30.06.2024 | 14:16
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
......
Ti se baš svega uloviš kao pijan plota. Hiperbolirao sam i s kapacitetom baterije i svim ostalim. Dva tjedna punjenja je opet bila hiperbola u smislu da ćeš 250 kWh na kućnom priključku puniti dva tjedna ako gađaš jeftiniju tarifu. Nisam to napisao, ok.
Ako se zajebavaš, staviš smileya. Tome služe. Jer iz napisanog teksta nije uvijek očito da se šališ (ili ne).
I dalje pitam - zašto baš 250 kW?
Uglavnom, da vidimo. 10/24 dana je niža tarifa, recimo da puniš snagom 3,5 kW (jer nemaš trofazni priključak, iako ne znam zašto ga nemaš ako imaš električni auto, ali ajde, hiperboliraš). 35 kWh energije punjenja u 24h, dakle u 7 dana si došao do 245 kWh.
A ti si napisao 2 tjedna jer...? Hiperboliraš?
Kad to napišeš ti, kao inženjer koji razumije fiziku stvari, neki prosječni laik to prihvaća tako jer ne kuži tu matematiku. I onda poslije prenosi dalje, samo pri tom ne kaže "kuiš, Djuro hiperbolira".
Ali, molim te, nemoj i uspoređivati dosege i navoditi BEV da može odraditi 500 km, jer u istim uvjetima korištenja to nije tako. Brzina prometovanja je bitno niža,
Ja se i dizelskim, i benzinskim i električnim autom po A1/A6 (Zagreb-Rijeka) vozim na tempomatu između 100 i 130, ovisno o uvjetima, gužvi, dionici ceste, naravno, kad nisu neki jako loši uvjeti (magla, gusti snijeg, vrlo jaka kiša...). Kako to misliš - brzina prometovanja je bitno niža? 130 je opće ograničenje brzine u Hrvatskoj. Nema nigdje brže. Drugdje u EU ima samo sporije, osim u Njemačkoj.
Znam da neki ljudi gaze 150-160 po autocesti kad i gdje mogu. Je li 160 bitno više od 130 kao maksimalna brzina? 160 je 23% više od 130. Zvuči kao bitno više. Koliko time uspiješ podići prosjek? Sa cca 100 na cca 110? Možda. Dakle 10%. Je li to i dalje BITNO više? Baš i ne. Da ne govorim da je prekršaj.
Onda bi umjesto "Brzina prometovanja je bitno niža" bilo točnije reći "Nije pogodno za one koji vole voziti preko ograničenja.", zar ne?
fleksibilnost putovanja je bitno drugačija,
Ako si na putu koji je dulji od dovoza vozila. Već sam više puta napisao - ja najviše 3x godišnje imam takvo putovanje, nekim godinama samo jednom. A ti? Putuješ 400+ km u jednom danu koliko često? Svaki tjedan? Češće? Ako ne, zašto toliko to naglašavaš?
zavisni troškovi su drugačiji (mogu ti dati kontakte osoba koje imaju BEV i djecu pa nek ti ispričaju koliko ih košta zaustavljanje i punjenje uz cestu kad uračunaju sladolede, cuge, big macove i sve ostalo kaj klinci potroše u tih 20-ak minuta dopunjavanja struje itd...) a što se jednostavno ne dogodi s ICE autom, jer ili ne moraš stati ili stojiš 3 minute i nitko ni ne izlazi iz auta.
To je jedan specifičan partikularni primjer jedne specifične obitelji u kojoj roditelji na toliko dugom putu ne bi svojoj djeci dali izaći na pišanje kad stanu natankati (napisao si "nitko ni ne izlazi iz auta")? Tebi je to normalno? Meni nije. Te bi roditelje trebalo uputiti u neko savjetovalište.
Mi na putu stajemo najmanje svakih 2h, neovisno o prevaljenom putu ili potrebi za tankanje. Protegnemo se, odemo u WC tko treba, pojede nešto tko je gladan, popijemo kavu ili ne... Potrošimo petnaestak minuta, u svakom slučaju.
Dakle, umjesto "zavisni troškovi su drugačiji", bilo bi točnije reći "Nije pogodno za one koji voze 800 km u komadu i rade trominutne pauze."
Jednostavno je korisničko iskustvo drugačije i BEV ima primjenu u gradu, ali na duljim rutama je još uvijek šepavi transportni izbor.
Na rutama duljim od 400 km, slažem se, moraš pažljivije planirati putovanje, ali mojim navikama putovanja to nije prevelika promjena jer ja svoja duga putovanja ionako pažljivo planiram. Stajem putem svejedno, prvenstveno radi sebe, a ne samo radi auta.
Na mojim tipičnim relacijama, u prosjeku 2x tjedno, Rijeka-Zagreb-Rijeka, Rijeka-Novalja-Rijeka, Rijeka-Krk-Rijeka, Rijeka-Delnice-Rijeka, Rijeka-nekamo po Istri-Rijeka, nema baš nikakve razlike u korisničkom iskustvu s električnim i s ICE automobilom.
Koje su tvoje tipične relacije?