Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


23.01.2022 | 11:43
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...

Međutim pitanje odgovornosti je vrlo bitno. Samovozeći automobil pregazi pješaka na zebri - netko mora u zatvor.


Ne mora. Ako nije bilo alkohola i ranijih kaznenih djela, i neke kardinalne gluposti tipa auto ispred stane na zebri da propusti djecu, a kreten iza njega ga punim gasom obilazi jer "šta mi se zaustavljaš koji q..." i onda ubije dijete. Nekad bih za takve debile uvjereno ustvrdio da zaslužuju javno pogubljenje vješanjem, ali nakon dovoljno životnog iskustva, svjestan sam da se radi uglavnom o ljudima koji su bili za volanom nervozni, dekoncentrirani, možda i izmučeni nesanicom, i k tome još bez dovoljno prometnog iskustva.

Uglavnom, ako nije ništa takvoga, vozač ubije nekog na pješačkom prijelazu i obično dobije uvjetnu kaznu. Zatvora nikad ne vidi. Jbg.

Međutim, znam da nije to bila suština tvog pitanja. Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...

Tko je gledao istrage avionskih nesreća, mogao je vidjeti da je bilo slučajeva kada su se piloti pouzdali u autopilota koji zbog kvara ili greške nisu odradili posao


Autopilot zbog kvara ili greške prijavi alarm i isključi se sam. A piloti su ga ponovno uključili po principu informatičara "windowsaša". Ajmo probat isključit i opet uključit.

I to onda nije više problem autopilota, nego čovjeka.

Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.
23.01.2022 | 12:07
m@xym kaže:
Čitava ta priča o "moralnim odlukama" u kvazi-hipotetskim situacijama koje će se eventualno dogoditi nikada, je pusto mlaćenje prazne slame. Uostalom, automobilima sa ljudskim vozačima, pješacima, mačkama i miševima, svakako neće biti mjesta u sustavu autonomne vožnje, jer predstavljaju potpuno nepotreban i prevelik rizik zbog nepredvidljivosti.


Slažem se. Razni kvaziznanstvenici su si našli dobre teme za pisati doktorat ni o čemu.
23.01.2022 | 12:22
@m@xym, pa ne događa se često, ali se događa i koja će to softverska kuća odlučiti da li će poginuti pješaci ili putnici? Rimac automobili možda??
To je slično, koliko su policajci u RH ubili ljudi slučajno? Zanemariv broj, ali dovoljno da moraju proči razne provjere kako bi m dali oružje.

To što kažeš da valsnik nije kriv, ali vlasnik mora održavati auto, pa serviser koji ga održava i na kraju teorija urote i zavjere - što ako netko može preuzeti kontrolu nad takvim vozilom?
Ti ili ja nismo interesantni, ali neki političar ili gospodarstvenik sigurno.

Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.

Možda ako na naprave onakve aute (treslače) koji se znaju vidjeti u lunaparku.
23.01.2022 | 12:27
smayoo
Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...


www.tesladeaths.com/

Od ukupno 234 poginulih koji se pripisuju Tesli, 12 je potvrdeno da je izazvao autopilot... daleko manja brojka nego sto je to covjekova pogreska, ali ipak jest broj. Jasno, i u tih 12 je isto covjekove pogreske, jer je eto zaspao, sjedio na straznjem sjedalu, i sta ja znam sto sve ne rade u tim Teslama... ali isto tako, koliko citam i vi govorite o istome "covjek uopce nece biti ukljucen u voznju".

Jasno mi je da raspravljate o vremenu kada bi svi automobili bili samovozeci, te komunicirali jedan s drugim. OK.. no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati, pa ne vidim razliku izmedu ovoga sto si prezentirao oko Boing MAX8 i buducih svih autonomnih vozila...

5 cents from not expert but observer
23.01.2022 | 12:50
Sad mi palo na pamet da sam prije nekih dva tjedna gledao na YT razgovor između Hollie McRae i Malcolma Wilson o njenom ocu i vremenu provedenom u M-Sportu pa tko voli i sjeća se Colina, evo link

23.01.2022 | 12:56
Moonlike kaže:
no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati


Pa, baš i ne treba više čovjek napisati te algoritme. Već sad živimo u vremenu kad AI algoritme pišu - drugi AI algoritmi.

U vezi linka kojeg daješ, pogledao sam izvor za prvi incident u tablici gdje stoji da je potvrđeno krivac za pogibiju Tesla autopilot. Izvor je medijski napis lokalne CBS, pročitao sam CIJELI ČLANAK pažljivo DVAPUT i BAŠ NIGDJE NE PIŠE da je uopće autopilot bio uključen, a kamoli da je autopilot usmrtio čovjeka.

Dakle, radi se o ovom:
2021 	  	7/26/2021 	USA 	NY 	Pedestrian hit on shoulder 	1 	- 	- 	- 	1 	1 	  	1 	1 


Ovo je "izvor":
newyork.cbslocal.com/2021/07/26/man-kill...xing-tire-in-queens/

A ovo su, u bitnome, izvaci iz teksta tog "izvora":

Jean Louis, 52, Struck And Killed While Trying To Fix Flat Tire On Long Island Expressway In Queens

Znači, čovjeka je auto udario i usmrtio jer je mijenjao gumu na AUTOCESTI. Tip je kreten, to se ne radi, štoviše zabranjeno je. Nazoveš šlep da te maknu odande pa onda misliš dalje. Žao mi je što je čovjek poginuo, ali jbg, kreten je. Isto to kaže i čovjek iz njihovog autokluba (AAA) kojeg citiraju u članku.

According to officers, Jean Louis stopped his car on the left shoulder of the westbound LIE near the College Point Boulevard exit. That is where the NYPD says a driver behind the wheel of a Tesla hit him.

Dakle, prvo, nije čak stao ni na zaustavnu traku, nego uz LIJEVI rub autoceste.

Drugo, policija kaže da ga je VOZAČICA za volanom Tesle udarila.

NIGDJE u CIJELOM ČLANKU se uopće ne spominje autopilot.

I to je taj "provjereni" slučaj kad je autopilot usmrtio čovjeka? WTF?

Dakle, link kojeg si ovdje stavio je u najmanju ruku šlampavo složena neprovjerena lista naklapanja, a moguće i sasvim ciljano zlonamjerna i tendenciozna antipropaganda, gdje autori (očito opravdano) računaju s tim da će povodljive budale pušiti "znanstveni izgled" stranice bez najosnovnije provjere.

Tako da i dalje tvrdim da je bullshit teoretizirati o žrtvama autopilota. U uvjetima prometa kakav je danas, da se i dogodi (a očito je koliko je i to rijetkost) da autopilot ne može izbjeći nesreću (a ne bi je ni čovjek izbjegao), tek bi trebalo utvrditi tko je stvarni krivac za tu nesreću. To jest, DA JE ČOVJEK VOZIO U ISTIM OKOLNOSTIMA, bi li bio proglašen krivim on, ili žrtva, ili netko treći?
23.01.2022 | 13:09
smayoo kaže:
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...


Odspavam jednom, odspavam. Ne možeš baš 24 sata u komadu. Iako sam u ljeto 2020. spavao u autu, us*o se korone pa nisam htio ni u Gasthaus nego baš onak po kamiondžijski. Karnister vode za umiti se, podoprati se i oprati zube. Mislio sam čak i plamenik nabaviti, ali sam ipak preživio na konzervama jedan dan


Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.


Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.
23.01.2022 | 13:19
Ma link je jedini koji sam uspio naci a da objedinjava sve oko Tesle... nisam htio sad postavljati linkove za svaki pojedinacni slucaj (OK... moja greska). Ali koga zanima, naci ce... preko nekoliko slucajeva je na sudu

www.forbes.com/sites/lanceeliot/2020/05/...lf-driving-progress/

Ovaj je zanimljiv, ne zbog samog slucaja, vec uvrijezenog nacina na koji se Tesla brani na sudovima. To mi je zanimljivo.
23.01.2022 | 13:20
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno
23.01.2022 | 14:16
dpenava kaže:
Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.


Ne da će je biti, nego je itekako ima već i sad. Fušaju, podvaljuju, muljaju, potkradaju i varaju, i to - oni "najugledniji" - najviše. Srećom, na tržištu automobila ne vlada takav duopol kakav vlada na globalnom tržištu mid- i long-haul putničkih aviona pa proizvođači automobila imaju prostora potkradati na non-critical stvarima, a na opasnima neće, jer im se ne isplati riskirati. Boeing je prevelik i premoćan pa im se ne usuđuje nitko ništa reći.
23.01.2022 | 14:26
@jura22

Ne samo da se to ne događa često, nego se događa tako rijetko da je smislenost razmatranja tako rijetkog slučaja jednaka onoj kada bi npr. proizvođač auto-guma išao istraživati da li su šare na nekom modelu njihovih guma upravo na takvom mjestu da će npr. nailazak na neki oštri predmet na cesti, koji će kao posljedicu imati pogibiju male bebe u tom automobilu, a da je šara (udubljenje) bila pomaknuta samo par milimetara dalje, guma se ne bi probila i beba ne bi poginula.

S druge strane, kako bi u istoj takvoj situaciji djelovao čovjek?
Bez obzira na moralnost odlučivanja, kompjuter na raspolaganju ima daleko više relevantnih informacija, i može reagirati "nadljudskom" brzinom, pa je samim tim bolji izbor od vozača od krvi i mesa.

Većina prometnih nezgoda i nesreća (to je nezgoda u kojoj imamo i ozlijeđene i/ili poginule) koje se događaju, uzrokovane su nepažnjom vozača, tehničkim stanjem vozila, ili lošim stanjem ceste. Autonomno vozilo ne donosi nepromišljene odluke, ima puno bolji nadzor nad stanjem vozila od vozača, i može bolje od vozača procijeniti stanje ceste, pa će se samim tim daleko rjeđe naći u nekoj opasnoj situaciji, a kada se u njoj i nađe, reakcija će biti brža, i ispravnija od odluke većine vozača koji trenutno voze automobile po cestama diljem svijeta.

Proizvođač automobila bi bio odgovoran upravo onda ako bi u algoritam za odlučivanje ubacio parametre moralnosti, pa na neki način razlikovao ostale sudionike u prometu, na što nas navodi ovaj "test moralnosti", ali to je opet, lista glupost, kao što ni vozač ne razmišlja da li će volan okrenuti prema teti sa dječjim kolicima, ili prema grupu školaraca na drugoj strani zebre, takve odluke neće donositi ni autonomno vozilo, nego će nastojati izbjeći sudar ili se sigurno zaustaviti.

Ako netko može preuzeti nadzor nad samovozećim vozilom, onda taj isti može i podmetnuti nešto u piće vozaču od krvi i mesa, i izazvati iste posljedice. I u oba slučaja krivica će biti na toj osobi, a ne na samovozećem vozilu ili vozaču automobila.

A, što je, ili nije utopija, to će odlučiti budućnost, a ne nas dvojica na forumu. Ne bi bio ni prvi ni posljednji put da netko zaključi da je nešto "apsolutno nemoguće", pa se to "apsolutno nemoguće" dogodi za par desetaka ili stotina godina.
23.01.2022 | 16:14
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.
23.01.2022 | 16:21
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Nema šanse


Evo, čuda se događaju....


I čudo se dogodilo... Kakav reli, dečki, propustili ste Povratak kralja


Screenshot2022-01-23at13.27.26.png
23.01.2022 | 16:25
Bertone kaže:
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno


Ogier je prerano startal (jump start) i za to automatski ide 10 sekundi kazne. Ogier ga je dobil na zadnjem brzincu za 9 sekundi. Bez vremenske kazne bi bilo 0,5 sekundi za Loeba...
23.01.2022 | 17:14
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?
23.01.2022 | 17:27
Pravila ne dozvoljavaju to još ni u jednoj zemlji (možda u Kini, Južnoj Koreji, Japanu, nisam provjeravao nedavno) pa iz upravnih razloga to danas nije moguće. Tehnički, bilo bi moguće već i danas. Upravo iz razloga raznih predrasuda, nepovjerenja, birokratske tromosti, i sl. ja i mislim da ćemo do scenarija kojeg sam opisao doći tek za 20 godina. Inače, već danas, svi auti opremljeni tim naprednim sustavima "adaptivnog tempomata" i "assisted driving" zapravo u sebi vrte softver za potpuno autonomno upravljanje bez vozača, kao neku "beta verziju" koja skuplja podatke, informacije, iskustva, a ono "dotakni volan da znam da si tu" služi za zadovoljavanje propisa i skidanje odgovornosti sa sebe, dok se ne steknu pravni uvjeti da se progura novi koncept. A, kad do toga dođe, moje je očekivanje da će u vrlo kratko vrijeme (5-10 godina) doći od potpuno dozvoljenih autonomnih automobila na cesti do opće zabrane vožnje vozačima - amaterima, odnosno obaveze ponovnog polaganja vozačkog ispita, znatno strožeg i administrativno kompliciranijeg, nego danas.
23.01.2022 | 17:38
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.
Prepustio bi mu kontrolu vjerojatno u trenutku kada bi imao suicidalne pomisli.
Poluproizvodi
Ta sranja su mi ekvivalentno kada bi se u autu putnik vezao, pa mu pojas ponekad drži a ponekad ne.
23.01.2022 | 18:46
E hebi ga, onda laže da bi bio IN.
23.01.2022 | 19:20
JOHN kaže:
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.


Probaj drugi put s nekim autom. Umjesto VAG proizvodima.

Evo, Subaru XV, 53000 km, radi savršeno.
- Detekcija zapreke i sigurnosno kočenje
- održavanje zadanog odstojanja kod adaptivnog tempomata
- održavanje u traci

Kolega vozi Mazdu 6, možda 2 godine stariju od mog Subaru, uzeo je onaj skuplji paket pa ima i prednji radar, i prepoznavanje prometnih znakova, ima nešto više km od mene i isto je potpuno zadovoljan, radi super.
23.01.2022 | 19:44
Nisam ni rekao da su svi isti. Možda neka druga skupa škoda savršeno radi. Meni je prepoznavanje znakova kod c klase savršeno radilo. Da nije, možda bi samo mrmljao da je pooluproizvod. Ali bi bio zabrinut da je riječ o sigurnosti odnosno načinu ponašanja vozila. To prepuštanje tehnologiji koja htio ti priznat ili ne poprilično mušićava/neodlučna, a da ne pomišljam i opasna. Neovisno o tome koji je proizvođač, poanta je da se to potencionalno opasno vozilo nalazi na cesti ispred ili iza tebe. Ili si ti sam u njemu! Sve pod globalnom krinkom da je prošlo razne provjere kvalitete, testove pouzdanosti i sl.
Mogu prihvatiti grešku kod očitanja znaka, ali ne mogu kad je u pitanju smjer ili način kretanja vozila na prometnicama. Kao što si rekao trebat će još 5-10 godina, ja prije mislim 20 ako bude zdrave pameti i strpljenja.
Tehnologija se prebrzo izbacuje van u kojekakvim takmičenjima, a meni to baš ne ulijeva povjerenje. Za zabavu da, ali ne kad su ovakve stvari u pitanju. Bolje malim i sigurnim koracima, nego srljati pa što bude. A u biti bude samo tebi ili meni, njima nikada.
24.01.2022 | 05:08
jura22 kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?


E hebi ga, onda laže da bi bio IN.


Ima. Mogu ga ključem, bez da sjedim u njemu (ili bilo ko) pomaknuti nekoliko metara naprijed ili nazad. Tako da npr. ne lupam vratima nekoga na parkingu.
Ne laže svak ko ti, moj Žabac! Ali imaš pravo Jura je stvarno više IN, nego Žabac.
24.01.2022 | 07:15
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar
24.01.2022 | 10:19
…..uz poneka razočaranja!
24.01.2022 | 10:52
Priča se da u Austriji vlada veliki zaheb ako imaš električni auto. Navodno su u škripcu sa plinom kojeg koriste kao gorivo elektrana!
Čak su najave da ostaju totalno bez struje. To je tako kad nisi energetski neovisan.
Zanimljiva situacija.
24.01.2022 | 11:42
Slažem se. Fantazirati o plinskim elektranama kao temeljnoj proizvodnji električne energije u zemlji koja nema vlastitog plina kao što ga ima Rusija je nacionalno-strateški pucanj u nogu.
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 11:47
2-3 NE i riješio si problem. Plus možeš i MAD koji napravit od restlova što ostane sirovine.
24.01.2022 | 12:37
Naročito je pametno nabrzaka graditi NE kad je voda do grla. Već njušim propuste iza kojih dolaze teške pizdarije
24.01.2022 | 13:22
Neće se nikad graditi NE u Hrvatskoj. Ovdje netko krene graditi vjetroelektranu i fotonaponsku na tlu i odmah neki mudonja koji nije dobio svoju pinku potplaćuje dežurne "ekologe" da podignu prašinu. Kamoli bi nuklearku...
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 15:15
Nije NE do RH, do Kurtza je.
24.01.2022 | 15:53
smayoo kaže:
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar


Drugo je samostalno parkiranje a drugo ključem kao daljinskim pokretati auto napred i nazad, dok ti nisi u autu. Ali normalno ne može voziti 3 km i da ga pratiš. Nije ni utopija kao što onaj senzacionista kod kojega ništa ne može što kod normalnih može tvrdi, a još me optužuje da lažem i to da ispadnem moderan, ili IN.
Za 100% autonomno i na daljinski pokretano auto potrebna je munjevita brzina mobilnog interneta i to pouzdana veza (5G) i to će se realizirati. Samo me strah da ovi ravnozemljaši ne useru nešto i to ode u zaborav.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 13 sati
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D
  • stefanjos: znam ja kako je drlovric kruha zaradio, i niti jednim postotkom svog tijela mu ne zamjeram na to. to je nazalost ta realnost koju on meni pokusava predociti, i svjestan sam je. samo mi se gadi da smo mi kao ljudi takvi kakvi jesmo.
  • JOHN: Treba se znati braniti, no to nužno ne znači da moraš poginuti. Netko u ratu bude iza monitora, netko na bojištu, ali oboje bi trebali znati koristit obrambena sredstva. Čudne sorte vode države. A ako ćemo tjerat mak na konac….tko ih je u konačnici birao?! Pa na kraju dođemo do one…..svi bi jebali a nebi umočili
  • JOHN: Čim shvatite da je drlovric dobar dio svog kruha zaradio na tematici naoružanja i rata, možda će te ga shvatiti. Malo je iskrivljeno, ali što će te. Slične poveznice možemo tjerati s farmaceutima, modificirane hrane i ostali. Zbog nekih umreš jer te riješio metak, drugi i treći jer te trovao, četvrti jer te lago, peti jer te klikom miša okrao/opleo …….
  • stefanjos: pa jesam evo, nije me sram. mene je sram sto postoje ljudi koji su voljni ici ubijati druge za svoju korist. to je mene sram.
  • drlovric: Svaka ozbiljna drzava mora imati ozbiljnu vojsku. Ne mozes tu cinjenicu ignorirati. Osim ako nisi lik sa vjecitom pricom "koliko smo vrtica mogli napraviti za te pare?" :) Takvi prvi bjeze u slucaju rata...
  • drlovric: @stefanjos: Ti se onda uzdaj da ce misice uspjeti da se izbore za mir u svijetu :) Sta drugo da ti kazem. I kada ti neko tko zna koristiti oruzje dodje da ti nametne svoju volju, ti mu lijepo umilim tonom objasni da to nije lijepo i da je glupo koristiti oruzje :)
  • Tito: pardon, jebo ih oruzje
  • Tito: @stefanjos - baš tako, jebo vas oružje.
  • stefanjos: drlovric i zasto je to lose, ova civilizacija je usitinu tako nakaradna ako je nije cilj oruzje u potpunosti izbrisati kao izum, a tebi je bed sto netko ne zna ocistiti pusku. koga boli, evo da budem prost i trpiti cu ban, kurac za puske i gluposti. moramo se sto prije udaljiti od tog midnseta da je ikakvo ubijanje potrebno
  • smayoo: Evo, razumijemo se. Moj je sin, nažalost, taman u dobi da ga pozovu da pogine. :(
  • drpongrac23: Imam sina, 8 godina mu je, kao i svaki roditelj, za njega želim najbolje, a u ratove neće ići dok sam ja živ.
  • smayoo: Kladim se da nemaš sina. :/
  • drlovric: Kukala nam majka sa danasnjim sinovima, ako bi se sutra zaratilo pa nas oni budu branili :) 95% mladica danas ne zna pusku ocistiti ni rasklopiti, nije nikada ispalilo niti jedan metak, ne moze uraditi 10 sklekova niti trcati par stotina metara. Sustavni je reset potreban i povratak vojnog roka, da bi se imali cemu nadati u buducnosti.
  • smayoo: Od tebe neće nitko to ni tražiti. A od tvog sina (ako ga imaš)? :(
  • drpongrac23: Cilj je osiromašiti ekonomije i stanovništvo, nakon toga slijedi rat. U koji naravno više be idem za nikog i nigdje.
  • Ender: ja mu psujem zenu, pa mi nekako bude lakse :)
  • drlovric: Cijene svega oonako divljaju, nitko normalan ne zna zasto. Sada barem znamo kome mozemo opsovati i za sta je kriv, i za sta nije. Bude covjeku nekako lakse :)
  • Bertone: *jep=još
  • Bertone: Kaj se brinete za amere, Tim Cook je podmazao Donaldovu inauguraciju sa 1 mil $ za što se zna i tko zna koliko jep prije toga tak da bu se našao neki izuzetak od carina.
  • Ender: znaci ko je kupio iPhone - kupio je. a mnogi smo se zalili da su skupi, evo tramp nas demantuje...
  • Yonkis: [link] iPhones Could Cost Up to $2,300 in the U.S. Due to Tariffs, Analyst Says
  • Yonkis: Apple loses $250bn in market value from Trump tariff hit [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.22 Seconds

Provided by iJoomla SEO