28.06.2010 | 01:42
smayoo je napisao:
dpasaric je napisao:
Oni ovise o Appleu kada će im poslati dijelove.
Davore, s ovim se ne slažem. Nijedan ozbiljan servis ne ovisi o principalu kad se radi o stvarima koje se često dešavaju.
Uvoznik su. To znači da zarađuju 4x više od resellera. Zato su dužni imati servis. I servisno skladište.
Osobno smatram neozbiljnim i neprofesionalnim držati ovlašteni servis ičega na nekom tržištu i pri tom imati 0 rezrvnih dijelova na vlastitom skladištu.
Ja znam da je ova rasprava stara preko godinu dana, ali ova me tematika zanima i svrbi, pa ne odolijevam da uskočim...
Nažalost, lagera dijelova nema, niti će ga ikad biti. (Bit će vjerovatno isporuke dijelova na dnevnoj bazi kada HR uđe u EU.)
Čak ni kada se radi o trivijalnoj stvari kao hard disk (u garanciji). Neispravan disk se mora vratit, i u uređaj se mora stavit disk koji Apple pošalje. Mislim, ne mora, neće svijet stat, mogu ja imat po jedan hard svakog kapaciteta u "bufferu" pa stavljat ljudima te hardove a sebe namirit kad mi Apple pošalje njihove, ali ako nećemo postupat po mentalitetu kojeg se toliko gnušamo, onda... Nećemo.
Nadalje, lagera dijelova NEMA ni za masovne brendove, HP, Acer, Asus...
Ono što je HP imao zgodno, bar u vrijeme dok sam ja radio mSanu, je da nije mario šta mu pošalješ kao neispravan dio... Serviser je mogao poslat optiku iz nekog šestog laptopa, ne HPovog, i koji nije uopće u garanciji, i dobio bi novi... Toga kod Applea
NEMA. Apsoultno je to nezamislivo. Sad čujem da je HP postrožio te kontrole.
Asus je imao isporuku dijelova DHLom, 2 puta tjedno... To je bilo super. Ali ni to ti nije garancija da cariniku koji je taj dan u smjeni žena ne da pi*ke, pa onda on zato odluči zadržat tvoju robu jer nema izraženu cijenu, ili ima izraženu prenisku cijenu, pa te uvjerava da to toliko ne košta, pa se raspravljaš sa njim.... Pa robu čekaš po mejsec dana. Sad su zbog krize ukinuli česte isporuke. Jednom tjedno i vozdra. Ako nisi u Zagrebu, jebi se, to je onda minimalno 10 dana čekanja.
Tako je i kod PowerCom/Applea. Jednom tjedno. Pritom pola zadnjeg dana za taj tjedan moraš odvojit samo za slanje narudžbi i popunjavanje formulara, i ne pita te ni kolega u firmi, ni šef ni mušterija šta još moraš radit taj dan što nije servis, a ako profulaš ovaj tjedan, to je još 10 dana minimalno čekanja.
A što kad dio dođe
dead on arrival? Apple je, fala bogu ko i svi, refurbish tvornice prebacio u Kinu otkad, nemojte mislit da se to ne osjeti... Ajmo još 10 dana.... Strpljenje je vrlina.
PowerComov servis je u zgradi, njemu je rok isporuke najbrži, ako nisi u Zagrebu, ili ako si u susjednoj državi koju Powerom opslužuje... Čekaš i snalaziš se kako znaš i na krajnoj si crti bojišnice sa mušterijama. Ako lažeš - ne valja, ako kažeš potpunu isitinu i slegneš ramenima - opet ne valja. Komunikacija sa teškim ili ne teškim mušterijama je, pak, posebna priča kojom možeš knjige ispisat. Zaključak je samo jedan - moraš bit ljubazan i suosjećajan, ako ne upali, bar znaš da nije do tebe.
Imajte na umu jedno. SVAKOM brendu, malom i velikom, svakom vlasniku domaće zastupničke firme prioritet je PRODATI. Nije prioritet servis ni support. Pogotovno nije prioritet servis i support na nebitnom tržištu.
I da, serviser zaista nije odgovoran ako zamjenski ekran koji dođe bude lošiji od originalnog. Nije ga on ni proizveo, ni reparirao, ni poslao iz tvornice. Serviser ga može samo vratit nazad, claimat novi, i čekat skupa sa mušterijom još 10 dana.
Oni koji 10-15 dana ne mogu čekat na povratak računala sa servisa, a mijenjaju neesencijalni dio istog mogu tražit od servisera da preuzmu mašinu dok mu ne stigne novi dio. Ako serviser odbije jer je takva procedura servisa - jebiga. Bite the bullet. Pišite pisma Appleu o neadekvatnoj usluzi u JI Europi - bit će nam svima bolje.
I još, gelde zamjena ekrana na, čini mi se, MBP. Rijetko je moguće nakon zamjene ekrana dobiti tvorničku preciznost nalijeganja na body. You tube je prepun takvih slučajeva i u americi gdje se raja žalila da je monitor na lijevoj strani kad nalegne na body više za milimetar od druge strane. Common problem....
Sa kukicama zna biti problema, ali to se riješi izvlačenjem istih sa magnetom, cimanjem amo tamo i budu kao ranije.
I, da, SuperDriveovi su im najveće smeće. MASOVNO rikavaju. I servis tu ne može NIŠTA ako uređaj nije u garanciji. Odete u Austriju, kupite si Apple Care na PowerCom uređaj i onad ćemo Vam mijenjat optike kolk'o hoćete, nije bed.
MBP, non-unibody, baterije su im grozne bile. Jedna eksplodira, i ja je uslikam, vidno ekstremno deformiranu, pošaljem je u Apple (NE u PowerCom), chatam sa technical agentom, i... A-a. Jok. Ne odobrava se besplatna zamjena, uređaj je dva mjeseca van garancije. I takvih je bilo puno slučajeva.
I šta sad? Opravdano nadrkanoj mušteriji ko zadnji debil pokazuješ log chata....
Shvaćam ja jamranje i kukanje, ali servis, a još više serviser, je zadnja karika u lancu, odmah prije mušterije.
Da, da, kužim ja i to, 16000 kuna za nov stroj.... Zapitajte se onda želite li kupit brand kojem se živo fućka za tržište na kojem se nalazite. Ako bez obzira na to želite taj brend, onda sa tom željom idu i neki kompromisi....