Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


23.01.2022 | 11:43
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...

Međutim pitanje odgovornosti je vrlo bitno. Samovozeći automobil pregazi pješaka na zebri - netko mora u zatvor.


Ne mora. Ako nije bilo alkohola i ranijih kaznenih djela, i neke kardinalne gluposti tipa auto ispred stane na zebri da propusti djecu, a kreten iza njega ga punim gasom obilazi jer "šta mi se zaustavljaš koji q..." i onda ubije dijete. Nekad bih za takve debile uvjereno ustvrdio da zaslužuju javno pogubljenje vješanjem, ali nakon dovoljno životnog iskustva, svjestan sam da se radi uglavnom o ljudima koji su bili za volanom nervozni, dekoncentrirani, možda i izmučeni nesanicom, i k tome još bez dovoljno prometnog iskustva.

Uglavnom, ako nije ništa takvoga, vozač ubije nekog na pješačkom prijelazu i obično dobije uvjetnu kaznu. Zatvora nikad ne vidi. Jbg.

Međutim, znam da nije to bila suština tvog pitanja. Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...

Tko je gledao istrage avionskih nesreća, mogao je vidjeti da je bilo slučajeva kada su se piloti pouzdali u autopilota koji zbog kvara ili greške nisu odradili posao


Autopilot zbog kvara ili greške prijavi alarm i isključi se sam. A piloti su ga ponovno uključili po principu informatičara "windowsaša". Ajmo probat isključit i opet uključit.

I to onda nije više problem autopilota, nego čovjeka.

Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.
23.01.2022 | 12:07
m@xym kaže:
Čitava ta priča o "moralnim odlukama" u kvazi-hipotetskim situacijama koje će se eventualno dogoditi nikada, je pusto mlaćenje prazne slame. Uostalom, automobilima sa ljudskim vozačima, pješacima, mačkama i miševima, svakako neće biti mjesta u sustavu autonomne vožnje, jer predstavljaju potpuno nepotreban i prevelik rizik zbog nepredvidljivosti.


Slažem se. Razni kvaziznanstvenici su si našli dobre teme za pisati doktorat ni o čemu.
23.01.2022 | 12:22
@m@xym, pa ne događa se često, ali se događa i koja će to softverska kuća odlučiti da li će poginuti pješaci ili putnici? Rimac automobili možda??
To je slično, koliko su policajci u RH ubili ljudi slučajno? Zanemariv broj, ali dovoljno da moraju proči razne provjere kako bi m dali oružje.

To što kažeš da valsnik nije kriv, ali vlasnik mora održavati auto, pa serviser koji ga održava i na kraju teorija urote i zavjere - što ako netko može preuzeti kontrolu nad takvim vozilom?
Ti ili ja nismo interesantni, ali neki političar ili gospodarstvenik sigurno.

Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.

Možda ako na naprave onakve aute (treslače) koji se znaju vidjeti u lunaparku.
23.01.2022 | 12:27
smayoo
Suštinski odgovor je - samovozećem automobilu se to NIKAD neće dogoditi, jer ne vozi nervozan, dekoncentriran, izmučen nesanicom, a prometnog iskustva mu nafilaš tvornički, do čepa. Samovozeći automobil neće u zoni smirenog prometa voziti 60 umjesto 30 zato što "žuri mi se", "danas nema škole", "šta me sad još i ti je*eš, pi*ka ti materina", i tako...


www.tesladeaths.com/

Od ukupno 234 poginulih koji se pripisuju Tesli, 12 je potvrdeno da je izazvao autopilot... daleko manja brojka nego sto je to covjekova pogreska, ali ipak jest broj. Jasno, i u tih 12 je isto covjekove pogreske, jer je eto zaspao, sjedio na straznjem sjedalu, i sta ja znam sto sve ne rade u tim Teslama... ali isto tako, koliko citam i vi govorite o istome "covjek uopce nece biti ukljucen u voznju".

Jasno mi je da raspravljate o vremenu kada bi svi automobili bili samovozeci, te komunicirali jedan s drugim. OK.. no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati, pa ne vidim razliku izmedu ovoga sto si prezentirao oko Boing MAX8 i buducih svih autonomnih vozila...

5 cents from not expert but observer
23.01.2022 | 12:50
Sad mi palo na pamet da sam prije nekih dva tjedna gledao na YT razgovor između Hollie McRae i Malcolma Wilson o njenom ocu i vremenu provedenom u M-Sportu pa tko voli i sjeća se Colina, evo link

23.01.2022 | 12:56
Moonlike kaže:
no, ipak sve te algoritme, softvere itd. covijek treba napisati


Pa, baš i ne treba više čovjek napisati te algoritme. Već sad živimo u vremenu kad AI algoritme pišu - drugi AI algoritmi.

U vezi linka kojeg daješ, pogledao sam izvor za prvi incident u tablici gdje stoji da je potvrđeno krivac za pogibiju Tesla autopilot. Izvor je medijski napis lokalne CBS, pročitao sam CIJELI ČLANAK pažljivo DVAPUT i BAŠ NIGDJE NE PIŠE da je uopće autopilot bio uključen, a kamoli da je autopilot usmrtio čovjeka.

Dakle, radi se o ovom:
2021 	  	7/26/2021 	USA 	NY 	Pedestrian hit on shoulder 	1 	- 	- 	- 	1 	1 	  	1 	1 


Ovo je "izvor":
newyork.cbslocal.com/2021/07/26/man-kill...xing-tire-in-queens/

A ovo su, u bitnome, izvaci iz teksta tog "izvora":

Jean Louis, 52, Struck And Killed While Trying To Fix Flat Tire On Long Island Expressway In Queens

Znači, čovjeka je auto udario i usmrtio jer je mijenjao gumu na AUTOCESTI. Tip je kreten, to se ne radi, štoviše zabranjeno je. Nazoveš šlep da te maknu odande pa onda misliš dalje. Žao mi je što je čovjek poginuo, ali jbg, kreten je. Isto to kaže i čovjek iz njihovog autokluba (AAA) kojeg citiraju u članku.

According to officers, Jean Louis stopped his car on the left shoulder of the westbound LIE near the College Point Boulevard exit. That is where the NYPD says a driver behind the wheel of a Tesla hit him.

Dakle, prvo, nije čak stao ni na zaustavnu traku, nego uz LIJEVI rub autoceste.

Drugo, policija kaže da ga je VOZAČICA za volanom Tesle udarila.

NIGDJE u CIJELOM ČLANKU se uopće ne spominje autopilot.

I to je taj "provjereni" slučaj kad je autopilot usmrtio čovjeka? WTF?

Dakle, link kojeg si ovdje stavio je u najmanju ruku šlampavo složena neprovjerena lista naklapanja, a moguće i sasvim ciljano zlonamjerna i tendenciozna antipropaganda, gdje autori (očito opravdano) računaju s tim da će povodljive budale pušiti "znanstveni izgled" stranice bez najosnovnije provjere.

Tako da i dalje tvrdim da je bullshit teoretizirati o žrtvama autopilota. U uvjetima prometa kakav je danas, da se i dogodi (a očito je koliko je i to rijetkost) da autopilot ne može izbjeći nesreću (a ne bi je ni čovjek izbjegao), tek bi trebalo utvrditi tko je stvarni krivac za tu nesreću. To jest, DA JE ČOVJEK VOZIO U ISTIM OKOLNOSTIMA, bi li bio proglašen krivim on, ili žrtva, ili netko treći?
23.01.2022 | 13:09
smayoo kaže:
dpenava kaže:
onda nikome nije intresantno omogućiti tehnologiju koja će voziti 2500 km jer nas je jako malo.


Nije tu problem u tehnologiji, nego u tvojoj specifičnoj preferenciji. Imaš avion, imaš vlak (koji je u većini EU sjajno, udobno i brzo prijevozno sredstvo), ali ne, ti bi baš auto. ???? Šta će nama šoferima kućaaaaa ????, ???? kad je naša kuća putujućaaaaa!!????????

Molim te, barem mi reci da imaš jedno noćenje putem, negdje u Njemačkoj...


Odspavam jednom, odspavam. Ne možeš baš 24 sata u komadu. Iako sam u ljeto 2020. spavao u autu, us*o se korone pa nisam htio ni u Gasthaus nego baš onak po kamiondžijski. Karnister vode za umiti se, podoprati se i oprati zube. Mislio sam čak i plamenik nabaviti, ali sam ipak preživio na konzervama jedan dan


Nedavni problem s Boeingom 373MAX koji je izazvao nekoliko nesreća i puno poginulih također nema veze s autopilotom, nego s tragičnom kombinacijom nesposobnosti, gramzljivosti, lijenosti i nedostatka odgovornosti u razvojnom timu Boeinga. Zaostajali su u razvoju za Airbusom, i to u bitnim osobinama, nisu željeli utrošiti novac i vrijeme za "back to the drawing board", nego su nataknuli prevelike motore za krila koja su imali i narušili temeljna fizikalna načela mehanike fluida. I onda su rekli automatičarima "hajte vi kompjuteraši malo to poklikajte u kompjuteru jbg.".

Tako su i meni svojedobno neki moji kolege strojari rekli "Vidi, mi smo tu jbg, ovu osovinu malo krivo zarezali, jel možeš ti to u kompjuteru poravnat?"

Elem, to se "poklikalo u kompjuteru" (dakle ne u autopilotu, nego u temeljnoj avionici) na način da se koristi trim (krilca za regulaciju visine) za kompenzaciju činjenice da su motori preveliki i narušavaju vertikalnu stabilnost aviona pri putnoj brzini. I onda, kad je u letu došlo do neke teže situacije (turbulencije, i sl.), autopilot je shvatio da ga trim ne sluša, proglasio alarm i otkačio se. Piloti su nešto ručno počačkali i opet uključili, i tako DESETAK PUTA dok im se stabilnost nije toliko narušila da su pali.

Ne hvataj me sad za svaku riječ, nisam specijalist za avioniku, ali imaš vrlo detaljne analize toga na internetu, od strane stručnjaka, bez popularne komponente TV dokumentaraca. Gole činjenice. Ako te zanima.


Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.
23.01.2022 | 13:19
Ma link je jedini koji sam uspio naci a da objedinjava sve oko Tesle... nisam htio sad postavljati linkove za svaki pojedinacni slucaj (OK... moja greska). Ali koga zanima, naci ce... preko nekoliko slucajeva je na sudu

www.forbes.com/sites/lanceeliot/2020/05/...lf-driving-progress/

Ovaj je zanimljiv, ne zbog samog slucaja, vec uvrijezenog nacina na koji se Tesla brani na sudovima. To mi je zanimljivo.
23.01.2022 | 13:20
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno
23.01.2022 | 14:16
dpenava kaže:
Misliš da "uštede" (čitaj: pohlepe) neće biti među proizvođačima automobilia? Gdje je tržišta tu je i pohlepe. Uvijek.


Ne da će je biti, nego je itekako ima već i sad. Fušaju, podvaljuju, muljaju, potkradaju i varaju, i to - oni "najugledniji" - najviše. Srećom, na tržištu automobila ne vlada takav duopol kakav vlada na globalnom tržištu mid- i long-haul putničkih aviona pa proizvođači automobila imaju prostora potkradati na non-critical stvarima, a na opasnima neće, jer im se ne isplati riskirati. Boeing je prevelik i premoćan pa im se ne usuđuje nitko ništa reći.
23.01.2022 | 14:26
@jura22

Ne samo da se to ne događa često, nego se događa tako rijetko da je smislenost razmatranja tako rijetkog slučaja jednaka onoj kada bi npr. proizvođač auto-guma išao istraživati da li su šare na nekom modelu njihovih guma upravo na takvom mjestu da će npr. nailazak na neki oštri predmet na cesti, koji će kao posljedicu imati pogibiju male bebe u tom automobilu, a da je šara (udubljenje) bila pomaknuta samo par milimetara dalje, guma se ne bi probila i beba ne bi poginula.

S druge strane, kako bi u istoj takvoj situaciji djelovao čovjek?
Bez obzira na moralnost odlučivanja, kompjuter na raspolaganju ima daleko više relevantnih informacija, i može reagirati "nadljudskom" brzinom, pa je samim tim bolji izbor od vozača od krvi i mesa.

Većina prometnih nezgoda i nesreća (to je nezgoda u kojoj imamo i ozlijeđene i/ili poginule) koje se događaju, uzrokovane su nepažnjom vozača, tehničkim stanjem vozila, ili lošim stanjem ceste. Autonomno vozilo ne donosi nepromišljene odluke, ima puno bolji nadzor nad stanjem vozila od vozača, i može bolje od vozača procijeniti stanje ceste, pa će se samim tim daleko rjeđe naći u nekoj opasnoj situaciji, a kada se u njoj i nađe, reakcija će biti brža, i ispravnija od odluke većine vozača koji trenutno voze automobile po cestama diljem svijeta.

Proizvođač automobila bi bio odgovoran upravo onda ako bi u algoritam za odlučivanje ubacio parametre moralnosti, pa na neki način razlikovao ostale sudionike u prometu, na što nas navodi ovaj "test moralnosti", ali to je opet, lista glupost, kao što ni vozač ne razmišlja da li će volan okrenuti prema teti sa dječjim kolicima, ili prema grupu školaraca na drugoj strani zebre, takve odluke neće donositi ni autonomno vozilo, nego će nastojati izbjeći sudar ili se sigurno zaustaviti.

Ako netko može preuzeti nadzor nad samovozećim vozilom, onda taj isti može i podmetnuti nešto u piće vozaču od krvi i mesa, i izazvati iste posljedice. I u oba slučaja krivica će biti na toj osobi, a ne na samovozećem vozilu ili vozaču automobila.

A, što je, ili nije utopija, to će odlučiti budućnost, a ne nas dvojica na forumu. Ne bi bio ni prvi ni posljednji put da netko zaključi da je nešto "apsolutno nemoguće", pa se to "apsolutno nemoguće" dogodi za par desetaka ili stotina godina.
23.01.2022 | 16:14
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.
23.01.2022 | 16:21
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Nema šanse


Evo, čuda se događaju....


I čudo se dogodilo... Kakav reli, dečki, propustili ste Povratak kralja


Screenshot2022-01-23at13.27.26.png
23.01.2022 | 16:25
Bertone kaže:
I namazao je deda 10,5 sekundi prednosti na kraju, stvarno čudo jedno


Ogier je prerano startal (jump start) i za to automatski ide 10 sekundi kazne. Ogier ga je dobil na zadnjem brzincu za 9 sekundi. Bez vremenske kazne bi bilo 0,5 sekundi za Loeba...
23.01.2022 | 17:14
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?
23.01.2022 | 17:27
Pravila ne dozvoljavaju to još ni u jednoj zemlji (možda u Kini, Južnoj Koreji, Japanu, nisam provjeravao nedavno) pa iz upravnih razloga to danas nije moguće. Tehnički, bilo bi moguće već i danas. Upravo iz razloga raznih predrasuda, nepovjerenja, birokratske tromosti, i sl. ja i mislim da ćemo do scenarija kojeg sam opisao doći tek za 20 godina. Inače, već danas, svi auti opremljeni tim naprednim sustavima "adaptivnog tempomata" i "assisted driving" zapravo u sebi vrte softver za potpuno autonomno upravljanje bez vozača, kao neku "beta verziju" koja skuplja podatke, informacije, iskustva, a ono "dotakni volan da znam da si tu" služi za zadovoljavanje propisa i skidanje odgovornosti sa sebe, dok se ne steknu pravni uvjeti da se progura novi koncept. A, kad do toga dođe, moje je očekivanje da će u vrlo kratko vrijeme (5-10 godina) doći od potpuno dozvoljenih autonomnih automobila na cesti do opće zabrane vožnje vozačima - amaterima, odnosno obaveze ponovnog polaganja vozačkog ispita, znatno strožeg i administrativno kompliciranijeg, nego danas.
23.01.2022 | 17:38
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.
Prepustio bi mu kontrolu vjerojatno u trenutku kada bi imao suicidalne pomisli.
Poluproizvodi
Ta sranja su mi ekvivalentno kada bi se u autu putnik vezao, pa mu pojas ponekad drži a ponekad ne.
23.01.2022 | 18:46
E hebi ga, onda laže da bi bio IN.
23.01.2022 | 19:20
JOHN kaže:
Čuo sam, a i iskusio, da ove ograničene dopuštene razine autonomnosti (tipa front assistant) znaju zakopat auta na mjestu do te mjere da ga ne možeš više ni pokrenuti bez radione. (Prijateljev novi Kodiaq od 350tis). Čak nikakva prepreka se nije pojavila pred autom. Samo od sebe puko ko kokica. Meni recimo na Octaviji ničim izazvano se zna upaliti, a kad bi trebao ni traga od njega.


Probaj drugi put s nekim autom. Umjesto VAG proizvodima.

Evo, Subaru XV, 53000 km, radi savršeno.
- Detekcija zapreke i sigurnosno kočenje
- održavanje zadanog odstojanja kod adaptivnog tempomata
- održavanje u traci

Kolega vozi Mazdu 6, možda 2 godine stariju od mog Subaru, uzeo je onaj skuplji paket pa ima i prednji radar, i prepoznavanje prometnih znakova, ima nešto više km od mene i isto je potpuno zadovoljan, radi super.
23.01.2022 | 19:44
Nisam ni rekao da su svi isti. Možda neka druga skupa škoda savršeno radi. Meni je prepoznavanje znakova kod c klase savršeno radilo. Da nije, možda bi samo mrmljao da je pooluproizvod. Ali bi bio zabrinut da je riječ o sigurnosti odnosno načinu ponašanja vozila. To prepuštanje tehnologiji koja htio ti priznat ili ne poprilično mušićava/neodlučna, a da ne pomišljam i opasna. Neovisno o tome koji je proizvođač, poanta je da se to potencionalno opasno vozilo nalazi na cesti ispred ili iza tebe. Ili si ti sam u njemu! Sve pod globalnom krinkom da je prošlo razne provjere kvalitete, testove pouzdanosti i sl.
Mogu prihvatiti grešku kod očitanja znaka, ali ne mogu kad je u pitanju smjer ili način kretanja vozila na prometnicama. Kao što si rekao trebat će još 5-10 godina, ja prije mislim 20 ako bude zdrave pameti i strpljenja.
Tehnologija se prebrzo izbacuje van u kojekakvim takmičenjima, a meni to baš ne ulijeva povjerenje. Za zabavu da, ali ne kad su ovakve stvari u pitanju. Bolje malim i sigurnim koracima, nego srljati pa što bude. A u biti bude samo tebi ili meni, njima nikada.
24.01.2022 | 05:08
jura22 kaže:
tino1 kaže:
jura22 kaže:
Smohodna vozila za masovnu upotrebu su utopija isto kao i elektroauti.


Moje auto je i samohodno a i električno, kupljeno je kao serijsko vozilo, tako da stvarno ne znam o čemu ti ovdje.


Ti tvrdiš da auto ima mogućnost bez putnika odvesti od jedne do druge adrese u nekom gradu?
Koji je to auto?


E hebi ga, onda laže da bi bio IN.


Ima. Mogu ga ključem, bez da sjedim u njemu (ili bilo ko) pomaknuti nekoliko metara naprijed ili nazad. Tako da npr. ne lupam vratima nekoga na parkingu.
Ne laže svak ko ti, moj Žabac! Ali imaš pravo Jura je stvarno više IN, nego Žabac.
24.01.2022 | 07:15
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar
24.01.2022 | 10:19
…..uz poneka razočaranja!
24.01.2022 | 10:52
Priča se da u Austriji vlada veliki zaheb ako imaš električni auto. Navodno su u škripcu sa plinom kojeg koriste kao gorivo elektrana!
Čak su najave da ostaju totalno bez struje. To je tako kad nisi energetski neovisan.
Zanimljiva situacija.
24.01.2022 | 11:42
Slažem se. Fantazirati o plinskim elektranama kao temeljnoj proizvodnji električne energije u zemlji koja nema vlastitog plina kao što ga ima Rusija je nacionalno-strateški pucanj u nogu.
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 11:47
2-3 NE i riješio si problem. Plus možeš i MAD koji napravit od restlova što ostane sirovine.
24.01.2022 | 12:37
Naročito je pametno nabrzaka graditi NE kad je voda do grla. Već njušim propuste iza kojih dolaze teške pizdarije
24.01.2022 | 13:22
Neće se nikad graditi NE u Hrvatskoj. Ovdje netko krene graditi vjetroelektranu i fotonaponsku na tlu i odmah neki mudonja koji nije dobio svoju pinku potplaćuje dežurne "ekologe" da podignu prašinu. Kamoli bi nuklearku...
  • Daddo
  • Posjetitelj
24.01.2022 | 15:15
Nije NE do RH, do Kurtza je.
24.01.2022 | 15:53
smayoo kaže:
Toyota Prius je još prije 12 godina imala tu foru za samostalno parkiranje, a Tesla ti se doveze po parkiralištu do tebe na ulaz u trgovački centar


Drugo je samostalno parkiranje a drugo ključem kao daljinskim pokretati auto napred i nazad, dok ti nisi u autu. Ali normalno ne može voziti 3 km i da ga pratiš. Nije ni utopija kao što onaj senzacionista kod kojega ništa ne može što kod normalnih može tvrdi, a još me optužuje da lažem i to da ispadnem moderan, ili IN.
Za 100% autonomno i na daljinski pokretano auto potrebna je munjevita brzina mobilnog interneta i to pouzdana veza (5G) i to će se realizirati. Samo me strah da ovi ravnozemljaši ne useru nešto i to ode u zaborav.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Ender, Maxxy, Miro Spiro, Tito, VanjusOS, Zoki, Anonimci (402)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.44 Seconds

Provided by iJoomla SEO