31.10.2008 | 21:08
Moschus, što se mene osobno tiče, majica hrvatske repke je odjevni predmet za uzrast mog sedmogodišnjeg sina. U mojoj slici svijeta postoji još nekoliko stepenica ispod "I've been to the mothership", a odrasla osoba koja se odijeva u kockice i "Dado Pršo" trenirke (u normalnim okolnostima, na ulici, u svakodnevnom životu) zauzima mjesto na jednoj od njih.
Gore sam napisao da nemam ništa protiv nekog umjerenog isticanja svojih životnih afiniteta (badge, logo na majici, bumper sticker, i sl.). Ma, da se razumijemo, nemam ja ništa protiv ni osobe koja bi na sebe obukla "I've been to the mothership". Siguran sam da je ne bih mogao cijeniti i vjerojatno bih bio ispunjen zgranućem i sažaljenjem, ali definitivno ne bih osjećao nikakve agresivne porive.
No da sad tu ne balavim bez veze, nadam se da je svima jasno što sam htio reći. Uglavnom ja ljubomorno čuvam i s ponosom nosim neke "reklamne" majice. Na primjer "Pogledajte što je KSET učinio od mene" sa slikom Einsteina s pivskim trbuhom
ili majicu "Lastovo - otok glazbe" s prvog jazz festivala od prije 8 godina. Imam i rado koristim šalicu Pegasus mail koja je token za novac koji sam doznačio autoru ovog fenomenalnog Windows freewarea. Majicu s diskretnim znakom Applea bi sigurno rado nosio kad ona ne bi naglašavala kvazi-elitizam zato što se prodaje samo na jednom mjestu na svijetu (ne želim sebe povezivati s takvim porivima i potrebama). Isto kao što sam Amexovu "karticu sa srcem" s gnušanjem prerezao i vratio jer mi idu na jetra kvazihumanitarci koji su više potrošili na reklamu svoje "humanitarne" akcije, nego na samu humanitarnu svrhu i ne želim sebe s tim asocijativno povezivati.
Eto, odatle moja asocijacija na Göbbelsa.
Djuro, upravo u tom smislu mene puno manje smetaju glupave reklame za krama proizvode od suptilnih, pa i prikrivenih reklama i indirektnih poruka. Sociološkog inženjeringa i masovne lifestyle sugestije. Göbbelsovske doktrine zamotane ispod sedam slojeva prijetvornosti:
"Mladi, duhoviti i energični ljudi su korisnici naše mobilne mreže." čitaj: "Svi koji žele biti takvi, trebaju nas."
"Uz nogomet i naše pivo iskazujete svoj patriotizam." čitaj: "Tko ne pije naše pivo je četnik ili prljava komunjara."
"Uz naše kozmetičke preparate bit ćete lijepi. Zdravlje je važno." e, ovo je posebna hipnoza. Zdravlje i ljepota efektivno nemaju blage veze jedno s drugim, ali se ova asocijacija uporno i sustavno nameće. Osobe koje se ne uklapaju u nametnuti standard ljepote (zdravlja) imaju do smrti pribjegavati raznim kemijskim sranjima ne bi li pobjegli svojoj nesreći i postali lijepi (zdravi).
A o manipulativnoj propagandi upućenoj djeci (Hubba Bubba tko ne žvače taj je truba i slično) i maloljetnima ne želim ni započeti. Da je ikom stalo do stvarnih životnih vrijednosti, takvo bi reklamiranje odavno bilo zabranjeno, isto kao i reklamiranje duhana i alkohola.
E, baš sam zabrijao. Jbg. Zapravo je ecvis to sve rekao puno konciznije. Al neću sad brisat kad sam već sve napisao...