Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


21.06.2024 | 06:33
Dakle, alfa je sjebala i jabučnjak...!
21.06.2024 | 09:01
Riba kaže:
Zato jer neki browseri blokiraju non-secure external content unutar secure sitea. Da je eksterni link na sliku https radilo bi vam. Meni radi u svakom slucaju jer mi browser nije toliko analan.


Ček, ja koristim najnormalniji serijski Safari. Što onda ljudi koriste da ne vide slike s non-HTTPS izvora?
21.06.2024 | 11:07
dpasaric kaže:

Zapravo je čudno koliko nešto nebitno i malo vidljivo kao što je krov "digne" cijeli auto kada je sve lijepo uredno i sjajno!

dpasaric.kreativni.hr/Alfa%20fotke/GT/GT...Paso-2024-krov-1.jpg

dpasaric.kreativni.hr/Alfa%20fotke/GT/GT...Paso-2024-krov-2.jpg


Uložit ću prigovor. Beading i sheeting su propali, vrijeme za lagani polish i aplikaciju nove zaštite. Alfa ti je top, šta god tko rekao.
21.06.2024 | 22:20
dpasaric kaže:
Riba kaže:
Zato jer neki browseri blokiraju non-secure external content unutar secure sitea. Da je eksterni link na sliku https radilo bi vam. Meni radi u svakom slucaju jer mi browser nije toliko analan.


Ček, ja koristim najnormalniji serijski Safari. Što onda ljudi koriste da ne vide slike s non-HTTPS izvora?


Ja koristim najnormalniji serijski FireFox
22.06.2024 | 07:42
Djuro genijalac kaže:
Dakle, alfa je sjebala i jabučnjak...!


23.06.2024 | 23:15
24.06.2024 | 14:04
Sada sam ja ko @smayoo Bertone.
Ne da mi se gledati video u kojem mi pričaju mandarinski za moje pojmove razumijevanja automobila onako, kako to vi znalci kužite.
Stoga te molim, de napiši svoje misli o ovome.
Vjerojatno znaš da sutra kao predtsavlja "robo taxi", baš me zanima kako će to izgledati...
Aj i o tome ako ti nije teško.
24.06.2024 | 15:05
23.06. si u temi "Kakva je budućnost čovječanstva?" objavio ovaj post:

Kloba kaže:
Kada smo kod EV (svjestan sam da bi ovaj post trebao ići u temu automobili, ali eto) - jeste li provalili kako je Jutarnji neki dan imao naslovnicu da je Rimac junior predstavio prvi Bugatti "komplet osmišljen u Hrvatskoj"; no ostale novine pa i sam Jutarnji umjesto da nastave jahati po toj temi kao i obično u sezoni kiselih krastavaca za "novinarstvo" - tekst nije naišao na neko preuzimanje osim možda po Auto klub segmentima novina.
Šta je sve ispala totalna ili polulaž?
Zna li itko?
Bertone, Djuro - somebody?
Referiram se na ovaj tekst objavljen prije tri dana.


... pa sam ti na tragu toga u temi o autima stavio ovaj PR video

Inače, video kao i svaki drugi PR video, hvali Mate auto no ima detalja koji ti upadnu u oko (meni je npr. upao ovjes) pa onda to moraš dalje googlati da vidiš o čemu se točno radi tak da nema sažetka videa
24.06.2024 | 15:35
Kloba kaže:
Sada sam ja ko @smayoo Bertone.
Ne da mi se gledati video u kojem mi pričaju mandarinski za moje pojmove razumijevanja automobila onako, kako to vi znalci kužite.
Stoga te molim, de napiši svoje misli o ovome.


Evo budem ja... Za automobilske laike poput tebe i mene, nisu previše bitni detalji već sama vijest.
Dakle - predstavljen je novi Bugatti. Za nas lokalce zanimljivo je da je Rimac "preuzeo" razvoj Bugattija i ovo je prvi Bugatti osmišljen i projektiran "u Hrvatskoj". Ako se ne varam, sklapa se u Francuskoj.
Za Hrvatsku je to nešto kao što je SpaceX za Ameriku, s tim što smo mi uspjeli "lansirati" Mali korak za čovječanstvo, ali veliki za Hrvatsku.
U svijetu autofila i snobova, ovo je "masna" vijest. No, njima je manje bitno što Rimac stoji iza svega, a bitnije im je što ovaj Tourbillon ima motor V-16 od 1000 KS + 2 elektromotora koji daju +800 KS, pa je to sve skupa 1800 KS nazivne snage. 445 km/h max brzina. 300 (i nešto) km/h dozvoljena brzina. To ti je manje-više to. I difuzor je puno veći (duži) nego kod Cheyrona. Nemam pojma što je "difuzor", al to svi naglašavaju
Estetika i završna obrada izgledaju, ono... za žile rezat.

Svakako je lijepo da se u svijetu šire i neke dobre vijesti vezano uz Hrvatsku.
24.06.2024 | 15:46
Gjuroo kaže:
I difuzor je puno veći (duži) nego kod Cheyrona. Nemam pojma što je "difuzor", al to svi naglašavaju


Nemam ni ja pojma, ali, čim se naglašava da je puno veći, mora biti da ima neke veze s pimpekom.
24.06.2024 | 16:27
Joooojjjj... ... da mogu, sad bi vam obojici istovremeno dao po palčić up za "difuzor", ali kako ne mogu, dobiti ćete ga jedan po jedan

PS: Evo vam obojici
24.06.2024 | 16:27
smayoo kaže:
Gjuroo kaže:
I difuzor je puno veći (duži) nego kod Cheyrona. Nemam pojma što je "difuzor", al to svi naglašavaju


Nemam ni ja pojma, ali, čim se naglašava da je puno veći, mora biti da ima neke veze s pimpekom.


Obrnuto proporcionalno, ne?
  • Air
  • Korisnik
  • 78
24.06.2024 | 16:31
smayoo kaže:
Gjuroo kaže:
I difuzor je puno veći (duži) nego kod Cheyrona. Nemam pojma što je "difuzor", al to svi naglašavaju


Nemam ni ja pojma, ali, čim se naglašava da je puno veći, mora biti da ima neke veze s pimpekom.


jes, to ti je javna tajna.
To je nepisano pravilo koje su smislile sponzoruše te tajnim kanalim ga proveli u djelo.
Doduše, neki kažu da je to samo još jedna teorija zavjere.
Ne znam. Treba pitati @m@xyma. (nhf)

Kad potencijalni kupac (naravno, onaj sa pimpekom) dođe u dućan prvo mu premjere šlapu te mu kažu da recipročno ima pravo na difuzor X veličine. Ako želi veći difuzor mora recipročno nadoplatiti i to mu se piše kao dodatna oprema.

Oni koji imaju najveći difuzor bez doplate ispred suvozačevog mjesta piše "original" kako bi dame koje sjede na tom mjestu odmah znale s kim imaju posla.

Eto Kloba nadam se da sam barem malo pomogao.
24.06.2024 | 16:47
Evo i tebi
24.06.2024 | 17:00
Bertone kaže:
Joooojjjj... ... da mogu, sad bi vam obojici istovremeno dao po palčić up za "difuzor", ali kako ne mogu, dobiti ćete ga jedan po jedan

PS: Evo vam obojici


Samo mislim ono, kad već dijeliš?
24.06.2024 | 17:19
Mislio sam da te prošlo al dobro,... evo
24.06.2024 | 17:31
Bertone kaže:
Mislio sam da te prošlo al dobro,... evo


Svaka čast.
24.06.2024 | 18:57
Novi Bugatti je remek-djelo automobilske tehnologije, od Coswortovog motora, do aerodinamike karoserije (450 km/h) a sve to bez zadnjeg downforce spojlera (zato dugi difuzor). No, najbolje od svega su instrumenti, evo to je zaista čista umjetnost! Auto jest samo za milijardere, ali to ne umanjuje njegovu vrijednost kao umjetničko djelo.
24.06.2024 | 19:44
Ajebigasad... Jel onda difuzor ipak ima veze sa spojlerom, ili s pimpekom? Ili oboje?
  • Air
  • Korisnik
  • 78
24.06.2024 | 20:09
smayoo kaže:
Ajebigasad... Jel onda difuzor ipak ima veze sa spojlerom, ili s pimpekom? Ili oboje?


Difuzor je preko gefufne je povezan sa spojlerom a preko cincilatora je povezan sa pimpekom, tako da…. Tako da sve drugo što kažem je suvišno.
24.06.2024 | 21:58
smayoo kaže:
Ajebigasad... Jel onda difuzor ipak ima veze sa spojlerom, ili s pimpekom? Ili oboje?


U ovom slučaju difuzor je toliko velik (gotovo pola dužine auta) da svojom aerodinamikom ima efekt obrnutog krila (znači lijepi auto prema dolje) i da iz tog razloga nije potreban klasičan downforce spojler koji to radi "barbarskom metodom" i po cijenu brzine i goriva.

Da, i meni su antipatičini auti za elitu koji koštaju milijune, ali ne gledam sada to, nego čisto tehnološko i umjetničko dostignuće tog vozila. Zaista im kapa dolje na tome!
24.06.2024 | 23:26
Kome se čita, ovdje imate članak o Lamborgini Miuri na kojeg sam nedavno naletio, a priča upravo o downforce-u kojeg Miura nije imala (pogotovo na prednjoj osovini), ali je bila i ostala (za mene) pravo inženjersko čudo s obzirom kad je nastala.
25.06.2024 | 01:29
smayoo kaže:
Ajebigasad... Jel onda difuzor ipak ima veze sa spojlerom, ili s pimpekom? Ili oboje?

Ha gle... Uvijek će izvući nekog PR majstora koji će tvrditi da je ta priča samo tehničke naravi. Treba samo znati čitati između redaka i pratiti tijek novca.
25.06.2024 | 06:52
dpasaric kaže:
smayoo kaže:
Ajebigasad... Jel onda difuzor ipak ima veze sa spojlerom, ili s pimpekom? Ili oboje?


U ovom slučaju difuzor je toliko velik (gotovo pola dužine auta) da svojom aerodinamikom ima efekt obrnutog krila (znači lijepi auto prema dolje) i da iz tog razloga nije potreban klasičan downforce spojler koji to radi "barbarskom metodom" i po cijenu brzine i goriva.

Da, i meni su antipatičini auti za elitu koji koštaju milijune, ali ne gledam sada to, nego čisto tehnološko i umjetničko dostignuće tog vozila. Zaista im kapa dolje na tome!


Khm, khm, i difuzor i krilo slijede isti fizikalni princip kojeg je lijepo matematički uobličio Bernoulli (zbroj energija u nekom fluidu u strujanju je konstantan i predstavlja zbroj 'energija' visine, brzine i tlaka). Difuzor je efikasniji iz tog razloga da se nalazi kraj zemlje pa se javlja tzv. ground efekt koji mu povećava efikasnost tj. pad tlaka koji onda usisava auto za podlogu, ako si bočne stranice (bar donekle) zabrtvio.
Ako gledamo krilo s boka (ili klasični spojler koji je ista stvar, samo okrenut za 180 stupnjeva) onda, da bi avion (po)letio, trebamo iznad krila područje nižeg tlaka (auto, obratno). Krilo je barijera između područja višeg tlaka (dolje) i nižeg tlaka (iznad). Zrak nastrujava na krilo, udara u njega, skreće i dijeli se na dvije komponente; ona koja je završila ispod i ona koja ide preko gdje je luk koji opisuje dulji od onog dolje. Budući da se oba zraka moraju opet sastati (iza krila ne može ostati vakuum) zrak struji preko gornje plohe brže. Po Bernoulliju, je energija konstantna pa ond ana račun tog ubrzavanja pada tlak i tako naše krilo leti i diže ostatak aviona sa sobom. No, iza krila imamo tulum. Naime, sa strane krila imamo područja višeg i nižeg tlaka. Priroda teži uvijek izjednačiti tlakove pa zrak struji iz područja višeg prema nižem tlaku i tako nastaju vrtlozi koji izazivaju velike otpore (uz onaj inicijalni otpor udaranja u čelo krila). Da se to umanji, avionska krila na civilnim avionima imaju one zavinute krajeve krila.
Kad koristimo difuzor, imamo isti pad tlaka, ali kako je dolje tlo, a ne zrak, onda nema drugog zraka da popunjava tu prazninu pa je onda efekt usisavanja jači i istovremeno imamo puno manje gubitke otpora zraka.
Tzv. Venturijevi tuneli po identičnom principu se koriste u F1 koja u ovoj eri koristi ground efekt aute. Nedostatak ove tehnike u odnosu na spojler: izuzetna osjetljivost na razmak od tla; kako se auto spušta prema dolje (potlak ga povlači prema dolje) imamo dva momenta. Inicijalno nam downforce raste (sve se efikasnije brtve bočne stranice i difuzor je sve efikasniji), no, istovremeno nam pada poprečni presjek strujanja (difuzor se spušta prema tlu) i u jednom trenutku će se dogoditi zastoj (tzv. stall) kad se difuzor doslovce zadavi i prestane djelovati. U tom trenutku pada naš potlak, opruge dižu auto u zrak (nestao je downforce), povećava se presjek strujanja, difuzor se 'odguti' i opet proradi i nastaje potlak koji povlači auto prema dolje i dolazimo do efekta dupina tj. poskakivanja.
Dakle, tu nam treba vrlo pažljivo odrađen posao oko ovjesa koji mora imati antidive karakteristiku da se ovom suprotstavlja (ako je klasičan pasivni) ili trebamo neku verziju aktivnog ovjesa koji će odmak od tlak držati u zadanim granicama da difuzor radi kako treba.
Čisto da znate, prvi moderni Bugatti u režiji VW-a je razvijan uz neograničen budžet gotovo 10 godina (potrošeno 6 VW polo budžeta) pa onda tvrdnja Rimca kako je ovo osmišljeno u RH djeluje u najmanju ruku smiješno (da ne upotrijebim točniji izraz - laž).
Zato skrećem pozornost na čudesan Cosworth usisni V16 motor obujma 8,35 litara koji se vrti 9000/min i razvija 1000 KS te ISTOVREMENO udovoljava Euro 6d normi. To je ČUDO.

@Bertone: Originlani ford GT40 je imao tako jako izražen lift na prednjoj osovini da je na Mulsanneu volan postajao iznimno lagan i auto nije mogao skretati. Vozači su morali prvo kočiti da donekle opterete prednju osovinu da bi uopće skrenuli.
25.06.2024 | 10:24
Djuro genijalac kaže:
@Bertone: Originlani ford GT40 je imao tako jako izražen lift na prednjoj osovini da je na Mulsanneu volan postajao iznimno lagan i auto nije mogao skretati. Vozači su morali prvo kočiti da donekle opterete prednju osovinu da bi uopće skrenuli.


Znam, Ford GT40 mi je drag auto, ali Miura je Miura,... ipak su to napravili "šlampavi Talijani" ... i da, kako su kasnije popravili GT40, tako su kasnije (iako ne tako uspješno) popravili i originalnu Miuru s modelom Miura Jota.
25.06.2024 | 20:51
Evo što je ostalo od hibrida na A3 jučer, što bi tek bilo da je bio potpuno električan? Ne mogu skužiti o kojem se vozilu radilo, a niti novinari nisu napisali.

dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/k---855478.html

Vjerojatno bi rastopio i cestu ispod sebe...
25.06.2024 | 21:02
Kako znaš da je požar prouzročila baterija, a ne obična električna instalacija ili neispravnost na benzinskom dijelu? Moj se auto zapalio na autocesti, a bio je čisti diesel. Vijest iznad svega, pa makar i istinita.
25.06.2024 | 21:23
Istina, ne znam, ali koje su šanse da auto ovako izgori od "kvara instalacije"? Pretpostavljam da su baterije prilično dobro zaštićene i da ne planu tek tako ako one same nisu izvor problema.
  • Air
  • Korisnik
  • 78
25.06.2024 | 22:02
dpasaric kaže:
Istina, ne znam, ali koje su šanse da auto ovako izgori od "kvara instalacije"? Pretpostavljam da su baterije prilično dobro zaštićene i da ne planu tek tako ako one same nisu izvor problema.


Ako gori blizu baterije koja je šansa da se baterija ne zapali od previsoke temperature?
25.06.2024 | 22:40
Poanta je da je zapaljeni elektromobil daleko teže ugasiti i da zapaljeni elektromobili, gotovo bez izuzetka, bivaju uništeni do kraja.

Meni se kasnih 90-tih bila zapalila Alfa 33 zbog jeftinog filtera benzina koji se raspao, ali šteta se na kraju svela na plastične dijelove kutije filtera zraka, novi tank za pranje brisača i farbanje haube. Danas bi to bila šteta do 1.000 €. Ovaj hibrid teško da je bio manje od 30.000 € i od njega nije ostalo baš ništa.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 sati, 58 minuta
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drlovric, MacSlavko, Matija klc, Riba, Anonimci (1070)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.54 Seconds

Provided by iJoomla SEO