21.03.2019 | 13:37
smayoo kaže:
Nije to VW
I što ti znači "to je dizelaš"?
Naravno da je dizelaš. Dizelaš svakako ima bolje izglede da izdrži puno kilometara, nego benzinac.
Pa iskreno, baš zato jer nije VW - čovjek ti dobro veli, jer Japanac sigurno nije i neće odvoziti više kao diesel od VW-a... imao sam Passata, izvozio i Golfova, nagledao se i tuđih makina sa 500-600.000 km koje odrađuje bez greške. Jasno, o razlici cijene održavanja tog tvog žutana i VW-a ne treba, zadnjeg Passata sa 480.000 km sam odradio polugeneralku za manje do 3000 kuna sa dijelovima, kod tebe će majstor uzeti toliko da mu veliš dobar dan i jer si se drznuo ući u servis... Nijemci imaju te diesele jer su 7-ziceri i jer im je mnogima adekvatni Mercedes preskup, a konkurencija je i kod njih na tragu masovne konkurencije kao i kod nas gdje cijene padaju u besmisao. Jasno, takove aute sa tom namjenom nemaju privat osobe, nego tvrtke za taksi koje kao flotu imaju posebne ugovore za servisiranje i gdje redovit servois sa svojim cijenama nije upitan. Zato na popisu popularnih modela u svijetu fizičkih osoba ta tvoja u Njemačkoj nije valjda ni među prvih 50 najprodavanijih...
Diesel nema šanse odraditi više km od paralelnog benzinca (kako je rekao i Tino), no definitivno ako i odradi, cijena te priče je astronomska naspram benzinca, koji nema niti jedno od skupih sranja koje imaju dieseli - nikakvih Bosch-pumpi (reparacije su 6.500-10.000 kuna), grijača, dizni commonraila itd itd... svi dijelovi su kod diesela skuplji jer su jači i pojačani, za pokretanje teškog motora i grijanje grijača treba jači akumulator, jači amortizeri i opruge zbog težine, jači anlaser, zamjena dizni je cca 250 eura po komadu plus ruke, dok ja zamijenim svjećice sa rukama za manje do 200 kuna (i to sa najboljim svjećicama - Bosch Iridium LPG sa 4 elektrode, a ne Bosna svjećicama, to je toliko jeftino da se ne isplati raditi kompromise, što kod diesela jako rijetko kome da si može dozvoliti takvo razmišljanje), održavanje diesela je generalno skuplje od benzinca, auto je teži čime stradavaju svi dijelovi ovjesa, ogibljenja, auto je sporiji, a čim se imalo provozaš ili imaš stil vožnje da se malo poganjaš, ubrzo će početi dimiti (propali ga - vidim da nije tvoj stil vožnje stiskanje gasa, ti se voziš kao curica da ti auto što duže traje), diesel jednostavno nije stvoren za brzinu i natjeravanje, već za rad kojeg odrađuje momentom.
Ako diesel i odradi brdo kilometara, ulaganja da bi on to mogao su morala biti najmanje 5x veća nego paralelnog benzinca, i kada bismo i to ugradili u cijenu imanja tog auta, ne znam tko bi diesele više i kupovao... na žalost, ljudi o tome znaju premalo i ne razmišljaju o važnim stvarima, od najmanje desetak parametara o kojima čovjek treba misliti kada kupuje auto, naši ljudi misle o najviše dva, glava im je začepljena mislima o superštednji još iz vremena Golfa jedinice i lijevanja lož-ulja u njega - šteta što ništa od toga danas više ne igra igru i nije moguće...
Naravno, diesel nema alternativu, diesel košta koliko i benzin - koji ima alternativu u plinu koji je 2,2x jeftinije gorivo, omogućujući da vozim puno kapacitetniji, luksuzniji i jači auto za istu ili i manju cijenu godiva od nekakvog "dvije klase ispod" diesela. U biti, u zemljama u kojima ljudi imaju novca za tankanje, diesel odavno ne znači ništa (npr. u Švicarskoj je diesel odavno najskuplje gorivo), a prodaja diesela je debelo ispod prodaje benzinaca, baš zbog svih problema i skupoće koju nosi wannabe "niska" potrošnja...