Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


21.10.2021 | 15:23
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...
21.10.2021 | 16:19
smayoo kaže:
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...


Ako je ovo odgovor za xenon, onda se ne mogu složiti s tobom.
- ako je far ispravan onda se automatski nivelira u ovisnosti od opterećenja i gibanja auta i nikoga ne zasljepljuješ
- nemaju ni kratki životni vijek jer uz stalno upaljena svjetla izdrže barem 100 000 km, a pitanje je koliko H4 ili H7 prdne u tom periodu
- ne griju se uopće i to im je glavni problem po zimi jer se preko njih hvata snijeg pa zato moraš imati grijane mlaznice za pranje farova
21.10.2021 | 16:22
Ako se ne varam bio je problem zasljepljivanja sa led farovima. Čak je u americi bio teži problem sa homologacijom
21.10.2021 | 16:55
Meni Forester ima xenon i moram se složiti sa Bertoneom da nisam to primjetio, a kako je 2008 godište još su OK osim vanjske plastike na kojoj se vide godine. Da se više griju nisam primjetio, ali da bolje svijetle od H4 jesam. I DA ne zasljepljuju one iz suprotnog pravca. Vjerovatno si zamjenio sa onim plavkastim, koje i mene zasljepljuju. Sad mi ne pada na pamet koje su to žarulje.
21.10.2021 | 17:00
Vjerojatno misliš na xenon HID aftermarket sklepancije
21.10.2021 | 18:57
Ne pratim taj dio pa neznam.
21.10.2021 | 20:01
Ja sad imam neki laserski LED, to je stvarno fantastično svjetlo. Voziš uvjek sa dajinskim svjetlom i ako ima neko ispred tebe ili ide ti u susret automatski se pojavi neka klapna koja zatamni samo vozačku kabinu a oko njega sve ko Betlehem i to 800 m daleko.
22.10.2021 | 07:15
Super. A što je s biciklistima, motociklistima i pješacima? Njih se smije zaslijepiti, tko ih je*e...
22.10.2021 | 07:28
Bertone kaže:
smayoo kaže:
Skupe. Neugodne za druge vozače. Kratki životni vijek (ovisi o navici korištenja, ali ako uvijek voziš pod svjettima, i radiš puno kilometara, kratak je). Problem je dimenzionirati farove jer se jako griju...


Ako je ovo odgovor za xenon, onda se ne mogu složiti s tobom.
- ako je far ispravan onda se automatski nivelira u ovisnosti od opterećenja i gibanja auta i nikoga ne zasljepljuješ
- nemaju ni kratki životni vijek jer uz stalno upaljena svjetla izdrže barem 100 000 km, a pitanje je koliko H4 ili H7 prdne u tom periodu
- ne griju se uopće i to im je glavni problem po zimi jer se preko njih hvata snijeg pa zato moraš imati grijane mlaznice za pranje farova


Na mom Ford Galaxy 2010 (što sam napisao, na temelju je mog iskustva, i iskustva ljudi s kojima sam o tome razgovarao, nisam proučavao šire) obje originalne xenon lampe su crkle jedna za drugom u roku od mjesec dana, nakon cca 3000h rada. Nove koje sam stavio (koštale su nešto preko 1000 kn svaka) imale su deklariran životni vijek od 5000h. Srećom (kucam u drvo kuc kuc kuc), do sad su potegle i duplo više od toga.

Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.

Ono što sam, međutim, siguran - dok vozim autocestom, gdje ne bih ni smio gasiti duga svjetla ako nema vanjske rasvjete, pod dugim svjetlima, autima s druge strane ne smetam, ali vozačima kamiona - da.

U nekoliko situacija dok sam manevrirao po parkiralištu, s kratkim svjetlima, dobio sam poslije komentare da moja svjetla jako zasljepljuju, čak i na više od 30 m udaljenosti.

U vezi grijanja, meni je staklo farova nakon puta od Zg do Ri ili obratno toliko vruće da ne samo da kiša isparava s njega vidljivo, nego ga ne smijem niti dirnuti golim prstima. Prskalice nisu grijane, jer nije problem što se snijeg i led hvataju (ne hvataju se), nego što vlaga prebrzo isparava pa ostaju mrlje na kojima se svjetlo rasipa i bude još neugodnije vozačima iz suprotnog smjera.

Ovo u vezi grijanja - ista iskustva ima i nekoliko ljudi s kojima sam o tome razgovarao. Za niveliranje - moram pitati.

U vezi LED farova, Subaru XV 2019 ima LED farove. Duga svjetla, normalno, smetaju vozačima iz suprotnog smjera. Kratka - ne.
22.10.2021 | 07:52
Hm...neobično je ovo s grijanjem. Ja na dva auta sa xenon lampama imao problem sa čišćenjem snijega ili leda. Uvijek sam morao posebno čistit lampe. Dok kod onih sa halogenim bi se morao strpit koju minutu i snijeg/led bi se otopio. Kod xenona je to trebalo puno puno duže. I na dodir ama baš nikad nisu bili vrući, za razliku od halogenih.
Da nije neka kvaka sa ventiliranjem fara. Neki auti zbog kondenzata imaju otvore preko kojih se može oslobađati toplina?

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.
22.10.2021 | 07:58
smayoo kaže:
Na mom Ford Galaxy 2010 (što sam napisao, na temelju je mog iskustva, i iskustva ljudi s kojima sam o tome razgovarao, nisam proučavao šire) obje originalne xenon lampe su crkle jedna za drugom u roku od mjesec dana, nakon cca 3000h rada. Nove koje sam stavio (koštale su nešto preko 1000 kn svaka) imale su deklariran životni vijek od 5000h. Srećom (kucam u drvo kuc kuc kuc), do sad su potegle i duplo više od toga.


Meni su do sada jednom mijenjali D2S žarulje (Philipsove, cijena po komadu je bila oko 450 kn) na nekih 120 000 km, nije krepala ni jedna nego je lijeva postala ljubičasta i krepala bi vjerojatno uskoro pa sam preventivno promijenio obje, sad koliko su radnih sati odradile do tada nemam pojma no uvijek vozim sa upaljenim svjetlima (i ljeti) pa se nakupilo.

smayoo kaže:
Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.


Ok, na brdovitom terenu kao što je Rijeka ne postoji sustav niveliranja koji može pobijediti konfiguraciju terena, no ako ti niveliranje radi to lako vidiš čim upališ svjetla još dok stojiš po svjetlosnom snopu ispred sebe (poželjno je imati ispred sebe zid ili drugi auto ), farovi se podignu i za 1-2 sekunde spuste.

smayoo kaže:
Ono što sam, međutim, siguran - dok vozim autocestom, gdje ne bih ni smio gasiti duga svjetla ako nema vanjske rasvjete, pod dugim svjetlima, autima s druge strane ne smetam, ali vozačima kamiona - da.


Nisam još došao na ideju voziti AC po mraku sa ugašenim svjetlima Šalu na stranu, vozačima auta ne smetaš jer ih štiti zaštitna ograda između prometnih trakova za kretanje vozila u različitim smjerovima, vozači kamiona sjede ipak puno više i normalno da im duga svjetla smetaju.

smayoo kaže:
U nekoliko situacija dok sam manevrirao po parkiralištu, s kratkim svjetlima, dobio sam poslije komentare da moja svjetla jako zasljepljuju, čak i na više od 30 m udaljenosti.


Možda su ti koji su prigovarali imali sindrom "vinske muišice", dok si manevrirao zapiljili su ti se u svjetla no u toj situaciji bi ih svako svjetlo smetalo

smayoo kaže:
U vezi grijanja, meni je staklo farova nakon puta od Zg do Ri ili obratno toliko vruće da ne samo da kiša isparava s njega vidljivo, nego ga ne smijem niti dirnuti golim prstima. Prskalice nisu grijane, jer nije problem što se snijeg i led hvataju (ne hvataju se), nego što vlaga prebrzo isparava pa ostaju mrlje na kojima se svjetlo rasipa i bude još neugodnije vozačima iz suprotnog smjera.

Ovo u vezi grijanja - ista iskustva ima i nekoliko ljudi s kojima sam o tome razgovarao. Za niveliranje - moram pitati.


Hmm, kod mene su pokrovi svjetla hladni,... kaj nije Ford imao fičr da je ugrađivao dodatne grijače u prednje vjetrobransko staklo, bočne retrovizore i farove u zimskom paketu opreme?
Kod tebe se možda nije mogao nahvatati mokri snijeg jer je prednji dio auta klinast i prelaz poklopca motora i farova na branik je relativno strm, kod mene imaš normalni branik koji 3-4 cm viri ispred fara i to je fina polica da se na nju nahvata snijeg.

PS. Jedne godine sam se vraćao iz SB u ZG i na AC sam svakih 20-30 km morao stati i rukom maknuti mokri zaleđeni snijeg sa farova (i branika) jer ni mlaznice za pranje nisu pomagale, ali ok, stvarno je bila mećava
22.10.2021 | 08:07
JOHN kaže:

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.


Nisam znao za to,... jel i to (silika kuglice) mijenjaju (i naplate) na redovnom servisu?
22.10.2021 | 08:10
I njih zatamni cijele. Ali u naseljenom mjestu svakako smanji svjetlost na nimimalno moguće. To stvarno radi super i niko se do sad nije bunio.
22.10.2021 | 08:21
Bertone kaže:
Meni su do sada jednom mijenjali D2S žarulje (Philipsove, cijena po komadu je bila oko 450 kn) na nekih 120 000 km, nije krepala ni jedna nego je lijeva postala ljubičasta i krepala bi vjerojatno uskoro pa sam preventivno promijenio obje, sad koliko su radnih sati odradile do tada nemam pojma no uvijek vozim sa upaljenim svjetlima (i ljeti) pa se nakupilo.


Kod mene su postale crvenkaste prije nego su krepale.

smayoo kaže:
Za ovo automatsko niveliranje ne mogu sad tvrditi 100%, ali prilično sam siguran da to ne radi. Na ovako brdovitom terenu kakav je ovdje u Primorju, i svakodnevnoj vožnji s 330 m/n/m na nulu i obratno, vjerujem da bih to primjetio.


Ok, na brdovitom terenu kao što je Rijeka ne postoji sustav niveliranja koji može pobijediti konfiguraciju terena, no ako ti niveliranje radi to lako vidiš čim upališ svjetla još dok stojiš po svjetlosnom snopu ispred sebe (poželjno je imati ispred sebe zid ili drugi auto ), farovi se podignu i za 1-2 sekunde spuste.


To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Nisam još došao na ideju voziti AC po mraku sa ugašenim svjetlima




Šalu na stranu, vozačima auta ne smetaš jer ih štiti zaštitna ograda između prometnih trakova za kretanje vozila u različitim smjerovima, vozači kamiona sjede ipak puno više i normalno da im duga svjetla smetaju.


Eh, ali nikad mi ne blendaju kamiondžije kad sam u Subaru, ili prije u Toyoti Verso, koja je imala halogene lampe, a isto vozim s dugim svjetlima

Hmm, kod mene su pokrovi svjetla hladni,... kaj nije Ford imao fičr da je ugrađivao dodatne grijače u prednje vjetrobransko staklo, bočne retrovizore i farove u zimskom paketu opreme?


Hja, istina, moj ford ima grijač šoferšajbe i vanjskih retrovizora, za farove nisam nikad provjeravao. Ali grijač šoferšajbe ima posebnu tipku za aktivaciju, a ovi na retrovizorima se uključe skupa s grijačem stražnjeg stakla. Međutim, to sve traje par minuta nakon kretanja. Jednom kad se odmagli, dalje šoferšajbu drži odmagljenom ventilacija i klima, kao i stražnje staklo. Grijači se automatski isključuju nakon, mislim, 5 min. Ne samo zato što bi krepali kad bi radili stalno, nego i zato što prazne bateriju (vuku više struje, nego što alternator daje).

Sad, osim ako za grijače farova (ako ih uopće ima) nema neki senzor za automatsku aktivaciju (ne znam koji i kakav, jer ti ne treba takav grijač uvijek kad je vani hladno, nego samo kad je hladno i kad pada snijeg, ili ti auto ispred tebe baca snijeg s ceste na prednju masku), ne znam... rekao bih da nije u tome stvar.

Kod tebe se možda nije mogao nahvatati mokri snijeg jer je prednji dio auta klinast i prelaz poklopca motora i farova na branik je relativno strm, kod mene imaš normalni branik koji 3-4 cm viri ispred fara i to je fina polica da se na nju nahvata snijeg.


Bude snijega puna prednja maska, odbojnik, registracija, vrh haube...

PS. Jedne godine sam se vraćao iz SB u ZG i na AC sam svakih 20-30 km morao stati i rukom maknuti mokri zaleđeni snijeg sa farova (i branika) jer ni mlaznice za pranje nisu pomagale, ali ok, stvarno je bila mećava


To mi se dogodilo nekoliko puta, s ranijim autima, čak i onima koji su imali obične (ne halogene) žarulje, prije 20+ godina...
22.10.2021 | 08:23
Bertone kaže:
JOHN kaže:

Ne znam da li ste znali, ali u mercedesu, pri dnu fara ugrađuju one kuglice silika-gela zbog problema sa kondenzatom fara. Isto ono u vrećicama kaj bude u kutijama sa cipelama i sl.


Nisam znao za to,... jel i to (silika kuglice) mijenjaju (i naplate) na redovnom servisu?


Neeee... pa Mercedes je to. Ziher imaju ugrađen ciklus odvlaživanja silica gela.
22.10.2021 | 08:30
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.
22.10.2021 | 09:05
Focus ima kotačić za regulaciju visine farova, imala je i Fiesta.
22.10.2021 | 09:12
Bertone kaže:
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.


Ja sam ti malo skeptičan na tu automatsku nivelaciju. To bi moralo biti izvedeno nekako pneumatski ili hidraulički da bude dovoljno brzo pa da bi bilo funkcionalno s obzirom na dinamiku vožnje. S ovim njanja elektromotorićima (koji su jadniji od onih iz Lego Mindstorm kita) ti farovi putuju 10-ak sekundi od min do max. Za 10 sekundi se tebi u normalnoj vožnji nagib dvaput promijeni, što bi rekli u Međimurju, od ve do ve.
22.10.2021 | 09:19
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.
22.10.2021 | 09:22
Dečki, svaki ksenon far snage 55 W ili više po EU regulaciji MORA imati:

1. Sustav automatske nivelacije povezan s ovjesom (na jednoj osovini su senzori nagiba; ako je auto jako opterećen onda se snop svjetla spušta, jer stražnji kraj tone što bi diglo snop svjetla u zrak)
2. Sustav pranja farova (baš zato da se smanji raspršivanje snopa svjetla vrlo jakog intenziteta
3. Leću koja prikuplja snop svjetla i preciznije ga usmjerava od sustava ogledala u faru s halogenom žaruljom
4. Sustav čišćenja leće koji kod svakog paljenja svjetla prebriše leću i opet da se spriječi rasap svjetla koji smeta ostalima

Kad je izašla druga generacija nove bube VW je uspio progurati regulativu po kojoj neki od ovih sustava nisu potrebni ako je ksenon far manje snage. Ako se ne varam, tamo je ksenon 'žarulja' snage 35 wata i ima samo leću.

Ključna razlika LED farova u odnosu na ksenon je to što LED far nema jedan točkasti izvor svjetla, nego polje LEDica koje onda zajedno daju snop svjetla kakav se želi. LED izuzetno malo zagrijava far i on se neće odlediti sam od sebe što je po zimi veliki problem, jer se opet javlja problem rasapa snopa svjetla.

Svaki far ima otvore za isušivanje na sebi jer bi se inače nakupio kondenzata. To su otvori koji nisu veliki i počesto su opremljeni nekom vrstom jednosmjerne membrane. Ako neki far ne brtvi dobro, onda uklanjanje tih membrana riješava problem magljenja, ali će ono biti prisutno dok ga izvor svjetla iznutra ne posuši. I opet, kod LED farova zbog gotovo nepostojeće disipacije topline ovaj trik ne radi. Kod ostalih da, uz cijenu da su farovi često zamagljeni. Pojednostavljeno: lakše se suše, ali i magle.

Zašto oni kineski aftermarket ksenoni blješte na sve strane? Zato jer je izvor svjetla drugačiji nego nit u halogenom faru za koju je špigl konstruiran i onda dolazi do dodatnih refleksija. Ako far u startu ima leću, u njemu se može koristiti ksenon žarulja i neće smetati nikome, ali treba paziti na zagrijavanje i negdke ugraditi onaj modul za visoki napon.

Za kraj, OSRAM je proizveo zamjensku H7 LED žarulju za koju je ishodio ECE homologaciju za neke automobile i njeno je korištenje potpuno legalno.

www.osram.hr/night-breaker-led/index.jsp
22.10.2021 | 09:22
JOHN kaže:
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.

Mercedes. Sigurno ti je skroz onako toplo oko srca kad pomisliš koliko si ga platio i kako vrhunska inženjerska, da ne kažem - premium - rješenja imaju.

Inače, silica gel u odgovarajućim uvjetima temperature i relativne vlažnosti - otpušta vlagu natrag u zrak, tj. suši se sam. Dakle, ako mu je od motora dovoljno toplo, kad nije kiša i vlažno vrijeme, on će se sam regenerirati (osušiti). Sad je samo pitanje koliko dugo traju periodi vlažnog, a koliko suhog vremena.
22.10.2021 | 09:25
smayoo kaže:
Bertone kaže:
smayoo kaže:

To odradi uredno, svaki put. Ali moj je dojam da je nivelacija isključivo ručna (imam okretni gumb lijevo od volana, za podesiti visinu svjetala, i to mi stalno stoji na najnižem, jer kad je na pola visine, na autocesti s dugim svjetlima sam sebe zasljepljujem kad mi se reflektira moje dugo svjetlo od onih velikih panoa-putokaza.

Ne znam kako je kod Forda, ali kod mene dolje lijevo nema kotačića za regulaciju visine farova, imam samo kotačić za regulaciju osvjetljenja svjetla interijera, a mjesto gdje je kotačić za podešavanje halogenih farova je prazno.


Ja sam ti malo skeptičan na tu automatsku nivelaciju. To bi moralo biti izvedeno nekako pneumatski ili hidraulički da bude dovoljno brzo pa da bi bilo funkcionalno s obzirom na dinamiku vožnje. S ovim njanja elektromotorićima (koji su jadniji od onih iz Lego Mindstorm kita) ti farovi putuju 10-ak sekundi od min do max. Za 10 sekundi se tebi u normalnoj vožnji nagib dvaput promijeni, što bi rekli u Međimurju, od ve do ve.

I ja sam malo skeptičan oko te vertikalne nivelacije. Kada mi se, u mercedesu, prilikom paljenja pokrene kalibracija snopa to se stvarno brzo kalibrira gore-dolje i lijevo-desno(imao je ILS), ali ne dovoljno brzo za brze promjene uzdužnoh nagiba. Ovo zakretno lijevo-desno(ILS) je bogovski funkcioniralo. To mi sada malo fali na škodi koja u zavojima ukljućuje ona dolje kutna svijetla(koja su za..rac).
I recimo kalibracija gore-dolje kod škode je daleko sporija, tako da sam siguran da u suprotnom smjeru u promjenama nagiba fino zasljepljujem sa led svijetlima
22.10.2021 | 09:28
Nemam sad pri ruci sliku iz svog auta, ali evo jedne sa neta:



... dakle, dolje lijevo je kotačić za podešavanje osvjetljenja interijera, a desno od njega je prazno mjesto gdje je dolazio kotačić za podešavanje visine farova kod modela sa halogenim svjetlima kao na slici ispod:

22.10.2021 | 09:30
Djuro genijalac kaže:
Dečki, svaki ksenon far snage 55 W ili više po EU regulaciji MORA imati:

1. Sustav automatske nivelacije povezan s ovjesom (na jednoj osovini su senzori nagiba; ako je auto jako opterećen onda se snop svjetla spušta, jer stražnji kraj tone što bi diglo snop svjetla u zrak)


OK, znači na mom Galaxyju bi on trebao automatski spustiti snop niže kad nas je sedmoro u autu i još neka prtljaga u bunkeru? Kako on to napravi ako sam ja snop ručno naštelao na najniže (jer inače, kako sam napisao, zasljepljuje mene samog)

2. Sustav pranja farova (baš zato da se smanji raspršivanje snopa svjetla vrlo jakog intenziteta


Jes, tako su mi i prije objasnili. A jesu li onda te prskalice s toplom vodom ili...? Jer one se kod mene aktiviraju svaki x-ti put kad ja ručno aktiviram prskalice na šoferšajbu. Zimi rade posao dobo, ali ljeti ne baš (ne čiste kukce koji su se razlijepili po farovima)

3. Leću koja prikuplja snop svjetla i preciznije ga usmjerava od sustava ogledala u faru s halogenom žaruljom


Ima leću i razlika između dugih i kratkih svjetala je samo u pomaku leće, žarulja je ista i nema dvije snage.

4. Sustav čišćenja leće koji kod svakog paljenja svjetla prebriše leću i opet da se spriječi rasap svjetla koji smeta ostalima


To je onda ono kod paljenja, da se svjetla prošetaju gore-dolje? Ili je to od nivelacije?

LED izuzetno malo zagrijava far i on se neće odlediti sam od sebe što je po zimi veliki problem, jer se opet javlja problem rasapa snopa svjetla.


LED svjetla i inače ne griju naprijed gdje svjetle, nego straga.
Na Subaru se nešto snijega skupi na farovima, ali nije neka drama. A mislim da nema prskalice. Bar nisam primjetio.
22.10.2021 | 09:33
smayoo kaže:
JOHN kaže:
@smayoo i @Bertone.....jedne godine ja sa klincima na sanjkanje na Činovničku livadu, po prvi put sa merđanom.....i pri povratku skužim da su se oba fara pri dnu zamaglila onak visine 2-3 cm taman da prekrije dio gdje su led žmigavci. Ono .....mislim nedopustivo.....ljut ko pas...... da me netko vidi bruka samo takva. Odem ja tako na servis i reklamiram i vele da nema pomoći. Zamijeniti će farove i opet će biti isto.
Ja ono..... pa dobro kako je to moguće, a oni samo slegnu ramenima. Kažu da su na novijim modelima(svim) počeli ugrađivati silika-gel u neku policu pri dnu fara jer se far ne smije zadihtat. Silika gel se ne mijenja jer nije predviđen.
Na svoje oči nisam to vidio, ali su mi tako rekli u servisu i bili su poprilično uvjerljivi.

Mercedes. Sigurno ti je skroz onako toplo oko srca kad pomisliš koliko si ga platio i kako vrhunska inženjerska, da ne kažem - premium - rješenja imaju.

Inače, silica gel u odgovarajućim uvjetima temperature i relativne vlažnosti - otpušta vlagu natrag u zrak, tj. suši se sam. Dakle, ako mu je od motora dovoljno toplo, kad nije kiša i vlažno vrijeme, on će se sam regenerirati (osušiti). Sad je samo pitanje koliko dugo traju periodi vlažnog, a koliko suhog vremena.

Djeca mi neki dan vele da je C klasa ipak bila bolja od Octavije, a ne kuže još te razlike oko brendova. Jedino je mlađa rekla da je u Škodi puno bolji i veći ekran i da je fora kaj ima gesture control i otvaranje/zatvaranje gepeka na daljinski. I da joj nije jasno zašto to nema svaki auto
E i ono najvažnije, da u gepek škode stane više njihovih stvari i da više ne šizim oko toga.
22.10.2021 | 09:37
Ajde da ne mrcvarim sa umetanjem citata.

Ad 1: Trebao bi, da. Ne znam koja je godina kad je ta legislativa stupila na snagu, moguće da su za modele koji su već bili u proizvodnji dopustili opciju da se to ručno može podesiti kao međumjeru.

2. Pa jel imaš grijanje spremnika za pranje? Za čišćenje kukaca treba i odgovarajuće sredstvo za pranje koje otapa masnoće.

3. Da, ako imaš biksenon svjetla. Neki auti imaju ksenon samo za kratko svjetlo, a dugo je halogeno.

4. To je od čišćenja leće. Nivelacija nije tako brza (jer ne mora biti).
22.10.2021 | 09:42
Ne kuže djeca brandove, ali kuže gdje im je bolje
22.10.2021 | 09:47
Dogovorili smo kupnju E klase zbog gepeka, za jedno 5-10 godina, a do tada vozimo škodilak.
22.10.2021 | 09:48
Djuro genijalac kaže:
2. Pa jel imaš grijanje spremnika za pranje? Za čišćenje kukaca treba i odgovarajuće sredstvo za pranje koje otapa masnoće.


Sonax ljetni. Isključivo. Ako znaš za neki bolji, reci. Inače sa šoferšajbe čisti super, ali tu ima i brisače (Bosch Aero, isto reci ako znaš neke bolje).

Ima li grijanje tog spremnika? Siguran sam da ne. Jer da ima grijanje, po zimi bi bilo pare koliko hoćeš kad bi štrcnuo na šoferšajbu, zar ne?
22.10.2021 | 10:05
Sonax je trenutno najbolje što možeš imati. Sve ostalo ti može biti preagresivno za metlice brisača, lak i kedere. Skidanje mušica u vožnji neće biti učinkovito niti sa jednom tekućinom. Postoje recimo dobra sredstva u sprej boci od Valet Pro i sl. za detailing, odnosno kad baš pereš auto. Bilo bi dobro koristiti to ili slično sredstvo prije samog pranja. No kako je tebi to posebno pranje gubljenje vremena, vjerojatno ti je i čitanje ovoga bilo.
Ako baš imaš velikih problema sa mušicama, uzmeš tu jednu sprej bocu(0.5-1.0L) i prilikom tankanja na benzinskoj dva-tri puta našpricaš i ostaviš koju minutu da djeluje. Kad kreneš isperi farove mlaznicama i to bi bilo to
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 34 minuta
  • JOHN: Ja jučer u CCOne kupio kćeri tenisice. Bile su čitavih 20% na akciji. :) Takva akcija je ustvari neka uobičajena koja se pojavi gotovo svaki mjesec tako da i ovaj put teški bulšit..
  • drlovric: Imal kakvih Black Friday popusta? :) Neko vidio nesto zanimljivo?
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.62 Seconds

Provided by iJoomla SEO