13.01.2018 | 16:57
A ono, duga je to priča. Auto je X5 iz 2003, nakrcan kojekakvim modulima naravno na busu, u uvijetima prašine i vrućine nodbro je da još nešto od toga i radi. Problem je što zaista može biti bilo što. I ja bih najrađe da ga dam autoelektričaru, ali nakon nekoliko iskustava po preporukama završilo je tako da sam kupio potreban alat i svo održavanje radim sam. Školovan sam i za ovo istražiti ali problem je što nakon zaključavanja bus ide u "sleep" nakon 10-15 minuta, što znači da bih trebao sjediti u prtljažniku čekajući da ode u sleep, a nakon svakog vađenja osigurača da izoliram potrošača on se opet budi i tako u krug.
Imam i dijagnostički softver i kabel ali ni to nije bilo od neke pomoći. Alternator je nov.
Imam mogućeg uzročnika, otkrio sam da se kabel koji se spajao na mobilni telefon jako grijao što znači da je bio negdje u kratkom spoju i sigurno je trošio prilično struje, ali jednostavno mi se ne da pouzdati u to da bih opet ostao zaglavljen negdje u najnezgodnijem trenutku. Kako vozilo ima 14 godina i pomalo je dao svoje, gledam koje su mi a je to opcije da izdrži još koju godinu a de ne moram svakih 6 mjeseci kupovati akumulator od 1000 kuna.
Oni baterijski jumpstarteri su djelomično rješenje jer su genijalni njemački inžinjeri stavili akumulator ispod prtljažnog prostora koji se ne može otvoriti bez napajanja (!!).
Trenutno sam u stanju da ću kod dužeg izbivanja skidati klemu što nije baš praktično s obziron na lokaciju akumulatora. Samo skidanje nije problem jer nema nikakvih kodova ali opet....kako da otvorim prtljažnik da dođem do akmulatora da ga natrag spojim.