Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


19.01.2020 | 22:22
Djuro genijalac kaže:
Čim si naglasio kako ti je tako JAKO zanimljiv, jamačno je to zato što imaš neki vlastiti stav oko toga zašto je to tako, zar ne?


A gle, mi ubogi strojari smo navikli raditi generacijski napredak po autu od nekih 5 % u općoj efikasnosti pa sam očekivao da bi se tako nešto trebalo događati i s baterijama.


Evo ga opet.
Nakon 100+ godina razvoja motora s unutarnjim izgaranjem, ti meni reci, ako ste poboljšavali po 5% godišnje, kako ste do danas stigli tek do 50%?

Da vidimo matematiku. 1,05 na stotu (pustim vam prvih 20 godina fore) je 131,5. Dakle, ako ste danas na eta 0,5, to znači da je prvi auto imao eta 0,5/131,5=0,0038. Stvarno?

Dakle - kako ti već jednom rekoh - don't go there.

Uglavnom, nisi mi odgovorio na pitanje - koliko je napredovalo naftno-bazirano gorivo u razdoblju od 1910 do 1920. godine?

Ovo mi je bilo dosta neugodno iznenađenje da se to NE događa.


Već sam objasnio zašto se ne događa. Vidi gore moje pitanje o benzinu 1920.

Ako si pažljivo iščitao intervju (ne sumnjam) vidio si da Rimac zapravo prkosi proizvođačima baterija i njihovim specifikacijama pa im dokazuje da se može i bolje od onog što oni tvrde...


Nesumnjivo može gore. Ali netko to mora financirati. A za to, u današnjem ekonomskom sustavu, treba postojati isplativost tog ulaganja.

To me je ipak, priznajem!, pokolebalo u stavu da je samo politika ta koja koči razvoj električara (tj. baterija) i da kad se toga svi prime, idemo naprijed jako brzo.
A on zapravo tvrdi da je to manje-više to čemu se možemo nadati od baterija,


To je to čemu se možemo nadati od DANAŠNJIH baterija. Naravno. Prisjeti se koliko je bila teška i velika npr. kamionska (ili brodska) aku-baterija od 24V i 120 Ah prije 40 godina. Koja bi današnji elektromobil gonila brzinom od 20 km/h vjerojatno ne više od 1 km.

Rimac je navukao veliku lovu u svoju firmu i netko sad od njega očekuje (financijske) rezultate. Normalno je da gura (paralelno) i modele koji mogu ubrzati dinamiku povrata.

ali car sharing, autonomna vožnja (i autonomno punjenje, ide uz to, pretpostavljam) i veća vremenska iskoristivost postojećih vozila su ta koja će donijeti prevagu. S tim se mogu donekle složiti, ali onda to, pretpostavljam, znači da ako želim otići do Münchena, negdje putem ću presjesti u drugi auto koji će me (autonomno) dočekati dok budem pišal na nekom odmorištu (namjerno izbjegavam izraz pumpa). Ako produljim put do Bonna, još jedno presjedanje....


Iskreno, ja ne shvaćam tu logiku da netko autom putuje na takve udaljenosti. Ja bih ako ikad (makar prije smrti, ako već ne do penzije) dočekam ravničarsku prugu RI-ZG, prvi u Zagreb radije putovao 45 minuta vlakom, od centra do centra, nego 120 min autom (na bilo koji pogon), da sjedim udobno zavaljen, spavam, gledam neko TED predavanje, ili čitam i pišem mailove, pijuckam kavicu...

Tako da - kakav, brate, car sharing? Ako putujem do Münchena, a da se mogu nadati da ćemo ikad postati normalna zemlja - članica EU, vlak bi bio moj prvi izbor. Do Frankfurta ili dalje od toga, vjerojatno avion.

A po gradu - opet - pod 1 - podzemna željeznica, pod 2 - e-bike sharing, pod 3 - e-car sharing ako je ružno vrijeme. Naravno, pričam o normalnim gradovima, gdje svega toga ima. Čak i u sadašnjim okolnostima, ja po Zagrebu nekad biram tramvaj jer traženje parkinga jednostavno oduzima više vremena, nego putovanje tramvajem.
20.01.2020 | 09:03
Kume, brzoplet si. Piše GENERACIJSKI napredak u OPĆOJ efikasnosti. Dakle, svaki novi model donosi napredak od cca 5 posto u potrošnji goriva. To nije mjera povećanja efikasnosti motora, nego CIJELOG vozila. Tu sudjeluju i gume, i aerodinamika, i potrošnja struje itd; ukratko svi ostali potrošači. Nešto od toga ide na uštrb poboljšanja guma (smanjenje otpora kotrljanja), nešto na pametnije upravljanje radom motora itd...
Znam da si shvatio kaj govorim, samo me pikaš, ko i obično

Ne sumnjam da su i goriva tu odigrala svoju ulogu, ako ništa drugo, onda zahvaljujući povećanju oktanskog broja koji omogućuje povećanje stupnja kompresije. Ali, nisam naftaš i ne mogu procjenjivati koliko su goriva napredovala. Znam kako izgleda proces frakcijske destilacije, ali u detalje ne mogu ulaziti. Velika prekretnica je neusmnjivo bila odluka da se prestane koristiti olovni tetraetil i tetrametil kao antidetonant i uvođenje bezolovnih benzina tamo sredinom 80-ih godina.
Druga velika prekretnica bilo je uvođenje bezsumpornih dizela koji su omogućili uvođenje common-rail sustava i izravnih ubrizgavanja koji su stvorili dizele kakve poznajemo. KOliko sam shvatio iz naricanja naftaša, to odsumporavanje goriva je bilo dosta problematično (tj. tražilo je ulaganja) pa rafinerija u Sisku nije nikad proizvela takvo gorivo...
S ostalim se, načelno, oko car sharinga mogu i složiti, ali ovaj vlak i to imaju smisla samo kad si u nekom velikom gradu (što si i sam naglasio). I stvar s javnim prijevozom funkcionira dok nemaš puno stvari za nosit sa sobom. Odi u špeceraj, obavi onak, malo više, i onda to tegli po tramvajima i autobusima... Recimo, gajba cuge, par kila mesa, par kila povrća, paket guzobrisa itd... Onda ti ipak auto bolje dođe.
Kako rekoh, diverzifikacija nam slijedi
20.01.2020 | 10:54
Djuro genijalac kaže:
Kume, brzoplet si. Piše GENERACIJSKI napredak u OPĆOJ efikasnosti. Dakle, svaki novi model donosi napredak od cca 5 posto u potrošnji goriva. To nije mjera povećanja efikasnosti motora, nego CIJELOG vozila. Tu sudjeluju i gume, i aerodinamika, i potrošnja struje itd; ukratko svi ostali potrošači. Nešto od toga ide na uštrb poboljšanja guma (smanjenje otpora kotrljanja), nešto na pametnije upravljanje radom motora itd...
Znam da si shvatio kaj govorim, samo me pikaš, ko i obično


Naravno. Jer i ti pikaš, kad uspoređuješ drugu dekadu ozbiljnog razvoja baterija za električnu vuču uopće sa 100 godina razvoja automobila. N'est ce pas, mon ami?

S ostalim se, načelno, oko car sharinga mogu i složiti, ali ovaj vlak i to imaju smisla samo kad si u nekom velikom gradu (što si i sam naglasio). I stvar s javnim prijevozom funkcionira dok nemaš puno stvari za nosit sa sobom. Odi u špeceraj, obavi onak, malo više, i onda to tegli po tramvajima i autobusima... Recimo, gajba cuge, par kila mesa, par kila povrća, paket guzobrisa itd... Onda ti ipak auto bolje dođe.


Ili taksi. Frendica s faksa živi u Parizu već, ne znam točno koliko dugo... jedno 17-18 godina bit će. Četvoročlana obitelj, stanuju u drugom okrugu, koju minutu pješke od Le Louvrea. Nemaju auto, ne isplati im se. Bicikl, Metro, taksi, rent-a-car za godišnji odmor.
20.01.2020 | 11:48
smayoo kaže:
N'est ce pas, mon ami?


Uf, ne znam francuski. Znam samo da je ami skraćeno, dorađeno i evoluirano od amice (iz latinskog)....
20.01.2020 | 13:44
U prijevodu: "Zar ne, prijatelju moj?"
23.01.2020 | 00:33
Znam da se sprdam s Toyotom (i vlasnicima ), ali ipak kapa dolje Toyoti jer kad napravi auto onda napravi auto

Dok danas VW u Polo GTI ili Renault u Clio RS ugrađuju isključivo automatike i start/stop sistem, Ford sa Fiestom ST se još drži tradicije i mehaničke blokade diferencijala ali opet ima pun k elektronike koja više odvlači pažnju od bitnog,... dođe Toyota u opali pljusku Yarisom GR

Ukratko: 1200 kg, 1,6 ccm TB motor, 272 KS, stalni pogon na sva četiri kotača u omjeru 60/40, 30/70 ili 50/50 (prednja/stražnja osovina), dva torsen diferencijala, ručni mjenjač, klasična ručna kočnica,... slinim i plačem istovremeno i koga briga za CO2 i električare

23.01.2020 | 01:14
Bit će bomba!
23.01.2020 | 14:54
BTW,

Danas u 8 navečer kreće Monte Carlo. Počinje se s dva noćna brzinca. Na wrc.com ima link za WRC+ platformu koja nudi live stream svih brzinaca i to je nešto što je vrijedno praćenja...
27.01.2020 | 15:24
da se nadovezem na potragu od prije par mjeseci, na kraju sam uzeo tourana.
1,6 tdi, 90k km, 2017, confortline, dosta opreme, uvoz iz njemacke.
za sad jako zadovoljan, ako ne bude kvarova, mislim da ce tako i ostati.

sad i pitanje. iphone se uredno spaja na infotaiment preko bt. funckije telefona, strim, biranje glazbe preko zaslona u autu, dakle dosta dobro, ali da bi bas koristio carplay, morao bi ga aktivirati kod ovlastenog dilera, cijena 3000 kn

odlucio sam da nema smisla, ali mozda netko tu zna sto ja ne znam, pa pitam vas koji koristiti carplay, koliko je koristan?
27.01.2020 | 16:11
Prilično sam siguran da preko ODIS-a u VW dobiju SWaP code kojim onda aktiviraju CarPlay/MirrorLink.
Probaj se raspitati u Sloveniji, možda su jeftiniji nego naši.
27.01.2020 | 17:51
Kinsif, lajkam ti odabir. Unos si radio sam ili preko nekoga u HR?
27.01.2020 | 19:05
Meni je to skroz nova dimenzija korištenja mobitela u autu. Da ne pišem romane, najbolje se javi, nađemo se negdje pa pogledaj kako to izgleda u Subaru XV
Ali, da 3000 kn to naplaćuju, kakvi jadnici...
27.01.2020 | 19:28
kinsif kaže:
da se nadovezem na potragu od prije par mjeseci, na kraju sam uzeo tourana.
1,6 tdi, 90k km, 2017, confortline, dosta opreme, uvoz iz njemacke.
za sad jako zadovoljan, ako ne bude kvarova, mislim da ce tako i ostati.

sad i pitanje. iphone se uredno spaja na infotaiment preko bt. funckije telefona, strim, biranje glazbe preko zaslona u autu, dakle dosta dobro, ali da bi bas koristio carplay, morao bi ga aktivirati kod ovlastenog dilera, cijena 3000 kn

odlucio sam da nema smisla, ali mozda netko tu zna sto ja ne znam, pa pitam vas koji koristiti carplay, koliko je koristan?


poigledaj ovdje :www.fahrzeug-codierung.de/preis.php
27.01.2020 | 20:04
smayoo kaže:
Meni je to skroz nova dimenzija korištenja mobitela u autu. Da ne pišem romane, najbolje se javi, nađemo se negdje pa pogledaj kako to izgleda u Subaru XV
Ali, da 3000 kn to naplaćuju, kakvi jadnici...


Nisu oni jadnici. Oni su pohlepnici. Jadnici su oni koji to plate...
28.01.2020 | 11:44
Za oko 2.600 kn sam uzeo Android bazirani headunit, vizualna i funkcionalna replika originala, s podrškom za kontrole na volanu, s navigacijom, stražnjom kamerom i svim čudesima, bila je i doplata za CarPlay modul za 27€, ali nisam uzeo jer koristim bonove, pa nemam data promet koji bi trebao da mi sve radi putem iPhonea. Nemam potrebu za tim jer je navigacija built-in i lako dodam nove mape sam, a glazba je na jednom velikom USB-u koji se spoji u ladicu kod suvozača. Sam headunit ima prostor i za vlastiti SIM, pa može imati direktan nezavisan internet, na uređaju radi sve što radi na svakom Androidu.

Cijelo to originalno VW smeće najbolje izvadit van i staviti Android repliku i po potrebi dodati CarPlay modul.

Headunit: www.aliexpress.com/item/33042225419.html

CarPlay modul: www.aliexpress.com/item/4000543644413.html

Evo ti model baš za Touran, samo nađi tko radi shipping iz EU da ne platiš carinu.
28.01.2020 | 14:16
Imam skoro isti takav radio u Leonu mk2.



Unatoč tome što ima 4G Rama i ne znam kakva čudesa, to nije i nikad neće biti to kao original. Bluetooth modul je smeće pa tako ako sam spojen mobitelom i puštam glazbu, ako pokušam spojiti OBD bluetooth reader glazba počine štekati i krzati. Navigaciju preko Gmapsa mogu zaboraviti jer do se pokrene, upišem adresu i krenem se navigirati 5x prije to napravim na mobitelu. FM tuner je zadnje smeće isto tako, stanice po Zg ne mogu normalno hvatati bez šuštanja dok je na stock radiju sve bilo odlično sa istom antenom.
Ima taj cold start od nekih 30-40 sekundi. Ajde nije to toliki problem preko kojeg se ne može preći ali me živcira svaki put jer moram čekati njegov boot svaki put kad se pali. O UI i UX nije potrebno trošiti riječi - ipak su ga kinezi radili

Moja preporuka za nekog tko će mijenjati radio bi ipak bila RCD 330. www.aliexpress.com/item/32959986890.html...2,searchweb201603_53

Jeftiniji nego kinezi, OEM uređaj, bluettoth i FM tuner rade kako treba, AppleCar/MirrorLink out of the box, support za stražnju kameru i senzore, nema potrebe za CANBUS boxevima itd.
28.01.2020 | 14:18
ma ne, nema smisla da cupam sve vani, ovaj unit ima cijeli niz funkcija koje su povezane sa samim autom, od dodatnog putnog racunala, pritiska u gumama, stanje na cesti, parking senzori, razne potrosnje, dodatna kontrola klime, solidne navigacije, povezanost sa drugim displejem kod vozaca.
ne bih bas od toga odustao,

probat cu ih prilikom servisa malo pogurat pa da me na racun toga eventualno dobiju kao klijenta.

@energyman probam proguglat sloveniju, thx.

@john hvala, mi lajk it.

@smayoo moze! javim ti se pa kada imas vremena odemo na cugu.
28.01.2020 | 14:50
Ja ću reći samo jednu riječ: Alpine....

www.alpine.hr/p/Products/headunits-for-volkswagen
28.01.2020 | 15:09
Alpine za VW. Brrr...
Kao da piješ francuski konjak iz plastične čaše od jogurta...
28.01.2020 | 16:24
energyman kaže:
Imam skoro isti takav radio u Leonu mk2.
Unatoč tome što ima 4G Rama i ne znam kakva čudesa, to nije i nikad neće biti to kao original. Bluetooth modul je smeće pa tako ako sam spojen mobitelom i puštam glazbu, ako pokušam spojiti OBD bluetooth reader glazba počine štekati i krzati. Navigaciju preko Gmapsa mogu zaboraviti jer do se pokrene, upišem adresu i krenem se navigirati 5x prije to napravim na mobitelu. FM tuner je zadnje smeće isto tako, stanice po Zg ne mogu normalno hvatati bez šuštanja dok je na stock radiju sve bilo odlično sa istom antenom.
Ima taj cold start od nekih 30-40 sekundi. Ajde nije to toliki problem preko kojeg se ne može preći ali me živcira svaki put jer moram čekati njegov boot svaki put kad se pali. O UI i UX nije potrebno trošiti riječi - ipak su ga kinezi radili

Moja preporuka za nekog tko će mijenjati radio bi ipak bila RCD 330.


Zanimljiv je taj RCD 330, mada je malo nejasna zona na čemu se to sve vrti, ima li mogućnosti za upgrade i koje sve navigacije podržava itd. Vrijedi istražiti, hvala što si skrenuo pozornost na njega!

Ja nisam imao probleme s Androidom koje ti navodiš, ali ruku na srce, nisam ništa od toga intenzivno radio - meni je skroz krivo glazbu slušati putem BT streama, to sam samo probao da vidim je li ispravno, ali ne vidim nikakav razlog za to kada mogu imati cijelu kućnu glazbenu kolekciju na velikom USB-u.

Bluetooth OBD je ionako stvar koju treba koristiti samo kada se radi neka dijagnostika jer sam OBD modul troši struju i nije ga pametno ostaviti uključenog u dijagnostički port. S prijemom radijskih stanica nemam problema, sve se lijepo čuje. A UX je čisti Android, ne vidim ništa posebno lošije ili bolje nego bilo koji Android telefon ili tablet. Da, naravno da je to daleko lošije od iOS-a i nikada da se naviknem, ali ono "drži vodu" i nije lošije od raznih OEM UX-a.

Moja glavna zamjerka Androidu je što pamti samo jedan hands-free BT uređaj, tako da ne može biti istovremeno vezan na dva ili više mobitela u autu. Neki to mogu i to je baš zgodno.
28.01.2020 | 16:33
smayoo kaže:
Alpine za VW. Brrr...
Kao da piješ francuski konjak iz plastične čaše od jogurta...


A jbg, kad je prilika.... Ovak barem podigneš vrijednost autu Ja imam Alpine u svojim autima oduvijek. Još uvijek tražim bolji radio/CD/headunit od toga. Nikad, ali nikad mi se nije ni jedan pokvario, krivo štucnuo, ništa. Radi sjajno i to je to.
Aftermarket elektronika se prilagodila na način da su razvili ove sustave koji se mogu spojiti u aute; imaju i canbus module, sve ti funkcionira. Daljinske komande, podijeljeni zasloni, notifikacije... Sve je potpuno umreženo kako je i tvornica zamislila, samo radi bolje, pouzdanije i jeftinije je...
28.01.2020 | 17:25
kinsif kaže:
ma ne, nema smisla da cupam sve vani, ovaj unit ima cijeli niz funkcija koje su povezane sa samim autom, od dodatnog putnog racunala, pritiska u gumama, stanje na cesti, parking senzori, razne potrosnje, dodatna kontrola klime, solidne navigacije, povezanost sa drugim displejem kod vozaca.
ne bih bas od toga odustao,

probat cu ih prilikom servisa malo pogurat pa da me na racun toga eventualno dobiju kao klijenta.

@energyman probam proguglat sloveniju, thx.

@john hvala, mi lajk it.

@smayoo moze! javim ti se pa kada imas vremena odemo na cugu.


Sve te funkcije će ti preuzeti preko canbus-a ali bolje je ne čupati original. Codiraj ga sam sa OBDEleven, nije skup a imaš sve na njemu.

obdeleven.com/de/startseite/10-obdeleven...t-0725423005103.html

I kad ti treba nešto drugo on to sigurno ima.
03.02.2020 | 15:10
Meni je uvijek Pioneer bio bolji, mislim i jeftiniji... Ali, nisam mjerodavan, zadnji headunit sam kupio 2007. i čupao ga iz auta u auto... Još je tu i radi kao zmaj

Sad gledam nešto sa CarPlay, za ubaciti u Hyundai H1, ali em sam lijen, em nikako se s parama spojiti kako treba...
03.02.2020 | 16:04
Da se nadovežem oko nedavne prepiske oko hidrogen i battery powered vozila, baš danas naletio na ovo...

qr.ae/TmVkcw
18.02.2020 | 20:06
Samo ću ovo tu zakvačit bez ikakvog komentara...

18.02.2020 | 20:42
Djuro genijalac kaže:
Samo ću ovo tu zakvačit bez ikakvog komentara...


Još da unutra naguraju peć na ugljen, a dimnjak sprovedu na mjesto auspuha...
18.02.2020 | 21:44
Gjuroo kaže:

Još da unutra naguraju peć na ugljen, a dimnjak sprovedu na mjesto auspuha...


Prije 2-3 mjeseca (ono kad je bilo malo hladnije u ZG) idem ranom zorom u kvartovski dućan, a na parkiralištu strka (policija, vatrogasci, znatiželjnici) oko e-Golfa njemačkih registracija, a iz (ispod) e-Golfa se dimi sve u šesnaest... uglavnom, nije se zapalio auto nego je lik imao ugrađeno Webasto (jbg, nafta je ipak nafta) pa je iz stana uključio da se auto odledi i ugrije.. vatrogasci su ga već imali na nišanu da ga potope no lik je stigao na vrijeme da spriječi katastrofu, ma komedija živa
18.02.2020 | 21:54
Ma daj, nmjmjbt... Električni auto s Webasto grijanjem??
19.02.2020 | 01:26
Ozbiljno, plakao sam kad je lik pokazivao vatrogascima i objašnjavao da je kod njega u švabiji puno hladnije po zimi i da mu je najjednostavnije rješenje bila ugradnja webastog, a da zadrži kakvu takvu normalnu autonomiju kretanja
01.03.2020 | 13:23
Kako ovo objašnjavamo?

www.linkedin.com/posts/cecilepera_ev-ele...787026076045312-UYDX
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 6 minuta
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.44 Seconds

Provided by iJoomla SEO