28.11.2014 | 08:58
A to ti je isto ko kad kupuješ MacBook Pro, trebaš završit tečaj da se ne zaj.... kad kupuješ novi.
Ja mijenjam gume u subotu. Stare su 5 godina, Good Year ultra grip performance. Držim ih u podrumu na tamnom mjestu gdje je temperatura od 10-20 celzijanera. Dan danas izgledaju gotovo kao nove, nema strija i mikropukotina, nisu spaljene, imaju mesa 6mm. Bitno je samo dobro skladištit gumu. Gume generacijski unazad 10-ak godina mogu dugo trajat ako ih se dobro skladišti i održava. Namažite ih koji put glicerinom, ima i kvalitetnijih premaza od Meguiarsa, chemical brothersa i sl. koji su ujedno i UV zaštita, no to je već sfera car detailinga kojim se inače bavim iz hobija.
Ovo što se tiče spaljenih guma, mnogi rade grešku pa kad je ljeto ili topliji asfalt, još uvijek drže zimske gume na autu. Naime, pri naglim startanjima, odnosno proklizavanjima, gume se spale, odnosno stvori se površinska korica koja pogotvo u kišnim danima ruši svojstva gume, a onda svi kunu kako na kiši loše drže pa ovo pa ono. Nikad zimske gume ne vozite na nož za toplijih dana jer će se i ona najbolja upropastit pa i u prvoj godini korištenja. Na ovo spaljivanje ne mislim burnout i tome sl, nego baš proklizavanje uz recimo škripu guma. Ponovite to par puta i kad dođe kišni period očekujte da ste joj srezali bar 50% učinkovitost.