Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


26.12.2020 | 10:05
Vrijeme elektro auta jos nije doslo. Ovo sve su pokusaji prezentiranja tehnologije.
26.12.2020 | 10:11
dpasaric kaže:
Ma koji užas ste napravili od ove teme, to je nekakva automobilska distopija za ljude koji više i nisu ljudi, nego droneovi bez osjećaja i potreba za uživanjem...


Najbolji post zadnjih xy stranica teme
26.12.2020 | 17:18
dpasaric kaže:
Evo frend upravo završio slaganje GTV 2.0 Twin Spark Turbo. Znalci će odmah reći: "Ali to ne postoji!"

Tako je! Ne postoji, to je potpuno custom job. Ovo je njegova treća reinkarnacija, zadnja je imala oko 250 ks, a sada su tu kovani klipovi i Colombo & Bariani bregaste, ogroman intercooler, dodatni hladnjak ulja, veći hladnjak vode, sve što treba da bez puno drame nakon remapa ide na 300 ks.


Daj još detalja. Imaš bolju sliku ispušne grane?

Kako je riješio odzračivanje kartera (sad ima pretlak na usisnoj strani)? Vodi uljne pare odmah iza filtera zraka ili pušta samo u okoliš?

Kako je riješeno odvođenje para iz spremnika goriva?

Kolko udara turbina (bar, manje, preko?)

Getriba to trpi ili je i mjenjač dorađivan nekako?
26.12.2020 | 18:10
Djuro genijalac kaže:

Daj još detalja. Imaš bolju sliku ispušne grane?

Kako je riješio odzračivanje kartera (sad ima pretlak na usisnoj strani)? Vodi uljne pare odmah iza filtera zraka ili pušta samo u okoliš?

Kako je riješeno odvođenje para iz spremnika goriva?

Kolko udara turbina (bar, manje, preko?)

Getriba to trpi ili je i mjenjač dorađivan nekako?


Eto, vidi se tko zna postaviti prava pitanja!

Ispušna je zaštićena koliko može,a onda ispuh dalje ide 4 u 1 straight pipe sve do pred kraja auta gdje je jedan lonac. Auto nije preglasan, taman je.



Za uljne pare nisam zagledao, ali vidio sam nestandardni valjkasti sklop u toj zoni, nisam niti pitao što je, baš ću pogledati i pitati. Sam projekt turbine za TS nije osmislio frend mehaničar, nego drugi frend, inače inženjer strojarstva koji to sve voli, tako da sam siguran da imaju neko solidno rješenje jer se taj setup prvo vozio dvije godine na 147 1.6 TS bez ikakvih problema, imala je oko 200 ks. Onda je preseljen u GTV 2.0 TS gdje je izdržao još dvije godine i oko 40.000 km (od toga dosta Grobnika). To je bilo na motoru s već oko 160.000 kn. Onda su mu došli kovani klipovi, pa je jedva čekao da se ovaj nekako raspadne, pa da može u novi projekt. U konačnici mu je otišao jedan prsten pri preko 240 km/h. Čak je takav došao do radione.

Turbina je prije bila skroz konzervativno podešena od straha da se klipovi ne pregriju, mislim da je bila dosta ispod jednog bara. I sada je još uvijek tako, dizat će se polako i na valjcima da se nađi neki sretni optimum koji će biti zabavan, a opet da potraje. S ovakvim klipovima bi se moglo svašta.

Koliko znam TS ima standardno izveden povrat para iz spremnika goriva, nije to ništa dirao koliko znam, nije bilo problema oko toga.

Mjenjač trpi i kažu iskusniji da će izdržati, ali je kvačilo klizalo i prije. Tako da je sada i tu napravljen upgrade i rađeno je custom kod onog našeg, trebalo bi izdržati 400 Nm. Vjerojatno će prije mjenjač stradati. Špera je od prije gore, Quaife.
26.12.2020 | 19:49
Čekaj, sad sam zbunjen. Veliš da je vozil na 146 1.6 TS? U nju je ubačen već 2.0 TS motor i onda na njega turbo ili je turbo bio na 1.6?
Klipnjače su s prvom turbinom bile serijske? I klipovi? I to je držalo 250 KS?
Za purge solenoid te pitam, jer pretpostavljam da je sad gore neka aftermarket centralina koja upravlja motorom?
Zakaj ste frkali ispuh u zrak pa dolje? Da turbina bude više u odnosu na motor? Falilo je mjesta za intercooler?

Što se tiče kovanih klipova, imam podijeljeno mišljenje o njima. Ja bi ih izbjegaval kad god je moguće. Naime, kovani klipovi imaju veće volumno toplinsko istezanje. Zato su u startu manji da bi, kad se zagriju, došli na ispravnu dimenziju. E sad, to znači da kod hladnog starta imaš jako prevrtanje klipa u cilindru i motor lupa dok radi dok se ne zagrije. U toj fazi ti se troši blok motora pa se kovani klipovi ne preporučaju za daily driver aute...

Ali, cijenim trud i sviđa mi se projekt, bez daljnjeg!
26.12.2020 | 22:04
Djuro genijalac kaže:
Čekaj, sad sam zbunjen. Veliš da je vozil na 146 1.6 TS? U nju je ubačen već 2.0 TS motor i onda na njega turbo ili je turbo bio na 1.6?
Klipnjače su s prvom turbinom bile serijske? I klipovi? I to je držalo 250 KS?
Za purge solenoid te pitam, jer pretpostavljam da je sad gore neka aftermarket centralina koja upravlja motorom?
Zakaj ste frkali ispuh u zrak pa dolje? Da turbina bude više u odnosu na motor? Falilo je mjesta za intercooler?


147 1.6 Twin Spark, 120 ks, nije u nju išao 2.0, nego je na taj 1.6 išao ovaj turbo i to je bilo oko 200 ks. Onda je turbo prebačan u ovu GTV u kojoj je bio 2.0 TS i napravljen je remap, imala je u motoru sve serijski. Po grafovima pri programiranju je bila blizu 250 ks. Vjerujem da je imala 240 sigurno jer je išla osjetno brže od moje s 220 serijski. Izdržala je 40.000 km. Da, naravno da je ECU aftermarket, znam i koji samo mi je mozak stao. Evo sada sam našao da je turbo držao na svega 0.5 - 0.6 bara.

Zafrkano je onako jer nije bilo mjesta. Na 147 se morao čak modificirati branik, pa je uzet od GT koji je nešto dublji. Na GTV stane, ali taman.

Evo je na Grobniku u starom setupu, po zavojima je radila bočnih 1.2 g, pa nije loša.

youtu.be/U89Hj1Adi8U

P.S.
Onaj tip u Gallardu baš i nije neki top vozač.
26.12.2020 | 23:18
Koji stupanj kompresije koristi motor? Kako je izvedena dekompresija? Inox ploča i dvije brtve glave?
Nisi rekel za klipnjače? Serijala? A onaj 1.6 (ishodišnji), kak je on to sve podnio? Raspal se motor ili je podnosio bez problema tih 200-njak KS?
26.12.2020 | 23:23
dpasaric kaže:


Jel to gume stružu po blatobranima u zavojima? Auto je na DOT-u ili slikovima?
26.12.2020 | 23:30
Djuro genijalac kaže:
Koji stupanj kompresije koristi motor? Kako je izvedena dekompresija? Inox ploča i dvije brtve glave? Nisi rekel za klipnjače? Serijala? A onaj 1.6 (ishodišnji), kak je on to sve podnio? Raspal se motor ili je podnosio bez problema tih 200-njak KS?


Koliko znam ostalo je serijala, samo su išli novi dijelovi, od ležajeva nadalje, ali moguće da sam nešto propustio jer mu je delikatni dio slagao lokalni autoritet za rally pripreme, tako da kontam da su dobro znali što rade. Ma ako je onako "na divlje" sa starim motorom izdržao 40.000 km, neka opet izdrži toliko i bit će super, a mogao bi sada i duže jer je sve složeno od nule i s boljim dijelovima.

Zanimljivo je da je stari 1.6 sve to uredno podnio i dan danas normalno vozi, još je kod istog vlasnika dao daily auto, 147-ica s petora vrata, bila je totalno genijalan sleeper.
  • Dijete
  • Posjetitelj
27.12.2020 | 00:26
Robert_84 kaže:


problem kod ove usporedbe je u tome sto kod auta osjetis razliku ako je isto 100 000 il 200 000 kn

dok kod zvucnika bas i ne. Osim ako si skladatelj pa imas istancan sluh


Istina. Ludwig je umro u bijedi jer je na rate kupovao najskuplje zvucnike... ako su lagali mene, i ja lazem vas...
  • Dijete
  • Posjetitelj
27.12.2020 | 00:40
dpasaric kaže:


Evo je na Grobniku u starom setupu, po zavojima je radila bočnih 1.2 g, pa nije loša.

youtu.be/U89Hj1Adi8U

P.S.
Onaj tip u Gallardu baš i nije neki top vozač.


Ovo je super, Davore!

Grobnik fakat roka, divna lokacija...
27.12.2020 | 10:43
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Koji stupanj kompresije koristi motor? Kako je izvedena dekompresija? Inox ploča i dvije brtve glave? Nisi rekel za klipnjače? Serijala? A onaj 1.6 (ishodišnji), kak je on to sve podnio? Raspal se motor ili je podnosio bez problema tih 200-njak KS?


Koliko znam ostalo je serijala, samo su išli novi dijelovi, od ležajeva nadalje, ali moguće da sam nešto propustio jer mu je delikatni dio slagao lokalni autoritet za rally pripreme, tako da kontam da su dobro znali što rade. Ma ako je onako "na divlje" sa starim motorom izdržao 40.000 km, neka opet izdrži toliko i bit će super, a mogao bi sada i duže jer je sve složeno od nule i s boljim dijelovima.

Zanimljivo je da je stari 1.6 sve to uredno podnio i dan danas normalno vozi, još je kod istog vlasnika dao daily auto, 147-ica s petora vrata, bila je totalno genijalan sleeper.


Ti motori rade sa stupnjem kompresije od 10:1 i ako nije odrađena dekompresija, sve preko 0.4-0.5 bara pretlaka je ubojstvo.
Iskreno, vrlo bi rado vidio klipove iz tog motora koji su izvađeni (stock)!
Vidim da je prva kompresijska karika tanka, kako je i običaj kod modernih motora (1.2 mm) i ona je vjerojatno i otišla. ALI! Vidim da identični provrt motora 83 mm ima i 2.0 JTD motor čija je prva kompresijska karika 1.5 mm debljine, kako i priliči prednabijanom motoru. Ja bih, da sam se u to upustio, ako su klipovi dobri, radije otišao nekom s drebankom (tokarski stroj) da poveća utor za kariku i ubacio prvu kariku od dizela. Blok motora je ionako gusani tako da nema problema s uparivanjem materijala. Radije to, nego kovani klipovi, iskreno. Ali, ok, to su moje dvije lipe.
Čovjek koji je to radio očito zna što radi i stvar funkcionira, iako nije odveć dugovječna, ali s druge strane u nju nije ni utukao more novaca....
Volim ovakve projekte i volim ih dobro proučiti, jer se iz njih uvijek može nešto novo naučiti
27.12.2020 | 11:31
Dijete kaže:
Robert_84 kaže:


problem kod ove usporedbe je u tome sto kod auta osjetis razliku ako je isto 100 000 il 200 000 kn

dok kod zvucnika bas i ne. Osim ako si skladatelj pa imas istancan sluh


Istina. Ludwig je umro u bijedi jer je na rate kupovao najskuplje zvucnike... ako su lagali mene, i ja lazem vas...


27.12.2020 | 23:16
Djuro genijalac kaže:
Ti motori rade sa stupnjem kompresije od 10:1 i ako nije odrađena dekompresija, sve preko 0.4-0.5 bara pretlaka je ubojstvo.
Iskreno, vrlo bi rado vidio klipove iz tog motora koji su izvađeni (stock)!


Klipove ću ti fotkati, činili su se ok, barem "na oko". Ovo za potrebnu dekompresiju dobro kažeš, moguće da je to sve hendlao, ali nismo o tome pričali, saznat ću sutra!
28.12.2020 | 16:00
Ekipa, možemo li se vratiti na ono elektro - benzin prepucavanje, bilo mi je zanimljivije i barem sam nešto razumio.
Ovo klipovi, ispuh, dekompresija, kurac palac niš ne razmem.
28.12.2020 | 16:50
Ne možemo. Gurui za smrdi-prdi motore iz 19. stoljeća se ljute na distopijske diskusije.
  • Daddo
  • Posjetitelj
28.12.2020 | 17:32
Tehnički jel bolje Tesli uzet hrčka ili zamorca umjesto radilice, što ima veći eta?
28.12.2020 | 18:35
O tome kako se na električnim automobilima na može samostalno raditi, popravljati... kao što se može na automobilima na fosilna goriva ako čovjek zna što radi...

Vanjuška, ovo je tebi za gušt
28.12.2020 | 18:53
Kloba, o ovom smo davno raspravljali. Poanta je u tome da Tesla ne dopušta nikomne da popravlja njihove (presveto savršene ) aute i ne osigurava pristup zainteresiranim stranama do tehničke dokumentacije.
U EU takva praksa ne prolazi (i o tome smo pisali, tzv. BER tj. onemogućavanje monopola) iako se oni, kao i Apple, prave ludi i ne j..u živu silu po tom pitanju. Ali da, jasno da svaku stvar koju je čovjek napravio je moguće rastaviti i sastaviti tj. popraviti...
28.12.2020 | 20:48
Djuro genijalac kaže:
Ti motori rade sa stupnjem kompresije od 10:1 i ako nije odrađena dekompresija, sve preko 0.4-0.5 bara pretlaka je ubojstvo.


Evo, pitao sam, smanjena je kompresija, ali svejedno kaže da je plan ne ići preko 0.8 bara. Sada je na 0.5 i ide kao blesava, bolje nego prije sa starom mapom. Kapacitet ulja mu je sada oko 6 litara s dodatnim hladnjakom. ECU je MegaSquirt.
28.12.2020 | 21:15
Djuro genijalac kaže:
Ali da, jasno da svaku stvar koju je čovjek napravio je moguće rastaviti i sastaviti tj. popraviti...

Samo sam to htio reći postom, ništa više.
28.12.2020 | 21:23
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Ti motori rade sa stupnjem kompresije od 10:1 i ako nije odrađena dekompresija, sve preko 0.4-0.5 bara pretlaka je ubojstvo.


Evo, pitao sam, smanjena je kompresija, ali svejedno kaže da je plan ne ići preko 0.8 bara. Sada je na 0.5 i ide kao blesava, bolje nego prije sa starom mapom. Kapacitet ulja mu je sada oko 6 litara s dodatnim hladnjakom. ECU je MegaSquirt.


Zanimljivo mi je kako ekipa mahom koristi megasquirt (kupe ga dijelovima pa sastave), a skoro nitko ne koristi Speeduino tu kod nas....?

I bolje je držati tlak prednabijanja što niže, pa da imaš trenutni odziv. Jel ima boost by gear (ako je megasquirt 3, on to podržava)?
28.12.2020 | 21:59
mislim da je u Osijeku il okolici lik kupio dvije tesle..

jednu razbijenu i uzeo interijer iz nje te drugu poplavljenu te iz nje izvadio motor.

te sastavio jednu. Mislim da je cak sad i prodaje.
28.12.2020 | 22:02
To je Kotromanović. On voli sve rastavljati da vidi kako radi....
28.12.2020 | 22:13
Djuro genijalac kaže:
To je Kotromanović. On voli sve rastavljati da vidi kako radi....


cini m ise da nisi ni ti drugaciji.

de vidi sa snjiem da se zaleti do HR sabora i malo ga presortira...

28.12.2020 | 22:38
Djuro genijalac kaže:
Zanimljivo mi je kako ekipa mahom koristi megasquirt (kupe ga dijelovima pa sastave), a skoro nitko ne koristi Speeduino tu kod nas....?

I bolje je držati tlak prednabijanja što niže, pa da imaš trenutni odziv. Jel ima boost by gear (ako je megasquirt 3, on to podržava)?


Koliko znam totalno je programabilan i ima niz ekstra senzora za razne kontrole i zaštitu motora, pa vjerujem da ima boost by gear, li ne znam jesu li ga tako i isprogramirali, pitat ću!
29.12.2020 | 08:54
Pa jasno da je programabilan i da može raditi sa svim senzorima! Dosta bi teško bilo prodati standalone ECU koji nije programabilan i ne vidi sve vrste senzora! LOL
29.12.2020 | 11:18
Djuro genijalac kaže:
Pa jasno da je programabilan i da može raditi sa svim senzorima! Dosta bi teško bilo prodati standalone ECU koji nije programabilan i ne vidi sve vrste senzora! LOL


Ma dobro, ono na što sam mislio je da ima daleko više ulaza i mogućih senzora i outputa nego standardni ECU. A sjetim se i raznih bypass ECU kutija (to vjerojatno i nije puni ECU) koje se umetnu u instalaciju kako bi forsirale neke svoje parametere. Ja sam tako imao (došao je s autom) "blackbox" koji je 1,9 JTD 8V dizao sa 115 na 136 ks. Iako je meni uvijek draže preprogramirati samu centralu, ovo se u tom slučaju pokazalo kao sasvim dobro rješenje i razlika je bila očigledna. Čini se da nije utjecalo na trajnost jer auto sada kod četvrtog vlasnika ima 340.000 km.
29.12.2020 | 12:36
Ne, Megasquirt je popularan zato, jer je nadogradiv. Možeš kupiti najosnovniju verziju koja ima, na pamet govorim, 8 ulaza, mapu 12x12 i radi sa wasted spark ignition sustavom (imaš samo dva kanala za paljenje pa pucaš dva i dva cilindra u parovima; jedna je iskra baš tad kad treba, a druga je na cilindru na kojem je upravo u tijeku ispuh pa nema veze). Taj se sustav da doraditi sa dodatnim kanalima, pa možeš preći na pravu kontrolu pojedinačnog paljenja po cilindru, imaš dodatni kanal za varijabilu (VTEC kick in ili zakret u fazi varijatora usisne bregaste), mapa je sad 16x16 (sa 144 referentne točke si prešao na 256 pa si precizniji u upravljanju radom motora) itd...
Kako napreduješ kod svog tuninga ili zaradiš dodatne novce, megasquirt 1 možeš nadograditi na 2 pa na 3. Mislim da je to najnaprednija verzija koja već podržava i elektroničku pedalu gasa, upravljanje turbinom (wastegate, blow-off itd)....
Proizvođač radi drugačije. Za početak, unatrag 15-16 godina više se motorom ne upravlja na ovaj način sa moduliranjem protoka zraka, referentnim točkama i interpolacijama vrijednosti između, već se od motora u startu zahtijeva određena količina okretnog momenta, a onda PCM sam odlučuje na koji način će to izvesti uzimajući u obzir sve parametre rada. Tako da su te mape iznimno kompleksne, sa mnogo finijom podjelom. I svaki PCM se nakon razvoja radi točno takav kakav je potreban za određeni motor. U njemu je točno ulaza koliko treba, nema slobodnih kanala niti mogućnosti za dodatke. SOftver koji je unutra ima onaj tzv. checksum koji onemogućava da se po njemu prtlja (osim ako nemaš pristup tim podacima pa znaš te vrijednosti). Ukratko, proizvođač se u startu iznimno potrudi da ti oteža život koliko god je moguće i da se zaštiti cijeli sustav upravljanja radom motora od bilo kakvih modifikacija. Neki komuniciraju sa tvorničkim serverima u kojima je pohranjen broj šasije i kako je auto prodan. Dakle, ako tvoja alfa izađe iz tvornice sa 115 KS, ne možeš ju dići na 136 KS, jer server zna da je to verzija sa 115. Motor mehanički je identičan i bez problema podnese 136 KS, ali server ti ne dopušta da u PCM natočiš tu mapu...
22.01.2021 | 20:58
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
Kakav te crni TV spopao

Rally se gleda tako da kad objave popis etapa, tjedan dana utrošiš na pripremu gledanja i kad si odabrao pogodno mjesto sa kojeg vidiš jedan ili dva zavoja za svaki brzinac, odgledaš taj brzinac i onda trčiš na slijedeći brzinac i novu odabranu lokaciju i tako tri dana


Točno tako!

Uz malu korekciju: obično ne stigneš uhvatiti idući brzinac, jer posade idu najkraćim putem i imaju prednost prolaska (a cesta može biti i zatvorena) pa onda ideš na onaj drugi. Ako si jako sretan, u jednom danu uspiješ vidjeti uživo 4 brzinca i biti u servisu tijekom servisiranja da vidiš auto izbliza.

A ako ti se to ne čini prikladnim, imaš wrc.com pa wrc plus uslugu koja ti prenosi svaki brzinac. Možeš uplatiti samo jedan reli, a prenose sve. Tri dana si pred ekranom. Fantastičan sistem...

Ali, moraš bar jednom vidjeti I ČUTI WRC auto uživo u stagemodeu; kad prođe, zemlja se trese, zvuk motora, wastegatea, antilag sustava, pucanje iz ispuha na oduzimanju gasa, užareni diskovi....

Čudo!



WRC.jpeg



Ovo je, koliko je meni poznato, odobren itinerer. Još uvijek sam skeptik oko održavanja cijelog relija iako bi iznimno volio da se on dogodi, ali nadajmo se
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati, 32 minuta
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.40 Seconds

Provided by iJoomla SEO