Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.04.2024 | 13:41
Ovo je objava iz Autoblica 20 iz 2008. Loeb za upravljačem C4 WRC.

Simply the best

Ovo se ne događa svaki dan: kako izgleda kad Sebastien Loeb vozi reli uglavnom viđamo na TV ekranima. No, sreća se osmjehnula i Auto blic je bio pozvan na jednu test-vožnju. Loeb za upravljačem C4 je poput Mozarta za klavirom: sklad pokreta i apsolutna kontrola koji oduzimaju dah

Taksist se izgubio u potrazi za mjestom gdje najbolji svjetski relijaš održava demonstracijske vožnje. Nije čovjek kriv, vodi se logikom da svaka cesta mora nekud voditi. Ipak, baš ona slijepa (bila) je prava. Dolazimo na mjesto na rubu šume, udaljeno sat i pol vožnje od Pariza i sve poprima uobičajene obrise. Kamion s dijelovima je tamo, drugi u kojem se prevozi nekoliko milijuna eura vrijedan trkaći C4 WRC također. Mehaničari ga provjeravaju, jutro je, pomalo prohladno.
Tad se pojavljuje On, Sebastien Loeb, uvjerljivo najbolji relijaš današnjice koji se upravo bori za svoj peti uzastopni naslov prvaka svijeta. Vrijeme za presvlačenje..
'Broj 58 bit će vam dobar' od oka ocjenjuje ženski član momčadi koja dominira svjetskom reli scenom od svojeg osnutka. Nije, malo je prevelik u struku. 'Budite zadovoljni što je tako; uobičajeno je obratno' dodaje uz smješak. Kaciga na glavu ('molim, koristite podkapu') i vrijeme je.
Ulazak u auto traži malo gimnastike, ali nije problematičan: 'pazite na prekidače..' ljubazno upozorava mehaničar. I doista, na podu su četiri prekidača kojima 'rukuje' (aktivira ih nogama) Daniel Elena (radio, tripmaster i još neki) dok čita radar.
Odjednom, Loeb izlazi iz auta koji se diže na dizalicu. U čemu je problem? Odgovor stiže ubrzo. Kolega Novak širi ruke poput ribiča koji prepričava ulov i pojašnjava: 'Naprijed u zaštitnom limu ima rupčagu, pogodil je neku kamenčinu bogovski!' Nema veze, tko se, uostalom, može pohvaliti da je sjedio u Loebovom autu dok su mehaničari radili na njemu?!?
C4 WRC je uz focus uvjerljivo najbolji auto koji se natječe. Uostalom, samo ta dva auta i pobjeđuju već nekoliko godina. Koja je tajna? Očito je da sve smješteno nisko. Svi prekidači i displeji su praktički na podu. Ispred Sebastiena nema ničeg, samo mali displej koji pokazuje u kojoj je brzini. I najvažniji prekidač je tu, onaj koji ima oznaku 'stage'.
Seb dolazi, auto na kotačima i krećemo. Motor 'šrota' kao da će se raspasti, mjenjač također ne zvuči nimalo uvjerljivo. To je tako s trkaćim autima, dok ne jure, djeluju u najmanju ruku jadno.
Loeb radi svoj posao i ne reagira dok ne čuje: 'već sam se vozio u WRC autu...' Iste sekunde slijedi bujica pitanja: 'Da? Kad? Tko je vozio? Gdje? Koja podloga?'. Prije nekoiko godina, focus WRC, Tapio Laukanen, Engleska, okolica Dovenby Halla, makadam kroz šumu. 'Aa-ha'; nije ni trznuo, ali sve je popamtio, vidi se to po izrazu lica. Dolazimo do staze i Seb prekidač iz položaja 'road' prebacuje u 'stage'. Iste sekunde počinje raditi anti-lag sistem i turbo se vrti stalno punom snagom bez ozbira na broj okretaja motora. Elektronika diže tlak u hidraulici, mjenjač sad prebacuje brzine za 150 ms, središnji aktivni diferencijal oživi. Motor mijenja zvuk i ćud; od 'šrotave' hrpe dijelova postaje stroj koji proždire prostor, gorivo i vrijeme. Auto je pojurio kao ispaljen iz topa i prestao poskakivati na neravninama. Ovjes radi svoj posao sjajno, neravnine koje su uspod nas jedva se osjećaju, C4 lebdi.
Loeb sjedi daleko od pedala (koje izviru iz poda) i daje gas i koči iz zgloba.
Za nekih 3 sekunde (slobodna procjena) dosegli smo 100 km/h i slijedi kočenje od kojeg 'oči ispadaju iz glave'. Upravo je nevjerojatno kako auto koči na makadamu koji je zapravo pjeskovito tlo. Cesta se spušta u duboku depresiju na čijem dnu se osjeća snažna centrifugalna sila koja nas zabija u dno, ali ovjes sve izdržava bez problema. Na dnu je moralo biti barem 3G, ali za te procjene nema vremena, jer izlijećemo uzbrdo i na vrhu C4 skače u vis barem jedan metar. Seb već zna kako postaviti auto pa letimo postrance i pri doskoku odmah ulazimo u zavoj kroz koji ubrzavamo. Na izlasku jurimo barem 170 km/h što Loeb usporava na 100-njak km/h i ulazimo u novi zavoj. Opet se spuštamo u depresiju koju prolazimo uz puni gas; centrifuga nas opet zabija u zemlju što Loeb koristi da još brže prođe kroz zavoj na dnu, jer sad je najjače prijanjanje.
Kontrola auta je potpuna, gledanje svjetskog prvaka na djelu rijetka je privilegija. Iako svatko sanja o tome da proba voziti WRC auto, ovih je pet kilometara dovoljno da se shvati kako su ti vozači na drugoj razini. Nema nikakvih problema, prolazimo istu stazu još jednom, ali sad malo brže ('gume su se zagrijale'). Sile u zavojima su strašne, kako auto trpi sva opterećenja upravo je nevjerojatno. Da se s običnim serijskim autom (bilo koje marke) zaletite samo u rupu i skočite na vrhu, zasigurno bi ovjes kolabirao i bio bi to kraj puta. Ako biste do tamo uopće došli, jer je prije zavoj u koji treba ući, a sve je puno sipkog pijeska.
Majstor na djelu je iskustvo koje se pamti cijelog života. Vožnja u autu s vozačem koji dominira posljednjih pet godina urezuje se u pamćenje i tako vaš novinar sad ima dvije priče za 'prepričavanje unucima'. Jedna je trening pokojnog Dražena Petrovića koji je bio i ostao najbolji košarkaš kojeg smo imali. A druga? Druga će biti ova vožnja s Loebom. Rukovanje, kao na kraju relija nakon dobro odrađenog posla, smješak i priznanje koje je Loebu bilo drago čuti: ovo je bilo bolje od prijašnjeg WRC iskustva. Mozart relija sve radi s takvom lakoćom da je sigurno kako će osvojiti i svoj uzastopni peti naslov prvaka te tako po svim kriterijima za sva vremena ostati upamćen kao najbolji.
Za njega je to bila šala, šala koja izaziva nevjericu i pojašnjava zašto je najbolji.
  • Air
  • Korisnik
  • 70
24.04.2024 | 22:32
Djuro genijalac kaže:
Ovo je objava iz Autoblica 20 iz 2008. Loeb za upravljačem C4 WRC.
...
Majstor na djelu je iskustvo koje se pamti cijelog života. Vožnja u autu s vozačem koji dominira posljednjih pet godina urezuje se u pamćenje i tako vaš novinar sad ima dvije priče za 'prepričavanje unucima'. Jedna je trening pokojnog Dražena Petrovića koji je bio i ostao najbolji košarkaš kojeg smo imali. A druga? Druga će biti ova vožnja s Loebom. Rukovanje, kao na kraju relija nakon dobro odrađenog posla, smješak i priznanje koje je Loebu bilo drago čuti: ovo je bilo bolje od prijašnjeg WRC iskustva. Mozart relija sve radi s takvom lakoćom da je sigurno kako će osvojiti i svoj uzastopni peti naslov prvaka te tako po svim kriterijima za sva vremena ostati upamćen kao najbolji.
Za njega je to bila šala, šala koja izaziva nevjericu i pojašnjava zašto je najbolji.


Evo, c/p priče iz Auto blica 14 iz 2002. (objava u srpnju 2002.) Pravila su se od onda promijenila, i auti i cijene (na više), ali za dojam je, nadam se, dovoljno?


i tako dalje i dalje... ...naš Djuro genijalac (ako te tako smijem zvati?)
me podsjeća na Broja Jedan i njegovu crnu knjižicu... uvijek iznenadi!

Ako ga dobro povučemo za jezik priznati će nam kako se slikao sa Homerom i kako ima potpis od prvog pobjednika utrke dvokolica u Koloseumu. Šala mala, nemoj zamjeriti.

Šalu nastranu, VELIKO hvala na oba teksta. Užitak ih je bio čitati.

Sad je želja da me provoza neki reli vozač još veća. Djuro kriv si. Točka.

...i tako vaš novinar sad ima dvije priče za 'prepričavanje unucima'. Jedna je trening pokojnog Dražena Petrovića koji je bio i ostao najbolji košarkaš kojeg smo imali.


Ovaj dio o Draženu me također posebno interesira. Svaki put se naježim kad se sjetim kako je užitak bio gledati njegove utakmice počevši od Cibone preko Reala do Netsa.

Ako imaš i tu priču spremnu u nekom C/P obliku bio bih sretan pročitati ju.
25.04.2024 | 01:35
Kako imamo više Djura ovdje, Air ti sugerira da promjeniš nick u Djuro br.1 Stvarno su ovakvi upisi dragocjeni, za onog koji voli moto-sport. Kad smo već kod rally, imam doma plejku i igru Dirt Rally, koja je fakat zakon. Vjerojatno su staze bilo kojeg WCR napravljene po gps tehnologiji i u stvarnosti su identične. Normalno da se to ne može voziti bez volana, ali je glavna stvar te igre da je sama fizika dovedena u jedan drugi nivo u odnosu na konkurenciju...nisam je dugo vozio, pa je se na tržištu možda nešto i promjenilo

Poanta ovog napisanog se svodi na to, da kad șam vozio te utrke, mogao sam ih voziti najviše pola sata. Nakon toga ti koncentracija drastično opada.
25.04.2024 | 08:56
Djuro, svaka čast, gušt je ovo čitati.
Inače, nije li Smayoo davno imao avatar Broj 1?
25.04.2024 | 09:03
NIsam. Imao sam (jedno kraće vrijeme) Debelog Šefa
25.04.2024 | 10:43
Fakat, davno je to bilo
25.04.2024 | 18:40
Air kaže:
A što da se igrom slučaja neka Rumenka ili Šarulja odvezale iz svoje štalice i uputile po cesti na svoj pašnjak?

Ne bi bilo dobro vozačima da se u punoj brzini zabiju u rit nekoj kravici.


Nije problem kod nas kravica, problem su Štef ili Joža koji se vraćaju iz kleti

26.04.2024 | 17:12
Ah, Riba, nemrem u attach metnuti PDF od 3,4 Mb?
26.04.2024 | 18:10
Djuro genijalac kaže:
Ah, Riba, nemrem u attach metnuti PDF od 3,4 Mb?


Probaj sada!
26.04.2024 | 18:20
Cariblanco, evo ti još jedne priče. Posjeta Viry Chatillonu 2005.
Prilozi:
13.05.2024 | 12:18
Evo, malo o motorima u F1. Predstavljam velemožnom mnoštvu kralja svih F1 motora, njegovo veličanstvo, čudesni (Ford) Cosworth DFV (Double Four Valve).
Remek-djelo, tj. životno djelo velikog Keitha Duckwortha (drugi dio dvojca je bio Mike Costin što je dalo Cosworth) je trolitreni V8 motor s četiri ventila po cilindru. Pojavio se u Lotusu na VN Nizozemske 1967. i odmah pobijedio u svojem prvom nastupu. Naime, tad je razvijao ca 430 KS što je bilo gotovo 100 KS više od prvog idućeg suparnika. DFV je nastao, uvjetno rečeno spajanjem ( u koncepcijskom smislu, jasno da je razvijen od nule) dva BDA (Belt Driven, series A) četverocilindrična motora koji su donijeli modernu arhitekturu motora koju poznajemo i danas (4 ventila po cilindru, visok stupanj kompresije, DOHC, tzv. pentroof komora izgaranja). To je bila prva od 155 pobjeda koje je ostvario u razdoblju od 1967. do 1983.po čemu je uvjerljivo najuspješniji motor u povijesti Formule 1.

DFV.jpg


Ovaj ovdje je dio stalnog postava Silverstone muzeja koji se nalazi uz istoimenu stazu u Northamptonshireu u srcu tzv. motorsport doline tj. motorsport centra svijeta. Naime, nedaleko od ove staze imamo sjedišta: Aston Martin F1 (doslovce s druge strane ceste od ulaza na stazu), Mercedes F1 je u Brackleyu, cca 10 km daleko, Red Bull je u Milton Keynesu koji je udaljen cca 30 km, Williams je u Groveu koji je udaljen slično, ali na jug; potom je HPP (High Performance Powertrains; odjel Mercedesa koji radi motore) u Brixworthu (30-ak km na sjever), a Cosworth je u 20-ak km udaljenom Northamptonu. Nije kraj: Alpine (Renault) je udaljen 40-ak km (Enstone), a VCARB (bivši Alpha Tauri, još bivšiji Toro Rosso) se polako seli u Bicester (10-ak km).
Za ljubitelje relija, tu se ugurao i Prodrive u Banburry, također 10-ak km od Silverstonea, a tamo se nalazi europski dio operacije razvoja bolida za Haas.


PU106_2016b.jpg


PU106_2016.jpg


Ovo je Mercedesov motor iz 2016. zajedno s pripadnom baterijom koja se nalazi ispod guzice vozača (i hladi se uljem) koji je na posudbi od strane HPP.

Sama staza Silverstone je u vrijeme II. svjetskog rata bila aerodrom RAF-a gdje su dolazili piloti na obuku Wellington bombardera (po kojima jedan ravni pravac ima ime i danas). Uza svo dužno poštovanje prema Ferrariju, ovo je mjesto rođenja Formule 1 i njen duhovni dom.
13.05.2024 | 18:28
Nije F1, ali relativno blizu je i Coventry koji je bio srce britanske auto (i avio) industrije, zar ne?
13.05.2024 | 20:10
Da, sjeverno od Silverstonea se nalazi tzv. West Midlands gdje je izmišljeno - sve. Jaguar je iz Coventry-a, (bivši) Rover iz Birminghama, tu je Sheffield gdje je izmišljen nehrđajući i gotovo sve ostale vrste čelika. Potom imamo Manchester i Liverpool između kojih je položena prva željeznička pruga na svijetu (tj. izmišljena je), a u Birminghamu je defacto počela proizvodnja parnih strojeva. To je sve dalo industrijsku revoluciju i počelo je doba pare (kao agregatnog stanja vode, ne novaca) tj. 19. stoljeće.
Doista je nevjerojatno što je sve izmišljeno/usavršeno/radi se na tom području.

Da, nisam spomenuo da je između Milton Keynesa i Sliverstonea i Newport Pagnell koji je dom Aston Martina (tradicionalnog proizvođača luksuzno-sportskih automobila), a da je pored Milton Keynesa i Bletchley Park u kojem je iskrekirana Enigma tijekom II. svjetskog rata.
15.05.2024 | 09:08
Ne znam, dali je ovo već bilo objavljeno ovdje, ali ipak:

15.05.2024 | 14:28
22.05.2024 | 19:41
Evo, malo o radaru...

04.06.2024 | 09:58
@Vanjuška, jel stigao lavić?
04.06.2024 | 11:35
Je, došla mu makina
04.06.2024 | 15:00
I što,... već je na servisu pa nema vremena za napisati riječ dvije?
05.06.2024 | 08:34
Mea Culpa, došao je taman pred pospajani vikend; i nisam se još uspio pozabaviti svime; posao me isto valja. Ali kumu koji je veliki auto ljubitelj i voli motore i brzinu sam dao da vozi natrag s mora, pa evo njegovih komentara dolje

Osobno sam prezadovoljan, vuče bolje od kombija makar ima slabiji motor, jedino me živciraju kako si rekao ove gluposti koje EU uvela, obavezni start/stop kojeg se moram sjetiti isključiti, kao i ova zvučna upozorenja za prebrzu vožnju... Mislim, ostaviti ću ja to kad mi prva kazna dođe jer sam se zaletio Sve ostalo, dobrodošao Vanja u 21 stoljeće, senzori, kamere, ušao sam u auto lift doma bez beda, a mislio da ću tu imati problema...

Kumov izvještaj (ignorirajte gramatiku i interpunkcije, piše tako od kad znam za njega):

"Kaj se tice 408mice,ugodno me iznenadila udobnost auta,zvucna izolacija i nema nikakvih cudnih zvukova prilikom prelaska neravnina na cesti,u kabini isto za sada nista ne cvrči ili škripi,sjedala odlicna,gornji dio obloge vrata na prednjim vratima su od meke plastike,dok su na zadnjim vratima od tvrde plastike,posto je oblik karoserije kao kupe,odostraga ima nesto manje mjesta za glavu,gepek isto malo pati zbog kosih petih vrata gepeka,treba se nekaj pretrpiti zbog dizajna hihi
Ajmo sad prema naprijed,upravljac malo je neobican,mozda pregladak za drzanje,treba naci pravu visinu i kad se prilagodis ok,prigresivni servo radi odlicno,kad treba je tvrd,kad manevriras po parkingu fino mekan,instrument tabla odlicna 3d animirana,mrvicu previse informacija na njoj,nebitnih koje odvracaju paznju tijekom voznje,infotejment po meni odlican i jednostavan za koristenje,u nekom trenutku nereagira odmah,mozda zbog softvera,mjenjac automatski ok,sa 8 brzina kao svaki automatik prebacije na višem broju okretaja pa se motor cuje jace dok neprebaci u visu brzinu malo iritantno,lijepi i jednostavni prekidac za prebacivanje iz moda u mod i samo jedan gumbic koji izbacuje iz brzina,odlicno tako i rucna super,po meni veliki minus za takav auto je motor turbobenzinski sa tri cilindra,treba mu nesto vremena da se pokrene,a onda kad se ukopca turbo fino pocne vuci,ubrzanje je popraceno zvukom motora koji odaje malu kubikazu motora sa spomenuta ta tri cilindra,vibracije od motora se neosjete pogotovo kad se motor zagrije na radnu temperaturu,kad bi bilo moguce moj izbor bi pao na neki turbo dizelski motor sa recimo 180-200 hp i pogonom na sve kotace,kocnice super nema nikakvih zamjerki
O dizajnu meni odlican i izvana i interijer,kvaliteta izrade jako dobra,motor odrađuje svoj posao ali to je jedina zamjerka i veliki minus kaj nemres birati motor koji zelis,barem izmedu benz i disel"

Ovo mjesta za glavu odostraga se odnosi samo na njega jer je visok, ostalima svima odlično. Gepek, nakon kombija stravično mali, ali u odnosu na sve druge aute koje sam imao, ogroman Meni je volan zakon, kada se namjesti izvrstan je, daje taj neki drugačiji feeling od standardnih. Osim tih security fora s pištanjem i start/stop koji zna živcirati i ne mogu se trajno isključiti, jako sam sretan.

Edit: Zaboravio na manual, nema manuala. Dobiješ malu knjižicu s najsažetijim uputama, sve ostalo je u infotainmentu, zajedno sa video uputama. Ne loše, ali i nije praktično ako gledam upute pa izlazim van da isprobam, ne vrati se uvijek tamo gdje sam bio. Morat ću s iPadom u auto i kliknuti na onaj link koji me vodi na web upute, sve uredno na kvalitetnom hrvatskom.

I parkiranje, kamera kaže jedno i sprijeda i straga i ako se držim toga 85% se parkiram kako sam htio, bočno mislim. Ali ako gledam retrovizore (koji se btw spuste točno koliko treba kad ubacim u rikverc) onda imam osjećaj da virim na cestu. Trebat će mi još tucet parkiranja da se naviknem da me retrovizor gadno vara prije nego počnem ispravno iz prve parkirati. Da objasnim, imam rub ceste i rinzol na kojeg se nastavlja pločnik, sad ja bih da rub auta bude uz rub rinzola s unutarnje strane, da imam tih 10cm do ruba ceste sigurnosti da me netko ne zakvači. U retrovizoru izgleda kao da sam na vanjskom rubu rinzola baš uz cestu, a kamera kaže da sam 5 cm daleko od unutarnje strane tog rinzol bloka - i kad je tako, savršeno sam stao

Slikam kasnije i iznutra!

IMG_1142.jpeg
05.06.2024 | 10:06
Čestitam na prinovi i drago mi je što odabir nije bio germanofilski!
05.06.2024 | 12:20
Čestitke i od mene, lijepo izgleda u toj crnoj boji,... fali zadnji brisač ali to je danas cijena ljepote
05.06.2024 | 12:43
Fin autic, nema govora.

Samo sta ce ti Pezo, to se non stop kvari
05.06.2024 | 14:34
Moja iskustva s Peugeotom su katastrofalna, toliko loša da je ispod Peugeota jedino Renault i Crvena zastava . Čak i Lada je bolja od Peugeota. Ali nema veze što ja mislim. Prijatelj je dugo dugo vozio 406 '96 godište, natukao je s njim blizu 300.000 km. Imao je neke glupe probleme, ali ništa što čovjek ne bi oprostio na tolike godine i kilometre (npr. elektični podizači stakala su crkavali, vozački i više od jednom, a popravak je bio nerealno skup). Onda je zaključio da je vrijeme mijenjati pa je prešao na 407 i od njega je odustao u manje od 3 godine (manje od 50.000 km) jer je toliko puta ostao u kvaru na cesti da mu se smučilo i bilo mu je nervoza svaki put kad je trebao na put. Moj šogor je cijeli život u Peugeotima. Nakon 205 koji ih je služio čudesno, isto je prešao na 406, kojeg je vozio 20+ godina i sad ga je preuzela nećakinja (kilometri su isto skoro 300.000), sad je na 508 i škrguće zubima. Ne želi glasno (niti sam sebi) priznati da je to živa kanta u smislu kvalitete u odnosu na ono što je bio 406, ali vidim da ga neće ni blizu toliko dugo držati

Inače, što se udobnosti tiče, nema priče, nitko ne zna napraviti tako udoban auto kao Francuzi. Ali ako ispada da ti je stalno na šlep kamionu, jbg....
05.06.2024 | 15:48
Bio sam jucer u servisu i dok cekam dijagnostiku udjem u OPEL dio da malo razgledam. Sada su pod jednim krovom, jer ih je Peugeot kupio.

Kaze prodavac da su Opelu naredili iz Pezoa da ukinu Insigniju i taj model je mrtav. Kao prevelika bi konkurencija bio za 508.

I sad kad neko kupi Opel Astru, jel vozi njemacko auto? Il francusko?

Ili njemacko auto sa 80% francuskih dijelova proizvedenih uglavnom u Kini
05.06.2024 | 17:08
Gje ode poruka majstora Miće?
05.06.2024 | 17:52
Obrisana. Dosadan si, jebote. To je četvrti put da postaš istu glupu foru. Ajde, više, ohani...
05.06.2024 | 18:05
U skladu s tvojim pljuvanjem po Peugeotu.
06.06.2024 | 07:00
Imao sam dva Peugeota. 307-icu iz prve serije u kojoj se u prvih godinu dana pokvarilo sve moguće (brava, servo, žmigavci, vjertobransko staklo, crijeva oko motora...), a nakon toga smo odradili nekih 200.000km bez puno frke. Par godina kasnije, 207-ica, došla iz fabrike s krepanim klima kompresorom Nakon toga se još samo odušak rezervoara začepio, nekih bitnijih problema nije bilo. Oba auta vrlo ugodna za voziti, ali nikakvi vozački auti. Vozio sam nedavno 508-icu i to je tako... meh. Kao i većina onoga što se nudi na tržištu
06.06.2024 | 07:58
drlovric kaže:
Kaze prodavac da su Opelu naredili iz Pezoa da ukinu Insigniju i taj model je mrtav. Kao prevelika bi konkurencija bio za 508.


Prije će biti da je drugoj platformi i da je to preskupo (čitaj zarada je manja od moguće). Corsa ne smeta 208-ici, jer dijele platformu, motore i mjenjače. Pusti prodavače, oni su predstavnici promise departmenta..
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 17 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.58 Seconds

Provided by iJoomla SEO