30.04.2017 | 09:54
zabac kaže:
Ono za start-stop je bila retorika. Njemci toliko bronu o ekologiji da od silnih eura koje grabe i trpaju u džep ne vide bit. WV j evarao na količini smrada kojeg ispuštaju, a njemci su to sve zataškali i pokrili (dok naši udre po Agrokoru, a iste su lopine kao i WV, ako WV nije veći)..
Nije tu VW ništa kriv više negoli svi ostali, već je kriva dvoličnost cijelog sustava koji je baziran i proveden na - laički rečeno - bajkama kojima se šopa javnost... ne postoji vozilo koje realno zadovoljava nekakve Euro6 ili koje već eko-klase, jer su to sve samo
razredi tolerancija u postotcima od željenog rezultata da bi se on mogao kititi nekakvom Euro-klasom. Razred tolerancije se odnosi da kada motor postigne određenu postotnu količinu razine ispušnih štetnih tvari - tada ostvaruje pravo na etiketu više Euro-klase, iako je količina ukupnih tvari daleko iznad onoga što je deklarirano, ali ta dvoličnost, sa kojom se javnost ipak "ne opterećuje" (po nalogu istih tih proizvođača), caruje i dan-danas. Materijala koji to detaljno objašnjavaju ima na internetu sasvim dosta.
VW diesel-skandal je samo politička igra koju su namjestili Ameri koji žele umanjiti uspjeh europskih auta na američkom tržištu, osobito VW-a koji je tamo daleko najprodavanija marka i koji je zaslužan za gašenje najmanje 4 velike auto-kompanije u SAD-u. Američki auti su koma po pitanju razvoja, potrošnje i ekologije (i nekvalitete), zato SAD i ne pristaje na mjerenje CO2 i NOx po međunarodnim standardima, nego imaju svoje homologacijske i ekološke norme, gdje su smislili mjerenje po jedinici zapremine.
To je, jasno, logička nebuloza, jer Majci Prirodi je posve svejedno koliko neko vozilo ispušta po jedinici zapremine (a 100 ccm) - zagađenje nastaje zbog ukupne količine štetnih tvari.. primjer za shvaćanje je - imam motor od 2000 ccm koji izbacuje npr. 6 grama CO2 po 100 ccm zapremine, ili ukupno 120 grama za cijeli motor (2000 ccm : razredi po 100 ccm = 20 razreda, i tih 20 rezreda/jedinica mjere x 6 grama = 120 grama ukupno). Istodobno Amer ima motor koji izbacuje 5 grama na 100 ccm, i on onda tvrdi kako je njihov motor "najčišći na svijetu", no problem koji prešućuje je što njegov motor ima 5000 ccm i ukupno izbacuje 300 grama CO2 u prirodu - e to je spika o kojoj oni ne žele govoriti, zato se drže kao pijan plota tih jedinica zapremine od po 100 ccm i na tome grade svoj "ekološki duh".
Američki problem i gornja posljedica je i što je njihova tehnologija zastarjela, desetljeća skupih ulaganja u razvoj Europe i Japana nije se ticao Amerike jer su se oni bahatili zbog jeftinog goriva, pa su prodavali iste ili minimalno poboljšane motore desetljećima, smanjenje potrošnje je bila tema za budale, a zapremine europskih motora predmet ismijavanja... imali su small block i big block, sa time šopali desetke marki i modela, no kriza je pokucala i na njihova vrata, a desetljeća trpanja profita u džep, umjesto reinvestiranja u razvoj, došla su na naplatu.
To je ugasilo veliku većinu američke auto-industrije, a i sam Bush je na pitanja o prilagodbi ekološkim standardima Protokola iz Kyota itd rekao da bi isti "uništili američku industriju", jer je svjestan da SAD nema potencijala dostići desetljeća razvoja modernih motora, pa bi ista - da bude konkurentna - morala kupovati tuđe licence i to debelo plaćati, što se pak kosi sa američkim ponosom i "way of life", te tradicijom "auto-makers-nation"...
Na kraju im glave nisu došle te prilagodbe i licence, nego vlastiti kupci koji su se jednostavno okrenuli europskim i japanskim markama (zbog nedostatka američkih konkurentnih modela u naftnoj krizi i visokih cijena goriva po galonu), pa je do danas preživjela samo velika trojka, kojoj core-business i nisu osobni auti (Ford, GM, Chrysler - iako ovaj zadnji od 2014.-e i nije američki, nego europski, po kapom Fiata... zato ga zamjenjuje rastući Tesla).
Trump to želi promijeniti i prisiliti američkem kupce da kupuju američke aute, no problem je što su isti ipak previše nekonkurentni, pa sad smišlja masu protumjera poput poreza (da bi to uspio porezima morao se sam odreći TTIP-a, u kojima ne bi mogao nametati poreze) kako bi osigurao toj zastarjeloj krami ipak neku prodaju u razredima osobnh auta, dok u razredima pick-upova ionako nemaju problema, obzirom su te klase auta neinteresantne ostatku svjetskog tržišta.
dpasaric kaže:
@Hammer Jedina opcija koju nikada ne bih niti razmotrio je auto na plin. Ako je radi štednje, a nema što drugo biti, onda se opet radi Frankenstein od auta, dodaje drugi tank, a auto nikada ne radi kako treba. čak niti s najskupljim instalacijama.
Očito se baš i ne kužiš u plinaše, robuješ predrasudama. Nikakvi Frankenštajni, nikakav napor ili problem, već razuman i najisplativiji izbor kojim pomiriš visoke performanse sa niskim troškovima eksploatacije (i to radi odlično!!) - što kod diesela NE MOŽEŠ. Ili štediš, ili ga spališ, diesel jednostavno nije napravljen za visoke performanse, i to je amen. Možeš sliniti po cesti na minimalnom gasu misleći i guštajući kako trošiš 5 litara - za iste troškove na 100 km ja si mogu priuštiti i visoke performanse.
dpasaric kaže:
Tko želi štedljiv auto može kupiti dizel i stvar je barem ono što jest - bez glume. Dizel je trajan, štedljiv i još dugo će biti prvi izbor mnogih vozača. Npr. ne bih niti s elektromobilom niti s benzicem izvukao Rijeka-Prag bez tankanja i još s ostakom u tanku.
Nema tu nikakve glume, puno proizvođača ti serijski ugradi i plin još u tvornici ako hoćeš, samo naruči - kakva gluma? To je samo inteligentan izbor, ništa drugo.
Diesel je trajan, pod uvjetom da ga redovito i skupo održavaš, osobito ako je nov, no tada si ga i platio masno, debelo skuplje nego paralelni benzinac, a isplatiti ćeš ga najčešće kada to već bude izraubana krama od auta. Ako nešto krepa prije, nećeš ga zbog skupih dijelova isplatiti - nikada.
Rijeka - Prag ne bi izvukao sa samo benzincem, ali bi sa benzincem sa plinom (moj E430 je imao tank od 100 litara, mogao sam natankati cca 95 litara zbog tako postavljenog plovka, i sa time napraviti preko 800 km za 400 kuna - jasno, uz manji trošak na 100 km od tog tvog diesela, i uz neusporedivo bolje performanse - jer ti ni ne znaš koji to diesel ima limitator na 250 km/h...).
Sa druge strane, ne idem preko Sahare da mi ta izdržljivost nešto životno znači - ionako moraš stati da odmoriš, protegneš, pojedeš, samo bi budala odvozila 1200 km u komadu i tako ugrožavala druge, jer ti ipak nisi tako izdržljiv i neumoran kao motor ispod haube, to je besmisleno precjenjivanje i forsiranje sebe. Pumpi za tankanje od Rijeke do Praga ima barem 100 - prema tome, što mi to znači da ne moram tankati??
dpasaric kaže:
A auto na struju kao auto "za gušt" nije opcija ako se ne radi o Concept_One
Pa i Tesla bi, u usporedbi bilo kojeg tvog preferiranog modela, bio auto za gušt, jer ubrzanja i Tesle S su nedostižna za bilo koji diesel ili i za 98% benzinaca. Kako onda to nije gušt kad imaš na raspolaganju maksimalni moment već od 0 okretaja? Imaš masu videa na YT, pa pogledaj što čovjek radi sa njim od semafora do semafora... diesel? Don't make me laugh...
zabac kaže:
Auto o kojemu pričamo košta od 100-200k €. Ja to ne mogu platiti. Pa moj auto košta manje nego taj popust!
Ja sam imao Mercedes E430 iz 1997, kojeg možeš kupiti (ili rašireniji i manje egzotičan E320 sa "samo" 220-230 KS) već za cca 3-4.000 eura a da je u stvarno vrlo dobrom stanju. Jasno, za cijenu jedne nove Škode Octavije diesel možeš uzeti Mercedes E320 ili E350 star 5 godina, još uvijek debelo pod svim garancijama, koji je imidžom, kvalitetom, opremom, performansama, pojavom, kvalitetom itd itd itd i tada najmanje 5 prečki iznad te Octavije u svakom pogledu...
Jasno, oni koji su mentalno u vremenu Henryja Forda i njegove izreke "da je najbolji auto - novi auto" (iz vremena kada on praktički nije imao konkurenciju u cijeni novog auta i tako je mudro reklamirao prodaju svojih auta), radije će uzeti novu Daciu Duster, jer "novo je novo", no ja osobno aute ipak dijelim po nekim drugim parametrima (i taj "status" novog auta će vrlo brzo prestati, nakon samo 6 mjeseci i 6000 km taj auto više ni zakonski nije nov, a onda što imaš...? Daciu?).
Znači, sve je samo stvar izbora, po meni je i 10 godina star Mercedes svakako bolji auto od godine dana stare Octavije ili posve nove Dacie, no ljudi kod nas robuju i kompleksima, ipak nije malo da se barem jednom u životu pohvališ da si kupio novi auto iz salona, pa makar bio posve neadekvatan tvojim potrebama i 5 klasa ispod dobrog rabljenog (zato su kod nas najprodavaniji "obiteljski" auti Opel Corsa, Renault Clio i slični auti "visokih performansi i odlične ponude prostora")... i tu školu sam prošao. I rekoh - nikad više... gubitak vrijednosti je parametar za sebe, o kojem ovce ne vole misliti. A trebale bi - jer je isti i najskuplja stavka.