08.07.2024 | 13:23
Djuro genijalac kaže:
Kak si zadovoljan autom sad (osim kaj su loša sjedala), nakon nekog vremena? Baš me zanima motor i pokretljivost auta? Koja ti je potrošnja? U kojem se modu voziš uglavnom?
Kako sam već napisao u drugoj temi:
Bertone kaže:
PS. Ostao sam ti dužan odgovor u temi o autima, počeo sam ga pisati no nisam objektivan jer paralelno vozim benzinca 150/240 i dizela 150/340 (KS/Nm) pa radim korekcije dojmova
... pokušati ću biti maksimalno objektivan iako nije lako
Prvo i osnovno što sam primijetio nakon par dana (najdraža je to vidjela odmah) je da vozim sporije (ili opuštenije) tako da ću to računati kao plus jer će se dugoročno pozitivno odraziti na kućni proračun (manje plaćenih kazni za prekoračenje brzine
).
Razlog sporijoj vožnji nisu dimenzije auta već mekše podešeni ovjes koji dozvoljava prelazak preko manjih neravnina i uleknuća asfalta bez izbjegavanja istih, da se razumijemo auto nije mekan da pliva i pretjerano se naginje u zavoju (masa + više težište) već jednostavno multilink drugačije guta guta neravnine od polukrute osovine. Drugi razlog je vjerojatno i u sjedalima (ok, i dalje su sjedeće površine prekratke po mom ukusu) koja imaju puno lošije boćno držanje no nakon cca dva tjedna pokušaja i pogreški našao sam za sebe idealan položaj i tu dajem jedan mali plus dosta dobrom podešavanju lumbalnog dijela, no idealni položaj u Kugi za sobom povlaći manje okomit naslon prednjeg sjedala što opet vodi opuštenoj i sporijoj vožnji.
Motor,... snaga od 150 KS i 240 Nm mora biti dovoljna za normalnu vožnju i tko tvrdi drugačije je razmažen i/ili ne zna voziti
... vibracije od tri cilindra sam osjetio samo jednom i to odmah nakon paljenja motora i stajanja na mjestu dok se motor nije zagrijao, ako upališ auto i odmah kreneš vibracije se ne osjete,... doduše moj najstariji sin koji je "princeza na zrnu graška", kaže da povremeno osjeti vibracije na naslonu zadnjeg lijevog sjedišta kad je motor na leru, ali prije je to do njega ili možda nije bio dobro zaključan naslon zadnjeg sjedišta u nagibu (ostali klinci se svakodnevno igraju time jer im je baš zanimljivo) tako da što se mene tiče, vibracije trocilindraša ne osjetim.
Što se tiče zvuka, zvuk je OK, do 2000 rpm (rpm broj stavljam okvirno 100-200 okreta gore dolje) se motor uopće ne čuje (kao anegdotu ću navesti da sam prilikom dolaska na posao prošao pored kolege na nekih 2-3 metra i pitao me malo kasnije kako to da sam uzeo hibrida), od 2000 do 3500 rpm se čuje ali ne neugodno, nakon 3500 rpm se čuje kao pola V6 motora
... šalu na stranu, što se tiče izolacije od buke na 100-110 km/h se čuje kotrljanje kotača i malo šuma vjetra oko bočnih retrovizora, motor ne i meni je to dovoljno.
E sad, da ne bi bilo sve idealno pobrinula se elektronika,... kako često idem kod svojih koji žive na brdu i zadnjih 100-ak metara prije skretanja u dvorište na cesti postoje dva mala hupsera od slivnika oborinskih voda (oni rešetkasti koji idu cijelom širinom ceste), na njima pogonski kotači izgube grip i pametna elektronika oduzme gas i posljedično moraš šaltati u brzinu niže jer okretaji padnu ispod 2000 rpm, a nagib ceste je nekih 23-24% i motor nemre izvući masu auta s putnicima, da se kontrola proklizavanja može isključiti (tipkom kao start stop ili lane assist) bilo bi super i to se ne bi događalo, ali eto, kompjuter zna bolje od vozača.
Na motor se nadovezuje mjenjač s kojim baš nisam zadovoljan. Ne znam kakvo je to prokletstvo manualnih mjenjača ali na masu auta kod šaltanja iz prve u drugu ima neki otpor zbog kojeg ručica mjenjača ne klizi glatko (iz treće u drugu ili druge u prvu toga nema). Taj otpor se može koliko toliko anulirati ako se u prvoj okretaji dignu do cca 2900-3000 rpm i onda ručica u drugu uđe glatko no za normalno gradsko kretanje s mjesta nema smisla ići do skoro 3000 rpm. Dalje, prva i šesta brzina mi se čine malo prekratke (pogotovo šesta).
Sad kad sam obradio motor, mjenjač i malo ovjesa dolazimo do potrošnje koja je po meni OK jer je 95% dosadašnjih kilometara ostvareno po Zagrebu, a tko se vozi po ZG između 15-17 sati zna kakvi su uvjeti na cesti. Sliku potrošnje ću staviti ispod, ali prvo o modovima vožnje.
Eco - <1%, čemu to služi?
... valjda u tom modu može doći do gašenja jednog cilindra radi smanjenja potrošnje, ali to nisam nikada doživio
Normal - 95%, zadana postavka i prst u uho, rekao sam na početku da vozim sporije i opušteno
Sport - 3%, probao da vidim kako radi i tu i tamo uključim kad trebam nekoga preteći u kratkom vremenu, osjeti se da auto dobije dodatnu snagu tj. motor brže ide u više okretaje, start-stop se automatski isključi u tom modu, instrumenti su crno crveni i vizualno su najljepši (osobno mišljenje)
Slippery - <1%, isprobao dva puta kad sam se zadesio na cesti dok je bio potop, nisam osjetio da se nešto posebno dešava pod kotačima
Snow/sand 0%, hmmm, sad mi pade na pamet da sam negdje u manualu pročitao da bi tu trebala automatski biti ugašena kontrola proklizavanja, možda je to rješenje za one moje hupsere
Potrošnja (95% Normal mod, start-stop ugašen, automatska klima stalno upaljena):
Za usporedbu dizel (150 KS / 340 Nm):
Sad ostalo, prednji i zadnji senzori me i dalje izluđuju (parkirna kamera je OK), lane assist može biti opasan ako ne paziš jer hoće naglo izravnati/vrtiti auto u traku (iako to može biti više problem naših loše iscrtanih prometnica gdje nakon radova zaostanu iscrtane pomoćne/privremene oznake na kolniku ili stare oznake budu vidljivije od novih) no ako aktivno sudjeluješ u vožnji (kako bi i trebalo) nije problem jer se lako pali i gasi (prekidač je na vrhu lijeve ručice iza volana taman pod prstima), uključivanje zadnjeg brisača je blesavo napravljeno i barem jednom tjedno ga slučajno upalim jer sam prstima zapeo za njega, automatika prednjih brisača radi dobro, automatsko paljenje svjetla je nepotrebna funkcija iako koliko sam za sad vidio radi dobro (valjda osim senzora svjetla računalo obrađuje i podataka o datumu i dobu dana pa recimo rano ujutro iako je vani već dan, upali svjetla, u sumrak kad je sunce nisko na obzoru naravno da ne upali svjetla, a trebalo bi pa sam zato napisao da je nepotrebna funkcija i svjetla palim sam čim sjednem u auto kao i dosad i sve pet).
Ovjes je kako sam već napisao dovoljno tvrd da auto ne pliva (uzdužno) i da se ne naginje pretjerano u brže odvezenom zavoju (bočno).
Upravljač daje tak-tak povratnih informacija ali tu se ograđujem jer ga uspoređujem s drugim autom koji ima puno direktniji volan, na kotačima su niskoprofilne gume i sportski ovjes koji je dodatno podešen da bude malo jače otvoren kako bi se moglo brže kroz zavoje).
Prostora u unutrašnjosti (putničkom prostoru) za mene i potrebe moje obitelji ima ko u priči, iako je na papiru prtljažnik manji nego kod konkurencije, nisam još došao u situaciju da moram nešto staviti na zadnju klupu, pomicati zadnju klupu naprijed ili preklapati naslone.
Navigacija (barem po Zg) je brza i precizna, telefoniranje radi dobro (glasovne naredbe prihvaća na engleskom, ali se uglavnom razumijemo
), Android-auto radi dobro (ali radi samo preko žice), kako je sa Apple CP nemam pojma.
Kaj još? Na digitalne instrumente sam se priviknuo (iako i dalje nisu neka ljepota), središnji zaslon nije ogroman (što sam i htio), klimatizacija radi super (sve je na fizičke gumbe),... e da, fali mi pretinac za sunčane naočale u krovu (ispred središnjeg retrovizora), u popisu opreme je pisalo da auto dolazi s time, ali ga nema pa tu pišem minus.
I da, iako mi još nije trebao, podsvjesno mi fali rezervni kotač u podu prtljažnika pa ću ga morati kupiti jer ovaj set za popravak gume je za mlade koji ne vole zaprljati ruke, mi stari se ne bojimo dizalice i zamjene kotača ako je potrebno
Više mi ništa ne pada na pamet, ako se još čega sjetim dopuniti ću post ili napisati novi.