drlovric kaže:
Pisao sam na vikalici pa da nastavim ovdje.
BMW G30 mi zanimljiv, ali ne bih kupio stariji od 2021. jer nemaju full virtual cockpit. Tako da gledam redizajnirani model, malo se vodeci i time da su otklonjeni problemi i djecije bolesti inicijalnog modela.
Imajuci u vidu da zivim u zupaniji bez jednog metra autoceste, nema mi ni 530D nekog smisla, pa sam izbor suzio na 520D (2.0, 190KS). Mada nisam iskljuciv po tom pitanju.
Mjenjaci su automatski ZF koje neko kuje u zvijezde kao najbolje u segmentu, dok neko tvrdi da nisu nista posebno. Jako mi je cudno (kao i na mom P3008 uostalom) da ti automatski mjenjaci ne traze nikakvo odrzavanje. Niti izmjene ulja.
Malo me plasi i ta zadnja vuca. Da li ici na model sa xDrive ili danasnje elektronike to drze pod kontrolom.
Ako bih ga kao i 90% prethodnih auta zadrzao 3-4 godine, ne bih jos uvijek presao 100 tisuca km. Tako da vjerujem da bih izbjegao sve te skupe kvarove i odrzavanja, kojih se svi plase. Na koncu to auto je pod jamstvom, i po godinama i po kilometrima. Ili grijesim u necemu?
G30 redizajn mi izgleda puno bolje od PFL modela, iako nekima vuče na škodine modele.
Što se tiče motorizacije, vozio sam 520d, 530xd i 540i, i koliko god da je 520d dovoljna motorizacija za svakodnevnu vožnju, u taj auto jednostavno ne paše dizel s četiri cilindra. Ljudi često potcjenjuju i ne razumiju komfor motorizacije i njegov efekt na kvalitetu vožnje. To jednostavno nije ni blizu isti auto s 2.0 i 3.0 motorom
Razlika u performansama je najmanje bitna
ZF8 je najbolji mjenjač na tržištu već godinama, ali konkretno ponašanje u autu ovisi od softvera kojeg proizvođač upari s mjenjačem. U G30 nećeš imati problema. Odličan je i u drugim BMW-ovim modelima zadnje generacije, kao i u Giuliji. U F10/F30 je bio nešto nesigurniji, a u Jaguaru XE kojeg sam vozio neprepoznatljiv. ZF servis u Zagrebu kaže da se ulje mijenja svakih 80-120.000 km, ovisno o načinu vožnju. Stari ga je mijenjao na nakih 155.000 i ulje još nije imalo nikakav miris paljevine, niti je u njemu bilo špene. Ja sam na 100.000km i planiram to odraditi na proljeće.
Nemaš straha sa zadnjim pogonom. Elektronika radi odlično i imaš tri nivoa - uključenu, ograničenu i isključenu. Za razliku od Alfine, već i ova uključena ostavlja prostora da auto malo zapleše, ali bez ikakve opasnosti od gubitka kontrole. Štoviše, baš ti daje prilike da osjetiš ponašanje i balans auta. Xdrive je osjetljiv na dimenzije guma i bilo je kvarova po diferencijalima koje je navodno uzrokovalo korištenje nepropisnih guma.
Ispod 150.000km ne trebaš očekivati nikakve bitnije izdatke u održavanju osim diskova.
Što se tiče krađe - imaš kasko.
Što se tiče imidža, BMW-a je toliko po cestama da se ni po čemu nećeš isticati. A ove kritične skupine na koje se momci referiraju ionako voze one ružne SUV-ove.
I konačno, ali to sam samo ja, umjesto 520d uvijek bi prije izabrao dobro opremljen i motoriziran 330d/340xi. Ne znam koliko ti je bitna nešto veća prostranost i tišina na autocesti (u G20 iza vozača od 185, uredno stane putnik od 185), ali okretnost u vožnji je uvjerljivo na strani trojke. Probaj oba, i ako daš priliku 330d/340i, uvjeren sam da ćeš se doma odvesti u trojci sa šest cilindara.
Ja vozim G31 i genialno je auto. Ja sam prije 1 mjesec dana s njim do Lisabona u 2 dana. Brate to su 2600 km jedan put. Super sam podnio. Gledaj da ima sve điđe. Moj gleda kad ti se spava i uključi neki režim grijanja i hlađenja s nekom (odvrtnom) muzikom i probudi te pravo. Da si bliže dao bi ti ga za vikend da ga provozaš.