc.
Kod iznosa koji ti ulažeš u auto ja bi tražio auto sa velikom navigacijom.
Headup je fora ali može biti i iritantan kod nekog u nekim situacijama.
Night vision je fora za vožnju u ruralnim krajevima gdje nema osvjetljenja, ali na koju se ne možeš osloniti jer ima softwarskih nedostataka pa može biti dvosjekla.