18.09.2018 | 19:36
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Kako je to točno dijete visoko između 135 i 150 sigurnije na stražnjem sjedalu bez boostera i airbaga, nego na prednjem u boosteru (znači da mu je glava na visini kao kod odrasle osobe) i sa airbagom?
Ajmo od kraja. Statistički je najsigurnije mjesto u autu stražnje desno
Znam za tu statistiku. Recimo da je prihvaćam. Imam troje djece. Zamisli sebe da imaš troje djece. Gdje bi radije stavio ono treće? Na stražnje sjedalo u sredinu ili na suvozačko?
Zračni jastuk radi tako da reakcijom natrijevog azida nastane dušik koji napuše zračni jastuk. Taj jastuk ima neki obujam u kojem je taj dušik (inertan plin) pod nekim tlakom prije nego kroz one otvore otraga krene njegovo pražnjenje. Upravo to pražnjenje je zaslužno za omekšavanje jastuka (...)
E sad, glava odraslog čovjeka i djeteta nemaju ni približno istu masu; i onaj napuhanost ZJ-a koja kontrolirano uspori glavu odrasle osobe bi mogla poput madraca odbiti glavu djeteta natrag što bi bilo JAKO loše.
Koliko sam ja proučavao crash testove, zar nije poanta upravo to - da ti airbag ODBIJE glavu natrag i da je upravo zato bitno da cijela stvar funkcionira koordinirano: pojas s reguliranim zatezanjem (da smanjuje apsolutni iznos deceleracije, a ne da trzajno zaustavi tijelo u pokretu), airbag da te odbije natrag, da ne tresneš glavom u šajbu i da ti pojas ne polomi prsni koš i NASLON ZA GLAVU koji mora biti podešen na ispravnu visinu (koliko često upozorite svoje suvozače da to naprave?)?
Drugi je problem što je dijete, pa čak i ako na boosteru volumno ipak bitno manje od odrasle osobe (vidi se po broju odjeće koji nosi) pa ga sigurnosni pojas slabije usmjerava, tj. može više vrludati ispod njega. To povećava šansu da glava ne udari u predviđeno mjesto Zj-a i da sklizne u stranu što je opet jako loše (ispred je vjetrobran, sa strane također staklo).
Zar nisi rekao da je sa strane zračna zavjesa? Aha ne, ona se spominje samo kad govoriš o stražnjem sjedalu, kod prednjeg ćemo je prešutjeti...
Znači, kako sam bio rekao, ako dijete sjedi u boosteru s naslonom za glavu i pasicom za pojas koje ga prilagođava na optimalnu visinu za djetetov torzo, onda u slučaju frontalnog sudara dijete poleti naprijed SKUPA S BOOSTEROM, što znači da je bolje zaštićeno od odrasle osobe u istoj situaciji. Jer ima de facto strukturno ojačanje na kičmi, osobito na vratu.
Konačno, kako je dijete fizički manje i slabije, postoji veća vjerojatnost da bi zatezanje sigurnosnog pojasa izazvalo ozljede prsnog koša, iako postoji programirano zatezanje koje bi to trebalo spriječiti.
Slažem se, iako ne vidim kako je to relevantan argument ovdje. Isto vrijedi i za pojas na stražnjem sjedalu.
Većina ovih rizika postoji i na stražnjoj klupi, ali statistike su pokazale ipak u manjem opsegu, a i naslon sjedala ispred je relativno velik i donekle ipak mekan (u svakom slučaju mekši od prednje konzole) a s boka se ipak ispaljuje zračna zavjesa koja je toliko velika da ju je defacto nemoguće promašiti.
Ovdje si već skroz zagazio u maglu i paučinu. Nagađaš nešto i konstruiraš.
Što su točno statistike pokazale? Da osoba iza desno najrjeđe gine. A osoba iza u sredini? Što nam statistike govore o tome kakve ozljede prsnog koša trpe djeca vezana pojasom na stražnjem sjedalu u odnosu na djecu vezanu pojasom na prednjem sjedalu?
nećeš nigdje naći ništa preciznije od ovih uopćenih savjeta.
Točno. A neka tamo komisija na temelju tih uopćenih savjeta donosi neke smjernice i propise. Koje onda jake snage MUPa na terenu tumače krivo i samouvjereno pišu prekršajne naloge.