05.09.2018 | 20:39
Auti su samo najraširenija manifestacija tog istog principa.
U životu sam se najviše i najdublje bavio automatizacijom u industriji, petrokemiji i energetici. U svojih prvih 8 inženjerskih godina sam vodio brigu o postrojenju koje je doslovce bilo pola njemačko (kotao), a pola talijansko (turbina-generator) i imao posla s Talijanima i Nijemcima kroz razne rekonstrukcije i sl.
Talijanska rješenja su inovativna, optimizirana, napredna, ponekad i "hrabra", i vrlo često "rough around the edges" (u smislu da ih godinama treba peglati i čistiti od sitnih nedostataka i piz...).
Talijan dođe na site "s češljem u džepu" umjesto alata, ali pažljivo sluša koja je "povijest bolesti" i dijagnostika problema, postavlja suvisla pitanja i, kad se uvjeri u to, ako je to slučaj, priznaje da postoji problem kod njih kao proizvođača. U nekoj idućoj sličnoj situaciji nazovem čovjeka telefonom, on zna da razgovara s nekim tko se razumije u problematiku, kaže "vidi, probaj to i to, ako ti upali, to ti je za ugasit vatru, a sutra se čujemo da mi kažeš što ti treba od rezervnih dijelova". Downtime malo manje od 3h.
Nijemac dođe "naoružan" hrpetinom alata i instrumenata koje mahom ne zna koristiti (jer u neku tamo "Hrvatsku" ne šalju inženjere, nego kretene ili idiote, a poluidiote samo ako je stvarno dogorilo do noktiju), ne želi ništa slušati, nego samo kaže, "Please stand back and let me work", otvori čitabu na kojoj piše (doslovce! ne pretjerujem)
1. stavi laptop na ravnu površinu prikladno blizu upravljačkog ormara
2. uključi laptop
3. ako je baterija puna manje od 80%, pronađi blisku utičnicu i priključi punjač
4. izvadi komunikacijski kabel obilježen s "PG2-485-KRZ"
5. provjeri da crvena lampica na ormaru ne bljeska pa, ako ne bljeska, otvori ormar
6. identificiraj karticu s oznakom "KRZ1" i priključi crveni priključak kabela "PG2-485-KRZ" na nju
i tako dalje...
Putem kreten (to nije partikularni epitet kojeg mu ja dodjeljujem, nego njegovo mjesto u operativnoj strukturi njegovog poslodavca) zajebe port na kojeg prištekava kabel (na silu ugura muški DB9 u muški DB9) i čudi se zašto mu ne radi. Četiri (ČETIRI!!!) puta ponavlja cijelu proceduru ispočetka (da, da - izvadi kabel, pospremi sve u torbu, zatvori ormar, pa ispočetka), zove razne brojeve u Njemačku (o našem trošku), ali, kako je kreten, ne uspijeva idiotu (koji mu se javio) objasniti što mu zapravo ne radi, i tako....
Jesam li spomenuo da je dotični "stručnjak" koštao 850 DEM/h?
I tako ja njega, nakon 4h, izbacim (fino i pristojno, ali izbacim) iz svog DCS-a, pokažem mu portu i odbijem mu (naravno) potpisati satnicu.
Drugi tjedan šalju Nijemci idiota (to je, dakle, iduća stepenica). Ovaj je uspio potrefiti konektor i iščitati podatke, ali ne zna, jadan, što bi s njima. Ja mu spajam kalibrator i pokazujem da signal nije propagiran ispravno. On trepće i ponavlja "yes, yes, no, no" jer je njegov posao zapravo da pročita podatak i onda po čitabi napravi nešto. Međutim, čitaba ne predviđa mogućnost da je neispravno to što je zapravo neispravno i on je sad opet stiltan. Zove poluidiota u Njemačku (opet o našem trošku) i zajedno dolaze do zaključka da je nemoguće da je to neispravno (jer njihova čitaba ne predviđa tu mogućnost).
I tako... Sveukupni downtime 22 dana...