23.10.2022 | 22:08
Djuro genijalac kaže:
Eeeeej, nema narativa. Doma je probal puniti, i NE STIGNE preko noći napuniti koliko auto preko dana POTROŠI. To je poanta priče. Dakle, PRISILJEN je ići na brzu punionicu. Fakat se pališ na guranje.
Ne palim se ja na guranje, nego ti skačeš na svaku izmišljotinu koja odgovara tvojoj preferenciji, kako bi se reklo tu kod nas, na moru, kao ugor na smrdljivu ješku.
Recimo da nema trofazni priključak ni trofaznu utičnicu doma (a zašto nema, ako je kupio električni auto, to je sad drugo pitanje) pa ga puni na jednofaznu standardnu shuko utičnicu od 16A.
Srećom nisi studirao vjeronauk, nego strojarstvo. Inženjer si. Možda nisi elektro struke, ali elementarna matematika ti ne bi trebala biti problem. Dakle, reality check:
16A·230V=3.680W=3,68kW
Ako je potrošio 20 kWh, a puni bateriju snagom 3,68 kW, treba mu, dakle:
20 kWh / 3,68 kW = 5,435 h
Dodajmo na to 20% rezerve:
5,435 · 1,2 = cca 6,5 h
jeftina tarifa traje od 22 do 8 ujutro, odnosno od 21 do 7, ovisno o dobu godine. Ako spoji auto na punjenje u 22h, prije 5 ujutro mu je pun.
WTF brzi punjač? Lik ti prodaje priču u kojoj ne štima elementarna matematika, a ti si je prihvatio objeručke samo zato što ti se sviđa da bude takva. Da ti je rekao nešto što govori debelo u prilog elektromobila, kladim se da bi je itekako išao provjeriti.
E, sad, ako je kupio elektro auto, čak i da nije imao trofazni priključak ranije, normalno bi bilo da ga je tada zatražio.
Pa onda, ako puni najmanjom trofaznom snagom, to je 16A·400V·√3 = 11,07 kW, dakle za nadopuniti 20 kWh treba manje od 2h. I? Gdje smo sad?
Zbilja nisam imal APOSLUTNO nikakvu namjeru ulaziti u bilo kakve rasprave što je bolje; samo sam ostao OSUPNUT stvarnim troškom korištenja auta koji bi TREBAO biti zelen.
Ne kužim otkud si sad izvukao tu korelaciju "zelen=jeftin"? Samo usput primjećujem.
Dinamika vožnje je IDENTIČNA. O tome se i radi. Sjedne na autocestu, tempomat 110 km/h i dagaagagagagaagaga do doma. Da cijedi Mach-E, a taljiga se u benzincu, ne bih rekao jednu jedinu riječ. To je sve.
Ali auto nije identičan. Nemoj da ja sad tebi, strojaru, moram objašnjavati kako se to razlikuje.
U ovom trenutku ne može biti jeftinije električni auto voziti nekom tko ga mora puniti na komercijalnom punjaču jer je doba besplatnih punjača na zalazu. Ali svakom tko ima kod kuće mogućnost izvesti priključak za punjenje, to je itekako jeftinije. Još ako dodamo fotonaponsku elektranu (imam trenutno takvih projekata tridesetak u pipelineu), pogotovo.