23.03.2004 | 17:07
.. Bang & Olufsen: najbolju Sonyjevu tehnologiju upakirava u top-notch dizajn i prodaje - malom broju rafiniranih kupaca - lifestyle. I dobro to naplaćuje.
Nadam se da se nazocni nece uvrijediti, ali bih pokusao baciti pogled na Sony iz jedne druge perspektive: to je gomila sarlatana koja naplacuje osrednji industrijski dizajn i losu kakvocu upakiranih komponenti po nenormalno visokim cijenama. Sva sreca da im sve jaca konkurencija donosi vodu pod nos!
B&O slicna stvar, samo jos gora -- gomila tipova na tripu, koja mi pokusava prodati sivu plastiku inspiriranu tudjim, ukradenim i vec prozvakanim vizijama SF i "modernog" dizajna i onda mantrama tipa "stil, vogue, djir, rafiniranost, lifestyle, carevo novo ruho" i sl. prodati pod suho zlato.
Potrosaci to piju ko mahniti i onda grade mitove. Ljudska psihologija. Apple iz osamdesetih i devedesetih takodjer igra na slicnu kartu, jer zeli vrhunski profit, ali s daleko kvalitetnijim proizvodima i industrijskim dizajnom. To mu se obilo o nos, jer tada ljudi nisu dozivljavali racunala kao "lifestyle". Rezultat? Skoro je bio nestao s trzista.
Danas je sve rjedje naci postenu firmu za koju zbilja mozemo reci da radi i gradi KVALITETAN proizvod, a da se ne prese*aje marketinskim dimovima i igranjima na "cool factor".
Meni na pamet pada jedna - Minolta. Ima ih jos, ali su tihe, i rade iskljucivo svojim uhodanim i tihim kanalima prodaje i dospijeca u ruke zadovoljnih korisnika.