Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


02.01.2024 | 15:29
smayoo kaže:
Ne da mi se gledati. Što kaže?


Nisam niti ja gledao, možda kaže ovo, kao naš zemljak koji ima para za gluposti Ak ne spada tu premjesti, mada ima veze s autima.

02.01.2024 | 17:54
cariblanco kaže:
smayoo kaže:
Ne da mi se gledati. Što kaže?


Nisam niti ja gledao


Naravno. Pa tko to još normalan gleda. Trkelja u prazno 40 minuta da bi rekao nešto što je mogao u 5 minuta.
02.01.2024 | 18:34
smayoo kaže:
Ne da mi se gledati. Što kaže?


Pa vjerujem da je ilustrativan kadar gdje si puca u glavu kablom punjača i kaže da je sve nakupina laži? (nisam ni ja gledao; ovo me polako podsjeća na Kishona i kako raspravljati o knjizi koju nisi čitao... )
02.01.2024 | 19:16
Pa ako je to sve što ima za reći, bez neke konkretne argumentacije, onda čemu 40 minuta videa?

Postao sam link na članak koji se, ako ga čitaš pažljivo i detaljno, pročita u manje od 5 minuta, kojeg je napisao čovjek koji ima direktno praktično iskustvo od 70+ tisuća kilometara u godini dana. Je li njega netko pročitao?
02.01.2024 | 20:42
Slažem se da je mogao to sažeti 5 minuta... ja takve stvari pustim u pozadini dok radim neki posao koji ne traži koncentraciju...

Kaže da situacija nije crno-bijela, da postoji publika za elektromobile (uglavnom bogata) i ona publika za koju je to potpuno neprihvatljiva tehnologija i da je zato problem što neke vlade guraju to kao jedini ispravni put u budućnost, a jasno je da elektromobili ne mogu biti rješenje za sve. Ok, to znamo i mi sami, ništa novo.

Posebno se osvrnuo na problem cijene punjenja, koja strahovito varira, kaže to je otprilike kao da vam je litra goriva negdje besplatna, negdje je 1 €, a istovremeno je na drugoj pumpi čak 4 €. I tu je u pravu, dao je konkretne podatke s terena i to mi se čini suludo, a i ucjenom. Nisam znao da su razlike tolike. Naveo je trošak u kojem je struju na kraju platio jednako kao da se vozio svojim starim JTD-om.

Idući veliki problem vidi kod rizika od požara s baterijama u garažama i servisima. Kaže kako su zabranili da se putuje avionom s velikim baterijama za kamere, kako je bila frka kada su se mobiteli i laptopi samozapaljivali zbog baterija, a da je sada samo pitanje neke veće tragedije u nekoj garaži ili servisu i da sve više ljudi počne odbijati raditi s takvim autima.

Navodi ogroman problem manjih incidenata u kojima se uz malo štete na limariji čini da je sve ok, a zapravo je baterija dobila interno oštećenje i kao takva se samozapali u servisu i kako sprinkleri to ne mogu gasiti, moguće je da izgori cijeli servis, a možda i zgrada. Tko bi želio servisirati takve aute? Ili bi se uvijek radilo vani na otvorenom?

Nakon što neki vlasnici "normalnih" automobila počnu odbijati parkirati se kraj elektromobila u garažama (a to je već realnost, ja uvijek na to pazim), da će i to postati problem i da će u konačnici vlasnici garaža morati napraviti nešto... možda zasebne odjele samo za elektromobile?

Osiguravajuće kuće također imaju problem i premije za elektromobile će morati biti znatno više jer su popravci neusporedivo skuplji jer kod svakog jače udara mijenja se i baterija, a to je obično cijena pola auta.
02.01.2024 | 20:54
To s požarnom opasnosti od baterija je standardno napuhavanje i pretjerivanje. Svi samo jedan od drugog ponavljaju i "prepisuju", i nemaju pojma o čemu pričaju. Postoje vrlo čiste i jasne statistike, požarni rizik od auta s plinskim spremnikom je zamalo 10x veći od litijskih baterija. Jel paziš da ne parkiraš kraj auta s plinskom instalacijom? Ne paziš, naravno. E, ali baterije...

Nadam se da će se javiti Djuro, da ne pišem ja iz druge ruke, podijelio je sa mnom slike i iskustva, dali su jednu rashodovanu bateriju lokalnim vatrogascima da ovi steknu iskustvo iz prve ruke, pa ispada da se taj požar od baterija širi dosta teško i treba današnjim autobaterijama nanijeti poprilično mehaničke štete da ih natjeraš da se baš dobro zapale.

Inače, jednom kad planu, da, točno je, sprinkler to ne gasi. Ali sprinkler ti ne ugasi nijedan požar u garaži (ni od litijske baterije, ni od naftnog derivata). Svrha sprinklera nije da ugasi požar, nego da omogući sigurnu evakuaciju spuštanjem temperature i onemogućavanjem širenja dima (kad pada kiša, dim se puno teže diže i širi, ako ikako).

Što se tiče prvog dijela, to je sve poznato i u tome se slažemo. Dok se ne razvije infrastruktura, elektromobil je rješenje za ljude s vlastitim kućama, koji ih mogu puniti po cijeni kućnog kWh. Ali evo, prijatelj živi u Göteborgu, gore je opremljenost priključcima za punjenje na javnim parkiralištima pred stambenim zgradama već vrlo upotrebljiva.
03.01.2024 | 08:55
Evo, Emil me zamolio pa da podijelim iskustvo.

www.dropbox.com/scl/fi/fadylyldyuj3kst6j...7wvmmzdh39y&dl=0

Ovdje je video koji su snimali vatrogasci tijekom cijele vježbe. Nisam siguran koji je točno status tog videa pa ću vas usrdno zamoliti da ga ne širite dalje. Za nekoliko dana ću ga obrisati s dropboxa.
Radi se o jednoj kompletnoj bateriji hyundai kone OS. Extended tip, 64 kWh kapacitata. Baterija se sastoji od 6 modula koje čini 98 stackova po tri paralelno spojene ćelije. Sve skupa imamo 294 ćelije nominalnog napona 3,6 V što daje ukupni nominalni napon od 352,8 V na izlazu iz baterije (98 x 3,6). Baterija je zamijenjena u jamstvu jer su otkazale 3 ćelije mislim. U trenutku kad se to dogodilo, HMC (Hyundai Motor Company) još nije imao razvijen sistem popravka. S vremenom smo došli na razinu zamjene modula, pa i submodula (ne znam koliko stackova je to sad), ali tehnički, kad bi imali na raspolaganju pojedinačne ćelije, mogle bi se one individualno mijenjati. Dakle, popravljivost baterije, ako mogu koristiti taj izraz, nije problem, samo je pitanje gdje i kako nabaviti pojedinačnu ćeliju?
Kako smo plaćali lageriranje te baterije, onda smo ponudili Vatrogascima nju za vježbu i oni su to objeručke prihvatili. Već smo jednom Javnoj vatrogasnoj postrojbi grada Zagreba (Savska) donirali 6-7 ćelija što im je bio prvi dodir s time uopće i ostali su frapirani time što ona plane i u vodi, ako ju se probuši.
Kako cijelu bateriju baš nije zgodno paliti u centru grada, sad su uskočili vatrogasci iz Velike Gorice (btw, oni su najgori piromani na svijetu, nisu mogli dočekati da to plane) kojima su se pridružili kolege iz svih vatrogasnih jedinica iz prstena Zagreba (recimo, saznao sam da Jaska, unatoč statusu grada ima DVD, a ne Javnu Vatrogasnu profesionalnu postrojbu, recimo) te je ova vježba održana na Čiču.
Sama je baterija pripremljena na način da su u njenoj oplati izrezani otvori kako bi se lakše krampom probilo ćeliju da krene samozapaljenje.
Ono što smo vidjeli, malo je iznenadilo i vatrogasce (nakon iskustva s ćelijama). Naime, nije se dogodilo spontano samozapaljenje cijele baterije. Oni to pripisuju ovim otvorima u kućištu kroz koje je ventilirala temperatura prema van i manje je zagrijavala samu sebe. U svakom slučaju, svako zapaljenje ćelije trenutno razvija 650 C.
Zalijevanje vodom i pjenom je bilo otprilike kao o da pišanjem pokušaš zaustaviti vjetar; bez ikakva učinka. No, onda su ubacili neku kemiju koju su nabavili od prošlog puta i ona je doista gušila bateriju, ali ju nije ugasila. Dogodio se i incident eksplozije koja je zahvatila vatrogasca i probila mu rukavice, a onaj vizir učinila neupotrebljivim. Naime, u kućište se natočilo vode, pa se od temperature dogodilo raspadanje na vodik i kisik i to je grunulo u njega. NIje ozlijeđen, ali jasno upozorenje.
Na kraju, njihovi zaključci: nisu naivni ni optimistični. Naime, imali su pristup djelomično otvorenoj bateriji koju su mogli natapati do mile volje: kad je ona ugrađena u auto, nalazi se ispod njega i pristup do nje nije moguć. Drugo, jako ih brinu ovi otvori i izrazili su neizravnu želju da se stvar ponovi s jednom potpuno zatvorenom baterijom, jer se boje da bi onda moglo doći do bitno burnije reakcije i viših temperatura. Bez toga je činjenica da se požar između ćelija NIJE širio kako se očekivalo tj. možda se cijela baterija i ne bi (u ovim uvjetima i stanju u kojem je bila) u potpunosti zapalila. No, oni idu u požar i ne krivim njihov skepticizam i oprez, posebno nakon one eksplozije vodika.
Njihov zaključak o postupanju bi bio da bi trebalo auto odvući na čistinu i prevaliti na bok da se bateriji može pristupiti od dolje, dakle najizravnije moguće, ali zapravo se sve svodi na to da se samo lokalizira taj izboj topline i požar i pusti da sve izgori samo od sebe.
Na kraju su ostatke koji su izgorjeli i bili ugašeni, zatrpali šljunkom (Černobil sistem) da se ne bi nešto dogodilo i to krenulo u okoliš. Nakon 3 dana još je uvijek ta jezgra imala preko 100C temperature.
Dakle, kako sam već napisao prije: baterija je potencijalni sigurnosni rizik, ali njega su svi svjesni i proizvođači u aute ugrađuju puno zaštitnih sustava, a najvažniji je aktivni termalni management cijelogs klopa kako bi se temperatura baterije držala pod nadzorom cijelo vrijeme. EV nisu auti iz Hollywooda koji na svaki sudar eksplodiraju kao da su minirani, ali da potencijal za sranje postoji, to je činjenica, baš kao i kod curenja benzina.
Po meni je najveća opasnost od EV scenarij gdje na Jadranskoj magistrali netko izlijeće u onaj krš, probija se podnica baterije i krene požar koji se širi po Velebitu; tu bi trebao odmah doći kanader i aktivno natapati cijelu šumu dok ovo ne izgori, bojim se.
Ostalo je u razini freak accidenta. Drugo, što mi se čini itekako bitno je da kod ovih sustava nema mjesta DIY rješenjima (osim ako netko zbilja JAKO, JAKO, JAKO dobro ne zna što radi) u smislu petljanja s inverterima, strujama punjenja (da se smanji vrijeme punjenja, jelte) jer to može dovesti do pregrijavanja i sranja. BTW, onaj sigurnosni opoziv na konama je bio reakcija HMC na dva ili tri slučaja samozapaljenja kone EV u SAD. Naime, lokalni genijalci su išli brikat inverter da brže napune baterije i onda je došlo do proboja izolacije unutar same baterije na busu koji povezuje ove stackove i ode mast u propast. Zahvaćene su bile samo LG baterije na kojima je to bilo slabije napravljeno; baterije dobavljač SKA nisu nikad imale nikakvih problema.
Evo, Emile, nadam se da sam pomogao
03.01.2024 | 09:16
dpasaric kaže:
a da je sada samo pitanje neke veće tragedije u nekoj garaži ili servisu i da sve više ljudi počne odbijati raditi s takvim autima.
Navodi ogroman problem manjih incidenata u kojima se uz malo štete na limariji čini da je sve ok, a zapravo je baterija dobila interno oštećenje i kao takva se samozapali u servisu i kako sprinkleri to ne mogu gasiti, moguće je da izgori cijeli servis, a možda i zgrada. Tko bi želio servisirati takve aute? Ili bi se uvijek radilo vani na otvorenom?


Davore,

Zar ti zbilja misliš da ne postoje jasno definirane procedure za rad s električnim vozilima i visokonaponskim sustavima (baterije i sve ostalo)? Postoje 4 razine certifikacije tehničara (od tzv. električno upućene osobe koja mora prepoznati da se radi o visokonaponskim sustavima, surprise! svi takvi vodovi imaju u automobilima narančastu izolaciju da je na prvi pogled svima jasno o čemu se radi, do experta koji smije popravljati bateriju) koje se stječu pohađanjem treninga. Potom, koristi se zaštitna oprema, rade se procjene rizika itd itd itd...
K vragu, da ti plane macbookpro tj. njegova baterija, što misliš, kako bi izgledao ured nakon toga i kako bi to gasio? Pa svejedno imaš laptope u uredu, ne?
Postoje dijagnostički tetsovi koji ukazuju na stanje svake ćelije pojedinačno i koji mjere eventualne proboje izolacije unutar same baterije prije nego se ona skine s vozila i krene u njeno rastavljanje.
Ponavljam: ovo nije Hollywood gdje je sve minirano i na prvi dodir leti u zrak u spektakularnoj eksploziji (koja se obavezno prikazuje u slo-mo iz barem tri kuta gledanja).

Tko će biti u problemu s ovim vozilima? Neovlašteni servisi koji su naučili jako dobro živjeti od mijenjanja ulja i filtera, a nisu osposobljeni za ove sustave. Na to se nadovezuje stav BMK i lakoćemo tehničara kojima NE MOŽEŠ utuviti u glavu da je RADI njih potrebno isključiti visoki napon za SVAKI SLUČAJ, jer ako curi struja, to nije kao fleka ulja koja se odmah vidi. I netko će se zasvijeliti. Dogodilo se to limaru u Austriji u mreži Mazde. Nije bio isključen visoki napon, auto je bio u sudaru, negdje je malo stradala izolacija i kad je on krenuo u rastavljanje/klepanje auta, streslo ga je. Preživio je, ali mu ruka više baš nije upotrebljiva.

Ne velim da je ovo rad kao na razminiranju da se griješi samo jednom, ali nije daleko od toga. Ali, bome, nije ni sve skupa minirano.
03.01.2024 | 10:02
Djuro genijalac kaže:
Zar ti zbilja misliš da ne postoje jasno definirane procedure za rad s električnim vozilima i visokonaponskim sustavima (baterije i sve ostalo)? Postoje 4 razine certifikacije tehničara (od tzv. električno upućene osobe koja mora prepoznati da se radi o visokonaponskim sustavima, surprise! svi takvi vodovi imaju u automobilima narančastu izolaciju da je na prvi pogled svima jasno o čemu se radi, do experta koji smije popravljati bateriju) koje se stječu pohađanjem treninga. Potom, koristi se zaštitna oprema, rade se procjene rizika itd itd itd...


Zaboravljaš da moj jako dobar prijatelj radi u Mercedesu i uvijek kada se vidimo mi priča o novostima?

Znam o tome i više što želim jer su im električni auti "na piku", ali guess what? Iako su baš veliki za jedan servis u Rijeci, NE RADE električne Mercedese. "Haha, za sada smo se izvukli, nadam se da će tako i ostati!" - i što to onda govori? Prvo, da vlasnik električnog Mercedesa za bilo kakav popravak koji nije trivijalnost mora u Zagreb. Naravno, ako je u voznom stanju. Ako nije, plati šlep. Evo, super stvar, jedva čekam imati električni auto premium brenda koji onda moram servisirati u drugom gradu!

Drugo, to govori o tome da sami ljudi koji s time rade zaziru od svega i očigledno imaju problem s tom tehnologijom jer nitko se nije novim stvarima do sada opirao na taj način. Sumnjam da je to tek neka ružna bajka, sigurno postoji stvarna iskustvena podloga zašto serviseri tako razmišljaju.

Treće, sjajno si rekao da se time diskvalificiraju neovlašteni servisi. Meni je to ogroman minus i novi udar na sirotinju gdje se od osobnog vozila stvar pretvara u elitističku igračku koju možeš popravljati samo pod uvjetima super-sigurnih protokola kod licenciranih servisera koji onda moraju naplatiti sve te troškove, često i neopravdane jer korporacije "pilaju" što sve moraš kupiti od njih da ne bi izgubio licencu.

Sve skupa, cijela ta situacija ide u smjeru koji mi se ne sviđa, a da to nije tek moj subjektivni dojam najbolje govori vrijednost polovnih električnih automobila. To je i onaj Englez komentirao u videu, da je pad vrijednosti toliki da bilo kakva ušteda o kojoj se govori gubi svaki smisao.
03.01.2024 | 10:24
dpasaric kaže:
Zaboravljaš da moj jako dobar prijatelj radi u Mercedesu i uvijek kada se vidimo mi priča o novostima?

Znam o tome i više što želim jer su im električni auti "na piku", ali guess what? Iako su baš veliki za jedan servis u Rijeci, NE RADE električne Mercedese. "Haha, za sada smo se izvukli, nadam se da će tako i ostati!" - i što to onda govori?


Da je vlasnik servisa škrt i ne želi uložiti 15-20 tisuća eura u obavezne alate za servisiranje električnih vozila, jer se može od toga izvući i onda mu se izvlačenje spiralizira pa ne mora ni ljude školovati d abi to mogli raditi i ne gubi vrijeme na to.

dpasaric kaže:
Prvo, da vlasnik električnog Mercedesa za bilo kakav popravak koji nije trivijalnost mora u Zagreb. Naravno, ako je u voznom stanju. Ako nije, plati šlep. Evo, super stvar, jedva čekam imati električni auto premium brenda koji onda moram servisirati u drugom gradu!


To je nešto o čemu bi potencijalni kupac morao voditi računa prilikom odabira vozila (baš kao i o cijeni dijelova), a ne da kasnije nariče da su ga za_ebali. Za_ebao se sam. Da štajaznam, 20 ljudi u roku od dva mjeseca javi centrali Mercedesa da su odustali od auta, jer servis u Rijeci nije sposoban održavati njihovo wannabe vozilo i da su zato kupili Audi ili neko treće precijenjeno govneto, onda bi se stvari brzo pokrenule, vjeruj mi.

dpasaric kaže:
Drugo, to govori o tome da sami ljudi koji s time rade zaziru od svega i očigledno imaju problem s tom tehnologijom jer nitko se nije novim stvarima do sada opirao na taj način. Sumnjam da je to tek neka ružna bajka, sigurno postoji stvarna iskustvena podloga zašto serviseri tako razmišljaju.


Oduvijek su se radnici opirali novim strojevima. Sjetimo se otpora uvođenju elektroničkih sustava ubrizgavanja (što fali fergazerima, tko će ovo popravljati itd..). Ovo je nešto posve novo što od njih traži novu rundu učenja i školovanja, a nisu svladali ni ove dosad. Dakle, nepotrebna komplikacija.

dpasaric kaže:
Treće, sjajno si rekao da se time diskvalificiraju neovlašteni servisi. Meni je to ogroman minus i novi udar na sirotinju gdje se od osobnog vozila stvar pretvara u elitističku igračku koju možeš popravljati samo pod uvjetima super-sigurnih protokola kod licenciranih servisera koji onda moraju naplatiti sve te troškove, često i neopravdane jer korporacije "pilaju" što sve moraš kupiti od njih da ne bi izgubio licencu.


Nitko ne brani malom serviseru Juri da se školuje za ovo. EU je po tom pitanju vrlo stroga; nema ograničavanja tržišne utakmice. Samo je na njima hoće li ući u to ili ne. BER je vrlo jasan po svim pitanjima i nitko ti ne može zabraniti bilo što, ali isto tako ne možeš očekivati da sve bude servirano besplatno.


dpasaric kaže:
Sve skupa, cijela ta situacija ide u smjeru koji mi se ne sviđa, a da to nije tek moj subjektivni dojam najbolje govori vrijednost polovnih električnih automobila. To je i onaj Englez komentirao u videu, da je pad vrijednosti toliki da bilo kakva ušteda o kojoj se govori gubi svaki smisao.


Odavna tvrdim da je koncept kutije s pogonskim elektromotorom poznata stvar i zove se bijela tehnika. Tako to prihvati i onda sve sjeda na mjesto. Vrijednost rabljenog EV diktira stanje baterije. Da ju ti možeš popraviti i imaš ćelije na raspolaganju, obogatio bi se za godinu dana; kupiš auto koji ništa ne vrijedi, popraviš bateriju za par stotina eura i prodaš auto za cenera (10 keura). Koja zarada?! Dakle, potencijal je tu.
03.01.2024 | 20:53
Kolega prosle godine napravio trade-in i uzeo EV. Na staru godinu mu se prestao puniti. Sa 4% baterije krenuo prema servisu, pustio ga tamo sa 1% baterije. Ima mobilnu aplikaciju koja je spojena na auto, kaze evo i dalje je tamo, nisu ga jos ni takli. Nada se da ce reboot i reinstall rijesiti problem. Presao 6000 km.

Ja sam mu predlozio da ga stavi u rizu pa onda u neki od 100 mobile shopova u grad da mu pogledaju.
03.01.2024 | 20:57
U medjuvremenu ja udvostrucio svoju ergelu.

DSC_2280.JPG


Covjek oglasio da prodaje ovog desnog za 500 eura za dijelove jer nije prosao tehnicki. Otisao ga pogledati da mu uzmem aluminijske felge i 4 dobre gume koje sam i tako trebao promijeniti, a kad ono izgleda dva puta bolje od ovog koje vozim, tako da je sada projekt za proljece.

Treba promijeniti vilice, klapnu na usisu i vjerojatno uzemljenje motora jer javlja gresku na sva 3 grijaca ali pali i vozi. 3-cilindricni 1.4 diesel sa turbom i 90 KS, mogu kasnije s njim na demolition derby.
03.01.2024 | 21:48
Moguće da su ti svi grijači gecrkt, a pali na čistu kompresiju
03.01.2024 | 23:40
Kaze forumska ekipa da je puno vjerojatnije da je kabel mase od motora nagnjilio sto je ucestao problem nakon 20 godina sto i dijagnostika sugerira:

4 Faults Found:

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) 
            P0671 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) 
            P0672 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) 
            P0673 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) 
            P3103 - 35-10 - Malfunction - Intermittent


Idemo korak po korak cim prestane padati kisa, znaci za jedno 3 mjeseca.
04.01.2024 | 00:05
Riba kaže:
Kaze forumska ekipa da je puno vjerojatnije da je kabel mase od motora nagnjilio sto je ucestao problem nakon 20 godina sto i dijagnostika sugerira...

Idemo korak po korak cim prestane padati kisa, znaci za jedno 3 mjeseca.


Ma čekaj, pa barem je lako vidjeti jesu li grijači ispravni! Skini kapice i vidi jesu li u kratkom spoju. Njihovo skidanje nakon 20 godina može biti pain-in-the-ass situacija i ako ga zezneš, obično mora glava dolje. Ako ne idu relativno lagano, nemoj nikako forsirati, kupi onaj sprej baš za to i natopi ležište prije i nakon svake vožnje i tako desetak dana. Stvar funkcionira, u konačnici ćeš ga skinuti. Znam iz prve ruke, mijenjao sam tri komada nedavno.
04.01.2024 | 01:11
Kako rekoh, cim prestane kisa.
04.01.2024 | 06:57
Riba kaže:
Kaze forumska ekipa da je puno vjerojatnije da je kabel mase od motora nagnjilio sto je ucestao problem nakon 20 godina sto i dijagnostika sugerira:

4 Faults Found:

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) 
            P0671 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) 
            P0672 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) 
            P0673 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) 
            P3103 - 35-10 - Malfunction - Intermittent


Idemo korak po korak cim prestane padati kisa, znaci za jedno 3 mjeseca.


Da, imaš četvrtu nepovezanu povremenu grešku, rekao bih da si u pravu
04.01.2024 | 08:45
Riba kaže:
U medjuvremenu ja udvostrucio svoju ergelu.

DSC_2280.JPG




Jednom davno sam radio idealnu garažu od deset kola, bio je i A2 unutra. Baš odličan auto, u krivo vrijeme.
04.01.2024 | 12:39
korisnik kaže:
Jednom davno sam radio idealnu garažu od deset kola, bio je i A2 unutra. Baš odličan auto, u krivo vrijeme.


Velika istina, sjecam se kada je izasao kako sam mu se smijao, tek danas je jasno koliko je bio ispred svog vremena. Prvog sam kupio jer je bio jeftin i hitno mi je trebalo prometalo, ocekivao sam da cu ga se rijesiti za par mjeseci ali nakon nesto ulozene sice besprijekorno sluzi vec godinu dana i uvukao mi se pod kozu.
04.01.2024 | 19:46
Riba kaže:
Kolega prosle godine napravio trade-in i uzeo EV. Na staru godinu mu se prestao puniti.


A koji je to EV uzeo?
04.01.2024 | 21:19
Mislim da je Opel ili mozda Peugeot...tesko je reci, svi isto izgledaju. Prije Peugeot jer se prije par tjedana zalio da mu je mobilna aplikacija zaglavila na francuskom jeziku nakon reinstalacije.
05.01.2024 | 00:05
Riba kaže:
Mislim da je Opel ili mozda Peugeot...tesko je reci, svi isto izgledaju. Prije Peugeot jer se prije par tjedana zalio da mu je mobilna aplikacija zaglavila na francuskom jeziku nakon reinstalacije.


Blažena vremena kada je najveći problem bilo naći majstora koji zna poštelati dva dupla Dell'Orta...
05.01.2024 | 10:13
Top brandovi. Kolega ima Peugeot 5008, dogodilo mu se (benzinski auto, ne električni) da je stao na semaforu i više nije mogao krenuti. Auto je javio neku grešku i kraj. I zakočio električnu parkirnu kočnicu, tako da ga nisu mogli ni izgurati na stranu. Poslije su mu u servisu rekli da nemaju pojma što se dogodilo jer u logu ništa ne piše.
05.01.2024 | 10:26
Ja sam čuo za drugi slučaj s Lavićem ali je tu korisnik sam stvorio problem,... lik je isto stao na semaforu i na ekranu mu iskoči neka poruka koju naravno nije pročitao nego je samo kliknuo na OK i auto se sam zakočio i počeo raditi update i upgrade softvera.
05.01.2024 | 12:18
Bertone kaže:
Ja sam čuo za drugi slučaj s Lavićem ali je tu korisnik sam stvorio problem,... lik je isto stao na semaforu i na ekranu mu iskoči neka poruka koju naravno nije pročitao nego je samo kliknuo na OK i auto se sam zakočio i počeo raditi update i upgrade softvera.


Ja kad azuriram mape ili software na mom Peugeot 3008 to traje 45 min cca. Auto sasvim normalno vozis svo to vrijeme, samo ne mozes podesavati temperaturu recimo, jer ekran nije dostupan. Samo prikrazuje progres bar nadogradnje i to je sve.

Ne znam kako se tom covjeku ugasio auto zbog nadogradnje :/
05.01.2024 | 13:38
To sam čuo iz druge ruke, znači ne od vlasnika auta pa ne mogu biti 100% siguran da je priča full točna, ali koliko sam razumio, nije mu se ugasio auto da ga kasnije više nije mogao pokrenuti nego je lik stao na semaforu, start-stop je ugasio motor, lik je kliknuo OK, aktivirala se el. parkirna kočnica i kad je htio krenuti na zeleno auto mrtav sve dok nije završila nadogradnja softvera, a za to vrijeme auto nisu mogli ni odgurati u stranu kad je bio zakočen. Radi se o ovoj zadnjoj 308-ci iz 2021. godine. O kakvoj se nadogradnji radilo nemam pojma, a ne zna valjda ni taj lik jer je ne čitajući što piše tapnuo na OK.
05.01.2024 | 15:10
Definitivno servis može izvući neki log iz OSa, sigurno je negdje zapisano što je i kada pokrenuto, od aplikacije do klime, radija, žmigavaca.. tzv crna kutija.
05.01.2024 | 15:50
Kako saznati broj motora na autu po broju šasije? I dal ima broj motora igdje zapisan na bloku?
Ako tko zna, da podjeli... hvala
05.01.2024 | 16:21
Hebi ga, nisi naveo model auta ! ?
05.01.2024 | 21:17
BigMac kaže:
Kako saznati broj motora na autu po broju šasije? I dal ima broj motora igdje zapisan na bloku?
Ako tko zna, da podjeli... hvala


Ovisi o brandu. Za neke postoji podatak o šasiji, broju motora pa i mjenjača koji su u tvornici ugrađeni u tu šasiju, a za neke ne.

Na svakom motoru je na bloku motora negdje odštancan njegov serijski broj.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 23 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.73 Seconds

Provided by iJoomla SEO