15.06.2020 | 09:12
Odvojio sam ipak ovaj tvoj post u posebnu temu. Laki se teže snalazi po kompu pa da mu ne zagadimo temu prije nego se snađe...
Meni nikoje cloud rješenje (a osobito Google rješenje) nije opcija. Moji dokumenti su - moji - a podaci u njima - mojih klijenata. Ne dolazi mi u obzir da njima raspolaže Google po vlastitom nahođenju.
Ja koristim LibreOffice ne zato što je besplatan (meni nije, uplaćujem mjesečnu donaciju prema The Document Foundation), nego zato što je realno bolji od MS Office. Bolji je i na windowsima, a na Macu - pogotovo. Calc je već godinama jači, napredniji i moćniji alat od Excela (od analitičkih funkcija koje su na raspolaganju, preko opcija koje su na raspolaganju za makroprogramiranje, pa do mogućnosti formatiranja i pripreme za ispis na papir ili u PDF), a to mi je najvažnije. Write je na razini MS Worda, ali je opet bolji zbog puno kvalitetnijeg i bolje riješenog izravnog generiranja PDF-a sa svim inteligentnim funkcijama (klikabilni sadržaj, itd.). Impress ne koristim, jer koristim Keynote, ali PowerPoint u svakom slučaju ne koristim.
Što se tiče zahtjeva na resurse, MS Office je bloatware još od 2003 verzije za Windowse, a ovo zadnje za Mac je totalna katastrofa. I word, i excel gutaju više resursa od AutoCADa, nestabilni su i vuku iste bugove još od 1992. godine plus što su dobili još mnogobrojne nove.
I, povrh svega najvažnije - bug reporting i tech support Libre Officea funkcionira. Što kod Microsofta nikad nije funkcioniralo, pa ni sad.