26.02.2020 | 19:33
@smayoo: i sve je to ok. Hvala bogu pa ima dovoljno toga na tržištu da se svako pronađe u nečemu. Potpuno je razumljivo i opravdano da ljudi nemaju iste interese, iste navike, iste tolerancije na pojedine osjetilne podražaje, a u krajnjoj liniji niti ne radimo svi iste poslove.
Ja se samo nadam da ovdje prilikom svojevrsnog negiranja potrebe visoko rezolucijskih ekrana govoriš u svoje vlastito ime, a ne da minoriziraš tehnologiju kao takvu.
Evo recimo moga primjera: bavim se video produkcijom, a još uvijek radim i neke fotografske poslove, iako sve manje (nekad mi je fotografija bila glavni posao). Dugo vremena sam na terenu koristio PC laptope (sredinom i krajem 2000-ih), a onda jedno 4 godine pre-retina MBP iz 2011. Bilo mi je to odlično računalo i vrlo brzo u performansama za to vrijeme. No, dok nisam prešao na novije računalo s retina ekranom (MBP 2013. na kojem i dan danas radim dok ne stigne naručeni 16" MBP
nisam bio niti svjestan koliko kompromisa zapravo radim, koliko mi je sporiji workflow i koliko se više naprežem. Slično kao što nam je bio super i Renault 5 krajem 80-ih dok nismo znali za bolje.
Evo, recimo fotoreporterski posao gdje je bitna brzina je dosta patio jer sam svaku fotografiju morao učitavati u ful rezoluciji i povećavati je na 100 % ne bih li bio potpuno siguran da je fotka u fokusu. Kako je fokus na tadašnjim, pa čak ponekad i današnjim, aparatima često znao imati probleme s front i backfocusom, jednostavno čovjek nikad nije mogao biti sto posto siguran je li kod portreta fokus na nosu, oku ili uhu. S novijim generacijama ekrana doživio sam svojevrsno ponovno rođenje. U Lightroomu out of focus fotke diskvalificiram još u fazi dok su učitani samo previewi, ili u najgorem slučaju kod pune rezolucije, ali bez potrebe za uvećavanjem. To je ušteda brat bratu DUPLO u vremenu pregledavanja i selektiranja materijala. Slično vrijedi i za obradu fotografija. Selektivni sharp tool, denoise tool... grain efekti i čitavo brdo razno raznih alata su doslovno dan i noć kada se koriste na visoko rezolucijskom retina ekranu i na nekome prije toga. Samim time se i ljudsko oko istrenira i počinje primjećivati neke stvari koje netko drugi ne bi. Sasvim sam siguran da bi moja žena, programer po struci, odmahnula rukom te ne bi niti primijetila razliku da joj jedan dan zamijenim takva dva ekrana.
Mislim da slične stvari vrijede za bilo koje poslove. Mislim da ne moram napominjati koliko su za sound dizajn i općenito neki audio miks i finalizaciju bitne solidne monitor slušalice. To je jednostavno must have za svakog montažera. No svejedno se i dan danas susrećem s ljudima koji tvrde da neki Beats, Apple ili nebitno koji consumer brand ima isti zvuk kao i studijske monitor slušalice od nekog Sennheisera, Audio technice i sličnih proizvođača. To je sasvim sigurno stvar osobnog neprepoznavanja razlike u performansama, nepercipiranja razlike u frekvencijskom rasponu i u krajnjoj liniji nevažnosti same tematike za takvog čovjeka.
Sasvim sam siguran da bi i ti pronašao neku paralelu u svom poslu.