Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


18.09.2018 | 09:33
Ako nekome danas nedostaju novi auti kao što su nekad bili Pug 205 GTi ili Clio Williams, evo nečeg novog na tragu starih jurilica



@Air, ma ima klinac 150 cm... samo kaj se u Delti sjedi na podu

Što se pak tiče Delte, da imam 300 000 € viška bacio bih predbilježbu na ovo: www.autoblog.com/2018/09/06/automobili-a...stomod/?guccounter=1



Naravno, Delta bi bila za vikende a Sandero RS za svaki dan do vrtića i natrag
18.09.2018 | 10:31
Air kaže:
Kada je tema proširena i na sve oko auta istaknuo bi detalj sa slike koji me smeta a koji je konstanta na cestama, konstanta našeg represivnog aparata - policije, a to je tolerancija ekstremno opasnog / rizičnog prijevoza djece u autima. A koja bi moral biti nula.

Na slici je vidljiv klinac koji po mojoj slobodnoj procjeni nema niti blizu 150 cm te nikako se ne bi smio nalaziti na prednjem sjedalu.

A od primjera gdje se djeca voze ne zavezana na zadnjem sjedalu i pri tom sjede u sredini između prednjih sjedala mi se diže kosa na glavi.
Takve roditelje bi na licu mjesta sproveo u zatvor na 30 dana gdje bi učili kakvu grozotu su činili.


Kad si već to načeo, može neki *KONKRETAN* referentni izvor koji *PRECIZNO i NEDVOJBENO* propisuje kako se smije djecu voziti u autu? Neki pravilnik? Ili koji članak (kojeg?) zakona? Ili smjernica EU?
Ali, molim, ne načelni odgovor, nego precizan i konkretan. Inače je sve naklapanje.

Prvenstveno me zanima koja je to granica iznad koje se dijete smije voziti na prednjem sjedalu (tvrdim da nigdje nije propisana ta granica), odnosno koja je granica da se dijete smije voziti bez sjedalice i boostera, samo na normalnom auto sjedalu s običnim pojasom?
18.09.2018 | 10:41
Da ne citiram članak zakona, evo lijepo pojašnjenje (Izvor: gov.hr/moja-uprava/promet-i-vozila/43 )

Prijevoz djece u vozilima
Sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama prijevoz djece u motornim vozilima propisan je na sljedeći način:

vozač motornog vozila za prijevoz osoba koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i vozila za prijevoz tereta u kojim su ugrađeni sigurnosni pojasevi ne smije prevoziti djecu nižu od 150 centimetara, ako nisu smještena u posebnoj sigurnosnoj sjedalici/postolju, koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama i suprotno načinu koji je odredio proizvođač posebne sigurnosne sjedalice

vozač motornog vozila koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i u kojem su ugrađeni sigurnosni pojasevi, smije na sjedalima koja nisu prednja prevoziti djecu nižu od 150 centimetara, a visoku barem 135 centimetara, koja nisu smještena u sigurnosnoj sjedalici/postolju, ukoliko su ona pravilno vezana sigurnosnim pojasom za odrasle osobe

vozač motornog vozila za prijevoz osoba koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i vozila za prijevoz tereta u koja nisu ugrađeni sigurnosni pojasevi ne smije u takvim vozilima prevoziti djecu mlađu od tri godine, a djeca stara tri godine i više, a niža od 150 centimetara ne smiju se smjestiti na prednje sjedalo

vozač motornog vozila ne smije prevoziti dijete smješteno u sigurnosnoj sjedalici okrenutoj suprotno od smjera vožnje na putničkom sjedalu zaštićenom prednjim zračnim jastukom, ako zračni jastuk nije deaktiviran, čak i u slučajevima kada se zračni jastuk automatski isključuje

vozač bicikla stariji od 18 godina može prevoziti osobe starije od 8 godina samo ako se na biciklu nalaze posebna sjedala za svaku osobu, držač za ruke i noge, odnosno pedale, dok djecu mlađu od 8 godina može prevoziti samo u posebnom sjedalu, prilagođenom veličini djeteta i čvrsto spojenom s biciklom, a dijete mora imati propisanu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu

dijete mlađe od 12 godina ne smije se prevoziti na mopedu i motociklu.

Za nepoštivanje navedenih odredbi vozač će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 500 kuna.
18.09.2018 | 11:22
Granica je precizna i nedvojbena, visina djeteta određuje da li se smije voziti na prednjem ili stražnjem sjedalu, i da li mora biti u sjedalici/boosteru ili ne.

U prijašnjim zakonima postojao je limit vezan za dob (mislim da je granica bila 12 godina za prednje sjedalo), ali se od toga odustalo jer su djeca iste dobi različitih visina, a za pravilno korištenje pojasa osoba mora biti dovoljno visoka da joj sigurnosni pojas ne 'reže vrat'.

Doduše nisam primjetio da prometni policajci sa sobom nose baždareni metar, tako da će eventualno kažnjavanje biti po 'osobnoj procjeni', a stvarna visina djeteta se utvrđivati u žalbenom postupku, mada, sudeći po dužini trajanja istih, moglo bi se lako dogoditi da dijete koje je stvarno napravilo prekršaj, u međuvremenu doraste do potrebne visine.

Osobno se grozim ljudi koje imam prigodu svakodnevno gledati (imam dvije curice, starija 7 g., mlađa 3 pa sam redovito pokraj vrtića i škole) koji svoju djecu tako nemarno voze i nevezanu i na prednjim sjedalima, ne razmišljajući o katastrofi dok se ista ne dogodi.

Posebni biseri su mi roditelji koji svoje bebe u tzv. 'jaju' (auto-sjedalica za bebe) voze po gradu u naručju (obično mame).
Baš nedugo prije rođenja moje prve curice, čuo sam za slučaj na autocesti kod Splita, gdje je u sudaru poginula beba koju je mama tako držala na sebi.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
18.09.2018 | 12:00
Bertone kaže:
@Air, ma ima klinac 150 cm... samo kaj se u Delti sjedi na podu


Moj lapsus, na to ne pomislih.
18.09.2018 | 12:05
Kad smo kod propisa i kazni, moram se pohvaliti da me zaredalo zadnjih dva mjeseca.
Prošli mjesec dobio kaznu (500kn) za prekoračenje brzine na aleji bolonje za 29 km/h, a ovaj mjesec kazna(250kn) za parkiranje na parkiralištu škole.

Prvu sam dobio na osnovu snimke, koju sam išao pregledat i na kojoj nema šanse da se razazna jel u autu sjedi čovjek ili nešto drugo. To mi je bila lekcija da više NIKAD ali NIKAD ne posuđujem auto jer sam kaznu dobio na adresu nakon pet mjeseci i to za mjesto gdje prođem bar jednom tjedno i gdje znam da je kamera od pamtivjeka. Prva kazna takve vrste u mojoj vozačkoj karijeri!

Drugu kaznu dobio proli tjedan jer sam parkirao auto na parkiralištu škole uz nepoštivanje znaka koji se odnosio na sve osim zaposlenika škole! Kao policija zbog prvašića vrši "pojačanu" kontrolu prometa. Imao sam gadnu raspravu s vrlo čudnim službenikom zbog niza propusta koje je počinio u obavljanju svoje dužnosti. Na kraju sam čak završio u postaji gdje se rasprava nastavila kod nekog voditelja smjene. Na koncu su se svi ispričavali jer su bili fakat razumni, a kaznu sam im platio uz popratnu poruku da svakako moraju imati dovoljno novaca za uobičajeno rasipanje iz državnog proračuna. A što je najgore, po katastru i zemljišnim knjigama, ta površina je evidentirana kao dvorište. Praktički gledano, tamo znaka nije smjelo niti biti. Al eto, svojim parkiranjem sam ugrozio sve prvašiće, a tako i svog prvašića kojeg sam dovezao do škole. A djelatnici škole i ostali roditelji svojom vožnjom i vozilima, koja dođu na parkiralište, to ne čine jer su vjerojatno opremljeni nizom sigurnosnih senzora i kamera.
18.09.2018 | 12:18
Bertone, hvala. "Reverse googlanjem", dakle, sam došao do onog što sam želio znati: Radi se o čl. 163, st. 5 Zakona o sigurnosti prometa na cestama (izmjena, odnosno dopuna NN 92/2014).

E, sad... zašto sam to pitao. Jer "jake snage MUP-a" - ne jedamput doživljeno - inzistiraju da na prednjem sjedalu ne smiješ voziti dijete koje sjedi na boosteru. Čak i kad booster ima kompletan naslon za glavu i pasicu za pojas od auta, da visina bude 100% prilagođena djetetovom ramenu. Molim, dakle, društvene aktiviste i borce za sigurnost djece u motornim vozilima da mi ukažu gdje točno u tom citiranom tekstu to stoji?

I, kad smo već kod toga, molim društvene aktiviste i borce za sigurnost djece u motornim vozilima, naročito one koji bi trpali roditelje u zatvor da mi objasne kako je to statistički dijete od npr. 140 cm visine sigurnije bez boostera na stražnjem sjedalu u autu koji straga ima 0 airbagova u odnosu na to da sjedi u boosteru na prednjem sjedalu gdje je zaštićeno s 2 airbaga?

I, konačno, što ako se radi o odrasloj osobi nižoj od 150 cm? Zakon kaže da se dijete ne smije voziti, a za odrasle niskog rasta ne kaže ništa. Njih ko je...

Još jedna stvar koja me zanima - vidim da zakon ne propisuje kakav tip sjedalice se MORA koristiti za djecu nižu od 135 cm. Postoji li neki drugi pravilnik ili preporuka na tu temu? Ono - od kojeg uzrasta (kila? centimetara?) se smije koristiti booster, a od kojeg sjedalica okrenuta prema naprijed?
  • Air
  • Korisnik
  • 70
18.09.2018 | 12:18
Centrimetri su bitni zbog mjesta na na tijelu na koje dolazi pojas. Ako je dijete prenisko nastaju povrede od pojasa.

Da, vezano za te slučajeve kada majka drži dijete u naručju, to je posebna kategorija ako majka nije vezana - kako svojim tijelom ubiti svoje dijete.
Mnogi nemaju pojma a isto tako mnogi to svjesno neodgovorno zanemaruju opasnost: "pa ja se tako vozim godinama i ništa".

Nažalost mnogi u današnje vrijeme u auto školi ne nauče neke osnovne zakone vezane za vožnju autom, primjerice da malo dijete od 4-5 kg kod frontalnog sudara "naraste" na par-stotina kg. I da nema čovjeka koji će to zadržati u rukama.
18.09.2018 | 12:26
JOHN kaže:
Drugu kaznu dobio proli tjedan jer sam parkirao auto na parkiralištu škole uz nepoštivanje znaka koji se odnosio na sve osim zaposlenika škole!


Čekaj. Parkirao si negdje gdje stoji znak "zabranjeno parkiranje osim za zaposlenike", dobio si kaznu i nešto si se išao buniti? WTF? Koji ti dio tog znaka nije bio jasan?
18.09.2018 | 12:34
Air kaže:
Centrimetri su bitni zbog mjesta na na tijelu na koje dolazi pojas. Ako je dijete prenisko nastaju povrede od pojasa.


Znam ja to. Ali pitanja su bila (osobito ovo drugo):

Gdje točno piše da se na prednjem sjedalu ne smije voziti dijete u boosteru?

Kako je to statistički dijete od npr. 140 cm visine sigurnije bez boostera na stražnjem sjedalu u autu koji straga ima 0 airbagova u odnosu na to da sjedi u boosteru na prednjem sjedalu gdje je zaštićeno s 2 airbaga?
18.09.2018 | 13:19
smayoo kaže:
JOHN kaže:
Drugu kaznu dobio proli tjedan jer sam parkirao auto na parkiralištu škole uz nepoštivanje znaka koji se odnosio na sve osim zaposlenika škole!


Čekaj. Parkirao si negdje gdje stoji znak "zabranjeno parkiranje osim za zaposlenike", dobio si kaznu i nešto si se išao buniti? WTF? Koji ti dio tog znaka nije bio jasan?


A kako znaš da sam se išao bunit zbog toga?
Kako netko može dobit kaznu ako ju u dvorištu?
Uglavnom....
Problem je nastao kada je dvoje roditelja prije mene napustilo parkiralište s upozorenjem, a meni je doletio i stao pred mene i moju djecu kao interventni policajac i odmah tražio vozačku i prometnu. Bez dobar dan itd., neka kultura mora postojati, mislim da ni provalnici danas ne nastupaju.
Em što mi je takvim pristupom prepao djecu, em što me išao selektivno kažnjavat. Al ajd bio je toliko pristojan da je na moj upit dopustio da prvo ispratim djecu, s time da se nije maknuo ispred nas. Kad sam vidio da je konjina u pitanju, i da je vrag odnio šalu, starijoj kćeri sam rekao da otprati sestru do razreda i onda je otišla rasprava do te mjere da sam mu ja morao govorit da snizi ton jer za time nema potrebe. Uglavnom, razlog kažnjavanja nije znak, nego pojačana kontrola prometa zbog sigurnosti prvašića, nego čisto preseravanje. Rekao mu da mu je mjesto na cesti izvan dvorišta škole gdje živčani idioti love semafor, škripe gumama i manično trube, a ne na parkiralištu gdje će mažnjavat pare. Zbog njihovog nerada ja se ne usudim pustit djecu da prelaze cestu nego ih dovozim do škole i da će tako biti svaki dan u isto vrijeme dokle god ne uspostave red na cesti ispred škole.
Da šta si ja dopuštam, da je on službena osoba, da je on tu svake godine prvih mjesec dana škole, da nije on od jučer itd.
Kad sam mu rekao da prije svega mora biti čovjek a tek onda službena osoba i da ga prvi put vidim te da je prethodnih godina bio jedan prometni policajac (roditelj djeteta iz razreda starije kćerke) kojeg praktički znam, onda je samo zašutio i završio s ispisivanjem kazne koju sam odbio potpisat. Sutradan je stajao na mjestu gdje treba biti, a ujedno se pokušao ispričat kad sam ga priupitao dali su nadređeni obavili razgovor s njime. Samo sam mu odmahnuo rukom, jer sam mu rekao da su se umjesto njega ispričali ljudi, njegovi nadređeni.

Sve u svemu, nepotrebno ružno iskustvo za koje sam si u biti najviše sam kriv.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
18.09.2018 | 13:30
smayoo kaže:
molim društvene aktiviste i borce za sigurnost djece u motornim vozilima, naročito one koji bi trpali roditelje u zatvor


ja bi trpao ljude u zatvor (bolje reći na prisilnu edukaciju) ali ja nisam aktivist niti borac za sigurnost djece u motornim vozilima, stoga po tvom uvjetu nisam prozvan.

ali nekako mi feeling kaže da si htio mene prozvati, pa ću naći hrabrosti iako nisam prozvan da ti pokušam odgovoriti.
Statistike nemam.

Ali negdje sam načuo da zračni jastuci mogu biti štetniji nego korisniji kada su u pitanju djeca zbog kuta kojim pogađaju tijelo. Evo nekih:

autoportal.hr/clanak/upravljanje_zracnim...renje_od_40_do_50_g_ -- primjerice zadnji odlomak.

www.total.hr/zracni-jastuci-koliko-su-u-biti-sigurni
18.09.2018 | 13:34
Mislim da na prednje sjedalo mogu oni koji su fizički spremni za to. Nekim ljudima, zbog svog fizičkog nemara, nije mjesto ni na kojem sjedalu kada su u pitanju sudari.
18.09.2018 | 13:58
@John, ok, ali što ti točno piše na toj kazni? Iskreno me zanima sad. Je li to kazna za nepropisno parkiranje ili za vožnju po školskom dvorištu, ili što?

@Air
Gle, ili konkretni, precizni i decidirani referentni izvori, ili ništa. Ovakvih naklapanja je pun internet. Načuo sam ja (na ovaj isti način) da su pojasevi statistički uistinu korisni (u smislu da statistički više ljudi spase, nego što ubiju) tek zadnjih desetak godina, kad rade u kombinaciji s naslonom za glavu podešenom na prikladnu visinu i prednjim airbagom. A prethodnih 20 godina što su nas tjerali da se vežemo je njihova korisnost zapravo bila statistički upitna.

Tako da, pustimo sad što je tko načuo i što piše koji časopis. Pitanja su bila

(Zna li itko) gdje to točno piše da se na prednjem sjedalu ne smije voziti dijete u boosteru?

Kako je to točno dijete visoko između 135 i 150 sigurnije na stražnjem sjedalu bez boostera i airbaga, nego na prednjem u boosteru (znači da mu je glava na visini kao kod odrasle osobe) i sa airbagom?
18.09.2018 | 14:02
smayoo kaže:
@John, ok, ali što ti točno piše na toj kazni? Iskreno me zanima sad. Je li to kazna za nepropisno parkiranje ili za vožnju po školskom dvorištu, ili što?

Za nepoštivanje prometnog znaka, prema zakonu o sigurnosti prometa na cestama, za ceste koje formalno niti nema.
Uglavnom, kaznu sam platio samo zbog toga da im slučajno ne bi zafalilo novaca za uobičajeno rasipanje novca iz državnog proračuna. Trebali ste vidjet izraz lica na kraju.
18.09.2018 | 14:21
Zakon o sigurnosti prometa na cestama ne predviđa kaznu za "nepoštivanje prometnog znaka" općenito. Koji ti je točno članak zakona citiran na kazni?
18.09.2018 | 15:03
Čl.12, stavak 4. Provjerio ja, sve štima!
Stvar je u tome što on nije nio tamo zboge “djece” nego da cirkusira.
18.09.2018 | 15:07
Ha, jbg... Plati i šuti.
18.09.2018 | 15:20
Krenuo sam pisat žalbu, al sam na koncu odustao jer sam im ipak u oči rekao zašto ću platit.
Al pazi zgodu, dobiš kaznu zbog parkiranja na parkiralištu škole. Vrh
To moraš znat.
18.09.2018 | 15:24
E da, u postaji su mi za djecu dali prigodne poklone u znak isprike.
18.09.2018 | 15:39
JOHN kaže:
E da, u postaji su mi za djecu dali prigodne poklone u znak isprike.


Ti, ustvari, nisi platio kaznu već si kupio djeci igračke
18.09.2018 | 15:40
Tako nekako.
18.09.2018 | 16:44
Gledam malo slike danas predstavljenog e-trona. Jel netko, ovako na prvu, kuži gdje će se projicirat slika od ovih kamera umjesto bočnih retrovizora?

Edit: naletio na neki video. Bit će u vratima 7” ekran
18.09.2018 | 17:25
smayoo kaže:

Kako je to točno dijete visoko između 135 i 150 sigurnije na stražnjem sjedalu bez boostera i airbaga, nego na prednjem u boosteru (znači da mu je glava na visini kao kod odrasle osobe) i sa airbagom?


Ajmo od kraja. Statistički je najsigurnije mjesto u autu stražnje desno (ako se radi o vozilu koje je namijenjeno vožnji po desnoj strani ceste kako je kod nas slučaj). Statistika brojnih nezgoda sa smrtnim slučajevima to pokazuje. Sad možemo krenuti u analizu te statističke pojave, ali ona postoji. To je, između ostalog, jedan od razloga da se predsjednici vlada, ministri i sve ostale štićene osobe voze baš straga desno. Drugi je lakoća ulaska/izlaska (neizloženost prometu) i mogućnost lakše izravne komunikacije s vozačem, da ne spominjemo mogućnost da se pomakne suvozačko sjedalo i tako oslobodi dodatni prostor za koljena i noge i tako se putnik dodatno raspruži.

Zračni jastuk radi tako da reakcijom natrijevog azida nastane dušik koji napuše zračni jastuk. Taj jastuk ima neki obujam u kojem je taj dušik (inertan plin) pod nekim tlakom prije nego kroz one otvore otraga krene njegovo pražnjenje. Upravo to pražnjenje je zaslužno za omekšavanje jastuka čime se prigušuje udarac glavom tj. postupnije usporava glava putnika. Jer udarac je upravo to, naglo usporenje vanjskog dijela lubanje u kojoj mozak želi nastaviti kretanje prema naprijed, a ni vrat nije presretan takvim naglim opterećenjem, iako puno manje nego kod naleta od iza. Torzo pod nadzorom drži sigurnosni pojas koji se u takvim situacijama dodatno zateže kako bi zadržao tijelo uz naslon koliko god je to moguće.
E sad, glava odraslog čovjeka i djeteta nemaju ni približno istu masu; i onaj napuhanost ZJ-a koja kontrolirano uspori glavu odrasle osobe bi mogla poput madraca odbiti glavu djeteta natrag što bi bilo JAKO loše.

Drugi je problem što je dijete, pa čak i ako na boosteru volumno ipak bitno manje od odrasle osobe (vidi se po broju odjeće koji nosi) pa ga sigurnosni pojas slabije usmjerava, tj. može više vrludati ispod njega. To povećava šansu da glava ne udari u predviđeno mjesto Zj-a i da sklizne u stranu što je opet jako loše (ispred je vjetrobran, sa strane također staklo).

Konačno, kako je dijete fizički manje i slabije, postoji veća vjerojatnost da bi zatezanje sigurnosnog pojasa izazvalo ozljede prsnog koša, iako postoji programirano zatezanje koje bi to trebalo spriječiti.

Većina ovih rizika postoji i na stražnjoj klupi, ali statistike su pokazale ipak u manjem opsegu, a i naslon sjedala ispred je relativno velik i donekle ipak mekan (u svakom slučaju mekši od prednje konzole) a s boka se ipak ispaljuje zračna zavjesa koja je toliko velika da ju je defacto nemoguće promašiti.

Budući da je ovo vrlo kontroverzna tema iz perspektive proizvođača vozila (nitko neće nikad objaviti bilo kakve brojke o vjerojatnosti da se u njegovom autu pogine, koliko god one male bile, jer se nakon toga može pozdraviti s prodajom, a i priziva moguće sudske tužbe tipa: znali ste da je moguće poginuti, a niste to spriječili iako ste mogli ugradnjom potpunog sigurnosnog paketa, a ne da su neke stavke na listi doplata itd) nećeš nigdje naći ništa preciznije od ovih uopćenih savjeta.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
18.09.2018 | 17:26
evo odgovora na 2:20
www.topgear.com/videos/video/video-all-y...ow-about-audi-e-tron

i ne mogu vjerovati da su to napravili pored velikog ekrana ispred vozača. Za mene jedna od većih gluposti koje sam vidio u tako skupom segmentu. Prosvjetlite me ako griješim. Nadam se da griješim, jer ne mogu vjerovati
18.09.2018 | 17:40
smayoo kaže:
Bertone, hvala. "Reverse googlanjem", dakle, sam došao do onog što sam želio znati: Radi se o čl. 163, st. 5 Zakona o sigurnosti prometa na cestama (izmjena, odnosno dopuna NN 92/2014).

Nemoj se ljutiti kaj ti nisam servirao odmah članak... ovo sam imao spremljeno, a bio sam iz noćne i preumoran za kopanje po zakonu

smayoo kaže:

Gdje točno piše da se na prednjem sjedalu ne smije voziti dijete u boosteru?

Pa piše ti u čl. 163. gdje se smije i na koji način se smije voziti dijete... svi drugi načini nisu dozvoljeni pa je posebno navođenje da se ne smije na prednjem sjedalu voziti niže dijete na/u boosteru nepotrebno.

JOHN kaže:

Uglavnom....
Problem je nastao kada je dvoje roditelja prije mene napustilo parkiralište s upozorenjem, a meni je doletio i stao pred mene ...

Ako voziš Toyotu (i to bijelu ili srebrenu) onda nije ni čudno što se okomio na tebe, a ne na druge ljude u normalnim autima
18.09.2018 | 19:12
Bertone kaže:
Nemoj se ljutiti kaj ti nisam servirao odmah članak... ovo sam imao spremljeno, a bio sam iz noćne i preumoran za kopanje po zakonu


Zašto bi se, pobogu ljutio? Pa pomogao si!


smayoo kaže:

Gdje točno piše da se na prednjem sjedalu ne smije voziti dijete u boosteru?

Pa piše ti u čl. 163. gdje se smije i na koji način se smije voziti dijete... svi drugi načini nisu dozvoljeni pa je posebno navođenje da se ne smije na prednjem sjedalu voziti niže dijete na/u boosteru nepotrebno.



Neće biti tako. Zakonodavstvo RH je pozitivno. Dakle, pristup iz ex YU ("sve što nije dozvoljeno - zabranjeno je") - ne igra. Nego je upravo obratno. U pozitivnom zakonodavstvu - sve što nije izričito zabranjeno - dozvoljeno je!

Da vidimo još jednom što piše u ta dva stavka članka 163...

Dakle,

(4) vozač motornog vozila za prijevoz osoba koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i vozila za prijevoz tereta u kojim su ugrađeni sigurnosni pojasevi ne smije prevoziti djecu nižu od 150 centimetara, ako nisu smještena u posebnoj sigurnosnoj sjedalici/postolju, koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama i suprotno načinu koji je odredio proizvođač posebne sigurnosne sjedalice

Znači, u osobnom autu NE SMIJEŠ voziti dijete niže od 150 cm ako nije u sjedalici ili boosteru. Ništa ne piše o prednjim i stražnjim sjedalima. Ne smiješ voziti dijete niže od 150 bez sjedalice/boostera, točka.

(5) Vozač motornog vozila koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i u kojem su ugrađeni sigurnosni pojasevi, smije na sjedalima koja nisu prednja prevoziti djecu nižu od 150 centimetara, a visoku barem 135 centimetara, koja nisu smještena u sigurnosnoj sjedalici/postolju, ukoliko su ona pravilno vezana sigurnosnim pojasom za odrasle osobe

A ovo je stavak koji definira iznimku od stavka 4. Dakle, ako je dijete niže od 150, ali više od 135, a u tvom autu stražnja sjedala imaju pojaseve, dijete se na stražnjem sjedalu (ipak) smije voziti vezano pojasom od auta, bez boostera (ili sjedalice).

Dakle, nigdje, baš nigdje ne stoji izričita zabrana da se dijete u boosteru (ili u sjedalici! čak i niže od 135 cm) vozi na prednjem sjedalu. Gdje stoji? Stoji jedino da je na prednjem sjedalu zabranjeno voziti malu bebu u sjedalici koja je okrenuta naopako ako airbag nije deaktiviran.
18.09.2018 | 19:18
Air kaže:
evo odgovora na 2:20
www.topgear.com/videos/video/video-all-y...ow-about-audi-e-tron

i ne mogu vjerovati da su to napravili pored velikog ekrana ispred vozača. Za mene jedna od većih gluposti koje sam vidio u tako skupom segmentu. Prosvjetlite me ako griješim. Nadam se da griješim, jer ne mogu vjerovati


Mislim da je to stvar ergonomije. Prirodno ti je pogledati točno na ta mjesta kad provjeravaš retrovizore. Gledati na ekran ispred bi se trebalo naviknuti. Osim toga, tamo pratiš puno drugih stvari. Navigaciju možda, potrošnju, dolazni telefonski poziv... pozvati prikaz retrovizora tamo značilo bi pritiskati neke gumbe. To znači da ti umjesto desetinke sekunde treba sekunda, dvije da vidiš tko ti je u mrtvom kutu.
18.09.2018 | 19:20
Bertone....Toyota Avensis (srebrna) je otišla prije dvije godine, trenutno nišanim. Vjerojatno još gore nego s Toyotom. Mercedesi ovih dana pune crnu kroniku.
18.09.2018 | 19:32
smayoo kaže:
Air kaže:
evo odgovora na 2:20
www.topgear.com/videos/video/video-all-y...ow-about-audi-e-tron

i ne mogu vjerovati da su to napravili pored velikog ekrana ispred vozača. Za mene jedna od većih gluposti koje sam vidio u tako skupom segmentu. Prosvjetlite me ako griješim. Nadam se da griješim, jer ne mogu vjerovati


Mislim da je to stvar ergonomije. Prirodno ti je pogledati točno na ta mjesta kad provjeravaš retrovizore. Gledati na ekran ispred bi se trebalo naviknuti. Osim toga, tamo pratiš puno drugih stvari. Navigaciju možda, potrošnju, dolazni telefonski poziv... pozvati prikaz retrovizora tamo značilo bi pritiskati neke gumbe. To znači da ti umjesto desetinke sekunde treba sekunda, dvije da vidiš tko ti je u mrtvom kutu.

Da su ga stavili bilo gdje drugdje, bojim se da bi to bila katastrofalna greška. Ja se slažem sa smayetom. Jedino se bojim da će taj ekran noću dosta odvlačit pažnju. Isto tako mislim da će vidljivost biti znatno lošija, problem zaprljane leće, direktno sunce u kameru ili ekran koji se gleda. Bit će zanimljivo kad krenu prvi testovi!
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 20 sati, 53 minuta
  • Yonkis: Kradljivci našli nov način krađe Apple proizvoda [link]
  • zoranowsky: Al me ložite :)
  • Yonkis: zoranowsky - kako reče jedan korisnik M1Pro-a: I think the sweet spot is M2 Pro as of right now. I really don't see a reason to get M3 Pro - it has lower memory bandwidth, less P-cores , and it costs more. But if you're on M1 Pro... Just don't upgrade, there is no point.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky, u krivu sam
  • accom: Mislim, da je baš M2Pro najslabiji od svih M Pro procesora, sa više energy efficiency jezgri...
  • accom: Ako često obradjuješ video, onda pro. Sam bi preferirao novije gen. CPU.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky Za sve DTP programe dosta ti je air:
  • kupus: protonvpn na 3 dolara mjesečno
  • drlovric: [link]
  • drlovric: Jako zanimljiva i pregledna lista korisnih Mac aplikacija.
  • zoranowsky: Znam, u pravu si. Imam thunderbolt 27
  • drlovric: Ako imas vanjski monitor u svakodnevnom radu, uzmi 14". Ja sam pogrijesio sa 16". Ogroman je to laptop :)
  • zoranowsky: Dilema je taj M2Pro ili odriješiti kesu i uzeti M4Pro ali s 14" ekranom (24GB/1TB)
  • zoranowsky: @accom - Affinity, Adobe CC, DaVinci Resolve. Imam trenutno 512GB u 2 MBPro-a tak da sam se navikao.
  • drlovric: Ja imam MBP sa 512 MB, nemam problem sa prostorom. Oko 300GB je puno mozda.
  • accom: @zoranowsky Sve ovisi o tome, što želiš radit s njim.
  • zoranowsky: Nije jedini stroj, to je neka donja granica, za sve ostalo imam externe ssd-e i synology
  • Yonkis: Ne nađoh jeftiniju cijenu (u RH) od toga.. A hoće li ti 512 biti dovoljno?
  • zoranowsky: Zaboravih napisati, trenutno je u HGShopu na akciji
  • zoranowsky: Jel se isplati uzeti MBPro M2pro 16" 16/512 za 2100eur?
  • gladhr2: zna netko neko rjesenje?
  • gladhr2: [link] problem sa bluetoothom i 4. uređajem :D
  • JOHN: Hvala na info
  • Yonkis: Imaš na adidas.hr ali do 28.11 stoga požuri
  • stefanjos: affinity je na 50%
  • JOHN: Ja jučer u CCOne kupio kćeri tenisice. Bile su čitavih 20% na akciji. :) Takva akcija je ustvari neka uobičajena koja se pojavi gotovo svaki mjesec tako da i ovaj put teški bulšit..
  • drlovric: Imal kakvih Black Friday popusta? :) Neko vidio nesto zanimljivo?
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.54 Seconds

Provided by iJoomla SEO