Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


03.07.2024 | 11:25
dpasaric kaže:
Dok hrvatski jal i dalje nemilice gazi po Rimcu, Top Gear je napravio vrlo pozitivan prilog o robo-taxijima:



Doista, doista ne uživam u ovome, nego me sram.....

www.index.hr/vijesti/clanak/rimcevi-ljud...a_vijesti_ostalo_d_0
03.07.2024 | 11:37
Da te podsjetim :

Djuro Genijalac kaže:
Mislim, za ovu prezentaciju, ja bih složio jebeni auto da dođe sam naprijed na pozornicu, taman strpao Nepalca pod haubu s volanom i prekidačem za naprijed i nazad...
03.07.2024 | 12:37
Pa da. Kaj ti nije jasno?

Nisu uspjeli NITI U TOME. I još su to išli raditi tako amaterski da se to vdijelo. To mi je mjerilo truda i vremena uloženog u to sve. I zato mi se to sve skupa gadi.

Ti od svih ljudi jako dobro razumiješ preciznost Hall senzora. Dovoljan je JEDAN na JEDNOM kotaču da može š odmjeriti pomak auta od 3,75 metara u još uz koji milimetar preciznosti pride. Složiš to preko aplikacije koju valjda imaju djelatnu za Neveru. Svi ih sad imaju u plebejskim brandovima, pa onda to valjda postoji i na autu od milijun i pol novaca.
EM ti je dovoljan od par kilowata. Pozoveš auto preko aplikacije. On se pokrene i pomakne naprijed potreban X koji možeš precizno odmjeriti i ne trebaju ti čak ni kamere ni nikakve druge điđe. Odradiš prekenjavanje. I onda ga na isti način pomakneš unatrag i svi svršavaju od sreće.
"Softver je još u razvoju, vozilo nije spremno za promet, nećete vjerovati, najveći problem je legislativa koja kaska za tehnologijom (lijepo si bacio lopticu na teren birokracije) i tu su nam ruke vezane, pa je zasad razvojni naglasak na kabini i konceptu samopražnjive kante za povraćanje u koju se pijanci mogu istovariti da ne zasmrde auto strankama iza sebe, ali vidite da stvar funkcionira na razini prototipa. Ima li pitanja?"

Ovo je skrpavano dva dana prije prezentacije i jasno da nije radilo i da je sprtljano od početka do neslavnog kraja.
03.07.2024 | 12:57
Djuro genijalac kaže:
pa je zasad razvojni naglasak na kabini i konceptu samopražnjive kante za povraćanje




Ovo je skrpavano dva dana prije prezentacije i jasno da nije radilo i da je sprtljano od početka do neslavnog kraja.


Da ti ja sad pričam o nekim prezentacijama gdje su firme koje su znatno veća i moćnija bjelosvjetska imena glumile da imaju neko epohalno tehnološko čudo pa se isto ovako izblamirale (i gore), a bilo ih je više od jedne... Bilo ih je više i nego što bi ih se želio sjetiti.

To je, zapravo, više pravilo, nego iznimka. Ima veze s onim fazama projekta, vjerujem da si već to vidio:

1. faza euforije i nerealnih očekivanja
2. faza entuzijazma i nerealnih obećanja
3. faza optimizma i prekovremenih sati
4. faza otriježnjenja
5. faza traženja opravdanja
6. faza panike
7. faza očaja
8. faza prokazivanja krivaca

Hoću reći, zapičio si se na Rimca kao da je ne znam kakav zlikovac, a ja mislim da je jednostavno naletio na istu minu kao i velika većina drugih kad se upusti u nešto u čemu nema dovoljno iskustva (ni tuđeg, ni vlastitog).
03.07.2024 | 13:26
Ja to gledam kroz prizmu ulaganja 200 milijuna eura. Plaćam poreze, trošarine i sve ostalo, dakle to su (dijelom) i moji novci. Ja nikad neću obećati nešto što ne znam kako ili nisam sposoban izvesti. Očito sam stari prdonja kojeg je Dunning-Kruger princip temeljito sje_ao u životu.

Viđao sam i ja nepredviđene situacije na prezentacijama, ali sam isto tako vidio i sustave na dijelu koji su se s tim nosili uspješno; sve je bilo isprobano unaprijed, testirano i onda nemam nikakvih problema s tim.
Ali jeftini populistički tehnožmukleraj (da ne bude zabune, govorim o prezentaciji, obećanjima i umanjivanjima teškoće realizacije, ne mislim da je to lagano izvesti što je obećano) i patološko laganje u lice ne podnosim (rasprodali smo sve Concept 1/concept 2/nevere a auta nema nigdje...).

Otprilike ovako nekako, neka mi JFK ne zamjeri: We chose to do it not because it was easy, but because we thought it would be easy...

U svakom slučaju, ispisujem se iz teme Rimac; ovo je bio moj zadnji post na tu temu.
03.07.2024 | 14:02
Not to mention...

Armor_Glass.jpg
03.07.2024 | 14:19
Djuro Genijalac kaže:
U svakom slučaju, ispisujem se iz teme Rimac; ovo je bio moj zadnji post na tu temu.


To si već i prije napisao pa si se ipak opet uključio. Osobno smatram da bi bilo šteta da na tu temu ne raspravljamo ovdje pa te molim da se ne isključuješ iz teme. Nakon što si spomenuo da znaš neke ljude kojima su ostali dužni, ja sam se javio nekim ljudima za koje znam da već neko vrijeme isporučuju Rimcu razne robe i usluge, od precizno obrađenih strojnih i karoserijskih elemenata do komada elektronike i softvera. Svi mi kažu da im je sve do sad uredno plaćeno, o dospijeću ili koji dan nakon toga. Iskreno, začudilo bi me da je drugačije jer svi danas imaju (imamo) toliko posla da ne znam tko bi si dozvolio da radi za nekog tko ne plaća.

Da se razumijemo, ne znam radi li se tu o robotaxi projektu ili o Neveri, ili o nečem trećem.
04.07.2024 | 11:56
robottaxi.jpg
04.07.2024 | 15:07
04.07.2024 | 15:09
Mataković legenda
"zimske podgaće od međedovine"
Obratite pažnju na najgornjoj sličici desno, u čemu stoji boca rakije.
04.07.2024 | 21:05
Untisumpora!!! :
06.07.2024 | 00:24
Ono o čemu smo ovdje već vodili raspravu - o tome koliko EV rapidno gube vrijednost, ja sam to komentirao čisto gledajući cijene na Njuškalu, a očigledno nisam krivo zaključio:

revijahak.hr/2024/07/04/tezak-udarac-za-...-benzinskim-motorom/
06.07.2024 | 10:04
Baterije ne mogu reparirati kao motore. Kupnja polovne bazerije je kupnja macke u vreci.
Ovo je isto kao flasirana voda. Prodaju muda pod bubrege.
06.07.2024 | 13:10
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
pa je zasad razvojni naglasak na kabini i konceptu samopražnjive kante za povraćanje




Ovo je skrpavano dva dana prije prezentacije i jasno da nije radilo i da je sprtljano od početka do neslavnog kraja.


Da ti ja sad pričam o nekim prezentacijama gdje su firme koje su znatno veća i moćnija bjelosvjetska imena glumile da imaju neko epohalno tehnološko čudo pa se isto ovako izblamirale (i gore), a bilo ih je više od jedne... Bilo ih je više i nego što bi ih se želio sjetiti.

To je, zapravo, više pravilo, nego iznimka. Ima veze s onim fazama projekta, vjerujem da si već to vidio:

1. faza euforije i nerealnih očekivanja
2. faza entuzijazma i nerealnih obećanja
3. faza optimizma i prekovremenih sati
4. faza otriježnjenja
5. faza traženja opravdanja
6. faza panike
7. faza očaja
8. faza prokazivanja krivaca

Hoću reći, zapičio si se na Rimca kao da je ne znam kakav zlikovac, a ja mislim da je jednostavno naletio na istu minu kao i velika većina drugih kad se upusti u nešto u čemu nema dovoljno iskustva (ni tuđeg, ni vlastitog).


I u mercedesu je faca pri prezentaciji sustava za samozaustavljanje sam ugazio na kočnicu i to Live na RTL-u. A bilo je i logično na neće šljakati, sustav im je nekako (to Gjuro bolje zna od mene) radio s GPS-om, a tip prezentirao u zatvorenom prostoru. Tako, ako je to istina, tip nije samo varalica nego i glup.
06.07.2024 | 18:45
Ne razumijem zasto odmah ne otici korak dalje pa automatski naplatiti kaznu cim dodje do prekoracenja?

www.index.hr/vijesti/clanak/od-sutra-na-...a_vijesti_ostalo_d_0
06.07.2024 | 19:05
“Novi sustavi” moj q….
Samo korak do totalne kontrole ljudi.
Sustav sam brise kao i Apple slike.
Ovi nas stezu kao i kolesterol, polako i sigurno.
06.07.2024 | 20:02
Riba kaže:
Ne razumijem zasto odmah ne otici korak dalje pa automatski naplatiti kaznu cim dodje do prekoracenja?

www.index.hr/vijesti/clanak/od-sutra-na-...a_vijesti_ostalo_d_0


Pretpostavljam da je tvoje pitanje sarkazam no realno to se nemre provesti jer kako ćeš naplatiti kaznu i za koje ograničenje brzine kad su znakovi postavljeni kako su postavljeni?
Primjer:
Jadranskom avenijom dolazim u grad (idem u smjeru istoka), dolazim do Remetinačkog rotora i imam mogućnost otići desno u rotor ili lijevo ispod rotora otići na Av. Dubrovnik, ograničenje brzine za desne kolničke trakove prema rotoru je 40 km/h (limeni znak na stupu, nedavno su ga pomaknuli malo dalje i sad je 50 km/h), dok je ograničenje brzine za lijeve kolničke trakove koji idu ispod rotora je 60 km/h (električne ploče na kojima se može mijenjati ograničenje brzine ili staviti druga obavijest), ja idem lijevo ispod rotora, ali auto uredno očita znak ograničenja brzine od 40 km/h jer je tako postavljen da je jedini kojeg vidi, mislim vidi on i ove električne, ali prioritet daje limenim znakovima...
... ili Zgb obilaznica između čvorova Lučko i Jankomir, na nekih 2-3 km ima pet različitih ograničenja brzine (a sad ih ima i više jer su radovi oko motela Plitvice),... pa po čemu da me kazne?

... e da, da ne zaboravim da oko motela Plitvice moraš ugasiti lane assist jer te auto uporno pokušava odvesti u prometne čunjeve ili iskop gdje je nekad išla cesta.
07.07.2024 | 07:16
Ja ću vam samo reći da je jasan trend poskupljenja klasičnih ICE automobila u posljednjih godinu, godinu i pol. Govorim o rabljenicima izvana (Mobile, Autoscout kao dvije najveće platforme). Ono što je lani bilo 7-8 sad je 8-9 keura.
Drugo, ovo što je Davor rekao za BEV je istina. Cijene im padaju baš jako i, tko bi rekao, prvo što kod auta nestane je državni poticaj za njegovu kupnju.
Ako je baterija pri kraju, onda auti ne vrijeme doslovce ništa, jer baterije zasad još uvijek nitko (ili nedovoljno njih) izvan ovlaštene mreže može popraviti, tj. ključni je problem dobava ćelija za zamjenu pa ih nemaš čime popraviti.
S druge strane, sve je više ovakvih projekata koji uspješno iskorištavaju baterije čiji SOH je ispod 70 posto i nisu više za korištenje u autima, ali su za po doma itekako upotrebljive, jer još uvijek govorimo o 40-50 kWH pohrane, a kako rekoh, ne vrijede ništa.
www.weforum.org/agenda/2018/07/netherlan...ctric-car-batteries/

Evo i drugog linka, jer Davor nebu klikal na WEF...
global.nissannews.com/en/releases/europe...-johan-cruijff-arena

Emile, koliko bi za ovako nešto koštala neka upravljačka elektronika i recimo neki solarni paket za na krov koji po mojem shvaćanju ne bi trebao biti prevelik, jer sad imaš kantu u koju točiš struju dok ju ne koristiš preko dana (na poslu si)?
Recimo da dohvatim bateriju od Kone EV koja je 64 kWh i neka je SOH na 80-ak posto, za kuću u kojoj su škrinja i hladnjak te router za internet jedini stalni potrošači to bi trebalo biti itekako dovoljno....?
07.07.2024 | 07:20
Bertone kaže:
Jadranskom avenijom dolazim u grad


Kak si zadovoljan autom sad (osim kaj su loša sjedala), nakon nekog vremena? Baš me zanima motor i pokretljivost auta? Koja ti je potrošnja? U kojem se modu voziš uglavnom?
07.07.2024 | 09:22
Bertone kaže:
Riba kaže:
Ne razumijem zasto odmah ne otici korak dalje pa automatski naplatiti kaznu cim dodje do prekoracenja?

www.index.hr/vijesti/clanak/od-sutra-na-...a_vijesti_ostalo_d_0


Pretpostavljam da je tvoje pitanje sarkazam no realno to se nemre provesti jer kako ćeš naplatiti kaznu i za koje ograničenje brzine kad su znakovi postavljeni kako su postavljeni?


To su sada sve prijelazna rješenja. Prilično se komplicira (pa time i umanjuje točnost i pouzdanost reakcije) autonomno odlučivanje kad se računalo mora oslanjati na prepoznavanje slike da bi odredilo koje je ograničenje brzine na nekom dijelu ceste. Uz sve probleme koje navodi Bertone, tu su još i situacije (česte na primjer na riječkoj obilaznici) gdje se voziš obilaznicom, a auto skuži znak ograničenja brzine koji vrijedi za izlazni krak, a u zemljama poput Hrvatske je zapravo najveći problem privremena signalizacija (ograničenje 20 ili 30 zbog radove) koju izvođač zaboravi ukloniti nakon što su radovi odavno završili pa onda stoji ograničenje još tjednima.

U budučnosti koju će i naša generacija dočekati, autonomni automobili će preko mreže dobivati informaciju kojom se brzinom vozi na određenoj dionici (da koje je ograničenje, ali i kojom se brzinom trenutno vozi) i onda će automatski prilagoditi brzinu zadanoj. I neće ni biti potrebe za neke kazne.
07.07.2024 | 09:29
Djuro genijalac kaže:
Emile, koliko bi za ovako nešto koštala neka upravljačka elektronika i recimo neki solarni paket za na krov koji po mojem shvaćanju ne bi trebao biti prevelik, jer sad imaš kantu u koju točiš struju dok ju ne koristiš preko dana (na poslu si)?
Recimo da dohvatim bateriju od Kone EV koja je 64 kWh i neka je SOH na 80-ak posto, za kuću u kojoj su škrinja i hladnjak te router za internet jedini stalni potrošači to bi trebalo biti itekako dovoljno....?


Bi. Jedino... kako to da mediji sustavno i dirigirano stvaraju hype i paniku od svakog zapaljenog vozila na cesti (čak i nije bitno da bude električno, čim se neki auto na cesti zapali, to se proglasi požarom električnog vozila), a sad najedamput nitko nije zabrinut što ako se te iste baterije (samo polovne, koje su već nakupile par tisuća sati rada) montiraju u kuću ili, nedajbože, na stadion?

Inače, za obiteljsku kuću, na 50 kWh baterija vjerojatno bi dostajalo, od oka (može se izračunati preciznije, na temelju navika i potreba potrošnje) 4 do 5 kW fotonaponske s hibridnim inverterom (napajačem-punjačem-usmjerivačem), ovisno o tipu krova, nabavi se, montira i pusti u rad za 5 do 6 tisuća €.
07.07.2024 | 09:29
U budučnosti koju će i naša generacija dočekati, autonomni automobili će preko mreže dobivati informaciju kojom se brzinom vozi na određenoj dionici (da koje je ograničenje, ali i kojom se brzinom trenutno vozi) i onda će automatski prilagoditi brzinu zadanoj. I neće ni biti potrebe za neke kazne.


Moj to sve sad radi, osim što nije autonoman. A informaciju o ograničenju dobiva preko kamere, jer preko mreže je nepouzdano dok neka informacija s terena e (stavile HRZ neku tabelu od 30 sad, što im je uobičajen način popravljanja ceste i auto to skonta odmah) stigne mrežu, pa mrežom u auto, kamera ju je snimila i prilagodila limitator. Ako hoćeš, samo daš gas preko osjetnog ograničenja u papučici i voziš brže (ali samo ako OONO nije zazvonio).
07.07.2024 | 10:25
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Emile, koliko bi za ovako nešto koštala neka upravljačka elektronika i recimo neki solarni paket za na krov koji po mojem shvaćanju ne bi trebao biti prevelik, jer sad imaš kantu u koju točiš struju dok ju ne koristiš preko dana (na poslu si)?
Recimo da dohvatim bateriju od Kone EV koja je 64 kWh i neka je SOH na 80-ak posto, za kuću u kojoj su škrinja i hladnjak te router za internet jedini stalni potrošači to bi trebalo biti itekako dovoljno....?


Bi. Jedino... kako to da mediji sustavno i dirigirano stvaraju hype i paniku od svakog zapaljenog vozila na cesti (čak i nije bitno da bude električno, čim se neki auto na cesti zapali, to se proglasi požarom električnog vozila), a sad najedamput nitko nije zabrinut što ako se te iste baterije (samo polovne, koje su već nakupile par tisuća sati rada) montiraju u kuću ili, nedajbože, na stadion?


Prvo, znaš da nema vijesti do loše vijesti. A ako nema vijesti, onda su tu 'vijesti'. Mediji su postali kanalizacija civilizacije u kojima svak može lupetat što želi (u krajnjoj liniji, ni u Saboru nije bolja situacija). Odgovorno ti tvrdim da preko polovice mojih bivših kolega (aka automobilističkih novinara) misli da BEV za sobom vuče produžni kabel i tako funkcionira (hiperboliram, ali jasno ti je o čemu govorim, tj. da ne bude zabune, slijedim tvoj naputak i smajli je tu isto)

Drugo, kuća će dosta teško sletjeti s litice ili se zaletit u šleper, nasjesti na rubnjak ili panj da probije ćeliju, ne?
Konačno, baterija u kući je u klimatiziranim uvjetima i potrošnja i punjenje će biti puno mirniji, nego u autu. Auto za ubrzavanje povuče časkom i 100-njak kW, ako zatreba, tijekom regenerativnog kočenja prdne natrag u bateriju kratkotrajno slične brojke. Kuća nema takvih peakova. Najgore što mi pada na pamet je neki rol ili vešmašina, ali i tu opet govorimo o par kilowatta, a ne stotinjak... I uvijek možeš spojiti bateriju na grijanje pa toplu vodu prvo puštati kroz bateriju (iako mislim da bi voda iz vodovoda ulazne temperature 16-ak C činila više zla nego koristi; za maksimalna opterećenja Ioniq5 N kondicionira bateriju na 30-ak C).
08.07.2024 | 08:01
Gledao sam na YT nekoliko amerikanaca koji uzmu baterije iz Tesle i onda u njih pohranjuju struju za kucu, ali jel to uopce dozvoljeno kod nas?
08.07.2024 | 09:26
Zašto ne bi bilo dozvoljeno? U vlastitoj kući, u kojoj živi samo tvoja obitelj i nitko više, i imaš suglasnost svih suvlasnika, možeš napraviti što želiš dokle god ne ugrožava javnozdravstvene uvjete i nije opće opasna radnja. Ugradnja baterijskog sustava ne podliježe građevnoj dozvoli, čak ni tehničkom pregledu, niti u nekoj većoj zgradi, a kamoli u obiteljskoj kući. Moraš angažirati ovlaštenog projektanta da ti napravi projekt usklađen s općim i posebnim uvjetima (ako ih ima) i nekog da izvede radove prema tom projektu.
08.07.2024 | 12:20
Ideja je da se auto koristi kao izvor energije "po noći" a po danu se puni iz FNE.
To je OK, ali HEP (kako sam čuo) nije sklon tome. Naime, ukoliko se ima ugovor s HEP-om (nije otočni sistem), HEP "brani" punjenje baterija auta po noći kada je jeftina energija.
Nije jasno kako mogu detektirati veliku noćnu potrošnju.
To tržište treba deregulirati i pojednostavniti.

Ukratko, ako je ugovor s HEP-om u igri, nema baterija u sustavu.
08.07.2024 | 12:57
Otkud ti to? Može neki izvor?
Upravo je suprotno, HEP ODS aktivno traži projekte upravljane potrošnje, između ostalog i baterije, kao i sve druge oblike akumulacije energije (spremnike topline ili "hladnoće" i sl.).
08.07.2024 | 13:23
Djuro genijalac kaže:
Kak si zadovoljan autom sad (osim kaj su loša sjedala), nakon nekog vremena? Baš me zanima motor i pokretljivost auta? Koja ti je potrošnja? U kojem se modu voziš uglavnom?


Kako sam već napisao u drugoj temi:

Bertone kaže:
PS. Ostao sam ti dužan odgovor u temi o autima, počeo sam ga pisati no nisam objektivan jer paralelno vozim benzinca 150/240 i dizela 150/340 (KS/Nm) pa radim korekcije dojmova


... pokušati ću biti maksimalno objektivan iako nije lako

Prvo i osnovno što sam primijetio nakon par dana (najdraža je to vidjela odmah) je da vozim sporije (ili opuštenije) tako da ću to računati kao plus jer će se dugoročno pozitivno odraziti na kućni proračun (manje plaćenih kazni za prekoračenje brzine ).
Razlog sporijoj vožnji nisu dimenzije auta već mekše podešeni ovjes koji dozvoljava prelazak preko manjih neravnina i uleknuća asfalta bez izbjegavanja istih, da se razumijemo auto nije mekan da pliva i pretjerano se naginje u zavoju (masa + više težište) već jednostavno multilink drugačije guta guta neravnine od polukrute osovine. Drugi razlog je vjerojatno i u sjedalima (ok, i dalje su sjedeće površine prekratke po mom ukusu) koja imaju puno lošije boćno držanje no nakon cca dva tjedna pokušaja i pogreški našao sam za sebe idealan položaj i tu dajem jedan mali plus dosta dobrom podešavanju lumbalnog dijela, no idealni položaj u Kugi za sobom povlaći manje okomit naslon prednjeg sjedala što opet vodi opuštenoj i sporijoj vožnji.

Motor,... snaga od 150 KS i 240 Nm mora biti dovoljna za normalnu vožnju i tko tvrdi drugačije je razmažen i/ili ne zna voziti ... vibracije od tri cilindra sam osjetio samo jednom i to odmah nakon paljenja motora i stajanja na mjestu dok se motor nije zagrijao, ako upališ auto i odmah kreneš vibracije se ne osjete,... doduše moj najstariji sin koji je "princeza na zrnu graška", kaže da povremeno osjeti vibracije na naslonu zadnjeg lijevog sjedišta kad je motor na leru, ali prije je to do njega ili možda nije bio dobro zaključan naslon zadnjeg sjedišta u nagibu (ostali klinci se svakodnevno igraju time jer im je baš zanimljivo) tako da što se mene tiče, vibracije trocilindraša ne osjetim.

Što se tiče zvuka, zvuk je OK, do 2000 rpm (rpm broj stavljam okvirno 100-200 okreta gore dolje) se motor uopće ne čuje (kao anegdotu ću navesti da sam prilikom dolaska na posao prošao pored kolege na nekih 2-3 metra i pitao me malo kasnije kako to da sam uzeo hibrida), od 2000 do 3500 rpm se čuje ali ne neugodno, nakon 3500 rpm se čuje kao pola V6 motora ... šalu na stranu, što se tiče izolacije od buke na 100-110 km/h se čuje kotrljanje kotača i malo šuma vjetra oko bočnih retrovizora, motor ne i meni je to dovoljno.

E sad, da ne bi bilo sve idealno pobrinula se elektronika,... kako često idem kod svojih koji žive na brdu i zadnjih 100-ak metara prije skretanja u dvorište na cesti postoje dva mala hupsera od slivnika oborinskih voda (oni rešetkasti koji idu cijelom širinom ceste), na njima pogonski kotači izgube grip i pametna elektronika oduzme gas i posljedično moraš šaltati u brzinu niže jer okretaji padnu ispod 2000 rpm, a nagib ceste je nekih 23-24% i motor nemre izvući masu auta s putnicima, da se kontrola proklizavanja može isključiti (tipkom kao start stop ili lane assist) bilo bi super i to se ne bi događalo, ali eto, kompjuter zna bolje od vozača.

Na motor se nadovezuje mjenjač s kojim baš nisam zadovoljan. Ne znam kakvo je to prokletstvo manualnih mjenjača ali na masu auta kod šaltanja iz prve u drugu ima neki otpor zbog kojeg ručica mjenjača ne klizi glatko (iz treće u drugu ili druge u prvu toga nema). Taj otpor se može koliko toliko anulirati ako se u prvoj okretaji dignu do cca 2900-3000 rpm i onda ručica u drugu uđe glatko no za normalno gradsko kretanje s mjesta nema smisla ići do skoro 3000 rpm. Dalje, prva i šesta brzina mi se čine malo prekratke (pogotovo šesta).

Sad kad sam obradio motor, mjenjač i malo ovjesa dolazimo do potrošnje koja je po meni OK jer je 95% dosadašnjih kilometara ostvareno po Zagrebu, a tko se vozi po ZG između 15-17 sati zna kakvi su uvjeti na cesti. Sliku potrošnje ću staviti ispod, ali prvo o modovima vožnje.
Eco - <1%, čemu to služi? ... valjda u tom modu može doći do gašenja jednog cilindra radi smanjenja potrošnje, ali to nisam nikada doživio
Normal - 95%, zadana postavka i prst u uho, rekao sam na početku da vozim sporije i opušteno
Sport - 3%, probao da vidim kako radi i tu i tamo uključim kad trebam nekoga preteći u kratkom vremenu, osjeti se da auto dobije dodatnu snagu tj. motor brže ide u više okretaje, start-stop se automatski isključi u tom modu, instrumenti su crno crveni i vizualno su najljepši (osobno mišljenje)
Slippery - <1%, isprobao dva puta kad sam se zadesio na cesti dok je bio potop, nisam osjetio da se nešto posebno dešava pod kotačima
Snow/sand 0%, hmmm, sad mi pade na pamet da sam negdje u manualu pročitao da bi tu trebala automatski biti ugašena kontrola proklizavanja, možda je to rješenje za one moje hupsere

Potrošnja (95% Normal mod, start-stop ugašen, automatska klima stalno upaljena):
Slikazaslona2024-07-0813-44-37.png


Za usporedbu dizel (150 KS / 340 Nm):
Slikazaslona2024-07-0813-45-42.png


Sad ostalo, prednji i zadnji senzori me i dalje izluđuju (parkirna kamera je OK), lane assist može biti opasan ako ne paziš jer hoće naglo izravnati/vrtiti auto u traku (iako to može biti više problem naših loše iscrtanih prometnica gdje nakon radova zaostanu iscrtane pomoćne/privremene oznake na kolniku ili stare oznake budu vidljivije od novih) no ako aktivno sudjeluješ u vožnji (kako bi i trebalo) nije problem jer se lako pali i gasi (prekidač je na vrhu lijeve ručice iza volana taman pod prstima), uključivanje zadnjeg brisača je blesavo napravljeno i barem jednom tjedno ga slučajno upalim jer sam prstima zapeo za njega, automatika prednjih brisača radi dobro, automatsko paljenje svjetla je nepotrebna funkcija iako koliko sam za sad vidio radi dobro (valjda osim senzora svjetla računalo obrađuje i podataka o datumu i dobu dana pa recimo rano ujutro iako je vani već dan, upali svjetla, u sumrak kad je sunce nisko na obzoru naravno da ne upali svjetla, a trebalo bi pa sam zato napisao da je nepotrebna funkcija i svjetla palim sam čim sjednem u auto kao i dosad i sve pet).

Ovjes je kako sam već napisao dovoljno tvrd da auto ne pliva (uzdužno) i da se ne naginje pretjerano u brže odvezenom zavoju (bočno).
Upravljač daje tak-tak povratnih informacija ali tu se ograđujem jer ga uspoređujem s drugim autom koji ima puno direktniji volan, na kotačima su niskoprofilne gume i sportski ovjes koji je dodatno podešen da bude malo jače otvoren kako bi se moglo brže kroz zavoje).
Prostora u unutrašnjosti (putničkom prostoru) za mene i potrebe moje obitelji ima ko u priči, iako je na papiru prtljažnik manji nego kod konkurencije, nisam još došao u situaciju da moram nešto staviti na zadnju klupu, pomicati zadnju klupu naprijed ili preklapati naslone.
Navigacija (barem po Zg) je brza i precizna, telefoniranje radi dobro (glasovne naredbe prihvaća na engleskom, ali se uglavnom razumijemo ), Android-auto radi dobro (ali radi samo preko žice), kako je sa Apple CP nemam pojma.

Kaj još? Na digitalne instrumente sam se priviknuo (iako i dalje nisu neka ljepota), središnji zaslon nije ogroman (što sam i htio), klimatizacija radi super (sve je na fizičke gumbe),... e da, fali mi pretinac za sunčane naočale u krovu (ispred središnjeg retrovizora), u popisu opreme je pisalo da auto dolazi s time, ali ga nema pa tu pišem minus.

I da, iako mi još nije trebao, podsvjesno mi fali rezervni kotač u podu prtljažnika pa ću ga morati kupiti jer ovaj set za popravak gume je za mlade koji ne vole zaprljati ruke, mi stari se ne bojimo dizalice i zamjene kotača ako je potrebno

Više mi ništa ne pada na pamet, ako se još čega sjetim dopuniti ću post ili napisati novi.
09.07.2024 | 07:18
Ajde se vozi malo u eco modu da ti isključuje jedan cilindar. Kad budeš u prilici, održavaj brzinu da ugasi jedan cilindar pa javi kako to izgleda kad se vozi samo na dva cilindra...
09.07.2024 | 11:01
Hvala Bertone na iscrpnom osvrtu, zaintrigirali su me ovi tvoji grafovi pa sam njuškanjem došao do spritmonitor.de, pa hvala i za to

Ja sam jučer imao epizodu sa Focusom, naime ujutro me dočekala prazna stražnja guma, bio sam lijen odvesti auto u garažu večer ranije jer smo došli s puta i istrpavali stvari iz auta, pa sam prvo pomislio da sam parkao na "nečije" mjesto, no pravi show je bio kada sam išao zamijeniti gumu. Naime, onaj tvornički set dizalice i alata za zamjenu guma je niš koristi, jer su na kotaču vijci koje nije moguće skinuti s tim alatom...

Anyhow, ekipa iz HAK-a je to riješila u par minuta uz pokoji komentar da "nije 19, a 20 je prevelik", a gumu nije sredio ljuti susjed već se raspao ventil sa senzorom.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 8 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Bertone, m@xym, Riba, songoku, Anonimci (439)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.57 Seconds

Provided by iJoomla SEO