02.02.2010 | 17:38
zeljavk je napisao:
Slažemo se ali mislim da zanat itekako može biti umjetnost, štoviše, u nekim zanatima ta umjetnička komponenta diktira sam opstanak na tržištu.
Ne slažem se. Zanat je zanat, a umjetnost je umjetnost i "never the two shall meet". Zanat je vještina brze i kvalitetne reprodukcije skupa određenih sličnih radnih procesa. Dobar zanatlija svakako jako puno vrijedi i slažem se s Djetetom da je to nešto jako pozitivno. Umjetnost je čin kreativne slobode i nije (nužno) povezan s vještinom i tehnikom (makar svaki umjetnik vremenom razvije i vještinu, i tehniku), a definitivno nema veze s brzinom, niti reproduciranjem već viđenog.
To što neka osoba može biti odličan zanatlija (tj. po hrvatski - obrtnik) i istovremeno umjetnik je stvar kvaliteta i svestranosti te osobe, a ne opće pravilo nekog zanata.
Staklari, moleri, keramičari pa čak i kovači u velikoj mjeri mogu biti umjetnici i raditi onakve stvari kakvima se divimo u Italiji dok kod nas majstori zanatlije rade loše kopije toga istoga ili se dapače uopće ne trude ni oko toga
Jako sam osjetljiv na ovakve generalizacije, naročito u kontekstu "vani je sve super, a kod nas sve s*anje" (ili obratno). Suzdržavam se, ali teeeeeeeškom mukom, da te ne zaflejmam iz svih oružja.
Za mene je ovo stvar individue koja radi. Sreo sam ljude koji su istodobno i sjajni obrtnici, a i umjetnici, i u inozemstvu, a i kod nas. A isto tako sam sreo teških fušera, koji nisu niti obrtnici, niti umjetnici, a prodaju se pod velike face, također i u inozemstvu, i kod nas.
Kad si već spomenuo kovače, osobito ove kod nas koji, kobajagi, rade loše kopije (čega?), baci oko ovamo:
http://www.rossini.hr/index.php?menu=5.0&lang=cro