Jedno "nidje veze" pitanje o auto gumama :)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jedno "nidje veze" pitanje o auto gumama :)


22.02.2009 | 04:53
Najviše je u glavi, ali nešto je i u gumi!

Lako sada za "napredne karakteristike" i fore tipa s kojom ćeš gumom napraviti brže vrijeme na Grobniku, meni su više zanimljivi oni podaci koji mogu biti od koristi baš svakome, makar on bio i penzioner.

Npr. zaustavni put po suhom i kiši? Trenutak u kojem dolazi do aquaplaninga? Novine rijetko rade detaljne testove guma na takav način, ali nađe se barem jednom godišnje... i onda je zanimljivo vidjeti kako ISTI auto u istim uvjetima na istoj cesti s najboljim gumama stane za 50 metara, a s najlošijim za 55 metara. U nekoj ružnoj priči 5 metara može biti razlika između "prošao si lišo" i mrtav si... zato ipak nije loše stvar kao što su gume kupiti s malo pažnje.
22.02.2009 | 09:51
Ovoj priči mogu dodati prošlotjedni put kroz BiH. Čini se da imaju (valjda) samo 2 ralice za pokriti potez od Doboja do Sarajeva tako da u su jedan dan čistili od Doboja do Zenice, a drugi dan od Zenice do Sarajeva.

Tako da sam nekih 70 km vozio po potpuno neočišćenoj cesti
DSC00065.JPG

što mi se odavno nije desilo. BTW, ovo sam slikao na početku, kad sam još mislio da je to loše. Kasnije sam skužio da je to dobro.

Elem, razlika između dobre zimske gume i ostalih kombinacija u ovom slučaju je razlika između "stigao na odredište s malim kašnjenjem" i "ostao u jarku pokraj ceste čekati proljeće".
22.02.2009 | 10:26
@sizunic
Posve si u pravu kaj se tiče svih onih faktora koji utječu na ukupan učinak/dojam neke gume na nekom autu. Zato se usporedni testovi rade uvijek na jednom te istom autu na jednoj te istoj stazi kako bi se iz jednadžbe koju još nitko nije uspio obuhvatiti i matematički izraziti izbacili faktori podloge i auta. I tad, ti rezultati tog i takvog testa su primjenjivi na tu dimenziju koja bila testirana (recimo 195/65 R15) i na jednu dimenziju gore i dolje (dakle 185 i 205 mm širine). No, tu je sad relativno nebitan apsolutni učinak jer je on ionako promjenjiva vrijednost koja ovisi o uvjetima na cesti (tempreatura podloge, stanje, vlaga/voda na njoj itd) pa se gledaju razlike među gumama. Dakle, ako guma XY ima zaustavni put kraći za 5 metara, kako je Davor dobro primjetio, onda je REALNO za očekivati da će uvijek biti bolja od gume ZT koja lošije koči. Iz tog se onda može izvesti zaključak kako guma ZY nudi bolji kočni učinak od gume ZT i kao takva nudi dodatnu rezervu sigurnosti koja može značiti razliku između 'jebate, ovo je bilo gusto' i 'nisam znal da aktivacija zračnog jastuka boli i peče i da mi nakon nje šumi u ušima'.
Kao što u termodinamici iz vrlo sličnih razloga nikad ne barataš s apsolutinim iznosom topline, nego te zanima razlika toplina pri čemu se njena apsolutna vrijednost poništava u jednadžbama oduzimanja tako se i kod usporedbi guma gleda učinak relativan u odnosu na suparnice.
A ono da sve utječe na učinak to je istina, ali sad je vrijeme za upit: koliko automobila može podešavati geometriju ovjesa u više parametara od 'špura'? Tko to mže činiti i na stražnjoj osovini? Na 99,999 posto automobila može se štelati samo špur (tj. kut između prednjih kotača u smisli njihovo otvorenosti, paralelnosti ili zatvorenosti kad se gleda auto u tlocrtu) pa onda iz jednadžbe odmah ispadaju svi ostali parametri o kojima govoriš. A budući da svaka guma optimalno radno područje i da se gume proizvode u serijama, onda proizvođači automobila tijekom razvoja novog modela koriste gume koje su na tržištu i prema njihovim svojstvima ONDA NAKNADNO podešavaju ovjes. Meni je poznat samo jedan primjer u kojem se radilo obratno (prva A-klasa, Mercedes je dal zahtjev Goodyearu da im proizvedu gumu s mekšom bočnom stranicom kako bi postigli određeni stupanj udobnosti, jer je A -klasa imala mali hod ovjesa i relativno tvrde opruge) i to je završilo loše, kako se svi sjećamo. Ovjes i bočnica gume su imali vrlo blisku rezonantnu frekvenciju i kod naglog skretanja u stranu bi auto zaronio u ovjes i dolazilo je do prevrtanja pa je došlo do velike servisne akcije i naknadne ugradnje ESP da spriječi bilo kakvu mogućnost ulaska u opasno područje.
Da rezimiram, na tržištu je recimo bnridgestone turanza ER300 i nju uzme Ford kod razvoja focusa i prema njoj i još dvije gume (koje su homologirane za taj auto) onda podesi ovjes da auto bude siguran, dobro leži, ulazi u zavoj itd u skladu s filozofijom tvrtke. Istu stvar radi Renault s Continentalom, Peugeot s MIchelinom itd i na koncu dolazimo do toga se ovjes sa svojim karakteristikama može uz dosta veliku sigurnost isključiti iz jednadžbe i ostaje nam samo guma sa svojim svojstvima koja nisu uvijek ista.
22.02.2009 | 12:19
smayoo je napisao:
Elem, razlika između dobre zimske gume i ostalih kombinacija u ovom slučaju je razlika između "stigao na odredište s malim kašnjenjem" i "ostao u jarku pokraj ceste čekati proljeće".


Tjah, isao sam ja iz Zagreba u Rijeku na isluzenim ljetnim gumama po mecavi trebalo mo je 6 sati ali sam stgao. Nedostatak guma sam kompenzirao viskom u glavi jer hrpa njih nije ni stigla, ukljucujuci dva autobusa.
22.02.2009 | 12:38
Potpisujem.
22.02.2009 | 13:51
Je, super, i još se time hvalite... Tako sam prije tjedan-dva vozio na Platak iza bisera na ljetnim gumama koji je valjda mislio da se do Platka po snijegu stiže snagom misli. Naravno, morao je stati na jednom mjestu, da se mimoiđe s nekim i onda, naravno, više nije mogao krenuti pa je krenuo redom od jednog do drugog vozača koje je zaštopao iza sebe tražiti tko će mu posuditi lance. Ne želim ni zamišljati što je bilo kad je išao natrag, nizbrdo. I još je vozio dvoje djece.
22.02.2009 | 13:59
Zasto se ne bi hvalio time da ne stvaram probleme na cesti poput tog majstora na Platku?
Kada sletim u Zagreb u petak oko 23h a moram u Elboniji biti natrag u ponedjeljak ujutro, nema toga sto ce me zaustaviti. Na felgama bi dosao doma ako treba.
22.02.2009 | 17:40
Ovdje se radi o nadilaženju ovisnosti o tehnologiji i nesvrstavanju u kamp ljudske gluposti !
  • ivmaric12
  • Posjetitelj
26.11.2014 | 12:58
Pozdrav. Krajnje mi je vrijeme da kupim nove zimske gume. Gledao sam kod ove internet trgovine , imaju baš veliki izbor, međutim ne želim se zaletiti. Pa me zanima kojeg proizvođača mi vi predlažete. Nekog čije će mi gume trajati 5,6 zima
26.11.2014 | 13:20
Nije bitan proizvodjac (suprotno misljenju dosta ljudi) nego model. Svaki posteniji proizvodjac ima i bolje i losije modele po principu koliko para toliko muzike. Naravno lijeve/kineske i slicne ne racunam kao ozbiljne niti bi od njih ikada kupio gumu. Drugo je bitno dimenzija, isti model gume moze dobiti super ocjene u jednoj dimenziji a osrednje u drugoj tako da.... Baci oko na Adac ili po nasim auto portalima, ima sad puno tih testova jer je sezona.
Ja recimo trenutno imam Savu S3 195/50/15 i guma je solidna, nista posebno pogtovo na mokrom. Prije nje sam imao GY Ultragrip i ta je bila puuuno bolja.
26.11.2014 | 13:37
Supruga na svom autu ima cijele godine Toyo Vario (195/65/16). Gume su jako dobre po kiši, čak i kad je vrlo hladno, a po snijegu su OK. Nisu za voziti brzo po snijegu, ali ako voziš 40-50, sasvim OK. Ja sam na službenom (iste dimenzije) vozio ContiWinter Contact, Bridgestone Blizzak i Toyo Snowprox i sa svima samo podjednako zadovoljan. Po A6 autocesti zna nekad biti 2-3, možda 5 cm snijega i uredno se po njemu da voziti 70-80. Naravno, ako je prazno i nema drugih vozila.
Jednom (2009) sam probao neke zimske gume od Dunlopa, ne sjećam se modela, ali to su gume - čudo neviđeno. Grizu i ne puštaju. Poslije sam ih htio sebi kupiti, ali kad sam vidio cijenu, odustao sam.
26.11.2014 | 15:41
Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin, Hankook sve su to dobre gume. Od nabrojanih najduže traju Michelin provjereno na više vozila (osobna i kombi) ali i koštaju nešto više. Ako radiš malo kilometara Hankook ima dobar odnos cijene i kvalitete (samo se brzo troši).
26.11.2014 | 16:22
ivmaric12 kaže:
Pozdrav. Krajnje mi je vrijeme da kupim nove zimske gume. Gledao sam kod ove internet trgovine , imaju baš veliki izbor, međutim ne želim se zaletiti. Pa me zanima kojeg proizvođača mi vi predlažete. Nekog čije će mi gume trajati 5,6 zima


bitno da imas link di ces kupiti, lako za gumu!
26.11.2014 | 16:55
@ vicko, vidiš, ja imam Hankook još od 2006g. i profil je ko novi, ali se ponaša na cesti, majko pomagaj, pogotovo mokroj.
Zimske su mi Pirellke i nemam zamjere. Dobro drže na snijegu da sam se malo i iznenadio.Već 2 godine. Inače kod guma ne smiješ škrtariti, jer ti glavu čuva!
26.11.2014 | 16:57
Gume, volan i kočnice moraju biti 100%, ostalo ni ne moraš imati.
26.11.2014 | 17:17
jzelko kaže:
@ vicko, vidiš, ja imam Hankook još od 2006g. i profil je ko novi, ali se ponaša na cesti, majko pomagaj, pogotovo mokroj.
Zimske su mi Pirellke i nemam zamjere. Dobro drže na snijegu da sam se malo i iznenadio.Već 2 godine. Inače kod guma ne smiješ škrtariti, jer ti glavu čuva!

Ako ih imaš od 2006. onda su vjerojatno od 2010/11 postale plastika, pa onda normalno da su katastrofa - pogotovo na mokrom. Zato na njima i piše tjedan i godina proizvodnje. Profil je bitan za "drenažu" vode a kvaliteta i starost smjese za "držanje" ceste.
26.11.2014 | 17:22
Ajde preporuka za 215/65 16" ljetne i zimske. Ne kombinirane.
26.11.2014 | 17:38
Npr.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric za ljeto i

Goodyear Ultragrip 9 za zimu
26.11.2014 | 19:14
Ja sam do ove sezone imao ljetne GY F1 (ne asimetric) u 195/45/16 i OK su mi bile ali sad sam stavio Bridgestone Potenzu re050 i guma je fantasticna, meni neusporedivo bolja od F1!
Nema univerzalne preporuke, jako sve zavisi od dimenzije same gume kao i od auta. Recimo bas F1 zbog svog V profila mi nije bio dobar na Cliu jer je auto jednostavno prelagan.
Btw guma koja dugo traje nije dobra guma, znaci da se ne trosi
26.11.2014 | 19:16
@ vicko, sasvim ispravno. Gume bi se trebale mijenjati svakih 5-6 godina maximum, bez obzira na istrošenost. Većini je to malo prejak izdatak pa se rasteže. One Hankook sam već stavio u otpis, jer sam ih dobio s rabljenim autom. Za zimske preporučam Goodyear, Dunlop, Continental , ali je ipak najbolje pogledati svježe testove guma pa izabrati.
26.11.2014 | 19:58
Testove neka gledaju oni koje to zanima. Ja zato pitam. Mada ko pita upala mu kita.
26.11.2014 | 20:05
Za zimu imam ultragrip 8 185/60/15. poprilicno sam zadovoljan, jako dobro drze na suhom, po kisi bi moglo malo bolje ali za 500kn/komadu sam zadovoljan.


Za ljeto imam bridgestone turanza 215/40/17. Drzi ko lijepilo po suhom, a po kisi malo plesem. Makar, kada pada kisa zdrav razum kaze da se opreznije no inace vozi, pa tako i to.


Prije ovih sam imao hankookove gume koje su dosle s autom. Ono su najbolje gume bile ikada, nikada, ali nikada po kisi problema, na suhom takoder. to je drzalo do ubera. Htio sam opet iste takve kada sam kupovao vecu felu(ovu 17) ali nisam mogao naci i taj model.

Ali ultragrip 8 preporucujem, odnosno ultragrip 9 zato jer se 8ica prestala proizvoditi.
26.11.2014 | 20:09
Nedavno mi je vulkanizer rekao da u EU navodno vaze propisi da guma na vozilu ne smije biti starija od 5 godina. Na svakoj gumi pise godina i tjedan proizvodnje pa se po tome sve zna. Nisam provjeravo je li to stvarno tocno. Koristim Continental premium/winter contact. Posebne felge/kotaci za ljeto i zimu. Jako sam zadovoljan ponasanjem na mokrom i snijegu.
26.11.2014 | 21:52
Generalno, stvar je jednostavna. Gume treba kupovati od proizvođača iz zemlje koja je imala kolonije u područjima bogatim kaučukom. Politički su se stvari naravno promijenile, kolonijalizam je prošlost. Ali kontakti su ostali. I ljubomorno se čuvaju.
27.11.2014 | 02:55
Ne znam koliko vi vozite i kako, ali meni je apsurdno i 5 godina imati iste gume na autu. Pretvaraju se u plastiku, gube svojstva, ne drze grip kao kad su nove. Ljudi gledaju velicinu sare, koja jest bitna, ali ja bi uvijek radije odabrao noviju gumu malo vise potrosenu, nego sa 90% sarom staru 5-6 godina. Nisu datumi na njima bez razloga.

Imam obicno dva seta, celicne felge 15" zimi, i ljetne 16 ili 17 na ALU. Tako da fakticki po pola godine vozis.

Max 3-4 godine i to se mijenja. Meni su gume jako bitne, mada poznajem puno ljudi koji tome ne pridaju znacaj. Moj kolega iz Bosne, nikada nije imao sve 4 iste gume na autu Ode vulkanizeru "daj mi neku za 10 eura da mozes jos". I vozi Misko :/

Obicno ni auto ne vozim duze, ali to vec nema veze s gumama...
27.11.2014 | 08:22
Mislim da bi puno ljudi mijenjalo cesce gume da im to financije dozvoljavaju. U ovom supku od drzave takve stavri su vec postale luksuz a ne nesto sto bi trebalo biti normalno.
27.11.2014 | 08:43
Znam ja ljude koji voze auto skuplji od moje kuće, za kojeg garnitura guma košta, naravno, nekih 15-20.000 Kn pa im je opet skupo pa se voze na starim, plastificiranim gumama.
27.11.2014 | 09:01
Moje gume traju uvjek dvije sezone. Nemogu više da ga je..š. Žena mi svake dvije godine pi..di.
Jučer sam u 40-Boxu u Opatiji gledao kako otpisuju gume, neke ni 3 godine lagerovanja tvrde ko sam đavo, a neke i nakon deset imaju elasticitet. Zato je važno zlatno pravilo "guma čuva glavu".
Moj savjet omjer cijena i kvaliteta: Fulda. Ja ih još nisam stavio na auto, ali sljedećeg lijeta sigurno dolaze. Probao sam kod kolege i drže ko sam đavo, troše manje goriva i dobre su po kiši.
27.11.2014 | 09:21
Navodno Kleber nisu lose. Mekane su i dobro drze cestu, jedino brzo odu. Navodno 35.000kn i u smece.
27.11.2014 | 09:23
Ja prelazim 40-ak tisuća km godišnje... najbolje su mi se pokazale one koje sam dobio na autu kad sam ga kupio... Michelin Energy Saver... 60000km su trajale, čim sam počeo primjećivat da na mokrom više ne drže ko prije, zamijenio sam ih, još se moglo po suhom vozit, jedno milimetar od markera potrošenosti... Sad sam kupio iste, ali već grublje vozim pa su ove već na 50-ak tisuća za mijenjat i to samo prednje, zadnje su odlične. Jedina razlika je što su sada Energy saver + Hrpu novaca je koštala za moj ukus, ali i traje
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 41 minuta
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, iAnte, MacSlavko, Riba, tino1, Anonimci (844)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.27 Seconds

Provided by iJoomla SEO