07.01.2024 | 12:59
Bertone kaže:
EDIT:
E da, drugi genijalni izum ergonomije je gumb za poništavanje obavijesti o tlaku zraka u gumama tj. gumb za reset TPMS senzora,... e njega su smjestili u pretinac ispred suvozača tako da ga je sa pozicije vozača nemoguće dosegnuti (nakon 15-20 minuta traženja po autu, ono znaš da negdje mora biti, ali logika te ne vodi u pretinac ispred suvozača)
Ovakav rješenja su obično posljedica dorada vozila tijekom životnog ciklusa. Imaš dva načina praćenja tlaka u gumama, tj, rada TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) sustava. Jedan je pomoću senzora koji se ugrađuje u naplatak, mjeri tlak u gumama izravno i dojavlja ga modulu koji je za to zadužen. Ako tlak u gumama padne za neki delta (obično 0,3 do 0,5 bara) u odnosu na pohranjenu vrijednost, pali se upozorenje.
Drugi TPMS radi tako da nema senzora uopće, nego se koriste Hallovi senzori koji mjere brzinu vrtnje kotača. Guma koja je slabije napumpana imat će manji polumjer, pa će se taj kotač brže okretati i onda to pali upozorenje o preniskom tlaku. Ovo je posredna metoda koja dojavlja da se s gumom nešto događa i ovisi o kalibraciji (za koliko se mora povećati brzina kotača da to postane sumnjivo) te je iznimno osjetljiva na dimenziju guma. Jasno, ovo je jeftinije, jer nema 4 senzora, i u proizvodnji, ali i kasnije za vlasnika, jer nema potrebe za zamjenom senzora kad u njemu umre baterija.
Zna se dogoditi da neki model krene u proizvodnju sa senzorima, pa se kasnije prebaci na ovaj drugi sustav bez njih.
Taj sustav traži da se, kad se gume napumpaju na ispravnu vrijednost, to unese u sustav kao ishodišna vrijednost (SET) da bi sustav kasnije znao da je neka guma s preniskim tlakom.
Moja pretpostavka: Citroen je krenuo sa senzorima (koji ne trebaju prekidač SET), onda su u nekom trenutku prešli na sustav bez i sad je trebalo nekud uklopiti SET prekidač. Unutrašnjost je zadana, alati postoje, pa su onda to ugurali kud su mogli, tj. iza ovog poklopca pretinca za rukavice.