Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.10.2022 | 20:24
tino1 kaže:
smayoo kaže:
JOHN kaže:
Prijatelj ima službeni MB C 300e plug in hybrid. I neki dan nešto kratko pričali i usput ga pitam kako je zadovoljan autom, a on veli da mu je vožnja na struju skuplja od vožnje na benzin.


Kako se točno u hibridu razluči trošak vožnje na struju od troška vožnje na benzin?

Pod pretpostavkom da ručno isključiš benzinski motor pa voziš samo na struju, naravno da je skupo i neefikasno kad povrh svega još vuče i kompletnu gvožđuriju motora s unutarnjim izgaranjem, prijenosa, diferencijala i čega sve ne.
Po mom sudu, hibrid je frankenštajnska šklopocija bez budućnosti.


Hibrid računa svaku potrošnju zasebno. Ali da mu je struja skuplja od benzina je glupost.
Moj auto toči 35 l bezolovnog i 12 kWh struje. Struja bi mu bila dovoljno za cca 60 km ali se on puni kočenjem i ili nizbrdo. Time se ovih 60 km povećavaju i na 70-80 km jednim punjenjem. Ali hajde koverzativno:
(12 kWh *0,56 kn)/60 = 0,11 kn) Kilometar.
A gorivo:
(35 l*10,70)/450= 0,83 Kn Kilometar.

Tako da? Stvarno ne znam ali meni se isplati.


Baš smo se opet jučer vidjeli, pa sam ga ponovno priupitao. Kaže da to nije nikad rekao.
Obožava vožnju na struju. Eto ne znam što bi rekao nego da se ispričavam na prenošenju krive informacije.
25.10.2022 | 05:00
JOHN kaže:

Baš smo se opet jučer vidjeli, pa sam ga ponovno priupitao. Kaže da to nije nikad rekao.
Obožava vožnju na struju. Eto ne znam što bi rekao nego da se ispričavam na prenošenju krive informacije.


Ne brini ništa, siguran sam da je to i rekao. Svako misli da se njegov račun za struju neće promijeniti, ali veći je! Ti znaš i sam koliko je emotivno otvaranje računa zu struju u RH, tako da nakon pogleda na cifru...
Ali kad malo bolje pogledaš, sve je relativno.
Ako ga on svaki dan puni i vozi s njim po gradu, a u isto vrijeme ne troši gorivo.
To bi bilo isto kao da ja kažem da trošim više bezolovnog od Golfa GTD, npr.
Otkad sam prešao na Hibride moja potrošnja se smanjila za preko 30% sa istim režimom vožnje. To je tako u Rijeci, može biti na nekoj drugoj konfiguraciji terena je to drukčije.
Ako ideš na duži put, trošit će kao neko drugo auto, s tim da su onih 12 kWh za onih 60 km ako ga npr. pri svakoj kavi staviš da se puni uštedjet ćeš i tu. Ali većinom će se benefit razvodniti jer nosiš teški akomulator i nisi konzekventan pri punjenu gdje god možeš.
25.10.2022 | 08:08
Znam više ljudi koji su kupili elektromobil (uz poticaj) i sad su strašno ozlojeđeni što ima sve manje besplatnih punionica i evidentno je da ih uskoro više uopće neće biti, a događa se i da na tima koje jesu besplatne ne mogu doći na red. Kao da nije bilo jasno da će do takvog razvoja događaja doći. Imaju sve uvjete da kod kuće pune bateriju u autu, mnogi čak imaju uvjete i da ih pune na poslu (poslodavcu mogu platiti trošak struje, neki na crno, neki na bijelo, neki ni ne moraju plaćati jer im poslodavac to odobrava kao neki vid bonusa, itd.), ali, da citiram, "moraju prtljati s tim produžnim kabelom" ili "šta ću uopće sad doma spajati na punjač, kad ionako ne stignem napuniti bateriju do kraja" i onda pričaju ovakve priče kao Djurin kolega jer od svoje muke (što više ne mogu puniti besplatno) žele svima oko sebe ogaditi pomisao na električni auto. Iz neke... ne znam... "osvete".

Eto, sad, Djuro kaže da njegov kolega nije takav. OK. Ali još uvijek čekam da mi objasni onda kako mu ne funkcionira matematika koju sam pokazao.
25.10.2022 | 08:53
Mene neki dan ništa nije posebno začudilo kad je rekao da mu je skuplje na struju nego na gorivo, a prekjučer porekao. Malo sam onako na kratko ostao zatečen, no kako svi divljaju sa cijenama….
Naime do nedavno se ekipa vozila praktički gratis, potom je uslijedila uglavnom naplata na tim punionicama. Vidim kako po zapadu grada poprilično niču punionice na javnim parkiralištima. Investitor je uglavnom Petrol, bar na onim na kojima sam bacio oko na građevinsku tablu. I ne bi me uopče čudilo da razvale cijenu električne enrgije po punionicama. Nisam u toku oko cijena na puionicama i koliko tko naplaćuje, ali ponavljam, ne bi me ni malo začudio scenarij da struja bude skuplja od goriva…..jednog dana.
25.10.2022 | 12:25
Slažem se, moguće je. Sve je to stvar ponude i potražnje na tržištu.
25.10.2022 | 17:17
smayoo kaže:
Znam više ljudi koji su kupili elektromobil (uz poticaj) i sad su strašno ozlojeđeni što ima sve manje besplatnih punionica i evidentno je da ih uskoro više uopće neće biti, a događa se i da na tima koje jesu besplatne ne mogu doći na red. Kao da nije bilo jasno da će do takvog razvoja događaja doći. Imaju sve uvjete da kod kuće pune bateriju u autu, mnogi čak imaju uvjete i da ih pune na poslu (poslodavcu mogu platiti trošak struje, neki na crno, neki na bijelo, neki ni ne moraju plaćati jer im poslodavac to odobrava kao neki vid bonusa, itd.), ali, da citiram, "moraju prtljati s tim produžnim kabelom" ili "šta ću uopće sad doma spajati na punjač, kad ionako ne stignem napuniti bateriju do kraja" i onda pričaju ovakve priče kao Djurin kolega jer od svoje muke (što više ne mogu puniti besplatno) žele svima oko sebe ogaditi pomisao na električni auto. Iz neke... ne znam... "osvete".

Eto, sad, Djuro kaže da njegov kolega nije takav. OK. Ali još uvijek čekam da mi objasni onda kako mu ne funkcionira matematika koju sam pokazao.


Nema teoretski šanse da se neće napuniti na 16A cijelu noć! Moj napuni 12 kWh u nekih 2 sata, pali punjenje samo u 22 i priprema mi auto za vožnju u 6:00. Tada je sve spremno, baterija 100%, grijanje ili hlađenje je upaljeno i kad ja dolazim s mojim ključem sic je namješten i moja muzika je upaljena.
Telecom je još jedini koji daje struju đabe, ali i ovi drugi nisu baš bjesni. Svakako je najjeftinije punjenje kući (ciglom). Pa ako je i tesla s 80 kWh neće ga napuniti punog ali neka je 60% sigurno dovoljno za taj dan, a i punit ćeš ga negdje. A ako hoćeš da ti u ujutro uvijek bude pun kupiš wallbox i sigurno će ti ga napuniti. E sad da je drugačije korištenje auta nego sagorijevanje- je, ali ništa posebno. Jedino punionice, to je kaos! Svaka vodi svoju politiku
treba ti milijarda kartica, ključića i app-ova. To kad bi mogli to utegnuti bilo bi stvarno nenadjebivo. Mjesta za punjenje ima još uvijek dosta. Samo face sa sagorjevačem se rado parkiraju na njima, e to je sranje! To je isto ko kad bi se na benzinskoj oko super pumpe parkirali e auti i išli na kavu, kako to ne kuže! Seljačine!
25.10.2022 | 17:27
JOHN kaže:
Mene neki dan ništa nije posebno začudilo kad je rekao da mu je skuplje na struju nego na gorivo, a prekjučer porekao. Malo sam onako na kratko ostao zatečen, no kako svi divljaju sa cijenama….
Naime do nedavno se ekipa vozila praktički gratis, potom je uslijedila uglavnom naplata na tim punionicama. Vidim kako po zapadu grada poprilično niču punionice na javnim parkiralištima. Investitor je uglavnom Petrol, bar na onim na kojima sam bacio oko na građevinsku tablu. I ne bi me uopče čudilo da razvale cijenu električne enrgije po punionicama. Nisam u toku oko cijena na puionicama i koliko tko naplaćuje, ali ponavljam, ne bi me ni malo začudio scenarij da struja bude skuplja od goriva…..jednog dana.


Petrol je najskuplji! Samo u velikoj nuždi! Skužit će i oni to.
Ali ajmo računicu:
Parkiraš se u gradu i plaćaš parking. Ovako za tu lovu puniš auto! Wtf nije u redu s tim?

Pouzdati se u stabilnost bilo kojeg energenta, jednostavno nije moguće. Tu ima hrpa primjera, od peleta koji su sad skuplji od lože do dizela koji je skuplji od bezolovnog.
Neka samo neki seronja zaboravi popit tabletu i eto ti sranja, nema ni jedno pravilo koje nije potvrđeno iznimkom.
25.10.2022 | 18:03
Ako 12kWh napuni za 2 sata, onda napajanje ide s 26A.
16A na običnoj utičnici može puniti 3,68kWh po satu. Recimo eUP od VW ima 36,8kWh bateriju i nju taj punjač (16A) napuni za 10 sati ili malo više jer treba gubitke pokriti.

Inaće, besplatno punjenje je bilo dok su se iz EU fondova financirale punionice i nije se smijelo naplačivati punjenje ali to vrijeme polako prolazi i počinje se i to naplačivati. Prije poskupljenja je 1kWh koštao 2,5kn. Recimo u toj varijanti se Opel Corsa na struju nije uopće isplatila u odnosu na dizel varijantu, a ako se puni doma i to u jeftinijoj tarifi, tada se počela isplačivati nakon 200.000km. Mislim da elektroauti ne budu mogli ići toliko jer se budu prije baterije morale mijenjati.
Našao sam da je životni vijek baterije 7-10 godina što bi za onu gore korsu značilo 20.000km godišnje (što je dosta za auto koji je "do posla i nazad"). Ako uzmem 200 radnih dana, ispada da bi posao bio udaljen 50km od kuće. NAdalje, punjenje bi bilo svaka 3 dana (realan radius je 275km - mada proizvođač laže i tvrdi da je više). To znači da imamo oko 70 punjenja godišnje ili 700 punjenja u 10 godina gok nam baterije ne krepaju ili dok kapacitet ne padne ili dok neke čelije ne dožive kratki spoj (ima ih 216). Nisam bio uspješan u traženju ali sam našao da 0,8% baterija krepa nakon 600 punjenja (2 komada) što nije puno, ali se nastavlja svakim daljnjim punjenjima i pražnjenjima. Naravno, s vremenom kapacitet pada, pa se i broj punjenja povećava i onda se i broj čelija smanjuje i tako u krug.
Kao se god okrene, elektroauti nisu niti ekonomični niti manje zagađuju okolina, jedino je točka zagađenja u recimo manje sretnim državama (istok ili države trećeg svijeta).
25.10.2022 | 18:55
Moja jedna baterija je vrisnula na VW. Ja sam siguran da je dobila po životu kad mi se neki talijan zaletio u guzicu. Ali da se to nije od strane procjenitelja ni uzimalo u obzir kao kvar uzrokovan udarom.
Srećom imao sam garanciju na bateriju. VW daje (ili je davao) garanciju na 8 godina i kapacitet ispod 70%. Promijenili su mi bateriju, dobio sam račun (koji nisam trebao platiti) od 12000 €. Dečki iz VW u Wolfsburgu su mi rekli da im je to prva koja se sasadila u "normalnoj" upotrebi a da ima toliko ciklusa punjenja. Nova ima 100% već 4 godinu. Ali jer sam ja pametniji i ograničio sam punjenje i ostavio rezervu kao i pražnjenje i ostavio rezervu.

EDIT: kapacitet baterije u % nije moguće nigdje pročitati, čak ne i na diagnistici, to dobiješ samo mjerenjem u specijalnom servisu i to plaćaš sam.
26.10.2022 | 10:05
Evo prekjučer sam stavio 35 l goriva u auto (pun rezervar). Danas gledam kako i šta:

Prošao sam 100 km
Goriva: 4,1/100 km (puno divljanja po zaobilaznici)
Struje 8,5 kWh/100 km

To je u lovi:

45 kn goriva
i
5 kn struje

50- setak kuna na 100 km.

"normalni sagorjevač bi koštao cca 60-70 kn. To je na 1000 km je ovo cca 100 kn jeftinije. Prelazim 45000 godišnje tako da me ovo dođe nekih cca 4500 kn jeftinije.
Auto me je koštao minus poticaj, nekih 3500 € više nego neki u toj klasi na sagorjevanje. Za 6 godina break even point.

Da još nisam ubrojao preko 5 godina besplatan parking u Rijeci. Ili dozvolu za vožnju po Bus traci u skoro svim gradovima u Njemačkoj. Tako da se meni isplati. Dali E mobilnost može konkurirati u Ekologiji? Ne znam, vjerojatno ne. Ali sad kad moramo paziti na CO2 i globalno zatopljenje, sve što ne emitira CO2 u atmosferu je dobro. Siguran sam da to nije zadnji i jedini ispravan sistem mobilnosti i da će se još puno toga promijeniti.
26.10.2022 | 16:03
Ja sam praktički posljednjih 5 mjeseci proveo na romobilu, za potrebe dolaska na posao. Mogu reći da sam se preporodio. Oduševljen sam tom napravom. Nema više one iritantne gužve, stani-kreni, problema s parkiranjem i sl. Prije stignem romobilom nego autom. A što bi tek bilo da sam uzeo neki sa snagom od 2kW. Valjda bi pičio njime i na more.
Kad moram skoknut na gablec romobil je zakon, birtija također, dućan također itd.. A što se ekonomičnosti tiče, dva dana me košta jedva jedna kuna za potrošenu električnu energiju. Autom bi spržio oko 900kn, a romobilom oko 15kn.
Kad se podvuče crta, još ću se debelo morat vozakat romobilom kako bi vratio investiciju. Po mojoj procjeni još godinu i pol do dvije ako nastavim ovim tempom, a možda i prije ako cijena goriva još odleti. Obzirom da je lagano zahladilo, romobilček uskoro ide na zimovanje tamo negdje do travnja/svibnja
26.10.2022 | 16:48
JOHN kaže:
Ja sam praktički posljednjih 5 mjeseci proveo na romobilu, za potrebe dolaska na posao. Mogu reći da sam se preporodio. Oduševljen sam tom napravom. Nema više one iritantne gužve, stani-kreni, problema s parkiranjem i sl. Prije stignem romobilom nego autom. A što bi tek bilo da sam uzeo neki sa snagom od 2kW. Valjda bi pičio njime i na more.
Kad moram skoknut na gablec romobil je zakon, birtija također, dućan također itd.. A što se ekonomičnosti tiče, dva dana me košta jedva jedna kuna za potrošenu električnu energiju. Autom bi spržio oko 900kn, a romobilom oko 15kn.
Kad se podvuče crta, još ću se debelo morat vozakat romobilom kako bi vratio investiciju. Po mojoj procjeni još godinu i pol do dvije ako nastavim ovim tempom, a možda i prije ako cijena goriva još odleti. Obzirom da je lagano zahladilo, romobilček uskoro ide na zimovanje tamo negdje do travnja/svibnja


A najvažnije je da ne pržiš sa C02 u okolinu! Ja sam neko vrijeme to isto s biciklom. Ali romobil je isto super koncept. A kad je hladno i vlažno?
26.10.2022 | 19:05
Kad je hladno i vlažno onda koristim auto. Dakle, jesen i zima su uglavnom rezervirani za auto.
Nisam baš sklon ekstremima kad su u pitanju radni dani. A i romobil baš ne voli kišu, a prsti i nos hladnoću, pa recimo moram svako malo kroz tjedan chekirat prognozu za narednih par dana.
I da se razumijemo, do posla imam doslovno 6km, pa to i nije neka avantura. I još ktome pičim po biciklističkoj uz Zagrebačku aveniju gdje imam valjda 6 križanja. Izmedu semafora samo gas!
I još jedna super stvar je ljeti, što ne moram ulaziti u zakuhani auto kad idem doma s posla. Ovak stanem na romobil i baš je užitak ljeti, da ne znam koliko prži
26.10.2022 | 21:56
Nažalost, emisija CO2 je navodno veća kod električnih auta nego kod klasičnih.
Iako oni ne ispuštaju ništa, ali proizvodnja el. energije i energija za njihovu proizvodnji itekako da.
Problem je što smrad može biti daleko od bogatih koji se voze na struju.
26.10.2022 | 22:40
Lupetaš. Daj da vidimo izvor te tvrdnje.

CO2 footprint računa se za određenu zemlju prema strukturi proizvodnje električne energije (koliko termoelektrana na ugljen, koliko na naftu, koliko na plin, koliko nuklearki, koliko hidri, koliko vjetroelektrana, solarki, itd.).
ourworldindata.org/grapher/carbon-intensity-electricity
Konkretno za Hrvatsku, podatak za 2021 je 131 kgCO2/MWh, tj. 0,13 kgCO2/kWh. U svim zemljama EU taj koeficijent s vremenom opada.

Za benzin je emisija oko 2,35 kgCO2/l.
www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas...al-passenger-vehicle

Da stavimo u usporedivi kontekst, evo na primjer iskustvo Djurinog kolege. Focus za 70 km potroši 5 l benzina, to je 5·2,35=11,75 kg CO2. Onaj električni SUV potroši 20 kWh za isti put, to je 2,6 kg CO2.

To je 4,5 (SLOVIMA: ČETIRI I POL) PUTA više CO2 emisije od benzinskog auta, nego od električnog, u Hrvatskoj, 2021.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
27.10.2022 | 09:03
Često neki spominju zagađenje sa CO2 kod proizvodnje električne energije u primjerice termolelektranama za potrebne punjenja električnih auta, pa kažu kako ni taj električni auto nije čist zbog načina proizvodnje struje.

Naravno da ta termolektrana ima svoj CO2 otisak ali taj otisak nije i ne mora biti isti. Naprotiv prepostavljam kako može biti znatno manji.

Svaki auto mora imati katalizator. Taj katalizator košta u proizvodnji (ima svoj otisak) i taj katalizator nije i ne može biti učinkovit toliko koliko može biti učinkovit sistem pročišćavanja koji se može osmisliti (ako već nije) i postaviti na termoelektrane.

Ispravite me ako griješim.

Jedan od najvećih problema čovječanstva je proizvodnja nepotrebnih stvari (gomila drangulija, počevši od plastičnih igrački i sitnica) i stvari namjernog ograničenog roka trajanja kako bi ekipa imala konstantnu zaradu. Električni auti imaju neusporedivo manji broj dijelova i samo zbog toga bi nam trebali biti "poželjniji" u odnosu prema održivom razvoju čovječanstva.
27.10.2022 | 09:33
Već smo najmanje 5 puta samo u ovom threadu reciklirali tu istu tezu. Ljubitelji dima i smrada je stalno izvlače u krug, iako je dokazano i pokazano da apsolutno nema ni smisla, ni temelja. Energetska efikasnost osobnog automobila s unutarnjim izgaranjem je, kad se u obzir uzme sve, "end to end", od vađenja nafte iz podzemlja, preko transporta do rafinerije, rafinerijskog procesa, transporta derivata do pumpi i na koncu samog motora u automobilu, nije niti 5%.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
27.10.2022 | 09:44
smayoo kaže:


Ovo je na temu održivosti razvoja čovječanstva.

To je pitanje potreba, luksuza i kapitalističkog uređenja - svijesti da moram nešto posjedovati da bi se osjećao sigurno, zadovoljno i uspješno.

Istinu je rekao Gandhi: ima svega za sve, (svi bi mogli imati Rolls-Royceve), ali nema za svačiju pohlepu.

Mislim da nije primarni problem što auto stoji 92 posto vremena neiskorišten, naravno da je nepotrebno. Primarni problem je što mi kao čovječanstvo proizvodimo stvari namjernog ograničenog roka trajanja i pritom trošimo ograničene resurse i energiju.
27.10.2022 | 09:58
I to iz puke gramzivosti.
27.10.2022 | 16:33
Da @smayoo odgovorim.
1kWh izbaci 221 CO2 u Hrvatskoj www.nowtricity.com/country/croatia/
1kWh baterije da bi se proizveo izbaci 150-200kg CO2 www.greenly.earth/blog-en/carbon-footprint-battery

Uzmimo primjer Cors (benzinska i elekrična) i podatke od proizvođača: www.vauxhall.co.uk/cars/corsa/overview.html

eCorsa troši 160kWh na 100km store.vauxhall.co.uk/selector/configurab...a-marvel-black-cloth

Corsa benzinac troši 5,3l na 100km ili iz podatka 120g/km CO2 store.vauxhall.co.uk/selector/configurab...z-marvel-black-cloth

Jesam ja nešto pogriješio.
27.10.2022 | 19:53
Sigurno jesi. Ili ti, ili tvoj izvor. 160 kWh za 100 km nema nikakvog smisla, to sigurno nije točan podatak.
27.10.2022 | 20:34
smayoo kaže:
Sigurno jesi. Ili ti, ili tvoj izvor. 160 kWh za 100 km nema nikakvog smisla, to sigurno nije točan podatak.


To bi najveća Tesla došla samo 100 km? Ne vjerujem? Ako potroši na 100 km 17 kWh onda je puno! Ja sam najviše ikad potrošio 28 kWh na 100, na autobanu ali tu sam vozio sa svim što imam na raspolaganju.
27.10.2022 | 21:42
smayoo kaže:
Sigurno jesi. Ili ti, ili tvoj izvor. 160 kWh za 100 km nema nikakvog smisla, to sigurno nije točan podatak.


Biti ce 16kWh/100km sto daje 0,16kWh/km ili 35,36gCO2/km sto na 150000km daje 5,3t (za RH, dok je u DE to 8,4t) i tome treba pribrojiti jos oko 10t od izrade baterija.
Benzinac ispali 18t.

Ako se baterije rade u Kini onda se moze maknuti 10t i ako se struja uvozi iz recimo Srbije, onda je emisija valjda 2t.
28.10.2022 | 06:02
Jedan benzinac potroši za života 17.000 l što je 12.500 kg co2 a dizel 13.500 litara što je 11.340 kg co2
Elekrto auto 160 kg raznih metala koji su u Bateriji, a recikliraju se 70%, tako da 30 kg po bateriji je uništeno. A u vožnji ovisi odakle struja. Ali sigurno neće dostići ni jednog sagorjevača.
28.10.2022 | 07:24
jura22 kaže:
i tome treba pribrojiti jos oko 10t od izrade baterija.


Ma hajde. Jednokratni CO2 footprint od proizvodnje baterija pribrajaš footprintu potrošnje energije. Zabavno.
28.10.2022 | 10:48
Evo kako to izgleda. Sa 36 l supera prošao sam 1115 km.

3,1 l/100 km gorivqa =31,00 kn gorivo
15,7 kWh/100 km = 9,00 kn struja na 100 km

Gradska vožnja!
28.10.2022 | 18:17
smayoo kaže:
jura22 kaže:
i tome treba pribrojiti jos oko 10t od izrade baterija.


Ma hajde. Jednokratni CO2 footprint od proizvodnje baterija pribrajaš footprintu potrošnje energije. Zabavno.


Naravno da se ne pribraja jer u EU ne proizvode baterije, već ih u Kini rade, pa ostaje samo proizvodnja struje.
A kamo bi i čemu ti pribrojio?
Misliš da je proizvodnja elektro auta daleko "zelenija" od proizvodnje benzinskog?
Da li je recikliranje elektro auta "zelenije" od recikliranja benzinskog?
28.10.2022 | 19:43
U svakom slučaju ne možeš CO2 footprint proizvodnog procesa pribrojiti CO2 footprintu potrošnje u vožnji. Prvo je jednokratno, a drugo je trajno. Ako ikako, onda možeš CO2 "teret" proizvodnje baterija podijeliti s ukupnim brojem kilometara kroz životni vijek baterije, pa onda to pribrojiš na CO2 footprint po kilometru. I to svakako ispadne zanemarivo, jer se dijeli sa cca 200.000 km, u prosjeku.

Proizvodnja elektro auta svakako jest zelenija od proizvodnje benzinskog. U elektro autu (napravljenom kako treba) nema motora s unutarnjim izgaranjem (koji je puno složeniji i CO2-"skuplji" za izradu), nema transmisije (mjenjača), diferencijala... Iz istog razloga je i njegova reciklaža "zelenija". U ovom času nije financijski jeftinija što je normalno jer je reciklaža klasičnih automobila globalni business, a reciklaža litijskih baterija još nije dostigla potreban volumen da bude jeftina (što ne znači da se to neće dogoditi).

U svakom slučaju, to su ti sve pitanja kojima odvlačiš pažnju s osnovnog argumenta, s kojim si "ugazio u govno" pa se sad izmotavaš.
28.10.2022 | 20:14
Da ne govorimo o hrpi start up-ova koji će imati nove šanse na tržištu. Optimiziranje baterija, novi in wheel motori, Algoritmi otvara se jedna nova paleta malih popratnih poslića.
Kad se prijenos bolje organizira, a hoće jer je Putin pokazao investicije u njega se ne isplati, i silne auto baterije koje su u mirovanju budu skladišta za vjetar i sunce onda se broji otisak. Ali svi bi do zadnjeg izvaganu tehnologiju ali samo da oni još malo ne, pa kad bude eventualno. A u među vremenu sve je to sranje i vidiš da su nas opet slagali.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 10 minuta
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.65 Seconds

Provided by iJoomla SEO