Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


25.07.2022 | 19:41
Nego, nastavno na temu samozapljivih električara...

Danas, Engleska.

vatra.jpeg


Čini mi se da je ovo Nissan Leaf, ali ne tvrdim...
25.07.2022 | 20:20
Problem je sto se takav auto jako tesko gasi.
25.07.2022 | 20:48
Ne gasi se nikako. Litijska baterija koja plane, sama sebi stvara kisik. Neugasiva je.
26.07.2022 | 07:39
Emile, imaš neke spoznaje o fizičkim količinama litija u tim baterijama? Primjerice, za konu electric, ona veća baterija ( komunicira se 64 kW-na baterija)ima cca 550 kila. Jasno, tu je geštel, elektronika, izmjenjivači topline itd. Sama se baterija sastoji od 6 modula koji su cca 55-60 kg svaki. No, od te ukupne mase, koliko je litija unutra ili da okrenem: ako krene to spontano samozapaljenje (thermal getaway - jel to ispravan izraz?) koliko dugo traje taj mali kineski sindrom dok to ne izgori? Govorimo o 3 dana, jednom danu?
26.07.2022 | 08:46
Ne znam točno. Stehiometrijom bi se to dalo izračunati, ali nisam siguran što bi ti sam podatak rekao. Naime, ne znam koliko gorive energije sadrži 1 kg litija, niti koliko treba biti onih drugih elemenata u spoju (polimer, feropolifosfat...) da bi kreirali potrebnu količinu kisika.

Radili smo nedavno idejni projekt za baterijsko postrojenje uz solarnu elektranu na ledini, 400 kW litijskih baterija, ukupnog kapaciteta 1600 kWh pri nominalnim parametrima. Zaštita od požara bila je jedini dio priče oko kojeg se trebalo ozbiljno projektantski angažirati (na razini idejnog projekta). *NEMA* poznate metode gašenja kojom se može ugasiti zapaljene baterije. Naravno "marketing meneđeri" (s mekim "đ") obećavaju sve i pričaju fantastične priče, sve dok ne treba potpisati obvezujuću izjavu prema osiguravatelju, a onda najedamput nestanu. Tako da je jedino prihvatljivo rješenje protupožarne zaštite - vatrootporna barijera ili, u ovom slučaju, kako se radi o projektu na ledini, protupožarna prosjeka, to jest, dovoljno širok brisani prostor bez gorivog materijala, tako da se požar ne može proširiti. U ovom slučaju je PP prosjeka određena na 30 metara skroz naokolo baterijskog postrojenja, uz napomenu da je na samom baterijskom platou svaki modul zatvoren u duplom termički izolliranom kontejneru. Na temelju načelne informacije ljudi koji se predstavljaju kao specijalisti za ovo područje (velika stacionarna baterijska postrojenja), kataklizmički scenarij kaže - oko 50h neprekidnog gorenja maksimalnom snagom i nakon toga do 12h jenjavanja (možda i samo sat-dva, ovisno o meteorološkim uvjetima i intenzitetu odvođenja topline - vjetar, kiša...).

Pod pretpostavkom da to možeš linearno interpolirati (ne znam možeš li), to bi za 64 kW autobateriju moglo značiti nešto kao ... 7-8h u najgorem scenariju prije nego počne jenjavati?

S tim što požar traje kraće, ako ne pokušavaš gašenje, tj, ako ne zatrpavaš zemljom, pijeskom, pjenom za gašenje... samo što je tada puno jači (intenzivniji).

Međutim, najvažnije je to da previše proizvođača auta radije koristi stariju (jeftiniju) litijsku tehnologiju koja je termički nestabilna i dovoljno je da se dogodi jedan problem pa da izbije požar (pregrijavanje, špica u naponu punjenja ili mehaničko oštećenje), pa onda prtljaju s vansjkim hlađenjem baterija i što ja znam, umjesto da koriste noviju litijsku tehnologiju koja je puno stabilnija i pouzdanija (kakva se koristi danas u mobitelima, tabletima i laptopima) i gdje je potrebno da se istovremeno dogode dva problema pa da se baterija zapali.
26.07.2022 | 09:57
Pa mogu se baterije staviti kao i acetilen.
Baterija samo gori, dok acetilen eksplodira.
Meni bi bili nalblizi propisis za smjestaj baterija kao iza smjestaj lako zapaljivih plinova.
26.07.2022 | 10:37
Je, ali kad govoriš o autu, onda su svi ti propisi ionako zanemareni. U autu se jednostavno računa s tim da u slučaju nekog ekscesa imaš visoku vjerojatnost zapaljenja, eksplozije itd. Oduvijek. Benzin, plin... baterije su tu najmanje rizične.
26.07.2022 | 10:53
smayoo kaže:
*NEMA* poznate metode gašenja kojom se može ugasiti zapaljene baterije.


Ima F500 EA stavi se u medij za gašenje 2%.

gotovi proizvodi:

F-500 EA Dodatak mediju za gašenje / F-500 AWG Turbo prskalica VENTURI / F-500 Neuruppin vatrogasni aparat

Johnson Controls Building Technologies & Solutions ima certifikat.
26.07.2022 | 11:34
Ameri za svakakve gluposti izdaju certifikate.
Recimo raketno gorivo ili napalm su smjese koje ne mozes ugasiti ili je jako tesko.
Kisik zarobljen u spoju podrzava gorenje bez dotoka vanjskog kisika.
26.07.2022 | 11:58
tino1 kaže:
smayoo kaže:
*NEMA* poznate metode gašenja kojom se može ugasiti zapaljene baterije.


Ima F500 EA stavi se u medij za gašenje 2%.

gotovi proizvodi:

F-500 EA Dodatak mediju za gašenje / F-500 AWG Turbo prskalica VENTURI / F-500 Neuruppin vatrogasni aparat

Johnson Controls Building Technologies & Solutions ima certifikat.


Otkud ti to?

Nema poznatog sredstva ni metode gašenja kojim se može ugasiti zapaljenu litijsku bateriju. Nema. N. E. M. A. Nema. Kužiš? Čitaj mi s usana: nema. Napisao sam već - razni marketing meneđeri svašta serkenjaju i obećaju čuda, ali kad treba dati obvezujuću izjavu pismeno, prema osiguravatelju, onda - cvrc!
26.07.2022 | 12:40
smayoo kaže:
Ne znam točno. Stehiometrijom bi se to dalo izračunati, ali nisam siguran što bi ti sam podatak rekao. Naime, ne znam koliko gorive energije sadrži 1 kg litija, niti koliko treba biti onih drugih elemenata u spoju (polimer, feropolifosfat...) da bi kreirali potrebnu količinu kisika.

Radili smo nedavno idejni projekt za baterijsko postrojenje uz solarnu elektranu na ledini, 400 kW litijskih baterija, ukupnog kapaciteta 1600 kWh pri nominalnim parametrima. Zaštita od požara bila je jedini dio priče oko kojeg se trebalo ozbiljno projektantski angažirati (na razini idejnog projekta).


A recimo da se baterije skladište u AB bazenu (fizička barijera) koji ima odjeljke, koji bi se po potrebi punili vodom ili nekom tekućinom koja bi držala pod kontrolom požar sve u cilju sprečavanja daljeneg širenja na ostale baterije i okoliš?
26.07.2022 | 13:00
To mi je rekao moj dobri prijatelj koji je u Fraportu glavni požarni za infrastrukturne sadržaje. Kaže da dugo nije bilo ništa dok ovi nisu napravili ovo. Sigurno ti ne trebam naglašavati da Fraport neće ništa što nije certificirano a i testirano.
Oni moraju zadovoljiti F120 u svakom segmentu njihovog djelokruga. Počeli su to već stavljati na Vatrogasna auta pa će se sigurno pokazati kako to u praksi radi.
Radi na principu smanjivanja površinske napetosti vode, tako da ista dođe i u najmanje pukotine. Osim toga potpuno izolira žarište jer se ponaša slično PU pjeni. Princip rada je malo oskudno opisao jer svako čuva svoje znanje.
On kaže tako. A on ima stalno veze s požarom. Kaže da gase svaki božji dan nešto (ne bi se reklo kad rolaš s startbahn west na gate). Problem su im veliki broj Električnih mrava i transportnih traka, nije da stalno gore ali kod tako velikog broja je vjerojatnoća velika da se zapali neki. Kaže da imaju srećom puno tih vozila što rade sa normalnom baterijom s olovom koju mijenjaju, ali dogodilo im se da je takva stanica za punjenje tih Caddyja i mrava planula dok nisu imali neki alat za gašenje, kaže tu se ništa ne može osim osigurati periferiju i čekati da sve izgori ili prestane gorjeti.
Eto otkud mi to!
26.07.2022 | 16:43
Evo, gledam što ima po internetu...
hct-world.com/products/chemical-agents/f...-encapsulator-agent/
To što čitam spada u klasu "obećanja marketing meneđera". Ne vidim nijedan konkretan case study, niti popis referenci, niti "success story" zadovoljnog korisnika. Pitaj ti svog frenda jesu li oni to ugradili i je li već bilo kojeg uspješno ugašenog požara litijskih baterija? Jer, ako nije... onda je kod njega, isto kao i kod mene, to sve samo pusta želja da se nađe sigurno rješenje.
Ovakvih pamfletića i prospektića sam se načitao, da me mozak boli. A zaštitom od požara se bavim praktično otkad radim, iako mi to nije jedina specijalnost. Da ti znaš kakvih suludih obećanja sam se naslušao, eeee... Što se kaže, da mi je bila kuna za svako...

Suština stvari je - trokut požara je gorivo+temperatura+kisik. Gašenje požara se postiže na način da požaru oduzmeš barem jednu od te tri stvari. Najčešće se oduzima kisik, onda se odvodi toplina, a odvođenje (tj. redukcija) goriva je preventivna. Kod litija je problem što kisik ne možeš oduzeti jer si ga litijska baterija proizvodi sama, a toplinu jako teško oduzimaš dovoljnim intenzitetom jer je proizvodnja topline u gorućoj litijskoj bateriji ogromna.

Sukladno tome, ova kemikalija teoretski gasi požar litijskih baterija na način da
First, F-500 EA has a remarkable ability to cool a fire and surrounding structures, with the ability to absorb 6-10 times more heat energy than plain water without the creation of super-heated steam.


Znači, njihova je ideja da se koristi tzv. "deluge" sustav gašenja (tzv. "vodena magla") kakva se koristi npr. u trafostanicama pri čemu dodaju 3% te svoje mućkalice u vodu pa, kobajagi (pomoću neke Dumbledore čarolije ), voda najedamput dobije 6x veću latentnu toplinu isparavanja, tako da za kilogram litijskih baterija bude dosta samo 100 m3 vode umjesto 600 (karikiram, ne znam točnu količinu, ali je za red veličine veća nego za tonu trafo ulja).

I onda marketing meneđer (s mekim đ) u suradnji s visokostručnim specijalistima iz odjela prodaje i, naravno, pi ar meneđerom (aka komunikacijskim stručnjakom) smisli teoretski scenario gdje je moguće ugasiti litijsku bateriju veličine riblje konzerve u prostoriji veličine 10 m3 iz delugge spremnika od 30 m3 u kojem je 3% njihove čudotvorne mućkalice pa pošalju papire uredu za certificiranje (u kojem rade, kako je to svojedobno rekao jedan moj kolega, ljudi koji su jako žalosni što jaja nisu kockasta pa da ih se da fino izmjeriti ravnalom ), naprave prototipni setup i uvjere se da fkt to u tim uvjetima radi, te izdaju certifikat, veselo, svi plješću rukicama, odu na finu skupu večeru, a odjel prodaje se baca na posao...

To što bi u realnim uvjetima, za npr. tu njihovu halu gdje se pune električni samohodni strojevi i vozila trebalo sagraditi spremnik deluge vode od 1357 m2, jbg nije to njihov problem. Oni imaju certifikat.
26.07.2022 | 17:07
ne znam, to što zboriš drži vodu. Ali ovaj moj i njegovi kolege iz Fraporta polažu ogromnu nadu da to i funkcionira.

Kaže da su vodu natjerali na sa 65°C mijenja u paru i da ta razlika u temperaturi izvuče hrpu energije?

Probali još nisu. Samo su gledali prezentaciju tih nekih. Kaže da se spremaju izvesti jednu vježbu i siguran je da će šljakati. Na moje pitanje što podrazumijeva kao uspjeh, nije uspio definirati. Kaže da će mi javiti kad budu i ispričat sve. Sigurno to nije mali problem dočim oni tako ozbiljno pristupaju.

Ipak mislim da Fraport ne priznaje neke certifikatiće, oni bi ipak da neko s njihovim dečkima to provjeri. Ali slažem se s tobom, ja se sjećam koje smo mi gluposti baljezgali kad se zabranio azbest i trebalo ga s nečim zamijeniti. Mi smo s našim sranjem od brtve napravili pravi devar u Chio Chipsu cijela proizvodnja po uljem do koljena, možeš misliti veselja.
26.07.2022 | 19:43
Vjerojatno se i ta baterija da ugusiti ali je pitanje cijene.
Da li je jeftinije pustiti da izgori i napravi neku usputnu stwtu ili je gasiti/gusiti super skupim sustavom.
27.07.2022 | 07:23
Ugušiti se ne da jer sama sebi proizvodi kisik, jbt, pa napisao sam to samo ovdje na Jabučnjaku, samo u ovoj temi, već najmanje 7 puta.

Pothlađivanje je u rangu "teoretski moguće, ali uglavnom neizvedivo" jer je količina energije koja se oslobađa kod zapaljenja, po kilogramu mase, ogromna. Ne znam točno, ali za red veličine veća nego za trafo-ulje PO TONI.
27.07.2022 | 07:32
Da performuliram, ne ugusiti vec ograniciti doseg pozara.
27.07.2022 | 07:43
To se uvijek da. Vatrootpornim barijerama unutar građevina, odnosno protupožarnim prosjekama na otvorenom.
27.07.2022 | 08:21
Rusija opet pokrenula izradu lade nive. Jasno, onakve, kakvu su prestali proizvoditi; bez ABS-a, bez zračnih jastuka, gotovo sigurno i na frgi. Kakav Martin McFly, ovo je Back to the future...!
Cijena: 797000 rublji (oko 13000 eura po današnjem tečaju). Iskreno, ako je auto takav, onda vrijedi po kili tj. maksimalno 50 tkn, ako se mene pita...
27.07.2022 | 08:33
A što je bilo sa "čega nema to se ne kvari"?

EDIT

Inače, ja sa od puno ljudi (šumara, geologa, geodeta, rangera po nacionalnim parkovima...), a osobito od susjeda, automehaničara (odličnog i vrlo rijetko poštenog), koji je godinama imao službeni Lada servis, čuo istu priču - auti su nekvalitetni, kvare se prečesto, ali

1. bilo bi bolje da ih i dalje rade tako rudimentarno jer se najviše kvare te "novotarije"
2. bez obzira na to, auto je na off-road, osobito na šumskom terenu bolji od velike većine terenaca zbog malog međuosovinskog razmaka i robusno izvedenog prijenosa

Pošto kupio - po toliko prodajem.
27.07.2022 | 09:55

Prilog/zi 111SKopierer B19070417520.pdf nije/su pronađen/i




Ovdje je jedan Profesor u 30 min ugasio?
27.07.2022 | 11:55
Ne možeš uploadati PDF na Jabučnjak
27.07.2022 | 12:10
jebi ga, zašto?
27.07.2022 | 12:22
Evo još članak.
Prilozi:
27.07.2022 | 13:13
smayoo kaže:
A što je bilo sa "čega nema to se ne kvari"?


To uvijek drži vodu, ali da u to ulijevam 12 l/100 km pod normalno.... Na terenu je auto sposoban, tu nema zbora, ali auto nema servovolan (ako nije u opremi, a to je onda pumpa koja je priboltana sa strane motora i strši PREMA dolje pa ju odvališ na prvom terenu), a u njemu ima mjesta za dvije ne odveć odrasle osobe i dva amputirca otraga...
27.07.2022 | 13:58
Djuro genijalac kaže:
mjesta za dvije ne odveć odrasle osobe i dva amputirca otraga...


23.08.2022 | 16:15
Prije pola sata sam istovario 639,00 kn za jednu Osramovu D1S žarulju,... pa stvarno više nisu normalni sa cijenama
23.08.2022 | 17:50
Pa to nije ni 100 eura. Kad su se ksenoni pojavili, bile su žarulje po 1500 DEM. Jako si dobro prošao...!
23.08.2022 | 18:00
Ja sad na autu imam LED farove. Plasim se momenta kad to pocne crkavati
23.08.2022 | 18:02
Na nabava.net cijene se kreću od 300 do 1.100 Kn?!!
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 5 sati, 40 minuta
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.62 Seconds

Provided by iJoomla SEO