Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


30.09.2019 | 21:36
smayoo kaže:
Ako ti se baš baš uvijek neizostavno gasi kad ti to želiš, onda ti nešto nije ispravno jer se ne bi smio ugasiti (u start-stop režimu, dakle) ako mu (između ostalog) napon baterije indicira da baterija nema dovoljno naboja za uredan start, ili npr. temperatura motora nije postigla radno područje.
Ja SS isključujem ručno ponekad, na primjer kad je vrlo vruće i kad ne želim da mi se isključuje klima, ali općenito ga pustim.

Nešto si me krivo shvatio. Pod to da se gasi kad želim je bio komentar na to da se nekima auto gasi kad ne žele. Mnogi ljudi se žale da se auto gasi kad netreba, pa sam u tom smislu komentirao. Naravno da SS radi onda kad je raspoloživ(meni se pali zelena lampica ECO), a kad je raspoloživ onda ja odlučujem kad će se aktvirat kod stajanja. Kod mene je to puno jednostavnije jer je ručni mjenjač. Ja na svom imam opciju da izbjegnem aktiviranje SS i bez prekidača na konzoli(mada mogu i tako). Kad kočim i trebam stati(recimo na semaforu) i recimo ne želim da se aktivira SS dovoljno je da zadnje pustim kvačilo. A ako želim da se na semaforu aktivira SS onda zadnje što moram stisnuti, prije stajanja, je kočnica. A mogu recimo i stati tako da zadnje pustim kvačilo, pa ako se odlučim da se ipak aktivira SS onda je dovoljno da samo malo stisnem kočnicu i auto se gasi.
Obzirom na loš akumulator, više mi nije raspoloživ SS nego što je.

Maločas sam fotkao akumulator. Trenutni je neka verzija VRLA/AGM. Definitvno večeg kapaciteta nejde jer ima graničnike koji su fiksni. Baš zločesto od njih! Dobio sam ponudu od Tokića za 1300kn(VARTA), samo ću ih ponovno zvat da provjerim dali je ponuđeni u verziji VRLA/AGM.
D8054AC1-4E76-4A02-9D9E-4F18FD77B365.jpeg
30.09.2019 | 21:50
Djuro genijalac kaže:
zabac kaže:
Ja kod promjene akumulatora moram "reći" autu da sam ga zamjenio.


Na svim se start-stop autima nakon promjene akumulatora mora odraditi neka vrsta kalibracije, rituala koji kaže da je zamijenjen akumulator. Na nekima je to mirovanje od 4 sata, na nekima kalibracija elektronike testerom itd.

Ja se nadam da nebude potrebe za testerom
30.09.2019 | 22:01
Ja ga zajebem tako da ga spojim na akumulator drugog vozila dok mijenjam postojeći tako da kreten ni ne zna da mu je akumulator zamijenjen. Još malo pe će ga trebati kodirati ako doliješ antifriz ili promijeniš kapicu na ventilu kotača.
30.09.2019 | 22:09
Riba kaže:
Ja ga zajebem tako da ga spojim na akumulator drugog vozila dok mijenjam postojeći tako da kreten ni ne zna da mu je akumulator zamijenjen. Još malo pe će ga trebati kodirati ako doliješ antifriz ili promijeniš kapicu na ventilu kotača.

Ja čekam trenutak kad ću morat ukucat identifikacijski PIN za puštanje vode u WCu.
30.09.2019 | 22:25
Pa i sada je potrebno kodirati ako je drukciji model. Sustav mora znati sta kako i koliko inace opet unistis akumulator bezveze.
01.10.2019 | 00:50
JOHN kaže:
Nešto si me krivo shvatio. Pod to da se gasi kad želim je bio komentar na to da se nekima auto gasi kad ne žele. Mnogi ljudi se žale da se auto gasi kad netreba, pa sam u tom smislu komentirao.


Da, nisam te bio dobro shvatio.

Maločas sam fotkao akumulator. Trenutni je neka verzija VRLA/AGM.


VRLA je "valve-regulated lead acid", što znači da je zatvoren (odnosno nije predviđeno da se dolijeva voda) i otpušta plin praskavac u vrlo malim količinama, povremeno i kratkotrajno.

AGM je "absorbed glass mat", oznaka specifične kemije, tj inačice kiselinske baterije, koja je jedna od mogućnosti za postizanje malog unutarnjeg otpora (tj. veće startne struje). Bolje od toga je npr. gel-baterija.

Definitvno večeg kapaciteta nejde jer ima graničnike koji su fiksni.


Može biti i baterija većeg kapaciteta, a da je istih ili manjih gabarita (donekle).
01.10.2019 | 09:47
energyman kaže:
Pa i sada je potrebno kodirati ako je drukciji model. Sustav mora znati sta kako i koliko inace opet unistis akumulator bezveze.


Sretno mu bilo.
01.10.2019 | 09:53
JOHN, kaj nemre Vedran srediti neki rabat?
01.10.2019 | 09:57
Misliš na Zrinskog? Ako da, više ne radi na istom mjestu. Prebačen je na drugo, navodno bolje.
A i da može, nema Emil F. toliko prostora za spustit koliko mi nudi Tokić ili Ciak. Da mogu, onda nebi bili svi tamo tako upicanjeni!
01.10.2019 | 10:21
smayoo kaže:
JOHN kaže:
Nešto si me krivo shvatio. Pod to da se gasi kad želim je bio komentar na to da se nekima auto gasi kad ne žele. Mnogi ljudi se žale da se auto gasi kad netreba, pa sam u tom smislu komentirao.


Da, nisam te bio dobro shvatio.

Maločas sam fotkao akumulator. Trenutni je neka verzija VRLA/AGM.


VRLA je "valve-regulated lead acid", što znači da je zatvoren (odnosno nije predviđeno da se dolijeva voda) i otpušta plin praskavac u vrlo malim količinama, povremeno i kratkotrajno.

AGM je "absorbed glass mat", oznaka specifične kemije, tj inačice kiselinske baterije, koja je jedna od mogućnosti za postizanje malog unutarnjeg otpora (tj. veće startne struje). Bolje od toga je npr. gel-baterija.

Definitvno večeg kapaciteta nejde jer ima graničnike koji su fiksni.


Može biti i baterija većeg kapaciteta, a da je istih ili manjih gabarita (donekle).


Hvala na info.
01.10.2019 | 10:23
energyman kaže:
Pa i sada je potrebno kodirati ako je drukciji model. Sustav mora znati sta kako i koliko inace opet unistis akumulator bezveze.

Da, to sam već čuo. Treba navodno unijet snagu i kapacitet, pogotovo ako se mijenja. Ja se nadam da neće biti potrebe za tim jer mi Ciak i Tokić nude po tvorničkim specifikacijama.
01.10.2019 | 10:46
Ciak mi također nudi i FIAMM akumulator. Iskreno nikad čuo za njih. Daju 2 godine jamstva. Zanimljivo da mali akumulator u gepeku je baš od FIAMM-a.
Kakva su vaša iskustva sa tim proizvođačem?
Meni osobno ove poznate marke nisu baš neko jamstvo kvalitete, tako da malo istražujem.
01.10.2019 | 10:47
Da, mislio sam na njega,... ne znam, meni je uvijek sredio 30-35% rabata pa je ispalo jednako ili malo više nego bi ispalo kod Tokića, u Anetu ili kod nekog drugog, a to kaj su u cijenu servisa uračunate nove pločice na podu i prekratke haljinice,... jbg, možda, ali ipak ima nešto i u kvaliteti ugrađenih dijelova ili načinu ugradnje i najbitnije mom potrošenom vremenu.

No znam da je meni krepao aku prije dvije godine i nisam mogao ni daljinskim vrata otključati, nazvao mobilno jamstvo, za 15 minuta došao šlep, pitao gdje želim da odveze auto i nakon pola sata su me zvali iz servisa i rekli da je s autom sve ok no da je krepao aku (na što sam i sumnjao) i pitali hoću li njihov aku ili ću donijeti svoj na što sam im rekao da ugrade njihov. Pola sata kasnije su me nazvali da mogu doći po auto,... šlep, zamjena i podešavanje elektronike su bili free, a aku od 77Ah/780A sam platio 40kn skuplje od najjeftinijeg zamjenskog 74Ah/680A kojeg sam gledao kod Ciaka.
01.10.2019 | 19:42
Taj akumulator je bio pušiona nekad, kao i danas.
Nije jasno zašto ga već nisu zamijenili onim višeg napona što bi bili povoljnije i učinkovitije.

S druge strane, ne znam da li ima koji auto s elektromehaničkim kočnicama koje bi punile akumulator kod svakog kočenja?
01.10.2019 | 20:04
Ima, Tesla.
01.10.2019 | 20:40
smayoo kaže:
Ima, Tesla.


Svi moderni auti unazad 7-8 godina imaju inteligentne alternatore koji pune akumulator kad se auto kotrlja, tj. koči da tako ne oduzimaju snagu motoru i štede gorivo. Nije izravno kako si mislio, ali posredno zapravo je
01.10.2019 | 21:03
Čekaj, čekaj, čekaj...
I što to znači onda? Ja ujutro sjednem u auto u Rijeci, kresnem ga i odvezem se do Delnica, svjetla mi cijelo vrijeme upaljena, dođem do Delnica, a akumulator dobro prazan jer sam vozio 45 minuta uzbrdo i alternator uopće nije radio? Jesi li siguran?
01.10.2019 | 22:44
Mislio sam na benzin/dizel aute, ne na elektricne.
To sto Djuro spominje je drek jer to ne moz kociti ako nije na osovini.
Zasto su diskovi tamo gdje jesu a ne recimo kod getribe?
01.10.2019 | 23:34
Skupo je. Mislim da je tako izvedeno kočenje na kamionima i autobusima.
02.10.2019 | 08:19
Da, za vozila velike mase. Kosta nesto ali bi sluzilo i za punjenje akumulatora.
Valjda nisu mogli osmisliti mehanicku kocnicu za dugotrajno kocenje niz brdo pa su ugradili elektromotornu.
To cak ne bi niti mjesta zauzimalo jer se umjesto felge moze ugraditi.
02.10.2019 | 10:11
Samo komentar za FIAMM, meni je izdržao čak 7 godina, a nije bio posebno skup, neka srednja klasa.
02.10.2019 | 17:26
dpasaric kaže:
Samo komentar za FIAMM, meni je izdržao čak 7 godina, a nije bio posebno skup, neka srednja klasa.


Ti nisi mjerilo jer kod tebe i baterija na iP izdrži toliko.
02.10.2019 | 17:30
Ova mu je izdržala jer je talijanski akumulator u talijanskom autu pa jedno drugom drži stranu.
Da staviš talijanski akumulator u njemački auto, to krepa odmah, čovječe, za tjedan dana - fuć!
02.10.2019 | 18:22
Ne coprajte, upravo sam naručio od FIAMMa sekundarni akumulator. Glavni sam ipak uzeo od Varte jer su u Mercedesu rekli da ga treba ukodirat(prodaja magle) pa bi bilo poželjno da ipak uzmem od VARTE kako bi izbjegao eventualne poteškoče s ukodiravanjem neorginalnog akumulatora!
Mada mi ne garantiraju da će uspjet ukodiravanje jer nije original Mercedes(VARTA), ali će svejedno pokušat. I to će naplatit oko 250kn.
02.10.2019 | 19:23
I kolika je razlika između Merc-Varte i neMerc-Varte?
02.10.2019 | 19:33
smayoo kaže:
Čekaj, čekaj, čekaj...
I što to znači onda? Ja ujutro sjednem u auto u Rijeci, kresnem ga i odvezem se do Delnica, svjetla mi cijelo vrijeme upaljena, dođem do Delnica, a akumulator dobro prazan jer sam vozio 45 minuta uzbrdo i alternator uopće nije radio? Jesi li siguran?


Jesam. Jasno da u algoritam ulazi neka razina energije koja mora biti u akumulatoru i sustav neće dopustiti da se on isprazni, ali kad god se detektira kotrljanje bez gasa, onda se uključuje punjenje.
Znaš i sam da svi moderni auti imaju CANBUS i alternator sad ima samo jednu upravljačku žicu kojom mu se šalje signal da krene s punjenjem kad treba.
Svi uporno negirate postojanje mjernih procedura koje su po NEDC-u trajale oko 11 minuta i u čijem je profilu brzine bilo oportuno imati takav sistem koji onda snižava deklariranu potrošnju tj. smanjuje i homologacijsku emisiju CO2.
Ova priča s alternatorom ti je vrijedna u ovim mjerenim uvjetima cca 2 posto. Pa posto tu, posto tam i nakupi se...
02.10.2019 | 19:37
zabac kaže:
Zasto su diskovi tamo gdje jesu a ne recimo kod getribe?


Zato jer:
a) hlađenje je otežano, a ono je izuzetno bitno (kod getribe nemaš gotovo nikakav protok zraka)
b) onda kod kočenja opterećuješ homokinetičke zglobove u kontra smjeru. A na nepogonskim kotačima onda ne bi mogao uopće kočiti.

zabac kaže:
Mislio sam na benzin/dizel aute, ne na elektricne.
To sto Djuro spominje je drek jer to ne moz kociti ako nije na osovini.


Koči posredno preko motora koji ionako koči osovine, ne?
02.10.2019 | 19:46
smayoo kaže:
Skupo je. Mislim da je tako izvedeno kočenje na kamionima i autobusima.


Nije potrebno za osobne aute. Kamioni i autobusi imaju retardere. Nemojte zaboraviti da šleper (kompletna kompozicija) može imati 40 tona. Auto rijetko ide preko dvije. Upravo zbog kočenja je brzina šlepera ograničena na 90-100 km/h.
Motorne kočnice rade ili uz prigušnu zaklopku u usisnoj grani (prestane se ubacivati gorivo u motor), zaklopka se pritvori i ona stvara otpor protjecanju zraka, tlak u usisnoj grani pada, motor ga tlači i defacto postaje kompresor koji za svoj rad troši energiju tj. usporava kamion/autobus. Na taj način se efikasno usporava pri višim brzinama bez da se mehanički troše kočnice koje inače ne bi dugo trajale.

Druga je mogućnost elektromagnetska kočnica na kardanu koja radi sličnu stvar, tj. koči kamion (ovo se ne koristi na autobusima, jer oni nisu tako teški i ne treba im to). Najteži šleperi obično imaju obje kočnice; i motornu i ovu na kardanu.

Najbitnije je to da te kočnice štede klasične kojima je produljen vijek trajanja i ono bitnije, sprječava se njihovo pregrijavanje (recimo da se spuštaš s Velebita prema Obrovcu sa šleperom do dolje bi spalio diskove i obloge) pa su uvijek spremne za kočenje u slučaju nužde/potrebe.

Morate voditi računa o masi kamiona/autobusa i činjenici da imaju kotače promjera 22,5 cola što diktira veličinu diskova koje je moguće ugraditi u njih. Istovremeno, auto koji e teško premašiti dvije tone mase ima sad već kotače od 20-ak cola i kočnice sličnih dimenzija (barem što se tiče promjera).
02.10.2019 | 19:47
zabac kaže:
Da, za vozila velike mase. Kosta nesto ali bi sluzilo i za punjenje akumulatora.
Valjda nisu mogli osmisliti mehanicku kocnicu za dugotrajno kocenje niz brdo pa su ugradili elektromotornu.
To cak ne bi niti mjesta zauzimalo jer se umjesto felge moze ugraditi.


Da, vidi prethodni post. Jedino ne shvaćam ovo o felgi? Što se može umjesto felge ugraditi?
02.10.2019 | 20:07
Stator generatora koji se u stvari okreće.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 4 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.48 Seconds

Provided by iJoomla SEO