Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


25.11.2023 | 13:35
Molim da mi da daljnjeg NITKO ne govori o samovozećim teslama. Ovo je pogibeljno i neupotrebljivo.
Sori, ali tako je.

x.com/DobackHuffInc/status/1728095391751495764?s=20
25.11.2023 | 14:34
To je toliko zastrašujuće, da se čovjek zapita koga tu treba prvo zašamarat. Proizvođača, onog tko je to odobrio u prometu ili vlasnika vozila?
No na stranu ovo gore, ova dva degenerika su bar u 20 slučaja ostale sudionike doveli u vrlo izglednu pogibeljnu situaciju. Meni je ovo izgledalo ko ruski rulet
25.11.2023 | 18:10
Daleko je to od ikakve sigurne upotrebe u otvorenom prometu.

No, mene još više brinu baterije u smislu sigurnosti, benzinski auti se zapale, ali ih ugasiš. Dizeli rijetko, ali ih ugasiš. Ova sranja kada se zapale, taj auto je gotov, cijeli, nema tu nazad, on je nestao. I lako za njega, problem je što zapale i sve oko sebe. Samo čekam neki slučaj kod nas u javnoj garaži i koja će to katastrofa biti.

Kako izgleda u privatnim garažama znamo, vidjeli smo kako je završio onaj Aston Martin u Opatiji...
25.11.2023 | 18:44
Znam da se neki neće složiti, ali današnja elektronika i pomagala su općenito kakica i vjerujem da je dobar broj nesreća po gradu uzrokovan baš njom,a ovo sa Tesla autonomnom vožnjom je još par levela iznad

Moj primjer od prije tri dana, vozim novu Octaviu (ok, nije neki super luksuzni i pametni auto, ali...),.. i dakle vozim Octaviu Jadranskom avenijom prema Lučkom srednjom prometnom trakom 80 km/h (toliko je ograničenje) i DSG je drži u 6-oj brzini (manja potrošnja, jel`) i ja znam da se na nadvožnjaku iznad oteretnog kanala izvode radovi i da je promet za oba smjera preusmjern na sjeverni kolnik Jadranske pa na vrijeme dajem desni žmigavac da se prestrojim u krajnju desnu traku u kojoj se paralelno sa mnom vozi lik s kombijem možda i mrvu sporije od mene, znači moja namjera je proći ga i prestrojiti jer imam do suženja još cca 150 metara.
Ispred mene jedno dvadesetak metara udaljen, istom brzinom kao i ja, vozi drugi čovjek koji u jednom trenutku panično nagazi na kočnicu jer je shvatio da je ispred njega suženje (zašto je kočio nije mi jasno jer ispred njega nije bilo nikoga, ali dobro, sto žena dvjesto si*a), ja dodajem gas da se sigurno prestrojim ispred kombija, ali Octavia kaže NE i samostalno počinje kočiti, elektroniku nije briga kaj sam dao desni žmigavac da se prestrojavam i da neću naletjeti na auto ispred sebe koji koći (jer ima i više nego dovoljno mjesta i vremena), elektroniku nije briga kaj naglim kočenjem smanjuje razmak između mene i kombija ispred kojeg sam se trebao prestrojiti, elektronika prati samo funkciju sprečavanja eventualnog naleta na vozilo ispred i boli ju kuka kaj se dešava sa ostalih strana vozila,... na kraju sam ispao divljak koji je smotao naglo lijevo (srećom je treća krajnja lijeva traka bila full prazna, polugom na volanu prešaltao u treću i zakucao gas do poda i zaobišao auto ispred sebe s lijeve strane što mi uopće nije bila namjera,... hebena pomoć u vožnji, nema što
25.11.2023 | 20:00
To da samostalni sustavi pomoći u vožnji baš i nisu inteligentni, već znamo, ali izjaviti da su upravo ti sustavi uzrok dobrog dijela nesreća po gradu, je ipak pretjerivanje.

Velika većina automobila u prometu kod nas, uopće nema takve sustava (vozni park nam je i dalje prilično star), a i kod onih koji takve sustave imaju, vjerujem da je broj situacija u kojima ti sustavi spriječe sudar, ipak veći od broja situacija u kojima dođe do sudara upravo zbog njihovog djelovanja.
25.11.2023 | 20:29
m@xym kaže:
... ali izjaviti da su upravo ti sustavi uzrok dobrog dijela nesreća po gradu, je ipak pretjerivanje...

Trebao bi to reći mom frendu koji se prije dva mjeseca motorom zabio u zadnji kraj A3 koji je samostalno naglo zakočio na Av. Dubrovnik jer se ispred njega naglo prestrojio auto kroz tri prometne trake,... žena iz A3 je sama rekla da joj je auto naglo sam zakočio jer se lik ubacio ispred nje (lik je naravno produžio dalje vjerojatno nesvjestan posljedice koju je prouzročio),... frend je naravno kriv jer nije držao dovoljan razmak iza vozila koje je ispred njega iako ne znam koliko veliki treba biti razmak između vozila ako voziš motor od cca 260 kg i koji ima na malim brzinama barem duplo veći zaustavni put od auta (išli su cca 40 km/h jer su taman krenuli sa semafora).
26.11.2023 | 00:36
Čisto da objasnim kako funkcionira front assistant. Iz nekog razloga senzori osjete neku prepreku(niti je auto niti je pješak niti je neka životinja) i na displayu ti iskoči auto koji izgleda kao nakostriješena kokoš u crvenoj boji. Naravno refleksno stisneš kočnicu ali pedala brutalno propada i auto koči kao da su sto đavla ispred njega……a nema baš ničega . Dakle elektronika brate mili radi ovisno o tome kako se poslože planete. Ne dogodi se često ali kad se dogodi, panično gledam u retrovizor tko će se zabit u mene. Provjereno na više vozila iz vag koncerna
26.11.2023 | 10:20
@Bertone,

Po kojoj logici je nešto što se dogodilo tebi i još jednom tvom prijatelju, dokaz da su autonomni sustavi uzrok dobrog dijela nesreća po gradu?

Ja se slažem sa tobom da ni u tvom slučaju, niti u slučaju tvog frenda, ne bi došlo do prometne nezgode da oba automobila nisu imali autonomne sustave kočenja.
Samo tvrdim da broj takvih nezgoda ni približno ne predstavlja "dobar dio nesreća po gradu", iz jednostavnog razloga što je broj automobila u prometu, koji uopće imaju ugrađene takve sustave, je znatno manji od broja automobila koji takve sustave imaju.

A, sudeći prema prometnoj kulturi naših vozača, veći je broj potencijalnih sudara koje takvi sustavi spriječe, nego što je broj sudara koje izazovu (zbog prebrze ili neočekivane reakcije).

Držanje dovoljnog razmaka je, slično kao i "prilagođavanje brzine vožnje uvjetima na cesti", vrlo problematično jer u svakodnevnom prometu, pogotovo po gradu, razmak između automobila je uglavnom takav da je nedovoljan u slučaju da neki od automobila iznenada, iz čistog mira, i bez ikakvog vidljivog razloga, naglo zakoči.
26.11.2023 | 11:20
@JOHN

Kad si ti uspio vidjeti nakostriješenu kokoš ,... meni se samo komplet instrumenti zacrvenjeli i bljeskali i nisam ih uopće imao vremena gledati nego sam refleksno tražio izlaz iz neugodne situacije.

@m@xym

Ok, slažem s tobom da izraz "dobar dio nesreća" nije dobar jer ostavlja čitatelju da sam izvuče zaključak koliki je to dio, na žalost točan broj ili postotak ti ne mogu dati jer naš MUP ne vodi takve statistike, ali kako se vozim svakodnevno po ZG mogu vidjeti masu novih automobila koji sigurno imaju građene sustave pomoći kako vozači (ili auti) rade čudne, nepotrebne i opasne radnje u prometu.

Ovo svoje iskustvo kaj sam opisao od prije par dana je samo zadnje unazad 2-3 godine, imam još lijepih iskustava da sa "modernim" autima tako da sam pobornik mišljenja da auti moraju biti analogni, a ne digitalni
26.11.2023 | 11:49
Ja imam taj sustav na Peugeot 3008 i ne radi mi probleme. Nekada upozori da je vozilo ispred mene preblizu ili da kocim, ako se nesto neplanirano dogodi (pjesak, neko se ubaci u traku, biciklist ili sta znam).

Nisam jos dozivio da auto sam zakoci, a pise u opremi da ima to. Sad ne znam jel moji slucajevi nisu dovoljno ekstremni da se to aktivira ili je moj sustav kocenja pokvaren

Mene recimo nervira onaj sustav za mrtvi kut, upali se lampica na retrovizoru. Kada pada kisa ili snijeg, taj senzor valjda konstantno hvata tu vlagu pa mi stalno svijetli da mi je netko u mrtvom kutu, sto gubi cijeli smisao tog sustava.

Imam i sustav za drzanje vozila u prometnoj traci. Nekada zaobilazim udarnu rupu, slivnik, kamen na putu, pregazenu zivotinju, sta god, i naglo skrenem bez zmigavca, on mi otima volan natrag Tako da je to jako brzo iskljuceno.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
26.11.2023 | 12:10
drlovric kaže:
BMW G30 mi zanimljiv, ali ne bih kupio stariji od 2021. jer nemaju full virtual cockpit. Tako da gledam redizajnirani model, malo se vodeci i time da su otklonjeni problemi i djecije bolesti inicijalnog modela.


BMW je napravio izvrsni M57 koji je bio nagrađivan od 1999 do 2002, njega je naslijedio loši N57 a njega su nešto poboljšali sa B57 koji je i danas (ako govorimo o 6 cilidara koje je @korisnik preporučio). Motor pati od overengineering-a (primjerice, ulje se ne dodaje odozgor po zdravom principu gravitacije nego se dodaje pod pritiskom odozdo, tako do obični korisnik to ne može sam napraviti).
Cijeli auto je ekstremno složen i pun elektronike i kompjutera koji nešto provjeravaju. Naravno po zakonu velikih brojeva to mora pući prije nago kod onih starih auta bez toga. S druge strane svi auti srednje klase su također puni raznih senzora. Tako da se to više ne može izbjeći. Kako ga kupuješ starog 2 godine i riješiti ćeš ga se za 2-3 godine mislim da te to ne treba zabrinjavati.

EDIT:
Danas se kod takvih kompanija ne otklanjaju problemi i dječje bolesti nego se kamufliraju. Odavno su apsolvirali da prodaju emocije a ne kvalitetan proizvod. Kao u ovdje više puta iznesenom primjeru trajnosti MacPro-a 5.1 (i 4.1), vjerujem da su ekonomisti menadžeri koji vode Apple nebrojeno puta prokleli inžinjere koji su osmislili 5.1.

Malo me plasi i ta zadnja vuca. Da li ici na model sa xDrive ili danasnje elektronike to drze pod kontrolom.


Bolje je imati xDrive ako voziš razumno jer te može izvuči u nekim teško predvidivim situacijama.

EDIT: I na snijegu je naravno bolje imati xDrive. Tvoja procjena je koliko imaš takvih situacija.

Ako voliš voziti na "granici" tada je xDrive pogubniji jer kada probiješ tu granicu više nema kontrole i mogućnosti korekcije za razliku kada prokližeš sa zadnjim pogonom.
Ja sam 30 godina vozio prednji pogon a sada vozim zadnji i ne osjetim razliku u smislu neke opasnosti, ali to je kada voziš normalno ne izigravajući nekog reli vozača.
Jedino se osjeti bolje ubrzanje jer kotači imaju bolji grip.

Ako bih ga kao i 90% prethodnih auta zadrzao 3-4 godine, ne bih jos uvijek presao 100 tisuca km. Tako da vjerujem da bih izbjegao sve te skupe kvarove i odrzavanja, kojih se svi plase. Na koncu to auto je pod jamstvom, i po godinama i po kilometrima. Ili grijesim u necemu?


Danas više nije tako velika razlika u cijeni održavanja između auta od 30k i 70k Eura. Imaš članaka u novinama gdje je vidljivo da cijena (primjerice) blatobrana ili šajba ili far nekog c4 ne zaostaje sa cijenom nekog auta od cca 60k eura.


Nikada nisam uvozio auto. Pojma nemam jel bolje kupiti od neke auto kuce ili od vlasnika. Ne znam ni kako sve to ide oko povrata VAT poreza, jer izvozim ga van EU. Razmisljao sam da ga mozda reg i na HR registraciju, ako bi to imalo financijskog smisla.

Trebam otici u neku spediciju pa popricati sa ljudima.


Mislim da bi ti najmanji rizik (ako nemaš osobu sa znanjem i povjerenjem koja će ti pregledati auto) bio uvoz iz Belgije ili Nizozemske jer:
1. Tamo nema skidanja kilometara i
2. tamo su ceste puno bolje nego na balkanu. Na balkanu su ceste katastrofa a serija 5 je super udobna, pa mnogi likovi (sindrom BMW-a) koji imaju para i voze taj auto 2-3 godine voze po našim cestama neobazirući se na ležeće policajce i rupe na cestama i prilično potroše ovjes.

Imaš firmi koje ti odrađuju posao uvoza za cca 500 do 1000 eura. Kod auta starog 2 godine mislim da ti je rizik zanemariv po pitanju funcioniranja auta osim ovjesa (ovisno o cestama po kojima se vozi i kako se vozi).

Za sve nas koji se malo ili nimalo ne kužimo u stanje auta, kupovanje bez pomoći osobe od znanja i povjerenja je uvijek lutrija. Tu nema garancije. To je rizik koji koji samo pokušavamo smanjiti ali ga ne možemo potpuno isključiti.

Pitao si za 360 stupnjeva kameru, to ti je moja preporuka kod tako dugačkoga auta jer pomaže kod izlaska sa parkinga jer ti kamera prikazuje stanje s lijeve i desne strane ceste (slika podjeljena na ekranu) kada ideš naprijed i kada ideš u rikverc.

Kod iznosa koji ti ulažeš u auto ja bi tražio auto sa velikom navigacijom.
Headup je fora ali može biti i iritantan kod nekog u nekim situacijama.
Night vision je fora za vožnju u ruralnim krajevima gdje nema osvjetljenja, ali na koju se ne možeš osloniti jer ima softwarskih nedostataka pa može biti dvosjekla.
26.11.2023 | 12:12
Kako vam radi "auto hold" (koji ga imate)?, ono da ne moraš držati kočnicu na semaforu ako si u "D",... jel vam kad auto sam krene iako niste ni taknuli gas?

To mi je vrh pomoći kad se dogodi jer tada (valjda zbog premale brzine) "front assistant" ne radi i ako sam ne opleteš po kočnici sigurno si se naslonio na auto ispred sebe.
26.11.2023 | 14:48
Bertone kaže:
@JOHN
... imam još lijepih iskustava da sa "modernim" autima tako da sam pobornik mišljenja da auti moraju biti analogni, a ne digitalni


Ja sam upravo suprotnog stajališta, da bi automobili trebali biti potpuno "digitalni" tj. autonomni, a "analogne" automobile i ljudske vozače bi trebalo maknuti sa ceste, jer bi jedino na taj način bi minimizirali broj prometnih nezgoda.

Svakodnevno sam u situaciji da gledam kako se velika većina vozača ponaša na dvije različite lokacije, i doslovno me straši reakcija tih vozača.

Jedna lokacija je kružni tok koji je "nakalemljen" na nekadašnje raskršće, na način da je nekadašnji pravac sa prednošću prolaza, postao jedna strana tog kružnog toka. Posljedica toga je da praktično nitko od vozača ne daje žmigavac kod ulaska u kružni tok, jer ulazi u kružni tok vozeći se pravo tj. zadržavajući smjer kretanja (a drug problem je to što većina vozača niti ne zna kako ni se trebalo voziti kroz kružni tok), i ono što je još važnije, svi vozači koji ulaze u kružni tok sa te prometne trake, misle da oni imaju prednost prolaza, tj. da bi im vozač unutar kružnog toka trebao "pustiti prednost", iako znakovi govore potpuno suprotno (prednost prolaza imaju vozači unutar kružnog toka).

Druga lokacija je u neposrednoj blizini lokalne bolnice, dakle vrlo prometno mjesto kojim tijekom dana prođe veliki broj vozila, gdje su znakovi postavljeni tako da prednost nema onaj tko nailazi sa "glavne ceste", nego vozila sa "sporedne" ceste (jer se radi o trasi kojom prolaze vozila hitne pomoći). I na toj lokaciji, većina vozača se ponaša kao da znakovi ne postoje, i voze kao da prednost ima vozač na "glavnoj cesti".
Jedini razlog zašto ne dolazi do sudara je taj što je tu brzina mala, i, paradoksalno, što većina vozača, ili ne zna prometne propise, ili svjesno ignorira prometne znakove.

U oba dva slučaja, vozač koji vozi po propisima (ili autonomno vozilo) riskira "izazivanje" prometne nezgode, prolaskom kroz te dvije lokacije.
26.11.2023 | 15:19
Bertone kaže:
@JOHN

Kad si ti uspio vidjeti nakostriješenu kokoš ,... meni se samo komplet instrumenti zacrvenjeli i bljeskali i nisam ih uopće imao vremena gledati nego sam refleksno tražio izlaz iz neugodne situacije.

@m@xym

Ok, slažem s tobom da izraz "dobar dio nesreća" nije dobar jer ostavlja čitatelju da sam izvuče zaključak koliki je to dio, na žalost točan broj ili postotak ti ne mogu dati jer naš MUP ne vodi takve statistike, ali kako se vozim svakodnevno po ZG mogu vidjeti masu novih automobila koji sigurno imaju građene sustave pomoći kako vozači (ili auti) rade čudne, nepotrebne i opasne radnje u prometu.

Ovo svoje iskustvo kaj sam opisao od prije par dana je samo zadnje unazad 2-3 godine, imam još lijepih iskustava da sa "modernim" autima tako da sam pobornik mišljenja da auti moraju biti analogni, a ne digitalni


Dobro, ajd malo sam pretjerao nije kokoš al je iritantno zvukom i slikom


IMG_7488.jpeg
26.11.2023 | 15:26
drlovric kaže:
Ja imam taj sustav na Peugeot 3008 i ne radi mi probleme. Nekada upozori da je vozilo ispred mene preblizu ili da kocim, ako se nesto neplanirano dogodi (pjesak, neko se ubaci u traku, biciklist ili sta znam).

Nisam jos dozivio da auto sam zakoci, a pise u opremi da ima to. Sad ne znam jel moji slucajevi nisu dovoljno ekstremni da se to aktivira ili je moj sustav kocenja pokvaren

Mene recimo nervira onaj sustav za mrtvi kut, upali se lampica na retrovizoru. Kada pada kisa ili snijeg, taj senzor valjda konstantno hvata tu vlagu pa mi stalno svijetli da mi je netko u mrtvom kutu, sto gubi cijeli smisao tog sustava.

Imam i sustav za drzanje vozila u prometnoj traci. Nekada zaobilazim udarnu rupu, slivnik, kamen na putu, pregazenu zivotinju, sta god, i naglo skrenem bez zmigavca, on mi otima volan natrag Tako da je to jako brzo iskljuceno.


Ni meni nikad sam ne zakoči(vjerojatno nisam bio u situaciji da ću nekoga zgazit), ali kad me tako strefi(isprepada) to zvučno i svjetlosno upozorenje jebena mi je refleksivna reakcija noga lagano na kočnicu. Ako trunkicu malo jače stisneš, kreće asistencija, pedala kao da propadne i auto silovito koči, pale se sva četiri žmigavca i pitaš se koji k….c dogodio.
Nije to nešto često. Možda se dogodi jednom u 5-6 tis km. A redovito se desi recimo kod punice na prilaznom putu, ako registrira neku višu travkicu ili sl., pa uglavnom si na cesti objašnjavam da vjerojatno registrira nekog kukca ili sl.
Zanimljivu situaciju je imao moj frend sa Kodiaqom, ali njegov se zaustavio, preklopio još retrovizore, upalili se žmigavci i auto nije više htio s mjesta bez vučne službe i ovlaštenog servisa.
Retardirano do bola.
Sva ta elektronika je toliko mušićava da postaje upitna što se tiče same sigurnosti u prometu, a ova Tesla je fantastičan primjer poluproizvoda
26.11.2023 | 15:30
Bertone kaže:
Kako vam radi "auto hold" (koji ga imate)?, ono da ne moraš držati kočnicu na semaforu ako si u "D",... jel vam kad auto sam krene iako niste ni taknuli gas?

To mi je vrh pomoći kad se dogodi jer tada (valjda zbog premale brzine) "front assistant" ne radi i ako sam ne opleteš po kočnici sigurno si se naslonio na auto ispred sebe.


Front assistant definitivno radi na brzini od oko 5-10km/h jer mi kod punice registrira koju višu travku na prilaznom putu.
Auto hold nemam jer imam klasičnu ručnu
26.11.2023 | 16:35
JOHN kaže:
Dobro, ajd malo sam pretjerao nije kokoš al je iritantno zvukom i slikom


Ma nisi pretjerao, ja sam pomislio da me iza volana gleda ljuti Cylons sa očnom manom.

JOHN kaže:
Front assistant definitivno radi na brzini od oko 5-10km/h jer mi kod punice registrira koju višu travku na prilaznom putu.


Znam da radi na malim brzinama,... osim kad sam odluči da ne treba raditi

JOHN kaže:
Auto hold nemam jer imam klasičnu ručnu


E ta el. ručna je posebno veselje,... Toyota Yaris Cross, silazak sa malo višeg rizola brzinom većom od puža koji puže u rikverc, senzor je prepoznao kao udarac i el. ručna zablokirala kotače i moš se slikati, zovi servis da dođu po auto.
26.11.2023 | 17:21
Prije 2-3 godine sam gledao neki "test" na YouTube, gdje su sa 3-4 različite marke automobila testirali automatsko zaustavljanje zbog prepreke na putu (napuhana maketa automobila), i većina automobila (ako se ne varam svi osim jedne marke) je pala na testu, tj. nisu zakočili dovoljno rano da spriječe sudar.

Meni je polu-automatska kočnica (polu- zato što moraš ručno zakočiti, a -automatska jer je ne moraš otkočiti kod pokretanja) pravo otkriće, i vrlo brzo sam se navikao na nju. Jedino što me nervira je to što se u gradskim gužvama relativno brzo pregrije kvačilo, ako stalno ne izbacujem auto iz brzine, pa odmah opet u brzinu, kod kretanja mic-po-mic u koloni.
26.11.2023 | 17:29
Mislim da je ovdje ključno to što je napisao JOHN - da se radi o autima iz VAG koncerna.
Kum vozi Volvo, ima sve te điđe, rade savršeno. Jednu večer smo poslije neke predbožićne fešte išli skupa ća njegovim autom (u Zagrebu), dao mi je ključ da ja vozim jer je on pio, a ja nisam. Krenuo sam s parkinga u mračnoj ulici, nakon 20 m izleti mi klinac na biciklu, neosvijetljenom. Ja sam ga primjetio tek kad je auto sam stao, a klinac nas pogledao kao zec u svjetlu farova. Da nije bilo toga, sigurno bi mu nešto slomio kad bi naletio na njega i vrlo bih teško poslije dokazao da nisam kriv. Jer, eto, "nisam prilagodio brzinu uvjetima na cesti" (iako je brzina bila <20).
Ja vozim Subaru. Ima dosta tih điđa, ali nema sve (nema kontrolu prometa kad u rikverc izlaziš s parkirališta, nema mrtvi kut u retrovizoru). Kad zaključi da je ispred neka zapreka koju nisam primjetio, najprije zapijuče i zablinka pa tek onda stišće kočnicu, ali odustaje ako ja vrtim volanom i dodajem gas. Nijednom me još nije to dovelo u situaciju da me RADI TOGA netko otraga (skoro) napuca, ali bilo je situacija kad mi je pomoglo da JA nekog ne napucam otraga (jer sam primjetio da auto ispred mene naglo koči nakon što je moj auto to primjetio i već počeo kočiti). Držanje u traci ja uključim samo kad sam na autocesti i umoran. Ako ne želim da mi trga volan, moram davati žmigavac. Nije loša navika.
Slažem se s m@xymom da je ovo sada prijelazno razdoblje do situacije u kojoj će ne-autonomna vožnja (tj. da čovjek sam upravlja vozilom umjesto da vozilo upravlja samo) biti dozvoljena samo rijetkima koji će morati dokazivati posebno rigorozne kriterije sposobnosti (kao što danas ne može tek tako svaka šuša imati dozvolu za nošenje oružja).
26.11.2023 | 21:42
Sutra, u ponedjeljak, 27.11. u 21:15 na HTV2 je repriza filma "Deepwater Horizon". Toplo preporučam svim vjernicima crkve fosilnih goriva i mantrašima "litijske baterije su jako opasne". BTW, ekološka šteta koju je ta havarija prouzročila (a to je bilo prije 13 godina) ne samo da nije sanirana, nego do danas čak nije niti prestala rasti (samo se rast usporio).
26.11.2023 | 21:46
Bertone kaže:
JOHN kaže:
Auto hold nemam jer imam klasičnu ručnu


E ta el. ručna je posebno veselje,... Toyota Yaris Cross, silazak sa malo višeg rizola brzinom većom od puža koji puže u rikverc, senzor je prepoznao kao udarac i el. ručna zablokirala kotače i moš se slikati, zovi servis da dođu po auto.


Kakve veze ima auto hold s ručnom? Auto hold drži auto s automatskim prijenosom na mjestu (dok je u položaju D) pomoću NOŽNE kočnice.

Subaru XV, autohold radi supersigurno i superpouzdano. Zašto i ne bi? To je takva trivijalna funkcija...
26.11.2023 | 22:14
Pa u biti, nema veze. Imaš pravo
Uopće nemam pojma kako sam iznio tu tezu jer sam isto imao na prethodnom autu
27.11.2023 | 18:12
Đuro Genialac!

JOHN kaže:
Pa u biti, nema veze. Imaš pravo
Uopće nemam pojma kako sam iznio tu tezu jer sam isto imao na prethodnom autu


Ne znam o čemu pričate. Auto hold sam jedanput upalio i ti sa 500 km, sad sam prošao 90000 i zaboravio da postoji. Radi tako da rokne ručnu i čeka, kad dobije pritisak od snage pogona odpusti je. A dali ima nešto u sustavu da upotrebljava i D na utomatskom mijenjaču, ne vjerujem jer kod "duplo kvačilnih automatskih mijenjača" bi to bilo kao da ga drši na kumplungu u prvoj, a to se ni kod običnih mijenjača ne preporučuje. To bi, po meni, bilo samo moguće kod wandler automatskog mijenjača. Ne znam da li neki ozbiljan proizvođač to još ugrađuje?
Ali, nemam pojma "pitajte Đuru".
27.11.2023 | 18:27

Bila je kratka rasprava oko auto holda gdje sam ja grunuo da nemaju oni koji imaju klasičnu ručnu. Kod mene na C klasi, ručni mjenjač, koji je imao klasičnu ručnu (ustvari je to bila nožna jer stoji skroz lijevo uz A nosač na visini oko 20-tak cm) auto hold se uključivao tako što bi 2x brzo stisnuo pedalu kočnice.
27.11.2023 | 19:04
JOHN kaže:

Bila je kratka rasprava oko auto holda gdje sam ja grunuo da nemaju oni koji imaju klasičnu ručnu. Kod mene na C klasi, ručni mjenjač, koji je imao klasičnu ručnu (ustvari je to bila nožna jer stoji skroz lijevo uz A nosač na visini oko 20-tak cm) auto hold se uključivao tako što bi 2x brzo stisnuo pedalu kočnice.


Dobro si, to su imali Benzovi neko vrijeme, ali meni je to bilo pravo bezveze. To nisam nikad koristio kod automatika. To mora da je bilo nešto mehanički, okine ga kad se pomakne malo naprijed. Ima u Trstu jedna ulica, evo ti sve da bi ga držala.
27.11.2023 | 21:10
tino1 kaže:
JOHN kaže:

Bila je kratka rasprava oko auto holda gdje sam ja grunuo da nemaju oni koji imaju klasičnu ručnu. Kod mene na C klasi, ručni mjenjač, koji je imao klasičnu ručnu (ustvari je to bila nožna jer stoji skroz lijevo uz A nosač na visini oko 20-tak cm) auto hold se uključivao tako što bi 2x brzo stisnuo pedalu kočnice.


Dobro si, to su imali Benzovi neko vrijeme, ali meni je to bilo pravo bezveze. To nisam nikad koristio kod automatika. To mora da je bilo nešto mehanički, okine ga kad se pomakne malo naprijed. Ima u Trstu jedna ulica, evo ti sve da bi ga držala.


Meni je to ustvari bilo dosta praktično. Često sam to koristio jer su mi neki semafori na samoj uzbrdici. Kako hill holder radi kratko, sekundu do dvije, radije sam ubacio u ler i stisnuo dva put pedalu kočnice za auto hold. Radilo je preko disk pločica, a ne preko posebnih pakni s unutarnje strane diska, ako se ne varam. Uglavnom bilo je bolje nego gazit onu ručnu(nožnu) i otpuštat rukom onu polugu prilikom kretanja ili još gore držat stalno nogu na kočnici. Iskreno to mi malo fali na škodi. Meca je meca, sve ostalo je ubi Bože.
27.11.2023 | 21:40
JOHN kaže:
tino1 kaže:
JOHN kaže:

Bila je kratka rasprava oko auto holda gdje sam ja grunuo da nemaju oni koji imaju klasičnu ručnu. Kod mene na C klasi, ručni mjenjač, koji je imao klasičnu ručnu (ustvari je to bila nožna jer stoji skroz lijevo uz A nosač na visini oko 20-tak cm) auto hold se uključivao tako što bi 2x brzo stisnuo pedalu kočnice.


Dobro si, to su imali Benzovi neko vrijeme, ali meni je to bilo pravo bezveze. To nisam nikad koristio kod automatika. To mora da je bilo nešto mehanički, okine ga kad se pomakne malo naprijed. Ima u Trstu jedna ulica, evo ti sve da bi ga držala.


Meni je to ustvari bilo dosta praktično. Često sam to koristio jer su mi neki semafori na samoj uzbrdici. Kako hill holder radi kratko, sekundu do dvije, radije sam ubacio u ler i stisnuo dva put pedalu kočnice za auto hold. Radilo je preko disk pločica, a ne preko posebnih pakni s unutarnje strane diska, ako se ne varam. Uglavnom bilo je bolje nego gazit onu ručnu(nožnu) i otpuštat rukom onu polugu prilikom kretanja ili još gore držat stalno nogu na kočnici. Iskreno to mi malo fali na škodi. Meca je meca, sve ostalo je ubi Bože.


Ta s ručicom sam imo u 200 D 115. Kod te samo trebaš pogodit točku kad kvačilo dovoljno hvata da je pustiš. To sam ja na kamionu naučio, tu je hidraulična koja još gore popušta na jednu točku, to jest ako si bio dobar mogao si je polako popuštati i to s grašcima znoja na čelu i 15 tona pozadi, 1/3 otvorena kipa, po kiši ko oni momci u Karari s blokovima Mramora.
27.11.2023 | 21:54
Pardon, Mečka i Toyota. Sve ostalo je
28.11.2023 | 00:35
JOHN kaže:
Pardon, Mečka i Toyota. Sve ostalo je


Toyota je ostala na vrhu, ali Mercedes se srozao na niske grane. Nema to više veze s onim što je Mercedes nekada bio, žive od stare slave i "ponosa" vlasnika koji od sramote šute kada im se dogodi veći kvar nakon dvije godine jamstva, pa krenu drame čak i za one kojima novac nije problem.

Kako mi prijatelj radi u Mercedesu znam sve iz prve ruke. Mercedesi su bili primjer pouzdanosti do negdje 2010-te, a onda je počeo show - od overengineeringa, pa do nadmetanja s ekološkm zakonima i suludih rješenja koja im aute čine nepouzdanima. O raznim svetogrđima s Renalutovim motorima ili totalne prostitucije AMG brenda bolje ne pričati. AMG je nekada značio da iza neke Mečke stoji iskusan stručnjak svojim imenom i prezimenom. Sada je to neki kičasti paket opreme na jeftilen modelima.

Rijetko se isporuči novi Mercedes i da na mora radi elektronike ili neke druge čudne situacije u servis već u prvih pola godine. Rekorder je jedan koji je po izlasku iz salona došao do semafora i morao nazad. A Maybach, svima nam znanog vlasnika čije se ime vrti po medijima zadnjih dana, je imao nakon svega par mjeseci takav kvar da je morao ostati na servisu, a dio se čekao tjednima. Eee gdje su vremena kada je Mercedes bio onaj stari dobri neuništivi 200 D...
28.11.2023 | 00:35
To manufacture Tesla battery you need:

12 tonnes of rock for Lithium
5 tons of Cobalt minerals
3 tons of mineral for nickel
12 tons of copper ore
Move 250 tons of soil to obtain:
12 kg of Lithium
30 pounds of nickels
22 kg of manganese
15 pounds of Cobalt
100 Kg of rams
200 kg of aluminum, steel and plastic
The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 1000 liters of diesel in 12 hours.

Finally you get a “zero emissions” car.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 3 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.55 Seconds

Provided by iJoomla SEO