18.02.2017 | 22:40
smayoo kaže:
Ajoj... puno je tu lupetanja...
Da sad ne citiram svaku stavku ponaosob... evo ovako:
Tu si vjerojatno mislio sam na sebe, a lijepo sam ti rekao da ne pametuješ o stvarima o kojima ne znaš puno, a koliko vidim - ne znaš ništa!
smayoo kaže:
1. Tehnički nije nikakav problem očitati otvoreni podatak s RFID čipa kakav je ugrađen u nove osobne
Nije problem. No tehnološka mogućnost ne znači da je to i legalno. Recimo ti, kao veliki moralizator ovdje, logično bi onda trebao opravdavati i skidanje preko torrenta komercijalnih sadržaja, jer eto - tehnički je to moguće, nije nikakav problem... tehnička mogućnost ne znači da je i zakonski legalna.
smayoo kaže:
2. Uređaj kojim se to može nije nikakva superspecijalna tehnologija niti košta ne znam koju lovu. Može se raditi o 100-150€ na tržištu, što znači da bi Holding to platio nekih 300€ po kom.
U najmanju ruku! Ako ne i 1300!
smayoo kaže:
3. Naravno da takav uređaj s nove osobne NE očitava SVE podatke, nego samo neki serijski broj čipa. Ostalim podacima raspolaže Policija.
Pa zar to nije dosta? ukoliko je riječ o podatku koji je unificirano vezan isključivo uz određenu osobu, taj podatak je OSOBNI PODATAK. I na njega NEMAŠ pravo bez osobne privole i zakonom ispunjenih uvjeta.
smayoo kaže:
4. Ako se onaj koji nije platio vožnju u tramvaju, makar ona košta 4 kn (što nisam primjetio da ovdje netko komentira
A zašto bi i komentirao? To i nije tema. Opet ti naginješ moraliziranju i prodikama. Što da ja pričam o tome, ja se ne vozim ZET-om maltene nikada...
smayoo kaže:
svi se bave tezama kako je kontrolor, odnosno ZET prekršio zakon
To nisu teze, nego istina, činjenice i kršenje zakona od strane ZET-a.
smayoo kaže:
odluči ipak ne pokazati osobnu, ZET može podnijeti prijavu Policiji.
Ne može. A ti mi reci zašto ne može.
smayoo kaže:
Ali nitko im ne brani (i nije protuzakonito) da vode vlastitu evidenciju serijskih brojeva osobnih iskaznica putnika bez karte koji su odbili pokazati osobnu.
Postoji nekakav bezvezni zakon koji govori o osobnim podacima, kao i o tome tko je ovlašten iste sakupljati, obrađivati i na koji način se isti smiju koristiti. I koliko poznajem zakon - nemam blage veze na koji način se ZET uklapa u to...
smayoo kaže:
Kad nekog uhvate dovoljan broj puta, mogu ga sasvim legitimno prijaviti Policiji
Ne mogu, nemoj nagađati, loše zvučiš.
smayoo kaže:
i zahtijevati prekršajno gonjenje zbog učestalog ponavljanja prekršaja.
Ne mogu niti to. Odredbama Zakona o kaznenom postupku nastale štete do vrijednosti od 2000 kuna se gone isključivo po privatnim tužbama (čime ZKP krši jedan od dva temeljna vlastita postulata penalnog sustava i sastava same kazne), a u međuvremenu postoji i nešto što se zove zastara (ako se ne varam, za pokretanje parnice je ona 3 godine od datuma počinjenja), i štete nastale ZET-u se ne tretiraju kao ikakva povreda zakona u smislu službenog progona.
smayoo kaže:
S obzirom na neveliku težinu prekršaja, vjerojatan ishod toga je da Policija izda obvezni prekršajni nalog (koji je zapravo odmah i automatska prekršajna presuda) i po serijskom broju RFID čipa osobne iskaznice identificira prekršitelja i dostavi mu ga poštom, s povratnicom.
Obvezni prekršajni nalog?? Po kojem zakonu?
OPN NIJE NIKAKVA AUTOMATSKA PRESUDA... daj nemoj više, molim te... nemaš elementarnog pojma o osnovnom Prekršajnom zakonu, samo nagađaš, da o ostalim zakonima ni ne govorim...
smayoo kaže:
Npr. 10 neplaćenih karata 40kn, 10 ZETovih kazni neznam koliko, cca 1000 kn, prekršajna kazna, 250 kn, troškovi prekršajnog postupka 200 kn. Sveukupno 1490, recimo. Plati ili se žali višem prekršajnom sudu.
Ili im velim "jebite si mater, ne možete mi ništa" i opet sve 5... pa neka me tuže.
smayoo kaže:
Što je to tu - ilegalno?
Da poznaješ zakone ne bi ništa pitao, dapače ne bi ništa ni komentirao. NO na našu žalost, ti o njima pojma nemaš... prodaješ svoje duboke misli i što bi bilo kad bi bilo i kako bi lijepo bilo kada bi bla bla bla... ne ide to baš tako. Ni izbliza!
smayoo kaže:
I - kako to da ovakva (potencijalna ili možebitna) praksa izaziva takav gnjev i revolt, a to što netko ima za smartphone, ima za izlaske, ima za štošta drugo, a ne želi platiti 4 kn za vožnju tramvajem? To je OK? Pa zašto onda sutra ne uđe u pekaru, uzme kruh ili pecivo i ne plati? Pa i to je isto samo 4-5 kuna...
Opet ti sa moraliziranjem, što se tebe tiče ima li netko ili nema... eto, ja NE ŽELIM platiti tu kartu, i oslanjam se da institucije rade svoj posao, a znam da ga odraditi ne mogu.... možda i zato jer su te sve zakone donijeli neki koje nije odabrao Đelo Hadžiselimović, nego hrpa tupana bez mozga...
smayoo kaže:
Pardon, zaboravio sam napomenuti, vrlo sličnu praksu upražnjava Petrol, Crodux i ostala ekipa u pogledu onih koji natankaju i odvezu se, a da ne plate.
Ta evidencija nije ni izbliza slična. Kao prvo, oni koji dođu na benzinsku ZNAJU da ih se snima jer je jasno izvješen obvezni znak upozorenja da ih se snima video-tehnikom - a čega u tramvaju ili busu NEMA (čime je sam taj čin skeniranja - ilegalan!). Podaci koje se na taj način sakuplja na benzinskoj su legalni, ali za nasilno i tajno skeniranje mimo dozvole i znanja osoba u tramvaju ili busu ne možemo reći da su legalno, valjda je jasno da su podaci prikupljeni ilegalnim načinom za sud nepostojeći i nevažeći.
smayoo kaže:
Vode evidenciju registarskih oznaka "skinutih" s videonadzornih snimaka za sve koji se odvezu bez plaćanja, čekaju da se na istu registraciju nakupi više od određene svote (dogovorene s MUPom)
Opet ti sa policijom... oni sa policijom nemaju nikakvog dodira, i nema nikakvog dogovora sa MUP-om, daj mi reci kako taj dogovor izgleda i temeljem kojeg zakona bi policija radila po njemu??
smayoo kaže:
i onda podnose kaznenu prijavu (krađa), a policija je prosljeđuje policiji u matičnu zemlju ako se radi o strancu
Ništa policija ne radi i ne prosljeđuje, kaznene prijave se podnose po privatnim tužbama, a za više iznose naloge za prosljeđivanje i ustupanje predmeta stranom pravosuđu daje ministarstvo pravosuđe i MVPEI. Policija - i jope, alkar "Smayoo" - uništa, nula bodova.
smayoo kaže:
Sad samo da čujem "borce za ljudska prava" koji će ustvrditi da je registracija na automobilu - osobni podatak...
Isto kao i serijski broj čipa osobne iskaznice ili putovnice.
Izjednavačavaš dvije posve različite stvari, pa da te malo podučim...
Registracija na automobilu je
službeni i javni podatak, a broj osobne iskaznice ili čipa je pak
službeni, ali osobni podatak. Najlakša razlika i tumačenje za shvatiti je u dostupnosti i javnoj vidljivosti nekog od tih podataka.
Registarska tablica je vlasništvo države, kao i osobna iskaznica, putovnica, vozačka, prometna dozvola i svaka druga vrsta isprave koju izdaju nadležna državna tijela (mi smo svi samo KORISNICI; osobna iskaznica NIJE "tvoja", nego državna, a ti ju koristiš dok imaš za to uvjete koje je propisala država svojim zakonima). Na žalost, kod nas ljudi često robuju toj zabludi da je neki od tih dokumenata "njihov" u smislu vlasništva...
Da je išta od tih dokumenata tvoje, onda bi ih ti mogao poklanjati, davati drugome na posudbu i poslugu, prodati itd itd, no dokaz da nije "tvoje" vlasništvo ćeš zauzvrat za neku od tih radnji dobiti u formi kaznene prijave zbog kaznenog djela koje se zove "krivotvorenje službene isprave", što je primjer ako na svoj auto staviš tuđu, tvom autu nepripadajuću registarsku pločicu i obrnuto, jer je država pločice izdala baš određenom vozilu pod određenim uvjetima, i bilo kakvo kemijanje sa time rezultira dovođenjem nadležnih državnih tijela u činjeničnu i pravnu zabludu, a to je malo teži prekršaj kojeg država baš ne prašta......
Da je broj osobne iskaznice javan podatak, a ne osobni, onda bi ti mogao znati svačiji broj osobne jer bi ti bio javno dostupan, no činjenica je da tome nije baš tako kako to ti tumačiš. Osobni podaci su oni koji su nepromjenjivi i trajno vezani uz neku privatnu osobu, dok registarsku tablicu možeš mijenjati, i ona može mijenjati korisnike. Jasno, legalno ako država to odobri i ima nadzor nad time.
Pa tako, sa druge strane, broj registarske tablice je JAVAN podatak i kao takav je javno vidljivo istaknut, kako bi nadležna tijela države i lokalne uprave i samouprave mogla vršiti identifikaciju vozila u pokretu i bez zaustavljanja, utvrđivati vlasništvo, valjanost zakonom propisanih obveznih osiguranja i tehničkih pregleda itd itd. Usporedba osobne privatnosti osobe i javnih podataka vozila samo pokazuju kako me nisi poslušao, nego ideš lamentirati o stvarima sa kojima si dosta daleko... drži se ti računala, nije ovo materija za tebe...