Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


28.09.2024 | 17:28
Bertone kaže:
Opet si vozio angažirano , da nisi bilo bi to pola litre - litru manje


U tih 700 km me nitko nije pretekao, pa to računam kao "angažirano".
28.09.2024 | 17:40
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?
28.09.2024 | 18:51
smayoo kaže:
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?


Sve jadranskom magistralom uz obalu, uvijek sam na "avoid tolls", gomila je kamera svuda, treba paziti.
28.09.2024 | 21:29
Onda je angažirano bilo pridržavanje ograničenja brzine...
29.09.2024 | 11:03
Djuro genijalac kaže:
Ja već godinama koristim samo Goodyear (Efficient grip performance, Ultra Grip 9, Eagle F1 assymetric 6). Gume su odlične po kiši, dovoljno dugo (po)traju i vrlo dobre po suhom. Precizne na volanu, na kočenju vrlo solidne.


Trebam uzeti zimske gume za auto, 205/55 R19 i gledanjem što se nudi sam suzio izbor na:
• Goodyear UG Performance
• Pirelli Cinturato Winter 2
• Michelin Alpin 7
• Continental Wintercontact

Realno blage veze nemam kakve su gume, ali bitno mi je da traju i imaju dobar grip. Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?
29.09.2024 | 11:30
Back oko na ADAC test za zimu 2024

www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattun...erreifen/205-55-r16/
29.09.2024 | 12:36
Vanjuška kaže:
... Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?


Godinama sam za zimske kupovao Savu Eskimo (za snijeg super) no onda sam završio na mokroj cesti svojim prednjim branikom ispod zadnjeg branika Renault Kangooa koji je bezrazložno zakočio ko sivonja pa sam uzeo Dunlop Winter Sport po preporuci kolege s posla i bilo je dobro dvije zime no treću sam zaglavio u podvožnjaku na Selskoj prije ulice Prilaz baruna Filipovića jer se auto nije htio popeti po 5 cm poluugaženog snijega (ok, izvukao sam se na kraju, ali u rikverc) i onda sam prešao na Conti TS i vozim ga već godinama, je skup ali za mokro i ono malo snijega što padne zadnjih par godina je odličan.
29.09.2024 | 16:25
Za zimske nema bolje od Michelin Alpin, skupe, ali dobre, po preporuci snježnih znalaca iz mog kruga koji ih koriste na performance autima, svake zime ista tema i svaki put se oni slože da imaju najbolje iskustvo s njima.
29.09.2024 | 17:03
Svaki Goodyear Ultragrip je vrhunska guma. Od UG5 preko UG6 itd... Po pitanju zimskih guma zbilja mislim da je velika trojka Michelin, Goodyear i Continental. Kaj god kupiš, nećeš pogriješiti
29.09.2024 | 17:32
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.

29.09.2024 | 17:41
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."
29.09.2024 | 18:33
zoranowsky kaže:
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."


Ali nisi objavii ključan podatak: wind speed 22 kts! Uzgon jedra je nevjerojatan. Ovo mi je novi technocrush
29.09.2024 | 19:43
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško
29.09.2024 | 20:53
Djuro genijalac kaže:
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.


Ovi ludo piče! Mi smo imali vjetar 20 čvorova i sami išli 10 čvorova i na sreću došli u luku prije pravih orkanskih naleta. No, da ne skrenemo s teme, Alfa Romeo je uvijek imao dobre jedrilice:

29.09.2024 | 22:59
Maloprije naletio na ovo pa nek netko veli da su rally vozači preplaćeni.
30.09.2024 | 06:40
Da, u subotu i nedjelju u Čileu bila magl(uštin)a.. Strašno za gledati
30.09.2024 | 19:18
Blagi užas. No, i neki vozači šlepera tako voze po snijegu i magli. Pitao sam profesionalaca kako to izvode, kako vide? Rekao mi je: "Ne vide, idu na pamćenje i sreću, a dovoljno su veliki da ne izvuku deblji kraj ako dođe do sudara."
01.10.2024 | 11:10
Je. Pa onda vi "auto entuzijasti" meni grintajte kako ne valja autonomna vožnja. Staviš tri radara naprijed, tri straga i po tri sa svake strane i pustiš kompjuter da upravlja šleperom. Da je najgušća magla, radar vidi sve, a kompjuter reagira na primljene signale u manje od jedne milisekunde.
01.10.2024 | 14:52
I onda je svizac zamotao čokoladu...
01.10.2024 | 16:53
Onog časa kad to bude zakonski omogućeno, svi ćemo se uvjeriti, pad broja prometnih nesreća u kojima sudjeluju tegljači bit će barem proporcionalan porastu udjela autonomnih kamiona u prometu.
02.10.2024 | 14:11
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/
02.10.2024 | 18:43
Djuro genijalac kaže:
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/


Hvala ti.
06.10.2024 | 19:12
Ima li tko iskustvo fizičke špere na zadnjem pogonu? Kako se ona uopće ponaša kod modernih automobila koji s gomilom elektronike ionako sprečavaju proklizavanje? Pretpostavljam da je sve isto samo se može usmjeriti više snage na kritičan kotač, a ako prokliže elektronika kicks-in, pa otpusti snagu?

Jer kod FWD sa šperom obično ne treba otpustiti snagu, dapče, zapucati koliko ide da ga izvuče, ali s RWD nemam iskustva.

Pitam jer cijeli život vozim FWD, što običan, što sa šperom, ali generacijski na autu iz doba prije elektroničkih korekcija i tu sam "doma", ali zadnji pogon bi mi bio novost i zapravo gledam da li ipak ići AWD putem lijepo štreberski ili je RWD sa šperom dovoljno opraštajuć za newbiea?
06.10.2024 | 22:24
Uz današnju elektroniku nema RWD problema u 99.999% slučajeva, dojma sam da je to savladano još u vrijeme DSC-a na BMW E46. Čak je toliko dobro da je netko radio istraživanje, u vrijeme dok je BMW serija 1 imala zadnji pogon, i većina vlasnika nije uopće znala da imaju auto sa zadnjim pogonom.

Meni je zadnji pogon na E46 bio toliko zabavan da me danas više nitko ne može uvjeriti da su ostali pogoni zabavni. Korisni i brzi mogu biti ali zabava je jedino u zadnjem. Trenutno se dosađujem u AWD (Cupra), uskoro prelazim na FWD(Škoda).

Nađem si ja na svakom autu nešto u čemu uživam ali to klizanje zadnjim krajem je barem meni nezamjenjivo.
Kupi RWD, nema straha, dok malo ne savladaš elektronika će te čuvati a i dojma sam da su trapovi podešeni na novijim autima da klize nosom a ne guzicom.
07.10.2024 | 00:31
Ma znam da zadnji pogon može biti zabavan (ako znaš što radiš) za razliku od prednjeg koji je "dosadan", ali kada je neplanirano proklizavanje u pitanju, ja sam čak više za dosadno!

No, nije to bilo ono što me zanima - moje pitanje je bilo ima li tko iskustvo sa šperom na zadnjem pogonu?

Koliko znam tvoj E46 nije dolazio s opcijom za šperu (osim M3) nego se morala naknadno ugraditi. Jesi li kada vozio neki RWD sa šperom, znači pravom, fizičkom, ne neka elektronska simulacija?
07.10.2024 | 13:52
Imam ja iskustvo sa šperom straga na E36. Tamo je bila lamelna špera 25% pa je to (skoro) manje-više kao da nemaš ničeg. Auto je bio malo mirniji otraga, ali sasvim malo, a znam za istraživanja koja su pokazala da nakon 70-80 tkm te špere više ne rade ništa, jer su se lamele potrošile pa je efekat zatvaranja jednoznamenkasti (7-8 posto). U praksi to znači da onaj kotač koji bi proklizavao dobiva barem taj postotni minimum okretnog momenta koji je došao na diferencijal.
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).
07.10.2024 | 14:09
Ak ste jučer propustili, bio je na HRT2 dokumentarac "Delta rally - prvih 50 godina"

Stavim i direkt link na HRTi samo ne znam kako će Vam to otvoriti (i da li hoće)

Meni je osobno bilo lijepo podsjećanje na neke davne i lijepe dane (ok, bio sam i 30+ godina mlađi pa mi je tada sve bilo lijepo ).
08.10.2024 | 00:00
Djuro genijalac kaže:
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).


Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?
08.10.2024 | 06:44
Dakle, kupuje se Giulija

Idemo redom: 4WD ti, kako je krenulo sa zimama, uopće ne treba. Ne zaboravi staru istinu: zimske gume su valjana zamjena za 4WD, ali 4WD nije zamjena za zimske gume

Drugo, ako auto iz tvornice dolazi s 4WD sustavom (gotovo sigurno temeljeno na haldexu), bio bih JAKO oprezan kod dodavanja torsena u taj sustav. Naime, sigurno ćeš poremetiti programirani slippage koji sustav tolerira i nakon toga mogu biti sve sile problema. Čisto da znaš, na većini novih auta s 4WD sustavom se gume moraju rotirati na svakom servisu, jer se troše različitim brzinama (intenzitetom) i razlika u njihovom promjeru od par milimetara je dovoljna da izblesira 4WD sustav.
08.10.2024 | 07:09
dpasaric kaže:

Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?


Meni najiritantnija stvar na Giuliji (obična lusso RWD je, bez špere) je to da ESP ne dozvoljava nikakvo proklizavanje. Ne možeš ga ni djelomično, ni skroz ugasiti. A kad je uključen, revniji je nego uključeni ESP na G20. Koji možeš deaktivirati u dva stupnja. Šteta.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 1 sat
  • Matija klc: Hvala Zdravac, pokusam sa njime
  • Zdravac: Ili si mislio na besplatnu "verziju" Microsoft Office paketa? :)
  • Zdravac: Imaš u App storeu besplatni Collabora Office. On je zasnovan na Libre Office-u kojega svi hvale kao free zamjena za Microsoft
  • Matija klc: Ekipa, trebam office paket za Ipad 10. Ima li kakva besplatna mogucnost ili mi preostaje platiti paket? Hvala
  • zvone: plaćali istu nominalnu sumu u eurima za apple priouzvode a sad kad su euro i dolar isti opet digli.
  • zvone: A i primjetih da prije dok je dolar bio slab smo
  • zvone: Dobra ideja o bojkotu američke robe.
  • rusty: Ja je koristim sa svoje Studio ekrane
  • Yonkis: Koristi li netko (Appleovu) polishing cloth [link]
  • jura22: na Opera for iOS ne radi Vikalica. Sto god se upise ne prikazuje.
  • jura22: Abc
  • petros: Ne bih bojkotirao ni Temu niti AliExpress! :)
  • Zdravac: Samo ubaciš Samsung u ponudu, i svi smo mi opet kod tebe trgujemo!
  • Zdravac: Davore, a Temu bi odmah bojkotirao, jel? :)
  • Zdravac: EU, GB i Canada i još ako bi nekako mogli pridobiti Tursku, mislim da bi mogli jako učinkovito pokazati zube. Kad bih tu vidio zajedništvo, ja bih određeno vrijeme bojkotirao.
  • JOHN: ovakve reakcije tog nasnifanog čobana samo potvrđuju moje sumnje da bolesnici vladaju svijetim a još veći imbecili daju glas takvima što je onaj smrad na zapadu i onaj još smrdljiviji na istoku
  • dpasaric: Nismo spremni! :)
  • JOHN: Ako će se bojkotirati kao ovo s dućanima……nebumo daleko stigli.
  • Zdravac: Jeste li spremni, kao Europljanin, bojkotirati američke proizvode dok je Trump predsjednik i ako EU zaključi da na taj način možemo izboriti / vratiti poštovanje europskog ugleda u novom globalnom poretku ?
  • Borisone: Tresla se brda, umro je iPhone SE. R.I.P.
  • Borisone: Da ima "live" event, bilo bi tjedan dana ranije objava na Apple stranicama.
  • Zdravac: e jbg
  • Zdravac: Jel ima live prijenos?
  • Borisone: Ne. Najvjerojatnije samo ažuriran Apple site i objave za medije o novim uređajima.
  • Zdravac: Jel Apple event danas u 19:00h?
  • Yonkis: Hoćemo li sljedeći iParty organizirati putem Invites app-a? ;)
  • Yonkis: Apple will bring its next-generation M5 chip to the MacBook Pro in the fall, followed by the iPad Pro in the first half of 2026, according to Bloomberg’s Mark Gurman. - Wow, M5 na iPadu. M4 je već overkill ali ok. :D
  • miomika: @Zdravac...vjeruj mi, nebi ga prepoznao razliku, ni da te za guzicu ugrize. Nije to google translate.
  • miomika: Naravno Zdravac, pišeš na pamet i provjerio si, jelda?
  • Zdravac: Možda malo "old fashion", ali eto! :)
  • Zdravac: Vjeruj mi, skuži se odmah AI, ali kod ovih mlađih to prolazi jer je to, kao "kul"
  • Zdravac: Poslovna komunikacija zahtijeva poslovno znanje. Dakle, ili znaš što trebaš pisati, ili ne znaš. Ako ne znaš, zaposliti ću onoga tko zna - sigurno ne AI!
  • Zdravac: Ma kakav crni AI za poslovne mailove!! Kod mene ti to sigurno nebi prošlo!
  • drlovric: Mi saljemo stotine mailova na engleskom i da to ista valja, vec bi bilo u nasem workflow :) Ali eto, uzivaj ako te veseli. Ja it tvrdim da je beskorisno, sporo, trapavo, nedovrseno...
  • miomika: pa dok vidim full feature, nemogu sve reč. Upravo gledam na vijestima, završila je konferencija koja nama brani korištenje AI-a na uređajima. Što je zaključak, naravno, 10 mb texta ničega. Kako vidim u OS:_u, izgleda da će potiho ući na mala vrata. @dlovric možda je do ljudi koji je neznaju koristiti. Ipak je u pozadini chatGPT. Meni se ova opcija u mailu jako sviđa, da napravi poslovni
  • Soffoklo: @drlovric ne dozivljava nas Apple kao neko africko pleme vec mi sami sebe tako dozivljavamo i predstavljamo, a onda tvrtke poput Apple sukladno tome djeluju. Zato i Slovenija ima titlove, kao sto je imala i Apple Music davno prije nas i to uz potpunu uslugu, a ne djelomicnu, pa se premijer javno hvali kako eto imamo Apple Music. Do nas je.
  • drlovric: Apple AI je potpuno beskoristan. Dugo nisu vecu blamazu napravili. Svaki dan radim sa Amerima i niti jedan covjek mi nije rekao da ima jedan koristan feature. Svi cekaju bolju Siri koje nema pa nema. A ljudi kupovali iPhone 16 Pro radi "inteligencije" :D
  • miomika: ...i proofreading i onaj AI radi u mailu. Doduše, samo na engleskom, ali radi. Točno se kuži da lagano ovo preregulirano govno iz EU nema proslka i da AI lagano kuca na vrata.
  • miomika: ajde neke dobre vijesti. AKo je laptop/comp settiran na eng. radit će vam image playground s najnovijim update-om 15.3.1
  • drlovric: Apple nas dozivljava kao neko africko pleme i nema tu razumnog objasnjenja ni opravdanja.
  • drlovric: Da jadni, kako bi to mogli priustiti. Bitno bi im utjecalo na poslovanje a pokrili bi desetke miluja ljudi (HR, BIH, SRB, CG). Sve isti jezik :) Iz istog razloga nemamo titlove na Apple TV. A Slovenija ima. Valjda su veci od ostatka ex. YU :)
  • dpasaric: Nema Hrvatske jer bi to značilo da moraju zaposliti osobu koja čita komentare na našem jeziku, a za to smo premaleno tržište. Ostavi komentar na ENG na US/UK zemlji i ciao.
  • dpasaric: MacBook Pro M4 16" prikaz je na naslovnici! :)
  • Yonkis: Zašto nema Hrvatske kada se želi dati feedback na nešto Appleovo? [link]
  • Yonkis: iCloud (plus). Ne prikazuje znak “plus”. Hellou, 21st ovdje :))))
  • Yonkis: Ako imate iCloud onda možete koristiti [link] čak i sa Android korisnicima.
  • m@xym: @Zdravac, naravno da hoće.
  • Zdravac: Hoće li nam to Apple proizvodi drastično poskupiti?
  • jura22: Na danasnji da Steve Jobs je predstavio prvi komercijalni Macintosh.
  • Riba: Ja sam davno narucio sa UK Amazona ali vidim da tamo vise nije available.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.35 Seconds

Provided by iJoomla SEO