Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.02.2022 | 19:41
drlovric kaže:
smayoo kaže:
Gle... ako ti je Peugeot dobar, Alfa će ti biti vrhunska.


Kada sam se vratio iz turistickih angazmana po pustinjama kupio 2-2.5 god star Peugoet 308. Sluzio nas vrhunski. Prodao ga prosle godine za 5000e. Pregazio skoro 250K, lamelu zamijenili nismo nikada, niti zamajac.


Peugeot je izvrstan auto. Izdržljiv, štedljiv i vrlo solidno napravljen. S cijenama dijelova koje su za starija vozila fantastične i u originalu. I najbitnije: ne hrđa. Peugeot 206 je sad star preko 20 godina. Ima ih razvaljenih, ali ni jedan nije hrđav ili trul. A prodano ih je milijardu pa je obrazac promatranja doista reprezentativan. To se ne može reći za puno suparnika sličnog godišta.
11.02.2022 | 21:08
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?
12.02.2022 | 08:10
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.
12.02.2022 | 09:06
smayoo kaže:
tino1 kaže:
@smayček.
Samo neke:
- Senzore za kišu.
- ASP
- ABS
- Zatamljive retrovizore.
- Zračni ovjes
- Keramičke kočnice.
- Automatske kočnice.
itd. itd.

A da ne govorimo o Common-Rail systemu.


Common rail su ti Talijani, dragi moj.
ABS Francuzi, još 1960-ih
Zračni ovjes, šališ se, zar ne?


ABS 1920 je bio prvi put u primjeni kod aviona, ali ne Anti Blockirni sistem nego samo kočenje u intervalima. Razlika između toga i ABS a je što taj sistem permanentno koči u intervalima, sve jedno dali mu blokira točak ili ne, a ABS kod blokade točak shvati da je blokiran i otvori kočnice. E to je patentirao gospodin Karl Wessen 1928, taj patent nije nikad bio praktički primjenjen. Dok ga neko auto preduzeće nije ugradilo.
Zračni ovjes u osobnim autima, do sad sam mislio da je to Burgwart prvi ugradio, ali ipak nije nego Cowles-MacDowell Pneumobile Compan USA. Opet ništa žabari.
12.02.2022 | 09:24
Senzor za kišu:

Patent br. EP 1 908 652 B1
izmislili:
• Michenfelder, Gebhard
77839 Lichtenau (DE)
• Riehl, Guenther
77815 Buehl (DE)
• Burkart, Manfred
76473 Iffezheim (DE)
• Roth, Klaus
73207 Plochingen (DE)
12.02.2022 | 10:06
Bertone kaže:
smayoo kaže:
...
Kad su zadnji put Nijemci u nekom inženjerskom polju inovativno napravili? Kužiš? Inovativno. Ne kopirali od npr Talijana, nego smislili sami.


Malo sam razmislio i jedino ime koje mi je palo na pamet je Felix Wankel

I da, smayoo je napisao "u nekom inženjerskom polju" tak da je točno da su Talijani prvi u serijski auto ugradili Common-Rail system no njega je izmislila tvrtka Vickers i koristio se na podmornicama negdje malo poslije prvog WW, za vozila ga je usavršio Japanski Denso i početkom devedesetih su ga ugrađivali u neka teretna vozila,... Alfa je bila prva u osobnom autu,... i zato mi je na pamet pao Wankel i njegov rotacijski motor.

PS. Kad već trkeljam o Wankelu, ste vidjeli novi wankel motor tvrtke Astron?


A Rudolf Diesel i Gustav Otto.
12.02.2022 | 15:47
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...
12.02.2022 | 18:44
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.
12.02.2022 | 20:23
Evo, TIno, sad skupi sve što si napisao i odgovori na moje pitanje - kad je ZADNJI put njemački inženjer napravio nešto inovativno? Ovo sve što si nabrojao je 75+ godina. Senzor za kišu je vjerojatno noviji.
13.02.2022 | 09:35
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
1937 se je prvi put rodila ideja jednod direktno ubrizganog dizela.
ETH Zürich je od 1976 do 1992 razradio taj sistem ali ga nije imalo muda ugraditi u vozilo, jer stalno pumpanje dizela u centralnu cijev postiže talkove i preko 1000 bara, možda ih je toga bilo strah.
Ali već davne 1970 su u tada Istočnoj Njemačkoj preduzeće WTZ Diselmotoren Roßlau i SKL Magdeburg radili na elektronskim direktnim ubrizgavanju dizela za stacionarne dizel motore EDES.
Na sajmu u Laipzigu 1981 SKL je izložio motor.
Prvi ikad u vozilo ugrađeni Common-Rail je ugrađen u preduzeću IFA Motorenwerke Nordhausen u IFA W50 i 16 maja 1985 je taj W50 prvi put provozan po javnim prometnicama u malom gradiću Chemnitzu. Do 1986 je s njim prođeno 17.000 km.
Tada se taj sistem zvao EDES. Tako da ništa žabari.


Polako, mišljah, budući se ovo zove automobili, da o tome govorimo. Jer ako ćemo drugačije, pa prvi motor koji je Rudolf Diesel napravio je imao izravno ubrizgavanje...


Ništa te nisam skužio.


Rekoh da je naslov teme Automobili pa da sam mislio da onda govorimo o autima. Tu spominješ stacionarni dizel, motore koje je izradio Rudolf Diesel (dakle, opet stacionarni) itd.
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
TSI motor je valjda JEDINI motor na svijetu koji ima filter ulja u uspravnom položaju. Originalni filter ima nepovratni ventil, ali ako vlasnik škrtari pa ugradi neki zamjenski, kad tebe dopadne vesela dužnost da ga zamijeniš, onda se tih 3 deci ulja koje je u filteru lijepo izlije po cijelom motoru kad ga odvrneš i onda imaš 20 minuta posla (i barem jedna limenka brakecleanera) da to opereš da se motor kasnije ne zapali od tog ulja koje se prolilo po njemu.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.
13.02.2022 | 11:19
Ok. Ali, rastavljanje auta sad nije na mojoj argendi. Ja sam User i treba mi auto koje je jako, udobno i vozi dobro i brzo. Tako da su sad za sad švapčad definitivno ta koja ispunjavaju moje potrebe. Osim toga su dio mog osobnog imiđa. Ja se stvarno ne vidim u nekom japancu, francuzu, talijanu ili još gore, korea, španjolska, češka itd. Sigurno i oni rade dobra auta, ali jebi ga ja volim švabčad.
13.02.2022 | 11:51
Djuro genijalac kaže:
U svakom slučaju, nebitno. Ideš rastavljati japanski auto, treba ti 3-4 ključa (10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm) i rastaviš manje-više cijeli auto. Ideš nešto raditi na njemačkom, trebaju ti aktivno cijela kolica s alatom. Ovo kaj ti Smayoo govori, oni samo nabacuju stvari kako im zatrebaju. Radimo razvod pumpe ulja, vode i bregastih? Oni koji promisle to slože s jednim remenom/lancem i na V6 motorima. Švabo metne dva-tri lanca sa isto toliko španera i doda još jedan zupčanički prijenos da se nađe.
.
.
.
Na 1.9 TDI motorima postoji valjda 78 brtvi. Brtva za usisnu granu, brtva koje odijeli ulje i vodu, pa druga koja odijeli vodu i vodu, pa treća koja odijeli vodu i ulje, pa četvrta koja je tu tek tako, reda radi, da se nađe itd itd itd... Kunem se da bi se motor, da ga daš česima, recimo, dao izvesti sa 15 posto manje dijelova i da jednako funkcionira u smislu snage i potrošnje i ispuha.


Ajme ovo nisi mogao bolje reci, mogu sve potpisati nakon par godina kopanja po Hondi, BMW-u i Audiju. Sve je overengineered i to na los nacin.

I dalje mi je favorit kutija sa osiguracima ventilatora hladnjaka. Do osiguraca se jednostavno dodje, otvoris poklopcic kutije i zamijenis ih. Problem je jedino sto da bi otvorio taj poklopcic moras skinuti pola firewalla i sway bar. Naravno, za to ti trebaju posebni kljucevi. Kakvi debili.

Ali eto moja supruga je k'o Tino i drzi do imagea dok ja krvavim sakama psujem cisteci proliveno ulje. Moram vam fotografirati i prazna parkirna mjesta, bas me zanima ako bi svi pogodili na kojem je parkirana Honda a ne kojem Audi.
13.02.2022 | 12:02
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"
13.02.2022 | 13:14
smayoo kaže:
Nije Tino kriv. To ti je indoktrinacija. Ko Ilija Čvorović. "Koja su to kola bolja od Moskviča?"


Tako je Smayoo ”Deutsche Wertarbeit”. Osim Toyote, to je stvarno auto i po. Imao sam u Africi jednog Land Cruisera 2F 4,2.
Jednom prilikom sam ga na jednom putu kroz neku vukojebinu izvrnuo na bok. Tri do četiri sata mi je trebalo da ga vitlom stavim na točkove. Još 2 sata dok sam izvadio sve svjećice i propuhao mu sagorne komore. Car se nakon cijele akcije samo zatresao i dalje, radi ko sat bez ikakvih problema, nije ni verglao nešto nego odmah upalio ko da ništa nije bilo. To sigurno ne bi ni jedno drugo auto.
Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.
13.02.2022 | 19:13
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?
14.02.2022 | 04:50
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:

Ali namučio sam se dok sam izvadio sve svjećice, više nego na Mercedesu.


Mercedes je bio dizel, vjerujem?


Da šta, ko je vidio mercedesa a da nije dizel.
14.02.2022 | 08:21

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.
14.02.2022 | 16:16
smayoo kaže:

6 cilindara, gastarbajter-genšerica.


200 D - 123 ca
14.02.2022 | 17:29
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...
14.02.2022 | 18:09
Nema veze, ali se svjećice lakše mijenjaju.
14.02.2022 | 18:10
Pazi, zapravo je taj motor toliko dobar da radi i bez svijećica!
14.02.2022 | 18:15
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.
14.02.2022 | 19:01
Ako se ne varam, taj auto ima ručnu na lijevoj nozi, zar ne?

Moj pokojni punac je svojedobno tamo nekom susjedu rekao da si je kupio traktôra (dugosilazni naglasak na "o" ) sam' što si nemre tanjurače priključit'.
14.02.2022 | 19:37
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...
14.02.2022 | 19:53
Evo ga, kupio prijatelj pred mjesec dana, pojma nemate!

merdjo.jpeg
14.02.2022 | 20:27
Čitam malo prije na Indexu kako je novi Peugeot 308 izabran za hrvatski auto 2022. godine:
www.index.hr/auto/clanak/novi-peugeot-30...lanak_procitaj_jos_d

WTF?! Pa godina je jedva počela. Na temelju čega?

Pa još ga nitko nije vozio, ne možeš ga ni kupiti niti naručiti, ...
Ovo je tragikomedija veća od EISA Awards.
14.02.2022 | 20:36
S novcima možeš sve. Ove godine su Francuzi platili.
14.02.2022 | 20:38
To je oduvijek bilo gnojenje. Meni to nije ništa novo.
14.02.2022 | 20:56
"expertni tim"
"prometni stručnjaci"
"po kriteriju hrvatskog tržišta"
"Željko Marušić"
i
"direktor marke Peugeot"

Nema nikakve sumnje da je Peugeot 308 hrvatski automobil godine 2022, a možda čak i 2023., i da je ovo članak za Pulitzer-a.
14.02.2022 | 21:12
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
Djuro genijalac kaže:
To je 4 cilindra i bahatih 55 KS...


Dugme za zagrijavanje koje se izvuklo iz komandne table. Vozi se ko brod, moraš kilometar u naprijed planirati kočenje ili ubrzanje, pa kad te na Autobahn-u stegne između dva šlepera jedno 50 km. Ali super auto.


Da, ubrzanje se mjeri stoljetnim kalendarom. Mislim da je špica s dobrom nizbrdicom, vjetrom u leđa i zaletom nekih 110 km/h...

Nizastranu i do 160 ali brate uzastranu, moraš paziti da ti suvozač ne izađe jer misli da ste došli.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati, 36 minuta
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D
  • stefanjos: znam ja kako je drlovric kruha zaradio, i niti jednim postotkom svog tijela mu ne zamjeram na to. to je nazalost ta realnost koju on meni pokusava predociti, i svjestan sam je. samo mi se gadi da smo mi kao ljudi takvi kakvi jesmo.
  • JOHN: Treba se znati braniti, no to nužno ne znači da moraš poginuti. Netko u ratu bude iza monitora, netko na bojištu, ali oboje bi trebali znati koristit obrambena sredstva. Čudne sorte vode države. A ako ćemo tjerat mak na konac….tko ih je u konačnici birao?! Pa na kraju dođemo do one…..svi bi jebali a nebi umočili
  • JOHN: Čim shvatite da je drlovric dobar dio svog kruha zaradio na tematici naoružanja i rata, možda će te ga shvatiti. Malo je iskrivljeno, ali što će te. Slične poveznice možemo tjerati s farmaceutima, modificirane hrane i ostali. Zbog nekih umreš jer te riješio metak, drugi i treći jer te trovao, četvrti jer te lago, peti jer te klikom miša okrao/opleo …….
  • stefanjos: pa jesam evo, nije me sram. mene je sram sto postoje ljudi koji su voljni ici ubijati druge za svoju korist. to je mene sram.
  • drlovric: Svaka ozbiljna drzava mora imati ozbiljnu vojsku. Ne mozes tu cinjenicu ignorirati. Osim ako nisi lik sa vjecitom pricom "koliko smo vrtica mogli napraviti za te pare?" :) Takvi prvi bjeze u slucaju rata...
  • drlovric: @stefanjos: Ti se onda uzdaj da ce misice uspjeti da se izbore za mir u svijetu :) Sta drugo da ti kazem. I kada ti neko tko zna koristiti oruzje dodje da ti nametne svoju volju, ti mu lijepo umilim tonom objasni da to nije lijepo i da je glupo koristiti oruzje :)
  • Tito: pardon, jebo ih oruzje
  • Tito: @stefanjos - baš tako, jebo vas oružje.
  • stefanjos: drlovric i zasto je to lose, ova civilizacija je usitinu tako nakaradna ako je nije cilj oruzje u potpunosti izbrisati kao izum, a tebi je bed sto netko ne zna ocistiti pusku. koga boli, evo da budem prost i trpiti cu ban, kurac za puske i gluposti. moramo se sto prije udaljiti od tog midnseta da je ikakvo ubijanje potrebno
  • smayoo: Evo, razumijemo se. Moj je sin, nažalost, taman u dobi da ga pozovu da pogine. :(
  • drpongrac23: Imam sina, 8 godina mu je, kao i svaki roditelj, za njega želim najbolje, a u ratove neće ići dok sam ja živ.
  • smayoo: Kladim se da nemaš sina. :/
  • drlovric: Kukala nam majka sa danasnjim sinovima, ako bi se sutra zaratilo pa nas oni budu branili :) 95% mladica danas ne zna pusku ocistiti ni rasklopiti, nije nikada ispalilo niti jedan metak, ne moze uraditi 10 sklekova niti trcati par stotina metara. Sustavni je reset potreban i povratak vojnog roka, da bi se imali cemu nadati u buducnosti.
  • smayoo: Od tebe neće nitko to ni tražiti. A od tvog sina (ako ga imaš)? :(

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

MacSlavko, Smet, Tomek, Anonimci (536)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.41 Seconds

Provided by iJoomla SEO