Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


19.01.2020 | 22:22
Djuro genijalac kaže:
Čim si naglasio kako ti je tako JAKO zanimljiv, jamačno je to zato što imaš neki vlastiti stav oko toga zašto je to tako, zar ne?


A gle, mi ubogi strojari smo navikli raditi generacijski napredak po autu od nekih 5 % u općoj efikasnosti pa sam očekivao da bi se tako nešto trebalo događati i s baterijama.


Evo ga opet.
Nakon 100+ godina razvoja motora s unutarnjim izgaranjem, ti meni reci, ako ste poboljšavali po 5% godišnje, kako ste do danas stigli tek do 50%?

Da vidimo matematiku. 1,05 na stotu (pustim vam prvih 20 godina fore) je 131,5. Dakle, ako ste danas na eta 0,5, to znači da je prvi auto imao eta 0,5/131,5=0,0038. Stvarno?

Dakle - kako ti već jednom rekoh - don't go there.

Uglavnom, nisi mi odgovorio na pitanje - koliko je napredovalo naftno-bazirano gorivo u razdoblju od 1910 do 1920. godine?

Ovo mi je bilo dosta neugodno iznenađenje da se to NE događa.


Već sam objasnio zašto se ne događa. Vidi gore moje pitanje o benzinu 1920.

Ako si pažljivo iščitao intervju (ne sumnjam) vidio si da Rimac zapravo prkosi proizvođačima baterija i njihovim specifikacijama pa im dokazuje da se može i bolje od onog što oni tvrde...


Nesumnjivo može gore. Ali netko to mora financirati. A za to, u današnjem ekonomskom sustavu, treba postojati isplativost tog ulaganja.

To me je ipak, priznajem!, pokolebalo u stavu da je samo politika ta koja koči razvoj električara (tj. baterija) i da kad se toga svi prime, idemo naprijed jako brzo.
A on zapravo tvrdi da je to manje-više to čemu se možemo nadati od baterija,


To je to čemu se možemo nadati od DANAŠNJIH baterija. Naravno. Prisjeti se koliko je bila teška i velika npr. kamionska (ili brodska) aku-baterija od 24V i 120 Ah prije 40 godina. Koja bi današnji elektromobil gonila brzinom od 20 km/h vjerojatno ne više od 1 km.

Rimac je navukao veliku lovu u svoju firmu i netko sad od njega očekuje (financijske) rezultate. Normalno je da gura (paralelno) i modele koji mogu ubrzati dinamiku povrata.

ali car sharing, autonomna vožnja (i autonomno punjenje, ide uz to, pretpostavljam) i veća vremenska iskoristivost postojećih vozila su ta koja će donijeti prevagu. S tim se mogu donekle složiti, ali onda to, pretpostavljam, znači da ako želim otići do Münchena, negdje putem ću presjesti u drugi auto koji će me (autonomno) dočekati dok budem pišal na nekom odmorištu (namjerno izbjegavam izraz pumpa). Ako produljim put do Bonna, još jedno presjedanje....


Iskreno, ja ne shvaćam tu logiku da netko autom putuje na takve udaljenosti. Ja bih ako ikad (makar prije smrti, ako već ne do penzije) dočekam ravničarsku prugu RI-ZG, prvi u Zagreb radije putovao 45 minuta vlakom, od centra do centra, nego 120 min autom (na bilo koji pogon), da sjedim udobno zavaljen, spavam, gledam neko TED predavanje, ili čitam i pišem mailove, pijuckam kavicu...

Tako da - kakav, brate, car sharing? Ako putujem do Münchena, a da se mogu nadati da ćemo ikad postati normalna zemlja - članica EU, vlak bi bio moj prvi izbor. Do Frankfurta ili dalje od toga, vjerojatno avion.

A po gradu - opet - pod 1 - podzemna željeznica, pod 2 - e-bike sharing, pod 3 - e-car sharing ako je ružno vrijeme. Naravno, pričam o normalnim gradovima, gdje svega toga ima. Čak i u sadašnjim okolnostima, ja po Zagrebu nekad biram tramvaj jer traženje parkinga jednostavno oduzima više vremena, nego putovanje tramvajem.
20.01.2020 | 09:03
Kume, brzoplet si. Piše GENERACIJSKI napredak u OPĆOJ efikasnosti. Dakle, svaki novi model donosi napredak od cca 5 posto u potrošnji goriva. To nije mjera povećanja efikasnosti motora, nego CIJELOG vozila. Tu sudjeluju i gume, i aerodinamika, i potrošnja struje itd; ukratko svi ostali potrošači. Nešto od toga ide na uštrb poboljšanja guma (smanjenje otpora kotrljanja), nešto na pametnije upravljanje radom motora itd...
Znam da si shvatio kaj govorim, samo me pikaš, ko i obično

Ne sumnjam da su i goriva tu odigrala svoju ulogu, ako ništa drugo, onda zahvaljujući povećanju oktanskog broja koji omogućuje povećanje stupnja kompresije. Ali, nisam naftaš i ne mogu procjenjivati koliko su goriva napredovala. Znam kako izgleda proces frakcijske destilacije, ali u detalje ne mogu ulaziti. Velika prekretnica je neusmnjivo bila odluka da se prestane koristiti olovni tetraetil i tetrametil kao antidetonant i uvođenje bezolovnih benzina tamo sredinom 80-ih godina.
Druga velika prekretnica bilo je uvođenje bezsumpornih dizela koji su omogućili uvođenje common-rail sustava i izravnih ubrizgavanja koji su stvorili dizele kakve poznajemo. KOliko sam shvatio iz naricanja naftaša, to odsumporavanje goriva je bilo dosta problematično (tj. tražilo je ulaganja) pa rafinerija u Sisku nije nikad proizvela takvo gorivo...
S ostalim se, načelno, oko car sharinga mogu i složiti, ali ovaj vlak i to imaju smisla samo kad si u nekom velikom gradu (što si i sam naglasio). I stvar s javnim prijevozom funkcionira dok nemaš puno stvari za nosit sa sobom. Odi u špeceraj, obavi onak, malo više, i onda to tegli po tramvajima i autobusima... Recimo, gajba cuge, par kila mesa, par kila povrća, paket guzobrisa itd... Onda ti ipak auto bolje dođe.
Kako rekoh, diverzifikacija nam slijedi
20.01.2020 | 10:54
Djuro genijalac kaže:
Kume, brzoplet si. Piše GENERACIJSKI napredak u OPĆOJ efikasnosti. Dakle, svaki novi model donosi napredak od cca 5 posto u potrošnji goriva. To nije mjera povećanja efikasnosti motora, nego CIJELOG vozila. Tu sudjeluju i gume, i aerodinamika, i potrošnja struje itd; ukratko svi ostali potrošači. Nešto od toga ide na uštrb poboljšanja guma (smanjenje otpora kotrljanja), nešto na pametnije upravljanje radom motora itd...
Znam da si shvatio kaj govorim, samo me pikaš, ko i obično


Naravno. Jer i ti pikaš, kad uspoređuješ drugu dekadu ozbiljnog razvoja baterija za električnu vuču uopće sa 100 godina razvoja automobila. N'est ce pas, mon ami?

S ostalim se, načelno, oko car sharinga mogu i složiti, ali ovaj vlak i to imaju smisla samo kad si u nekom velikom gradu (što si i sam naglasio). I stvar s javnim prijevozom funkcionira dok nemaš puno stvari za nosit sa sobom. Odi u špeceraj, obavi onak, malo više, i onda to tegli po tramvajima i autobusima... Recimo, gajba cuge, par kila mesa, par kila povrća, paket guzobrisa itd... Onda ti ipak auto bolje dođe.


Ili taksi. Frendica s faksa živi u Parizu već, ne znam točno koliko dugo... jedno 17-18 godina bit će. Četvoročlana obitelj, stanuju u drugom okrugu, koju minutu pješke od Le Louvrea. Nemaju auto, ne isplati im se. Bicikl, Metro, taksi, rent-a-car za godišnji odmor.
20.01.2020 | 11:48
smayoo kaže:
N'est ce pas, mon ami?


Uf, ne znam francuski. Znam samo da je ami skraćeno, dorađeno i evoluirano od amice (iz latinskog)....
20.01.2020 | 13:44
U prijevodu: "Zar ne, prijatelju moj?"
23.01.2020 | 00:33
Znam da se sprdam s Toyotom (i vlasnicima ), ali ipak kapa dolje Toyoti jer kad napravi auto onda napravi auto

Dok danas VW u Polo GTI ili Renault u Clio RS ugrađuju isključivo automatike i start/stop sistem, Ford sa Fiestom ST se još drži tradicije i mehaničke blokade diferencijala ali opet ima pun k elektronike koja više odvlači pažnju od bitnog,... dođe Toyota u opali pljusku Yarisom GR

Ukratko: 1200 kg, 1,6 ccm TB motor, 272 KS, stalni pogon na sva četiri kotača u omjeru 60/40, 30/70 ili 50/50 (prednja/stražnja osovina), dva torsen diferencijala, ručni mjenjač, klasična ručna kočnica,... slinim i plačem istovremeno i koga briga za CO2 i električare

23.01.2020 | 01:14
Bit će bomba!
23.01.2020 | 14:54
BTW,

Danas u 8 navečer kreće Monte Carlo. Počinje se s dva noćna brzinca. Na wrc.com ima link za WRC+ platformu koja nudi live stream svih brzinaca i to je nešto što je vrijedno praćenja...
27.01.2020 | 15:24
da se nadovezem na potragu od prije par mjeseci, na kraju sam uzeo tourana.
1,6 tdi, 90k km, 2017, confortline, dosta opreme, uvoz iz njemacke.
za sad jako zadovoljan, ako ne bude kvarova, mislim da ce tako i ostati.

sad i pitanje. iphone se uredno spaja na infotaiment preko bt. funckije telefona, strim, biranje glazbe preko zaslona u autu, dakle dosta dobro, ali da bi bas koristio carplay, morao bi ga aktivirati kod ovlastenog dilera, cijena 3000 kn

odlucio sam da nema smisla, ali mozda netko tu zna sto ja ne znam, pa pitam vas koji koristiti carplay, koliko je koristan?
27.01.2020 | 16:11
Prilično sam siguran da preko ODIS-a u VW dobiju SWaP code kojim onda aktiviraju CarPlay/MirrorLink.
Probaj se raspitati u Sloveniji, možda su jeftiniji nego naši.
27.01.2020 | 17:51
Kinsif, lajkam ti odabir. Unos si radio sam ili preko nekoga u HR?
27.01.2020 | 19:05
Meni je to skroz nova dimenzija korištenja mobitela u autu. Da ne pišem romane, najbolje se javi, nađemo se negdje pa pogledaj kako to izgleda u Subaru XV
Ali, da 3000 kn to naplaćuju, kakvi jadnici...
27.01.2020 | 19:28
kinsif kaže:
da se nadovezem na potragu od prije par mjeseci, na kraju sam uzeo tourana.
1,6 tdi, 90k km, 2017, confortline, dosta opreme, uvoz iz njemacke.
za sad jako zadovoljan, ako ne bude kvarova, mislim da ce tako i ostati.

sad i pitanje. iphone se uredno spaja na infotaiment preko bt. funckije telefona, strim, biranje glazbe preko zaslona u autu, dakle dosta dobro, ali da bi bas koristio carplay, morao bi ga aktivirati kod ovlastenog dilera, cijena 3000 kn

odlucio sam da nema smisla, ali mozda netko tu zna sto ja ne znam, pa pitam vas koji koristiti carplay, koliko je koristan?


poigledaj ovdje :www.fahrzeug-codierung.de/preis.php
27.01.2020 | 20:04
smayoo kaže:
Meni je to skroz nova dimenzija korištenja mobitela u autu. Da ne pišem romane, najbolje se javi, nađemo se negdje pa pogledaj kako to izgleda u Subaru XV
Ali, da 3000 kn to naplaćuju, kakvi jadnici...


Nisu oni jadnici. Oni su pohlepnici. Jadnici su oni koji to plate...
28.01.2020 | 11:44
Za oko 2.600 kn sam uzeo Android bazirani headunit, vizualna i funkcionalna replika originala, s podrškom za kontrole na volanu, s navigacijom, stražnjom kamerom i svim čudesima, bila je i doplata za CarPlay modul za 27€, ali nisam uzeo jer koristim bonove, pa nemam data promet koji bi trebao da mi sve radi putem iPhonea. Nemam potrebu za tim jer je navigacija built-in i lako dodam nove mape sam, a glazba je na jednom velikom USB-u koji se spoji u ladicu kod suvozača. Sam headunit ima prostor i za vlastiti SIM, pa može imati direktan nezavisan internet, na uređaju radi sve što radi na svakom Androidu.

Cijelo to originalno VW smeće najbolje izvadit van i staviti Android repliku i po potrebi dodati CarPlay modul.

Headunit: www.aliexpress.com/item/33042225419.html

CarPlay modul: www.aliexpress.com/item/4000543644413.html

Evo ti model baš za Touran, samo nađi tko radi shipping iz EU da ne platiš carinu.
28.01.2020 | 14:16
Imam skoro isti takav radio u Leonu mk2.



Unatoč tome što ima 4G Rama i ne znam kakva čudesa, to nije i nikad neće biti to kao original. Bluetooth modul je smeće pa tako ako sam spojen mobitelom i puštam glazbu, ako pokušam spojiti OBD bluetooth reader glazba počine štekati i krzati. Navigaciju preko Gmapsa mogu zaboraviti jer do se pokrene, upišem adresu i krenem se navigirati 5x prije to napravim na mobitelu. FM tuner je zadnje smeće isto tako, stanice po Zg ne mogu normalno hvatati bez šuštanja dok je na stock radiju sve bilo odlično sa istom antenom.
Ima taj cold start od nekih 30-40 sekundi. Ajde nije to toliki problem preko kojeg se ne može preći ali me živcira svaki put jer moram čekati njegov boot svaki put kad se pali. O UI i UX nije potrebno trošiti riječi - ipak su ga kinezi radili

Moja preporuka za nekog tko će mijenjati radio bi ipak bila RCD 330. www.aliexpress.com/item/32959986890.html...2,searchweb201603_53

Jeftiniji nego kinezi, OEM uređaj, bluettoth i FM tuner rade kako treba, AppleCar/MirrorLink out of the box, support za stražnju kameru i senzore, nema potrebe za CANBUS boxevima itd.
28.01.2020 | 14:18
ma ne, nema smisla da cupam sve vani, ovaj unit ima cijeli niz funkcija koje su povezane sa samim autom, od dodatnog putnog racunala, pritiska u gumama, stanje na cesti, parking senzori, razne potrosnje, dodatna kontrola klime, solidne navigacije, povezanost sa drugim displejem kod vozaca.
ne bih bas od toga odustao,

probat cu ih prilikom servisa malo pogurat pa da me na racun toga eventualno dobiju kao klijenta.

@energyman probam proguglat sloveniju, thx.

@john hvala, mi lajk it.

@smayoo moze! javim ti se pa kada imas vremena odemo na cugu.
28.01.2020 | 14:50
Ja ću reći samo jednu riječ: Alpine....

www.alpine.hr/p/Products/headunits-for-volkswagen
28.01.2020 | 15:09
Alpine za VW. Brrr...
Kao da piješ francuski konjak iz plastične čaše od jogurta...
28.01.2020 | 16:24
energyman kaže:
Imam skoro isti takav radio u Leonu mk2.
Unatoč tome što ima 4G Rama i ne znam kakva čudesa, to nije i nikad neće biti to kao original. Bluetooth modul je smeće pa tako ako sam spojen mobitelom i puštam glazbu, ako pokušam spojiti OBD bluetooth reader glazba počine štekati i krzati. Navigaciju preko Gmapsa mogu zaboraviti jer do se pokrene, upišem adresu i krenem se navigirati 5x prije to napravim na mobitelu. FM tuner je zadnje smeće isto tako, stanice po Zg ne mogu normalno hvatati bez šuštanja dok je na stock radiju sve bilo odlično sa istom antenom.
Ima taj cold start od nekih 30-40 sekundi. Ajde nije to toliki problem preko kojeg se ne može preći ali me živcira svaki put jer moram čekati njegov boot svaki put kad se pali. O UI i UX nije potrebno trošiti riječi - ipak su ga kinezi radili

Moja preporuka za nekog tko će mijenjati radio bi ipak bila RCD 330.


Zanimljiv je taj RCD 330, mada je malo nejasna zona na čemu se to sve vrti, ima li mogućnosti za upgrade i koje sve navigacije podržava itd. Vrijedi istražiti, hvala što si skrenuo pozornost na njega!

Ja nisam imao probleme s Androidom koje ti navodiš, ali ruku na srce, nisam ništa od toga intenzivno radio - meni je skroz krivo glazbu slušati putem BT streama, to sam samo probao da vidim je li ispravno, ali ne vidim nikakav razlog za to kada mogu imati cijelu kućnu glazbenu kolekciju na velikom USB-u.

Bluetooth OBD je ionako stvar koju treba koristiti samo kada se radi neka dijagnostika jer sam OBD modul troši struju i nije ga pametno ostaviti uključenog u dijagnostički port. S prijemom radijskih stanica nemam problema, sve se lijepo čuje. A UX je čisti Android, ne vidim ništa posebno lošije ili bolje nego bilo koji Android telefon ili tablet. Da, naravno da je to daleko lošije od iOS-a i nikada da se naviknem, ali ono "drži vodu" i nije lošije od raznih OEM UX-a.

Moja glavna zamjerka Androidu je što pamti samo jedan hands-free BT uređaj, tako da ne može biti istovremeno vezan na dva ili više mobitela u autu. Neki to mogu i to je baš zgodno.
28.01.2020 | 16:33
smayoo kaže:
Alpine za VW. Brrr...
Kao da piješ francuski konjak iz plastične čaše od jogurta...


A jbg, kad je prilika.... Ovak barem podigneš vrijednost autu Ja imam Alpine u svojim autima oduvijek. Još uvijek tražim bolji radio/CD/headunit od toga. Nikad, ali nikad mi se nije ni jedan pokvario, krivo štucnuo, ništa. Radi sjajno i to je to.
Aftermarket elektronika se prilagodila na način da su razvili ove sustave koji se mogu spojiti u aute; imaju i canbus module, sve ti funkcionira. Daljinske komande, podijeljeni zasloni, notifikacije... Sve je potpuno umreženo kako je i tvornica zamislila, samo radi bolje, pouzdanije i jeftinije je...
28.01.2020 | 17:25
kinsif kaže:
ma ne, nema smisla da cupam sve vani, ovaj unit ima cijeli niz funkcija koje su povezane sa samim autom, od dodatnog putnog racunala, pritiska u gumama, stanje na cesti, parking senzori, razne potrosnje, dodatna kontrola klime, solidne navigacije, povezanost sa drugim displejem kod vozaca.
ne bih bas od toga odustao,

probat cu ih prilikom servisa malo pogurat pa da me na racun toga eventualno dobiju kao klijenta.

@energyman probam proguglat sloveniju, thx.

@john hvala, mi lajk it.

@smayoo moze! javim ti se pa kada imas vremena odemo na cugu.


Sve te funkcije će ti preuzeti preko canbus-a ali bolje je ne čupati original. Codiraj ga sam sa OBDEleven, nije skup a imaš sve na njemu.

obdeleven.com/de/startseite/10-obdeleven...t-0725423005103.html

I kad ti treba nešto drugo on to sigurno ima.
03.02.2020 | 15:10
Meni je uvijek Pioneer bio bolji, mislim i jeftiniji... Ali, nisam mjerodavan, zadnji headunit sam kupio 2007. i čupao ga iz auta u auto... Još je tu i radi kao zmaj

Sad gledam nešto sa CarPlay, za ubaciti u Hyundai H1, ali em sam lijen, em nikako se s parama spojiti kako treba...
03.02.2020 | 16:04
Da se nadovežem oko nedavne prepiske oko hidrogen i battery powered vozila, baš danas naletio na ovo...

qr.ae/TmVkcw
18.02.2020 | 20:06
Samo ću ovo tu zakvačit bez ikakvog komentara...

18.02.2020 | 20:42
Djuro genijalac kaže:
Samo ću ovo tu zakvačit bez ikakvog komentara...


Još da unutra naguraju peć na ugljen, a dimnjak sprovedu na mjesto auspuha...
18.02.2020 | 21:44
Gjuroo kaže:

Još da unutra naguraju peć na ugljen, a dimnjak sprovedu na mjesto auspuha...


Prije 2-3 mjeseca (ono kad je bilo malo hladnije u ZG) idem ranom zorom u kvartovski dućan, a na parkiralištu strka (policija, vatrogasci, znatiželjnici) oko e-Golfa njemačkih registracija, a iz (ispod) e-Golfa se dimi sve u šesnaest... uglavnom, nije se zapalio auto nego je lik imao ugrađeno Webasto (jbg, nafta je ipak nafta) pa je iz stana uključio da se auto odledi i ugrije.. vatrogasci su ga već imali na nišanu da ga potope no lik je stigao na vrijeme da spriječi katastrofu, ma komedija živa
18.02.2020 | 21:54
Ma daj, nmjmjbt... Električni auto s Webasto grijanjem??
19.02.2020 | 01:26
Ozbiljno, plakao sam kad je lik pokazivao vatrogascima i objašnjavao da je kod njega u švabiji puno hladnije po zimi i da mu je najjednostavnije rješenje bila ugradnja webastog, a da zadrži kakvu takvu normalnu autonomiju kretanja
01.03.2020 | 13:23
Kako ovo objašnjavamo?

www.linkedin.com/posts/cecilepera_ev-ele...787026076045312-UYDX
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 53 minuta
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D
  • stefanjos: znam ja kako je drlovric kruha zaradio, i niti jednim postotkom svog tijela mu ne zamjeram na to. to je nazalost ta realnost koju on meni pokusava predociti, i svjestan sam je. samo mi se gadi da smo mi kao ljudi takvi kakvi jesmo.
  • JOHN: Treba se znati braniti, no to nužno ne znači da moraš poginuti. Netko u ratu bude iza monitora, netko na bojištu, ali oboje bi trebali znati koristit obrambena sredstva. Čudne sorte vode države. A ako ćemo tjerat mak na konac….tko ih je u konačnici birao?! Pa na kraju dođemo do one…..svi bi jebali a nebi umočili
  • JOHN: Čim shvatite da je drlovric dobar dio svog kruha zaradio na tematici naoružanja i rata, možda će te ga shvatiti. Malo je iskrivljeno, ali što će te. Slične poveznice možemo tjerati s farmaceutima, modificirane hrane i ostali. Zbog nekih umreš jer te riješio metak, drugi i treći jer te trovao, četvrti jer te lago, peti jer te klikom miša okrao/opleo …….
  • stefanjos: pa jesam evo, nije me sram. mene je sram sto postoje ljudi koji su voljni ici ubijati druge za svoju korist. to je mene sram.
  • drlovric: Svaka ozbiljna drzava mora imati ozbiljnu vojsku. Ne mozes tu cinjenicu ignorirati. Osim ako nisi lik sa vjecitom pricom "koliko smo vrtica mogli napraviti za te pare?" :) Takvi prvi bjeze u slucaju rata...
  • drlovric: @stefanjos: Ti se onda uzdaj da ce misice uspjeti da se izbore za mir u svijetu :) Sta drugo da ti kazem. I kada ti neko tko zna koristiti oruzje dodje da ti nametne svoju volju, ti mu lijepo umilim tonom objasni da to nije lijepo i da je glupo koristiti oruzje :)
  • Tito: pardon, jebo ih oruzje
  • Tito: @stefanjos - baš tako, jebo vas oružje.
  • stefanjos: drlovric i zasto je to lose, ova civilizacija je usitinu tako nakaradna ako je nije cilj oruzje u potpunosti izbrisati kao izum, a tebi je bed sto netko ne zna ocistiti pusku. koga boli, evo da budem prost i trpiti cu ban, kurac za puske i gluposti. moramo se sto prije udaljiti od tog midnseta da je ikakvo ubijanje potrebno
  • smayoo: Evo, razumijemo se. Moj je sin, nažalost, taman u dobi da ga pozovu da pogine. :(
  • drpongrac23: Imam sina, 8 godina mu je, kao i svaki roditelj, za njega želim najbolje, a u ratove neće ići dok sam ja živ.
  • smayoo: Kladim se da nemaš sina. :/
  • drlovric: Kukala nam majka sa danasnjim sinovima, ako bi se sutra zaratilo pa nas oni budu branili :) 95% mladica danas ne zna pusku ocistiti ni rasklopiti, nije nikada ispalilo niti jedan metak, ne moze uraditi 10 sklekova niti trcati par stotina metara. Sustavni je reset potreban i povratak vojnog roka, da bi se imali cemu nadati u buducnosti.
  • smayoo: Od tebe neće nitko to ni tražiti. A od tvog sina (ako ga imaš)? :(
  • drpongrac23: Cilj je osiromašiti ekonomije i stanovništvo, nakon toga slijedi rat. U koji naravno više be idem za nikog i nigdje.
  • Ender: ja mu psujem zenu, pa mi nekako bude lakse :)
  • drlovric: Cijene svega oonako divljaju, nitko normalan ne zna zasto. Sada barem znamo kome mozemo opsovati i za sta je kriv, i za sta nije. Bude covjeku nekako lakse :)
  • Bertone: *jep=još
  • Bertone: Kaj se brinete za amere, Tim Cook je podmazao Donaldovu inauguraciju sa 1 mil $ za što se zna i tko zna koliko jep prije toga tak da bu se našao neki izuzetak od carina.
  • Ender: znaci ko je kupio iPhone - kupio je. a mnogi smo se zalili da su skupi, evo tramp nas demantuje...
  • Yonkis: [link] iPhones Could Cost Up to $2,300 in the U.S. Due to Tariffs, Analyst Says

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO