18.11.2003 | 03:34
Ja bih se isto složio s favoriziranjem Epsona. Napravili su izvrsne strojeve, softver je jako dobar, a preko TWAINa kao plug-in softver im je ukopčan u Photoshop. Pod X-om su i softverski i tehnološki korak ispred ostalih, pa i u dosizanju kvalitete... koju treba gledati i u vremenu (Linotype zaboravio - od Topaza na dalje, sve do prepakiranih Umaxa).
Moje iskustvo, kod kojega je bilo puno skeniranih predložaka od svagdje, A3 je uvijek bio bolji izbor.
Zašto kada su obično nesrazmjerno skuplji i kada su srazmjerno parnjacima u A4 klasi i slabije rezolucije?
Zbog produktivnosti.
Ona se osobito dobro vidi na novijim i bržim skenerima.
Nije A3 toliko zbog pojedinačnih velikih formata, koji tu i tamo kapnu - doista ih je lako spojiti u photoshopu - nego zbog puno malih ficleka. Naslažeš ih na staklo, zadaš im parametre skeniranja i prošetaš. I još k tome bolje prođeš nego kad svako malo, za najviše tri predloška, moraš stalno biti uz skener i svako malo dizati haubu.
A4 Epson, bolji model (brojke ne pamtim tako lako) isprobao sam malo i u akciji. Rezolucija je pristojna pa čak i kvaliteta skeniranih prozirnih predložaka. Malo se s time ipak treba poigrati. A i za pretpostaviti je da se prozirni predlošci skeniraju sve rjeđe. Digitalke su sve češće. AKo netko ima veliku arhivu leica (i APS formata) filmova, a shvaća kako je to ipak ograničeni izvor, pa se nalazi pred nevoljom - puno skenirati, ali nije perspektivno, pa zašto kupovati - možda je dobro rješenje iz zagrebačke Prizme. Minoltin slajdskener DImage (nešto) vrlo je brz, vrlo kvalitetan, ima hladnu lampu koja ne pregorjeva, a pri rezoluciji od 2700 dpi stvara 6 megapikselske falove. Vrlo brzo.
Cijena je od cca 2500 (ili 100 kuna iznad) i to s PDV-om.