Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


28.09.2024 | 17:28
Bertone kaže:
Opet si vozio angažirano , da nisi bilo bi to pola litre - litru manje


U tih 700 km me nitko nije pretekao, pa to računam kao "angažirano".
28.09.2024 | 17:40
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?
28.09.2024 | 18:51
smayoo kaže:
Kojom si to rutom išao? Pretpostavljam - jadranskom magistralom do Masleničkog mosta, a dalje?


Sve jadranskom magistralom uz obalu, uvijek sam na "avoid tolls", gomila je kamera svuda, treba paziti.
28.09.2024 | 21:29
Onda je angažirano bilo pridržavanje ograničenja brzine...
29.09.2024 | 11:03
Djuro genijalac kaže:
Ja već godinama koristim samo Goodyear (Efficient grip performance, Ultra Grip 9, Eagle F1 assymetric 6). Gume su odlične po kiši, dovoljno dugo (po)traju i vrlo dobre po suhom. Precizne na volanu, na kočenju vrlo solidne.


Trebam uzeti zimske gume za auto, 205/55 R19 i gledanjem što se nudi sam suzio izbor na:
• Goodyear UG Performance
• Pirelli Cinturato Winter 2
• Michelin Alpin 7
• Continental Wintercontact

Realno blage veze nemam kakve su gume, ali bitno mi je da traju i imaju dobar grip. Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?
29.09.2024 | 11:30
Back oko na ADAC test za zimu 2024

www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattun...erreifen/205-55-r16/
29.09.2024 | 12:36
Vanjuška kaže:
... Ima netko ideju kakve su dotične (cijena im je tu negdje svima), ili neki test usporedni negdje?


Godinama sam za zimske kupovao Savu Eskimo (za snijeg super) no onda sam završio na mokroj cesti svojim prednjim branikom ispod zadnjeg branika Renault Kangooa koji je bezrazložno zakočio ko sivonja pa sam uzeo Dunlop Winter Sport po preporuci kolege s posla i bilo je dobro dvije zime no treću sam zaglavio u podvožnjaku na Selskoj prije ulice Prilaz baruna Filipovića jer se auto nije htio popeti po 5 cm poluugaženog snijega (ok, izvukao sam se na kraju, ali u rikverc) i onda sam prešao na Conti TS i vozim ga već godinama, je skup ali za mokro i ono malo snijega što padne zadnjih par godina je odličan.
29.09.2024 | 16:25
Za zimske nema bolje od Michelin Alpin, skupe, ali dobre, po preporuci snježnih znalaca iz mog kruga koji ih koriste na performance autima, svake zime ista tema i svaki put se oni slože da imaju najbolje iskustvo s njima.
29.09.2024 | 17:03
Svaki Goodyear Ultragrip je vrhunska guma. Od UG5 preko UG6 itd... Po pitanju zimskih guma zbilja mislim da je velika trojka Michelin, Goodyear i Continental. Kaj god kupiš, nećeš pogriješiti
29.09.2024 | 17:32
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.

29.09.2024 | 17:41
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."
29.09.2024 | 18:33
zoranowsky kaže:
Baš gledam koje brzine postiže, "...40 knots upwind and 50 knots downwind..."


Ali nisi objavii ključan podatak: wind speed 22 kts! Uzgon jedra je nevjerojatan. Ovo mi je novi technocrush
29.09.2024 | 19:43
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško
29.09.2024 | 20:53
Djuro genijalac kaže:
Nego, Davore, ovo je jedrenje... Nadrealno natjecanje, ako se mene pita.


Ovi ludo piče! Mi smo imali vjetar 20 čvorova i sami išli 10 čvorova i na sreću došli u luku prije pravih orkanskih naleta. No, da ne skrenemo s teme, Alfa Romeo je uvijek imao dobre jedrilice:

29.09.2024 | 22:59
Maloprije naletio na ovo pa nek netko veli da su rally vozači preplaćeni.
30.09.2024 | 06:40
Da, u subotu i nedjelju u Čileu bila magl(uštin)a.. Strašno za gledati
30.09.2024 | 19:18
Blagi užas. No, i neki vozači šlepera tako voze po snijegu i magli. Pitao sam profesionalaca kako to izvode, kako vide? Rekao mi je: "Ne vide, idu na pamćenje i sreću, a dovoljno su veliki da ne izvuku deblji kraj ako dođe do sudara."
01.10.2024 | 11:10
Je. Pa onda vi "auto entuzijasti" meni grintajte kako ne valja autonomna vožnja. Staviš tri radara naprijed, tri straga i po tri sa svake strane i pustiš kompjuter da upravlja šleperom. Da je najgušća magla, radar vidi sve, a kompjuter reagira na primljene signale u manje od jedne milisekunde.
01.10.2024 | 14:52
I onda je svizac zamotao čokoladu...
01.10.2024 | 16:53
Onog časa kad to bude zakonski omogućeno, svi ćemo se uvjeriti, pad broja prometnih nesreća u kojima sudjeluju tegljači bit će barem proporcionalan porastu udjela autonomnih kamiona u prometu.
02.10.2024 | 14:11
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/
02.10.2024 | 18:43
Djuro genijalac kaže:
Vanjuška kaže:
Fala Željko i ostali, što se mora nije teško


Evo ti test guma od ADAC-a. www.adac.de/news/winterreifen-test-2024/


Hvala ti.
06.10.2024 | 19:12
Ima li tko iskustvo fizičke špere na zadnjem pogonu? Kako se ona uopće ponaša kod modernih automobila koji s gomilom elektronike ionako sprečavaju proklizavanje? Pretpostavljam da je sve isto samo se može usmjeriti više snage na kritičan kotač, a ako prokliže elektronika kicks-in, pa otpusti snagu?

Jer kod FWD sa šperom obično ne treba otpustiti snagu, dapče, zapucati koliko ide da ga izvuče, ali s RWD nemam iskustva.

Pitam jer cijeli život vozim FWD, što običan, što sa šperom, ali generacijski na autu iz doba prije elektroničkih korekcija i tu sam "doma", ali zadnji pogon bi mi bio novost i zapravo gledam da li ipak ići AWD putem lijepo štreberski ili je RWD sa šperom dovoljno opraštajuć za newbiea?
06.10.2024 | 22:24
Uz današnju elektroniku nema RWD problema u 99.999% slučajeva, dojma sam da je to savladano još u vrijeme DSC-a na BMW E46. Čak je toliko dobro da je netko radio istraživanje, u vrijeme dok je BMW serija 1 imala zadnji pogon, i većina vlasnika nije uopće znala da imaju auto sa zadnjim pogonom.

Meni je zadnji pogon na E46 bio toliko zabavan da me danas više nitko ne može uvjeriti da su ostali pogoni zabavni. Korisni i brzi mogu biti ali zabava je jedino u zadnjem. Trenutno se dosađujem u AWD (Cupra), uskoro prelazim na FWD(Škoda).

Nađem si ja na svakom autu nešto u čemu uživam ali to klizanje zadnjim krajem je barem meni nezamjenjivo.
Kupi RWD, nema straha, dok malo ne savladaš elektronika će te čuvati a i dojma sam da su trapovi podešeni na novijim autima da klize nosom a ne guzicom.
07.10.2024 | 00:31
Ma znam da zadnji pogon može biti zabavan (ako znaš što radiš) za razliku od prednjeg koji je "dosadan", ali kada je neplanirano proklizavanje u pitanju, ja sam čak više za dosadno!

No, nije to bilo ono što me zanima - moje pitanje je bilo ima li tko iskustvo sa šperom na zadnjem pogonu?

Koliko znam tvoj E46 nije dolazio s opcijom za šperu (osim M3) nego se morala naknadno ugraditi. Jesi li kada vozio neki RWD sa šperom, znači pravom, fizičkom, ne neka elektronska simulacija?
07.10.2024 | 13:52
Imam ja iskustvo sa šperom straga na E36. Tamo je bila lamelna špera 25% pa je to (skoro) manje-više kao da nemaš ničeg. Auto je bio malo mirniji otraga, ali sasvim malo, a znam za istraživanja koja su pokazala da nakon 70-80 tkm te špere više ne rade ništa, jer su se lamele potrošile pa je efekat zatvaranja jednoznamenkasti (7-8 posto). U praksi to znači da onaj kotač koji bi proklizavao dobiva barem taj postotni minimum okretnog momenta koji je došao na diferencijal.
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).
07.10.2024 | 14:09
Ak ste jučer propustili, bio je na HRT2 dokumentarac "Delta rally - prvih 50 godina"

Stavim i direkt link na HRTi samo ne znam kako će Vam to otvoriti (i da li hoće)

Meni je osobno bilo lijepo podsjećanje na neke davne i lijepe dane (ok, bio sam i 30+ godina mlađi pa mi je tada sve bilo lijepo ).
08.10.2024 | 00:00
Djuro genijalac kaže:
Ovo o čemu ti pričaš je torsen kojem treba držati gas i pustiti ga da radi, a to je sasvim drugačiji tip diferencijala. Sad se jako naprežem i kockam, ali nisam siguran da bilo koji auto ima torsen na zadnjoj osovini. Torsen je u pravilu ili na središnjem difu (ako ga ima) ili na prednjem (ako je FWD).


Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?
08.10.2024 | 06:44
Dakle, kupuje se Giulija

Idemo redom: 4WD ti, kako je krenulo sa zimama, uopće ne treba. Ne zaboravi staru istinu: zimske gume su valjana zamjena za 4WD, ali 4WD nije zamjena za zimske gume

Drugo, ako auto iz tvornice dolazi s 4WD sustavom (gotovo sigurno temeljeno na haldexu), bio bih JAKO oprezan kod dodavanja torsena u taj sustav. Naime, sigurno ćeš poremetiti programirani slippage koji sustav tolerira i nakon toga mogu biti sve sile problema. Čisto da znaš, na većini novih auta s 4WD sustavom se gume moraju rotirati na svakom servisu, jer se troše različitim brzinama (intenzitetom) i razlika u njihovom promjeru od par milimetara je dovoljna da izblesira 4WD sustav.
08.10.2024 | 07:09
dpasaric kaže:

Da, pričam o torsenu, sličan kakav sam od Quaifea stavio na GTV. Kod Guilija od 2017. nadalje to je dostupno kroz ne baš jeftinu doplatu (oko 2k), ti modeli imaju "Q2" oznaku iza i radi se o toresen LSD-u, ali ne znam tko je proizvođač. Moja vaga o kojoj razmišljam je što je bolje: Q4 AWD, Q2 RWD ili možda Q4, pa dodati još Q2 iza ako to uopće ima smisla?


Meni najiritantnija stvar na Giuliji (obična lusso RWD je, bez špere) je to da ESP ne dozvoljava nikakvo proklizavanje. Ne možeš ga ni djelomično, ni skroz ugasiti. A kad je uključen, revniji je nego uključeni ESP na G20. Koji možeš deaktivirati u dva stupnja. Šteta.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 42 minuta
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Vidi komentare ispod ovog teksta !!
  • cariblanco: Zadatak za smayoo...zašto je nestalo struje
  • dpasaric: Vidim da će stare QWERTY tipkovnice odjednom dobiti na cijeni! :)
  • zvone: Nervira me jer mijenjaju bez veze.
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO