Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


26.06.2023 | 07:59
korisnik kaže:
Djuro genijalac kaže:
sjećam se golog aluminija u kabini, relativno nepreciznog mjenjača i znoja na čelu (uz tank od 34 litre i doseg od 300 km na guzove).


Da, to je to Samo kaj sam ja uredno na ovoj ruti radio po 450km po tanku. Moglo bi to i dosta ispod da baš treba, ali nema smisla s ovakvim autom.


Opel ima 2.2 litreni benzinac sa 147 KS, a nisam ga baš štedio kad je bila prilika... Zapravo je taj limuzinski motor bio polusmeće za taj auto; zamašnjak kao na traktoru (trademark svih opela tog doba), teško se zavrti, onda tura ne pada pol minute, a i izgled mi nije baš bio nešto posebno. Ali ovjes i lakoća auta su bili upečatljivi
26.06.2023 | 07:59
smayoo kaže:
Jedno znatiželjno pitanje. Prednja registracija, samo ovako zataknuta pod šoferšajbu, to ti prolazi kod naše policije?


Još me nitko nije pitao, ni kod nas, nit u inozemstvu. A uredno su vidjeli... Jedino sam za tehnički učvrstio dvostranom trakom. Probao sam okvir učvrstiti šrafima, ali karoserija je od stakloplastike koja se doslovno raspala. Ako će netko raditi probleme, složit ću nešto na čičak ili kako već.
26.06.2023 | 08:03
Djuro genijalac kaže:


Opel ima 2.2 litreni benzinac sa 147 KS, a nisam ga baš štedio kad je bila prilika... Zapravo je taj limuzinski motor bio polusmeće za taj auto; zamašnjak kao na traktoru (trademark svih opela tog doba), teško se zavrti, onda tura ne pada pol minute,


Slažem se, nije ni Roverova K-serija neka sreća, jedina prednost je masa motora. Idealan motor za taj auto, i omiljena konverzija, je Hondina K20 serija.
26.06.2023 | 08:34
korisnik kaže:
smayoo kaže:
Jedno znatiželjno pitanje. Prednja registracija, samo ovako zataknuta pod šoferšajbu, to ti prolazi kod naše policije?


Još me nitko nije pitao, ni kod nas, nit u inozemstvu. A uredno su vidjeli... Jedino sam za tehnički učvrstio dvostranom trakom. Probao sam okvir učvrstiti šrafima, ali karoserija je od stakloplastike koja se doslovno raspala. Ako će netko raditi probleme, složit ću nešto na čičak ili kako već.


Trebaš s druge strane postaviti široke sidrene podloške (barem 50 mm promjera) u koje će ići vijci. Ja bih išao na M6 s maticom s druge strane, ili, još bolje, pločicom s druga strane od recimo 20 x 8 cm i na nju navarenim četverokutnim maticama pa se samo s prednje strane šarafi izravno u navoj. Metneš malo plavog loctitea da navoj ne otpusti od vibracija i to je to. Ili bih pogledao onaj nosač za registracije od alfe 156 koji je nesimetričan i namijenjen bočnoj ugradnji
26.06.2023 | 08:35
korisnik kaže:
Djuro genijalac kaže:


Opel ima 2.2 litreni benzinac sa 147 KS, a nisam ga baš štedio kad je bila prilika... Zapravo je taj limuzinski motor bio polusmeće za taj auto; zamašnjak kao na traktoru (trademark svih opela tog doba), teško se zavrti, onda tura ne pada pol minute,


Slažem se, nije ni Roverova K-serija neka sreća, jedina prednost je masa motora. Idealan motor za taj auto, i omiljena konverzija, je Hondina K20 serija.


K20 svaki auto na svijetu učini boljim

BTW i B16A2 bi bio jako dobar izbor, ali onda je problem s mjenjačem, jer B serija traži štangu, a ne sajle kao K serija, pa je to problem...
06.07.2023 | 19:40
Ok, ovo izgleda smisleno. Malo me muči nedosljednost u članku; krećemo sa upola dimenzija i dvostrukim dosegom, a onda smo u plusu za 20%, ali recimo da je ovo prva iteracija, a da je dvostruko neki konačni potencijal ove tehnike... Jedino što sam oprezan oko cijene koja je upola manja od sadašnje; znam da čak i da to bude tako auto sigurno neće pojeftiniti...
No, Toyoti barem vjerujem za razliku od ovih skorojevića...
06.07.2023 | 20:03
Mislim da si pobrkao. 20% se odnosi na njihovu modifikaciju litijske tehnologije - tekućinske litij-ionske baterije bazirane na litij-fero-polifosfatnoj tehnologiji.

Cijena nije nikad primarno tehnički aspektirana. U početku životnog vijeka neke tehnologije je uvijek vrlo visoka jer onaj tko je uložio u razvoj želi zadržati dinamiku povrata investicije (ako to ne učini, izgubit će interes dioničara, itd.) i onda geometrijski opada s porastom volumena proizvodnje. To je gotovo isključivo ekonomsko-managerski aspekt.
07.07.2023 | 06:41
Je, samo kaj se to s baterijama nije dogodilo, kako vidimo na primjerima oko nas...
07.07.2023 | 06:50
Kad bi se prije trebalo dogoditi?? Pa to je tržište koje se nije ni otvorilo kako treba. Trebat će još bar 10 godina da profunkcionira normalno i da se razviju sve usluge i lanci dobave.
07.07.2023 | 06:57
Riba, jel se može ovo nekako bookmarkirati pa da iskoči za, recimo 5 godina i da vidimo to pojeftinjenje? Ili Emil predlaže neki drugi rok?

Nema ______________ (ubaci prosti epitet po želji) šanse da će bilo koji auto (ne govorim samo o EV, da ne bude zabune, ali primarno mislim na njih) pojeftini. No, živi bili pa vidjeli.
07.07.2023 | 07:13
Nisam govorio o cijeni auta, nego o cijeni baterija. Cijena auta ovisi o puno više političkih faktora, nego tržišnih. Kako sam napisao, moje predviđanje je 10 godina, s obzirom da je još uvijek i sama tehnologija u turbulenciji (litijske, redox natrijeve, aluminijske, silicijske...).
07.07.2023 | 07:25
Ma razumijem ja tebe, ali ne želiš prihvatiti što ja tvrdim: ako se to i dogodi (a sumnjam) krajnji korisnik neće od toga imati nikakvu korist. To tvrdim. A onda je posve svejedno, jel nabavna/proizvodna vrijednost baterije 5 eura ili 5000 eura, ako je auto i dalje zadržao svoju cijenu; koristi od smanjenje cijene imaju samo dioničari tvrtke koji dijele dobit i bonuse, a ti, Davor i ja smo u istom dreku i dalje.

EDIT: BTW, ova tehnika Toyote (solid state) pruža (barem načelnu mogućnost, ako ne griješim u shvaćanju pojma i tehnike) mogućnost da se izvede baterija kompleksnog oblika SAMO za corollu da joj pruži maksimalno iskorištenje prostora oko zadnjeg ovjesa i gepeka pa će ta baterija biti primjenjiva samo u toj corolli i tako značajno ograničiti business case za eventualno aftermarket tržište baterija koje bi s vremenom možda moglo nastati.
07.07.2023 | 07:53
To su sve razvojni koraci. Koja je bila razina standardizacije i unifikacije dijelova motora s unutarnjim izgaranjem i automobila općenito - prije npr. 70 godina, a koja je danas? Ti cijelo vrijeme postavljaš usporedbu između današnjeg stupnja razvoja tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem, nakon 150 godina od prvog prototipa, i razvoja tehnologije autonomnih električnih vozila. To jednostavno nije usporedivo.
07.07.2023 | 09:13
smayoo kaže:


Ovaj dio mi nije jasan iz članka:
Gore stoji: ...which can also be fast-charged in about 10 minutes, a ispod: quick recharging in 30 minutes or less (SOC=10-80%)

10 min. za punjenje je (meni barem) neka gornja granica vremena punjenja za auto, a sad prođe li on 350 ili 450 km po punjenju mi je manje važno.
07.07.2023 | 12:04
dario15 kaže:
smayoo kaže:


Ovaj dio mi nije jasan iz članka:
Gore stoji: ...which can also be fast-charged in about 10 minutes, a ispod: quick recharging in 30 minutes or less (SOC=10-80%)

10 min. za punjenje je (meni barem) neka gornja granica vremena punjenja za auto, a sad prođe li on 350 ili 450 km po punjenju mi je manje važno.


Pa ako ti je manje važan dovoz, možeš ti svaki auto puniti 10 min.
07.07.2023 | 13:25
Koncept promjenljive baterija je star a nije nešto zaživio.
www.npr.org/2012/08/21/159355676/dont-ch...ttery-just-change-it

Moj zaključak je pohlepa autoindustrije.
08.07.2023 | 07:48
smayoo kaže:
dario15 kaže:
smayoo kaže:


Ovaj dio mi nije jasan iz članka:
Gore stoji: ...which can also be fast-charged in about 10 minutes, a ispod: quick recharging in 30 minutes or less (SOC=10-80%)

10 min. za punjenje je (meni barem) neka gornja granica vremena punjenja za auto, a sad prođe li on 350 ili 450 km po punjenju mi je manje važno.


Pa ako ti je manje važan dovoz, možeš ti svaki auto puniti 10 min.
i vraćam se u istom danu

Je po gradu, ali kad idem na put i vraćam se isti dan onda ne želim u svakom smjeru provesti 40 min (ako ima mjesta na punjaču), nego 1x stanem par min i to je to.
08.07.2023 | 08:08
jura22 kaže:
Koncept promjenljive baterija je star a nije nešto zaživio.
www.npr.org/2012/08/21/159355676/dont-ch...ttery-just-change-it

Moj zaključak je pohlepa autoindustrije.


Tu se sad petljam u nešto o čemu ne znam baš dovoljno, priznajem, ali: naponi baterija tj. pogonskih sustava su došli na 800 volti. Može li samo klizni kontakt (jer ne vidim kako bi inače imali potpunu i jednostavnu izmjenjivost baterije) biti dovoljno siguran i konzistentan za takve napone i struje koje se mjere u 30-nama ampera? I nakon 150 izmjena baterija, bit će neminovno nekih kontaktnih oštećenja, prelaznih otpora, iskrenja itd..?
Evo, to me iskreno zanima. Emile?
08.07.2023 | 09:18
Napon nije bitan tu, nego struja. Prijelazni otpor kontakata stvara problem kod velikih struja (P=I²R). Zato se i ide s baterijskim stringovima na velike napone, da bi se za istu snagu smanjilo struju, jer onda i vodiči mogu biti tanji, i kontakti laganiji i jednostavniji za izvedbu i održavanje.
Glavni razlog zašto koncept baterija izmjenjivih "on the fly" je - skladištenje. Sve je to OK dok je takvih auta toliko malo da ne ja stanici za izmjenu dovoljno imati 4-5 garnitura baterija spremnih i punih. Ali ako ekstrapoliraš stvar u scenarij u kojem je promet izmjene baterija sumjerljiv trenutnom prometu tankanja naftnih derivata, koliko ti treba uskladištenih napunjenih i spremnih garnitura baterija? Vjerojatno stotine.
Prilagodba postojećih benzinskih pumpi za masovno punjenje električnih auta je tehnički zahtjevno i skupo jer treba dovesti puno veću snagu električnih priključaka do svake pumpe, ali prilagodba za izmjenu baterija je nemoguća jer zahtijeva prostor kojeg češće nema, nego što ima.
08.07.2023 | 12:24
Zašto misliš da bi prostor za punjenje auta bio manji od prostor za zamjenu baterija?
Moje mišljenje je suprotno.
Zamjena baterija je neusporedivo brža, pa ako imamo isto broj auta koji mijenjaju i pune baterije, tada prostor za punjenje mora biti daleko veći.
Recimo 10kWh baterija teška je 90kg i takve dvije bi onu Corsu upogonije 100-tinjak kilometara.
Naravno, to sve ima smisla za gradsku vožnju.
Za duga putovanja, EV je q.....a!
08.07.2023 | 13:02
Zamjena baterije se organizira kao praonica. To bi bilo idealno, ali treba hrpa baterija koje bi potrošile hrpu resursa, više nego punjenje svake baterije.
Ali kad bi se to sve umrežilo u inteligentni prijenos, tako da se akumulatori koriste kao spremnik za alternativno proizvedenu struju onda bi to i te kako pilo vode i ekološki otisak individualnog transporta bi postao prihvatljiv.
09.07.2023 | 10:22
A jbt, kako vam već nije dosadilo. Reciklirate 3 iste fore već godinama.
09.07.2023 | 11:51
Koliko sam pratio temu o EV odnosno baterijama, Kinezi već godinama intenzivno rade na baterijama u kojima bi litij zamijenili natrijem. Nedavno sam čitao o prvom kineskom autu koji ima Na-ionsku bateriju pa sam sad ponovno potražio neki članak na tu temu i evo link. Kome se više gleda nego čita ima i YT

09.07.2023 | 16:11
Natrijeve baterije su tekućinske, odnosno gel. Vrlo su zanimljive za stacionarne sustave. Neusporedivo manji požarni rizik, niža cijena, podjednaka gustoća pohranjene energije, brže punjenje, pogodnija kemija (niža razina regenerabilnog pražnjenja, efikasnija struja punjenja..). Loša strana je masa koja je sumjerljiva masi klasičnih olovnih baterija. Nisam do danas čuo da ih netko razmatra za električna vozila.
09.07.2023 | 19:23
Mislim da si opisao NaS baterije (natrij - sumporne), natij-ionske (barem ovo kaj sam našao prije nekog vremena da pišu Kinezi) bi trebale biti ok, ali možda sam nešto i krivo shvatio (jbg, kineski ne znam pa ovisim o google translateu).
10.07.2023 | 07:12
Kako se zovu one plasticne kopce ili pinovi sto drze oplatu na vratima automobila.

Kazu svaki put kada je skines pukne par komada, pa sam mislio nabaviti prije zamjene zvucnika

To ispada standardno za sva vozila jer niko ne spominje neke specificne modele.
10.07.2023 | 07:31
Traži plastične klipse (engleski trim clips). To je to. Ako gledaš prema aliexpressu, nemoj. Te su dimenzijski dobre, ali materijal je očajne kvalitete i pucaju na pogled. Kad su u pitanju klipse savjetujem OEM (originalnu opremu proizvođača), dakle Peugeot original.

Pucanje ovisi o dizajnu i materijalu. Na nekima se normalno mogu koristiti više puta.
10.07.2023 | 20:33
Dobre trgovine limarije i auto opreme to imaju u ponudi, možeš kupiti komplete, ali čak i na komad.

Ja to uvijek uzimam u Autolimariji Suzi u Matuljima.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 19 sati, 15 minuta
  • Zdravac: MB Air M1
  • Zdravac: to je zadnja verzija koja je u App Storeu
  • Zdravac: Meni na Sequoia 15.3.1 radi normalno WhatsApp v. 25.3.80 (instaliran putem App Store-a
  • ^SuperUnknown^: Da, nema druge. Sudeci po nekim threadovima novija verzija trazi AVX2 instrukcije koje cMP nema :/
  • kupus: whatsapp web? za prvu ruku
  • ^SuperUnknown^: Zadnji update WhatsApp desktop appa se vise ne pokrece, ikona zabounca na sekundu i nista se ne dogodi. Starija verzija koja mi je radila je upravo "expired". Monterey OS. Ima tko slicnih problema ili rjesenje?
  • dpasaric: Sretan 70-ti rođendan Jobsu u nekom digitalnom raju! ;)
  • kupus: neka se javi porukom
  • kupus: tražim preporuku za iptv, ako ima tko...
  • Zdravac: ...ali je najpraktičniji u kombinaciji sa Password managerom. Sve se učita i sve mi je tu postavljeno i dok tako radi, nemam jednostavno potrebe za prelaskom na nešto drugo. Isto otprilike kao i sa stock Mail.app
  • smayoo: Safari je dreq bloatware. Najgora Mac stock aplikacija.
  • kupus: nikad mi se nije svidio :(
  • Zdravac: zašto jednostavno ne koristite safari?
  • smayoo: ništa što se temelji na chrome kodu meni ne dolazi u obzir
  • kupus: mislim da ću, nakon korištenja firefoxa od samih početaka, umiroviti ga na neko vrijeme
  • kupus: nerado to kažem, ali brave je toliko "lakši" od firefoxa da mi se čini da koristim drugo računalo.
  • Matija klc: Hvala Zdravac, pokusam sa njime
  • Zdravac: Ili si mislio na besplatnu "verziju" Microsoft Office paketa? :)
  • Zdravac: Imaš u App storeu besplatni Collabora Office. On je zasnovan na Libre Office-u kojega svi hvale kao free zamjena za Microsoft
  • Matija klc: Ekipa, trebam office paket za Ipad 10. Ima li kakva besplatna mogucnost ili mi preostaje platiti paket? Hvala
  • zvone: plaćali istu nominalnu sumu u eurima za apple priouzvode a sad kad su euro i dolar isti opet digli.
  • zvone: A i primjetih da prije dok je dolar bio slab smo
  • zvone: Dobra ideja o bojkotu američke robe.
  • rusty: Ja je koristim sa svoje Studio ekrane
  • Yonkis: Koristi li netko (Appleovu) polishing cloth [link]
  • jura22: na Opera for iOS ne radi Vikalica. Sto god se upise ne prikazuje.
  • jura22: Abc
  • petros: Ne bih bojkotirao ni Temu niti AliExpress! :)
  • Zdravac: Samo ubaciš Samsung u ponudu, i svi smo mi opet kod tebe trgujemo!
  • Zdravac: Davore, a Temu bi odmah bojkotirao, jel? :)
  • Zdravac: EU, GB i Canada i još ako bi nekako mogli pridobiti Tursku, mislim da bi mogli jako učinkovito pokazati zube. Kad bih tu vidio zajedništvo, ja bih određeno vrijeme bojkotirao.
  • JOHN: ovakve reakcije tog nasnifanog čobana samo potvrđuju moje sumnje da bolesnici vladaju svijetim a još veći imbecili daju glas takvima što je onaj smrad na zapadu i onaj još smrdljiviji na istoku
  • dpasaric: Nismo spremni! :)
  • JOHN: Ako će se bojkotirati kao ovo s dućanima……nebumo daleko stigli.
  • Zdravac: Jeste li spremni, kao Europljanin, bojkotirati američke proizvode dok je Trump predsjednik i ako EU zaključi da na taj način možemo izboriti / vratiti poštovanje europskog ugleda u novom globalnom poretku ?
  • Borisone: Tresla se brda, umro je iPhone SE. R.I.P.
  • Borisone: Da ima "live" event, bilo bi tjedan dana ranije objava na Apple stranicama.
  • Zdravac: e jbg
  • Zdravac: Jel ima live prijenos?
  • Borisone: Ne. Najvjerojatnije samo ažuriran Apple site i objave za medije o novim uređajima.
  • Zdravac: Jel Apple event danas u 19:00h?
  • Yonkis: Hoćemo li sljedeći iParty organizirati putem Invites app-a? ;)
  • Yonkis: Apple will bring its next-generation M5 chip to the MacBook Pro in the fall, followed by the iPad Pro in the first half of 2026, according to Bloomberg’s Mark Gurman. - Wow, M5 na iPadu. M4 je već overkill ali ok. :D
  • miomika: @Zdravac...vjeruj mi, nebi ga prepoznao razliku, ni da te za guzicu ugrize. Nije to google translate.
  • miomika: Naravno Zdravac, pišeš na pamet i provjerio si, jelda?
  • Zdravac: Možda malo "old fashion", ali eto! :)
  • Zdravac: Vjeruj mi, skuži se odmah AI, ali kod ovih mlađih to prolazi jer je to, kao "kul"
  • Zdravac: Poslovna komunikacija zahtijeva poslovno znanje. Dakle, ili znaš što trebaš pisati, ili ne znaš. Ako ne znaš, zaposliti ću onoga tko zna - sigurno ne AI!
  • Zdravac: Ma kakav crni AI za poslovne mailove!! Kod mene ti to sigurno nebi prošlo!
  • drlovric: Mi saljemo stotine mailova na engleskom i da to ista valja, vec bi bilo u nasem workflow :) Ali eto, uzivaj ako te veseli. Ja it tvrdim da je beskorisno, sporo, trapavo, nedovrseno...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.38 Seconds

Provided by iJoomla SEO