Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


22.11.2023 | 17:59
Mjenjac EAT8 mi je u Peugeot 3008.

Radi fino, mada iskreno to mi je prvi automatik pa nemam bas neku veliku bazu iskustva za usporediti

Jos cu vidjeti to za 2.0 ili 3.0. Nije mi toliko bitno.

Meni je na autu jako vazna oprema, tako da to je uvijek presudno prilikom odabira. Obicno su jaci motori u boljim paketima (cesto i uvjetovano), tako da vece su sanse da cu naletjeti na 3.0 koji mi se svidja.

Ona kamera 360 jel korisno to ili je gimmick? Dosta ih nema, pa pitam.

Svi imaju modove voznje (sport, comfort, eco pro)? Ili treba da ima i ono cetvrto okomito dugme ADAPTIVE. Koliko sam skontao to je neki "inteligentni mod" koji sam salta izmedju ova pomenuta 3, ovisno o situaciji. Ne izgleda mi nesto pretjerano bitno...

Kakva su ti iskustva sa hladjenjem sjedista? Mozda 20-30% u oglasima ih ima to instalirano, dok grijanje ima skoro svaki.
22.11.2023 | 19:40
korisnik kaže:
drlovric kaže:
Pisao sam na vikalici pa da nastavim ovdje.


BMW G30 mi zanimljiv, ali ne bih kupio stariji od 2021. jer nemaju full virtual cockpit. Tako da gledam redizajnirani model, malo se vodeci i time da su otklonjeni problemi i djecije bolesti inicijalnog modela.

Imajuci u vidu da zivim u zupaniji bez jednog metra autoceste, nema mi ni 530D nekog smisla, pa sam izbor suzio na 520D (2.0, 190KS). Mada nisam iskljuciv po tom pitanju.

Mjenjaci su automatski ZF koje neko kuje u zvijezde kao najbolje u segmentu, dok neko tvrdi da nisu nista posebno. Jako mi je cudno (kao i na mom P3008 uostalom) da ti automatski mjenjaci ne traze nikakvo odrzavanje. Niti izmjene ulja.

Malo me plasi i ta zadnja vuca. Da li ici na model sa xDrive ili danasnje elektronike to drze pod kontrolom.

Ako bih ga kao i 90% prethodnih auta zadrzao 3-4 godine, ne bih jos uvijek presao 100 tisuca km. Tako da vjerujem da bih izbjegao sve te skupe kvarove i odrzavanja, kojih se svi plase. Na koncu to auto je pod jamstvom, i po godinama i po kilometrima. Ili grijesim u necemu?


G30 redizajn mi izgleda puno bolje od PFL modela, iako nekima vuče na škodine modele.

Što se tiče motorizacije, vozio sam 520d, 530xd i 540i, i koliko god da je 520d dovoljna motorizacija za svakodnevnu vožnju, u taj auto jednostavno ne paše dizel s četiri cilindra. Ljudi često potcjenjuju i ne razumiju komfor motorizacije i njegov efekt na kvalitetu vožnje. To jednostavno nije ni blizu isti auto s 2.0 i 3.0 motorom Razlika u performansama je najmanje bitna

ZF8 je najbolji mjenjač na tržištu već godinama, ali konkretno ponašanje u autu ovisi od softvera kojeg proizvođač upari s mjenjačem. U G30 nećeš imati problema. Odličan je i u drugim BMW-ovim modelima zadnje generacije, kao i u Giuliji. U F10/F30 je bio nešto nesigurniji, a u Jaguaru XE kojeg sam vozio neprepoznatljiv. ZF servis u Zagrebu kaže da se ulje mijenja svakih 80-120.000 km, ovisno o načinu vožnju. Stari ga je mijenjao na nakih 155.000 i ulje još nije imalo nikakav miris paljevine, niti je u njemu bilo špene. Ja sam na 100.000km i planiram to odraditi na proljeće.

Nemaš straha sa zadnjim pogonom. Elektronika radi odlično i imaš tri nivoa - uključenu, ograničenu i isključenu. Za razliku od Alfine, već i ova uključena ostavlja prostora da auto malo zapleše, ali bez ikakve opasnosti od gubitka kontrole. Štoviše, baš ti daje prilike da osjetiš ponašanje i balans auta. Xdrive je osjetljiv na dimenzije guma i bilo je kvarova po diferencijalima koje je navodno uzrokovalo korištenje nepropisnih guma.

Ispod 150.000km ne trebaš očekivati nikakve bitnije izdatke u održavanju osim diskova.

Što se tiče krađe - imaš kasko.

Što se tiče imidža, BMW-a je toliko po cestama da se ni po čemu nećeš isticati. A ove kritične skupine na koje se momci referiraju ionako voze one ružne SUV-ove.

I konačno, ali to sam samo ja, umjesto 520d uvijek bi prije izabrao dobro opremljen i motoriziran 330d/340xi. Ne znam koliko ti je bitna nešto veća prostranost i tišina na autocesti (u G20 iza vozača od 185, uredno stane putnik od 185), ali okretnost u vožnji je uvjerljivo na strani trojke. Probaj oba, i ako daš priliku 330d/340i, uvjeren sam da ćeš se doma odvesti u trojci sa šest cilindara.


Ja vozim G31 i genialno je auto. Ja sam prije 1 mjesec dana s njim do Lisabona u 2 dana. Brate to su 2600 km jedan put. Super sam podnio. Gledaj da ima sve điđe. Moj gleda kad ti se spava i uključi neki režim grijanja i hlađenja s nekom (odvrtnom) muzikom i probudi te pravo. Da si bliže dao bi ti ga za vikend da ga provozaš.
22.11.2023 | 19:47
drlovric, vidi ideje - dođi sa ženom na iparty u Rijeku. Prenoćite kod mene, a s Tinom se nađite da probaš BMW.
22.11.2023 | 19:59
smayoo kaže:
drlovric, vidi ideje - dođi sa ženom na iparty u Rijeku. Prenoćite kod mene, a s Tinom se nađite da probaš BMW.


Cijeli tej vikend!
22.11.2023 | 22:07
Samo da se zacas istetoviram i obrijem glavu na celavo. Cudno ce me ljudi gledati "'vakog normalnog" u BMW
22.11.2023 | 22:22
Ne moraš. Nije ovo Zagreb. Kod nas ima krkana u BMWima koji skoro normalno izgledaju.
22.11.2023 | 22:28
IMG_8514.JPG
22.11.2023 | 23:11
korisnik kaže:
Osobno mi se živo fućka što drugi misle o vozačima BMW-a. Neću voziti Volvo da bi nekome izgledao inteligentno


Nije to čak "što netko misli", nego je gola statistika. Ljudi mi ponekad ne vjeruju dok ne sjednu sa mnom u auto. Znači barem 8 od 10 BMW vozača dobije "nervni slom" kada im se u dupetu pojavi niska crvena Alfa. To je uvijek situacija za incident, kao da biku zamašeš s crvenom krpom. Počnu nekontrolirano pretjecati, divljati... a ako su slučajno iza mene, onda se nabiju u dupe. Već sam navikao.

I onda kažem suvozačima: "Evo, vidi BMW ispred nas, gledaj sada kako će pošiziti..." - "Kakav luđak, kako si znao?"

Eto...
22.11.2023 | 23:25
Vozim se vrlo često autocestom, najčešće A6-A1, Rijeka-Zagreb, ali i Istarskim ipsilonom, i A1 prema Dalmaciji, i A3, ponekad i A2, i A4, u zadnje vrijeme i kroz Sloveniju, od Postojne do Šentilja.

Uvijek, ali UVIJEK na autocesti vozim na tempomatu, tipično 130. Kad vidim da sam brži od auta ispred sebe, prijeđem u lijevu traku i, ako nema nikog iza mene tko bi bio još brži, i dalje vozim na tempomatu, istom brzinom. Otprilike svaki dvadeseti auto kojeg tako pretječem, kad me vozač skuži, počne dodavati gas da ga ne bih pretekao. Otprilike 2/3 od toga su BMWi. Stare krame ili novi skupi, sedani ili karavani, ili SUVovi, trice, petice... Ima raznih, ali se svi ponašaju jednako - kao krkani i zemljačine.

Naravno, nisu svi vozači BMWa takvi, ali je znakovito da prevladavajuća većina krkana i zemljačina koje srećem u prometu tu "na ovim prostorima" - vozi BMW. Pa ti vidi.

Također, što dalje na sjever i na zapad, ovo pravilo iščezava. Vozači BMWa uklapaju se u istu Gaussovu krivulju kao i vozači svih drugih auta. Po njemačkim autocestama uočavam (ali manje izraženo) drugo pravilo. Malo manje od pola indolentnih i neuviđavnih vozača koji ne paze i ne mare za ostale sudionike u prometu oko sebe (iza sebe, lijevo i desno od sebe, koje pretječu, koji njih pretječu, itd.) - voze Mercedese, i to nove, skupe, E i S klasu, M klasu i one kamiončiće (G klasu).
23.11.2023 | 06:54
stvarno, kad ste se sad raspisali o klišeu, ja osjetim tu snagu marke BMW na svojoj koži! Branim se punim, ali jebi ga.
Dobro, moram priznati u mom slučaju se poklopilo moj Krkanluk i marka automobila.
Ali kad vidim Alfu (crvenu) onu ofucalu s facom kome na nozdrvi vidiš da je Riječki folirant, moj auto kreće s nekontroliranim skakanjem, preticanjem itd. cijeli repetuar.
E da sam to znao, kupio bi nešto kao Suzuki, Ford, Stojadin ...Trabant. Tu sigurno nema trzanja, sjedneš u njega upališ ga i staneš nogom na gas. Kad dođeš gdje trebaš skineš nogu s gasa i to je to.
Jedino što ti možda smeta kod tih bezdušnih i dosadnih prometala je sličnost sa noćnim klubom, kad si u prometalu osjećaš se dobro, ali kad izađeš stid te je.

A sa statistikom ti je to čudna stvar, ja sam čuo o ljudima koji su se utopili u rijeci koja je statistički bila duboka 30 cm, jer nisu računali s dubinama.
23.11.2023 | 08:13
smayoo kaže:
Uvijek, ali UVIJEK na autocesti vozim na tempomatu, tipično 130. Kad vidim da sam brži od auta ispred sebe, prijeđem u lijevu traku i, ako nema nikog iza mene tko bi bio još brži, i dalje vozim na tempomatu, istom brzinom. Otprilike svaki dvadeseti auto kojeg tako pretječem, kad me vozač skuži, počne dodavati gas da ga ne bih pretekao. Otprilike 2/3 od toga su BMWi. Stare krame ili novi skupi, sedani ili karavani, ili SUVovi, trice, petice... Ima raznih, ali se svi ponašaju jednako - kao krkani i zemljačine.


Imamo sličan stil vožnje, ali bi po tvom ja ispao jedan od tih zemljaka/krkana ili kako god se to zvalo.
Uglavnom ne volim promet do sebe niti ispred sebe. Jednostavno ljudi su uglavnom kreteni i polovici njih bi momentalno oduzeo vozačku uz par odgojnih šamara što zbog svoje a i njihove sigurnosti.

Npr.
Ako sam bitno brži od prometa u desnoj traci, vozim se po lijevoj, ali ne izigravam manijaka s brzinom. To odradim do brzine koja dopušta situaciji na cesti. Ne volim naići na nekoga ispred sebe u lijevoj koji mi se vozi po ograničenju,, a da ispred njega ima vozila tek na kojih par sto metara. Postajem nervozan jer mi nije jasno zašto se retardirani ne makne u desnu traku jer lijeva je preticajna, a ne za đirakanje.
Ako se ikada dogodi da sam u lijevoj, a bitno sam brži od desne, i da potencijalno dolazim u situaciju da ću usporiti promet lijeve trake jer mi se mi se približava vozilo iza mene…… stisnem gas i to dovoljno da ovaj iza mene ne mora dolaziti u situaciju da usporava ni na koji način a da opet imamo dovoljan razmak. U toj situaciji bude svakakvih retarda koji ili blicaju i sl. i spektar vozila je širok.
U situaciji kad nema nikakvog prometa pored ili ispred, jer sam sve prešišao, mičem se u desnu traku. Ako se dogodi da sam ostao u lijevoj, najčešće se maknem bitno bržima, a onima koji razvlače brzine 1km/h više od mene se ne mičem nego jednostavno pojačam tempomat za 10-15 km/h više jer ne volim gledati potencijalne retarde ispred sebe. Ako vidim da mi se opet približi sigurno se mičem u desnu traku jer u toj situaciji mi to više nije putna brzina nego prelazi u nadjebavanje čega na cestama nebi smjelo biti
23.11.2023 | 09:22
Tino nije razočarao, ali kako je skočio s Golfa na BMW, sve mu je oprošteno!
23.11.2023 | 10:30
Kad čitam kaj i kak se vozite, mene je vas strah i da imam para radi svoje osobne sigurnosti bi si kupio Volvo 850 estate (t5r) pa bi me valjda onda uspješno izbjegavali
23.11.2023 | 10:43
Uzmeš G klasu, staviš još bull barove, šiljke na centralnim rupama i miran si.
Mene neki dan retardant doslovno izgurao iz moje trake. Lik drka po mobitelu i piči u koloni po autocesti, a da nije svjestan da mu auto nije pod kontrolom.
Ja neznam što se događa u tim buljama, ali jedno znam…..što dalje od svih koji su u prometu
23.11.2023 | 10:54
smayoo kaže:
IMG_8514.JPG


Ovo na donjem crtežu je zapravo ovjes Mercedesa W201
23.11.2023 | 13:42
korisnik kaže:
Posebno primjetno kod benzinca. Skok s R4 na R6 motor je baš primjetan i veći napredak nego svaki daljnji korak na V8 i V12 motore.


Redni šesterocilindarski motor ima potpuno uravnotežene inercijske sile prvog i drugog reda. Redni četverocilindraš nema uravnotežene inercijske sile drugog reda. To je prva velika razlika. Dalje, što više imaš cilindara na raspolaganju, manji je razmak paljenja među njima. Samo treći takt proizvodi snagu nakon paljenja smjese goriva i zraka (neovisno, dizel ili benzinac) i to je udar koji pokreće radilicu koja dalje ide inercijom. Puni radni ciklus se sastoji od dva puna okreta radilice. Ako imaš 4 cilindara, onda ti je razmak paljenja pola okreta radilice tj. 180 stupnjeva ili pi radijana. Kod šesteroclindričnog motora to neaktivno područje se skraćuje na 2/3 pi radijana tj. 120 stupnjeva pa imaš ravnomjerniji rad. Kod osam cilindričnog motora to pada na pi/2 radijana tj. 90 stupnjeva, a kod 12 cilindričnog motora na samo 60 stupnjeva tj. pi/3 radijana.
23.11.2023 | 13:58
Ako se ne varam to je rezultat onih prezentacija kovanica i sl. kod mirnog rada osmaka ili V12 motora, čak i s turiranjem !?
23.11.2023 | 14:05
E, a kako tek elektromotor mirno radi...
23.11.2023 | 14:10
Tu je pak druga krajnost. Previše mirno!
I to toliko mirno i tiho da te negdje autopilot ili retard za volanom pomete, a da neznaš što ni kako, jer je eto netko pobrkao lončiće.

Da se razumijemo, nebi se žalio da mi sjedne neki EV sa realnih 700-800km autonomije i uvijek dostupne punionice u krugu postojećih benzinskih postaja
24.11.2023 | 09:57
24.11.2023 | 10:45
Svaki dan slušam o nekim revolucijama nečega, kako god, ali u svakoj toj revoluciji postoje objektivni problemi koji se riješavaju godinama, dok nešto iz prototipa ne pređe na konzumer level. (pod objektivne probleme ne smatram cijena, nego tehničke prepreke koje mogu ali i ne moraju biti vezane uz cijenu)

Super je to da tehnologija napreduje, ali kad budu uspjeli postići da baterija na mobitelu (uz postojeće čipove) traje barem tjedan dana bez punjenja, onda ću govoriti o revoluciji (isto i za za aute)
24.11.2023 | 14:33
accom kaže:


To je Vankel motor. U 70-setim je RO 80 imao ovaj pogon. Troši ko sam đavo.
24.11.2023 | 14:42
BMW je u novije modele ubacio neki mali elektricni motor i zovu to "mild hybrid" ili nesto tako.

Nije plugin hybrid vec se puni rekuperiranom energijom vozila. Sustav radi na 48V i ima svega 19KS, koje cak niti ne zbrajaju sa konjima koje proizvodi SUS motor.

Performanse vozila sa tim sustavom i bez su skoro pa identicne, ubrzanja i potrosnja isto tako. Znaci dodali su sustav koji ce se kvariti i baterije koje ce dotrajati, a korisnik nema nikakav opipljiv benefit od svega toga

Mislim da je fora sa CO2 emisijama, jedino mi to ima smisla...
24.11.2023 | 16:11
drlovric kaže:
BMW je u novije modele ubacio neki mali elektricni motor i zovu to "mild hybrid" ili nesto tako.

Nije plugin hybrid vec se puni rekuperiranom energijom vozila. Sustav radi na 48V i ima svega 19KS, koje cak niti ne zbrajaju sa konjima koje proizvodi SUS motor.

Performanse vozila sa tim sustavom i bez su skoro pa identicne, ubrzanja i potrosnja isto tako. Znaci dodali su sustav koji ce se kvariti i baterije koje ce dotrajati, a korisnik nema nikakav opipljiv benefit od svega toga

Mislim da je fora sa CO2 emisijama, jedino mi to ima smisla...


Imaš efekt u tome da start-stop radi bez ikakvog trzanja i skroz neprimjetno.
24.11.2023 | 16:14
Krene iz mjesta na struju, prakticki ugasen, pa se kasnije ukopca SUS motor?
24.11.2023 | 17:53
drlovric kaže:
Krene iz mjesta na struju, prakticki ugasen, pa se kasnije ukopca SUS motor?


Ne, elektromotor se uključuje kod ubrzavanja (dodaje nešto snage ali najviše momenta na niskim okretajima) i za start/stop sustav. Nema vožnje samo na elektromotor. Na Suzuki Vitari radi neprimjetno pa vjerujem da je i na BMW-u tako.
24.11.2023 | 21:26
Bertone kaže:
Kad čitam kaj i kak se vozite, mene je vas strah i da imam para radi svoje osobne sigurnosti bi si kupio Volvo 850 estate (t5r) pa bi me valjda onda uspješno izbjegavali


E, ovo je znak dobrog ukusa! Podržavam!
24.11.2023 | 21:34
U žutoj boji ili?
25.11.2023 | 00:16
dpasaric kaže:
E, ovo je znak dobrog ukusa! Podržavam!


Hvala

JOHN kaže:
U žutoj boji ili?


Zeleni + mat crne čelične felge (bez ratkapa) umjesto alu felgi = skroz opuštajući auto
25.11.2023 | 07:30
Ako misliš na onu tamno zelenu to je top boja, tipa kao ova dolje od moje Škode(stime da je od škode puno bolja jer je riječ o mom autu )

IMG_1524.jpeg


Mislim da ga nekad davno imao moj jedan poznanik s Borčeca, koji još od mlađih dana šarafa Volvo. Svijetlo žutog znam da je imao.
Inače taj dizajn felgi je brutala. Meni jedan od dražih, uz Kosei K3
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 5 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.54 Seconds

Provided by iJoomla SEO