28.04.2017 | 18:57
zabac kaže:
Auto bude ovijek imao kočnice (diskove) jer elektromotor ne može stati na "nulu".
Kuku meni, Žabac, kako ne može??!
A što misliš kako to funkcionira u industrijskim elektromotornim pogonima već 30 godina?
Zar misliš da transporter u npr. valjaonici bešavnih cijevi treba disk-kočnice?
Ne treba, stari. Treba samo IGBT inverter i tzv. "braking resistor" (otpornik koji disipira kinetičku energiju sustava u kretanju). U autima se, naravno, kinetička energija ne mora disipirati termički, jer imaš baterije u koju je vraćaš.
Može, može i to *SIGURNO* jače i efikasnije od bilo kojih diskova! Limitirajući faktor su, naravno, same gume. Čak se i zastarjeli koncept ABS-a može baciti u smeće s elektromobilima jer imaš mogućnost preciznog reguliranja momenta kočenja tako da uvijek imaš maksimalno kočenje, a nikad proklizavanje.
Razlog zašto se diskovi ugrađuju je klasično tradicionalističko nepovjerenje u novu tehnologiju. Propisi zahtijevaju da auto ima mehaničke kočnice. Zato elektromobili imaju mehaničke kočnice. "Za svaki slučaj". Jer u auto-industriji pravila pišu strojari, a strojari ne vjeruju žicama.