04.02.2023 | 17:36
Air kaže:
Koliko sam mogao vidjeti najveći mogući problem je priča o motoru N47.
S druge strane vidim puno tih auta kako su i dalje u upotrebi (da, znam da ne znam koliko njih plaća "danak" popravaka istih).
Idemo po redu. Taj motor ima razvod preko lanca koji bi trebao biti Wartungsfrei (dakle, bez održavanja). Na žalost, kao i puno puta kad je u pitanju njemačka autoindustrija, namjera i realizacija nisu baš u korelaciji. U boljem slučaju se lanac rastegne pa ga treba SAMO zamijeniti, a u gorem slučaju on pukne pa onda imaš i problem s glavom i klipovima (motor ispadne iz faze i ventili se sudare s klipovima).
Idemo pogledati BOLJI od ta dva slučaja. U svoj svojoj mudrosti, BMW je razvodni lanac smjestio na stražnju stranu motora, kod zamašnjaka. To znači da kad se mijenja lanac motora, motor skupa s mjenjačem mora ići van iz auta. Pa onda kad je već sve vani, pa kad se već radi, onda se usput zamijeni i kuplung, jer inače opet sve moraš ponavljati.
Habulin, koji je inače ovlašteni servis za Mazdu (ali šarafi i BMW u statusu specijalista) doslovce ŽIVI od ekipe s BMW-ima s tim motorima kojima to mijenja (u boljoj varijanti, samo lanac, španer i ruke, ali zamjenski dijelovi, ne originalni, iako ni to nije neki problem, jer smo ustanovili da je original ionako smeće) već za 2000 eura. I ekipa je super sretna, jer to ovlašteni servisi naplaćuju duplo, tj. uopće to ne žele raditi.
Postoji samo jedna univerzalna istina kad je BMW u pitanju: BMW se kupuje novi i prvi si vlasnik. Kad auto nakupi <200.000 km onda je zadnji čas da ga se riješi. To su takvi auti, i tvornica isto; njihov je stav da oni proizvode nove aute, i boli ih uvce za rabljene i stare. To se vidi u njihovom odnosu prema dijelovima za starije modele (nepostojeći), u muzeju u Münchenu (sramotan) itd.
Dakle, skroz iskreno i zapamti ovu univerzalnu istinu: ako si auto ne možeš priuštiti kad je novi, onda si nećeš moći priuštiti ni održavanje kad on više ne bude novi.