20.02.2011 | 21:19
Djuro genijalac kaže:
Tu ti Smayoo može više reći, ali stvar je u tome da ako H7 žarulja, koja je u startu hebena stranka, jer je izuzetno mala i jako se grije, ima 55W snage znači da vuče X ampera struje koji je ovisan o naponu mreže. Što je taj napon niži, protok struje je veći da nadoknadi manju energetsku vrijednost struje čiji je napon niži. I onda kroz žarulju potekne previše struje, poraste omski otpor koji ovisi o kvadratu struje i sve zgori....
Hm... Neće biti tako. Zapravo upravo obratno. Nije *snaga* ta koja je konstantna, nego *otpor*. Kad je manji napon, manja je i struja (I=U/R). Dakle, kad pada napon, onda pada i struja. Ovo da omski otpor poraste s porastom struje jest točno, ali upravo to je faktor stabilizacije. Dakle, struja raste => temperatura niti raste => otpor niti raste => struja pada i na kraju se žarulja sama stabilizira u svojoj radnoj točki.
Dakle, žarulje bi mogle crkavati ako regulacija napona ne valja pa napon *raste* preko nazivnog. Moguće je da postoji ovakav sistemski problem, ali samo ako vozač ima naviku vožnje na okretajima pretežno preko 4000.
Vjerojatnije je da je problem u lošoj regulaciji napona koja se očituje u čestim *naglim* promjenama napona (na gore ili na dolje) koji dovodi do naglih promjena struje u žarnoj niti, što svakoj žarulji skraćuje životni vijek.