02.10.2019 | 19:46
smayoo kaže:
Skupo je. Mislim da je tako izvedeno kočenje na kamionima i autobusima.
Nije potrebno za osobne aute. Kamioni i autobusi imaju retardere. Nemojte zaboraviti da šleper (kompletna kompozicija) može imati 40 tona. Auto rijetko ide preko dvije. Upravo zbog kočenja je brzina šlepera ograničena na 90-100 km/h.
Motorne kočnice rade ili uz prigušnu zaklopku u usisnoj grani (prestane se ubacivati gorivo u motor), zaklopka se pritvori i ona stvara otpor protjecanju zraka, tlak u usisnoj grani pada, motor ga tlači i defacto postaje kompresor koji za svoj rad troši energiju tj. usporava kamion/autobus. Na taj način se efikasno usporava pri višim brzinama bez da se mehanički troše kočnice koje inače ne bi dugo trajale.
Druga je mogućnost elektromagnetska kočnica na kardanu koja radi sličnu stvar, tj. koči kamion (ovo se ne koristi na autobusima, jer oni nisu tako teški i ne treba im to). Najteži šleperi obično imaju obje kočnice; i motornu i ovu na kardanu.
Najbitnije je to da te kočnice štede klasične kojima je produljen vijek trajanja i ono bitnije, sprječava se njihovo pregrijavanje (recimo da se spuštaš s Velebita prema Obrovcu sa šleperom do dolje bi spalio diskove i obloge) pa su uvijek spremne za kočenje u slučaju nužde/potrebe.
Morate voditi računa o masi kamiona/autobusa i činjenici da imaju kotače promjera 22,5 cola što diktira veličinu diskova koje je moguće ugraditi u njih. Istovremeno, auto koji e teško premašiti dvije tone mase ima sad već kotače od 20-ak cola i kočnice sličnih dimenzija (barem što se tiče promjera).