Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


31.03.2019 | 22:43
energyman kaže:
Ako ne možeš skužiti koje su gume tvrđe/mekše i kako se ponašaju već pri 50kmh onda stvarno ne znam.

A kako da osjeti razliku kad vozi udobni kombi zamaskiran u monovolumen
... jbg, ne zna on kako je kad moraš prelaziti one kockaste ležeće policajce u prvoj dok ti ovi iza tebe spominju familiju

Djuro genijalac kaže:
Znaš koji je ultimativni test zavoj? Skretanje ulijevo na Zapadni kolodvor. ... a nije niš divljala...

Odličan primjer, a mogu dodati još jedan, Selska lijevo skretanje u Ilicu... ako ideš uhvatiti strelicu za skretanje lijevo pa uđeš malo brže, prvo te malo cimnu tračnice i onda asfalt ima neku blesavu teksturu koja ti prvo pusti gume da prokližu (proširi ti se putanja skretanja) nakon čega je drugačiji asfalt za koji se guma primi ko luda pa se izvrtiš.

Djuro genijalac kaže:

Mislim da još nikad nigdje nije cesta bila kriva za neku nesreću. Postoje crne točke, ali to ne znači ništa, uvijek je kriv vozač. Toga ima samo kod nas.....

Sjećam se da je prije 15-ak godina bilo par pokušaja da se okrive cestari zbog krivog nagiba zavoja (greška u konstrukciji), ali sve je popala maca... možda bi sad takve privatne tužbe ipak prošle kad smo u EU.

Inače kad smo kod znakova, ako ste išli starom cestom prema Obrovcu ima prekrasnih zavoja od 180° i možda je nekih 10% tih zavoja pokriveno znakom ograničenja brzine od 20 ili 30 km/h dok na samom početku zavoja postoji samo jedan ili dva kockasta znaka za smjer zavoja (žuta kockasta pločica sa crvenom strelicom)... i što onda netko tko dolazi iz Slavonije gdje su na staroj Podravskoj magistrali zavoji bili pokriveni sa pet-šest-osam strelica (ovisno koliko je "oštar" zavoj i brzinom ograničenom na 40 km/h) može pretpostaviti kakav ga zavoj čeka.

Obrovac, lijevi zavoj od 180° - dvije strelice i ograničenje od 30 km/h

o-1.png


o-2.png


o-3.png


Mikleuš, blagi dugi lijevi zavoj od 75° - osam strelica i ograničenje od 40 km/h

m-1.png


m-2.png


... i što može napraviti vozač iz Mikleuša ako prati znakove nego izletjeti iz zavoja u Obrovcu.
31.03.2019 | 23:30
Bertone kaže:
energyman kaže:
Ako ne možeš skužiti koje su gume tvrđe/mekše i kako se ponašaju već pri 50kmh onda stvarno ne znam.

A kako da osjeti razliku kad vozi udobni kombi zamaskiran u monovolumen
... jbg, ne zna on kako je kad moraš prelaziti one kockaste ležeće policajce u prvoj dok ti ovi iza tebe spominju familiju


Eto, hvala. Bolje si to opisao nego što bih ja...
31.03.2019 | 23:58
smayoo kaže:

ja sam na to primjetio da mislim kako energyman nije imao na umu takav stil vožnje (pa onda valjda ni gume za takav stil vožnje)


Ma ja ipak mislim da si me krivo shvatio ili ja nisam to dovoljno dobro napisao
Ono što sam htio naglasiti je da nisam penzić dok vozim, malo startnije ću krenuti na semaforu i možda ću oštrije ući u zavoj ali nema no govora o tome da bi vozio kao onaj specijalac 200 po Av. Dubrava i ostala ekipa koju nažalost poznajem.

Želim si konačno naći neke gume koje će mi biti ok. Tako sam negdje čitao da je Fuldu best buy, stavio ju stari na auto pa to je takav žele kakvog nema nigdje. Vozim po autoputu i zacimam volan samo malo a cijeli auto pleše kao da nema sutra i jednostavno nema te sigurnosti čak ni u nekoj relativno normalnoj vožnji. Želim gumu u koju ću se moći pouzdati i prethodno sam napisao kakve karakteristike tražim, a po tome mi najviše odgovaraju UHP gume.

Nadam se da smo to pitanje moje vožnje sada riješili

Da se vratimo na temu. Čitao sam još malo i moram se odlučiti između Pilot Sporta 4 i F1 Asymmetric 5, još čekam malo recenzije za F1 ako bude u ovih tjedan ili dva i onda finalna odluka.
01.04.2019 | 00:13
Koju Fuldu (model), u kojoj dimenziji i koji auto?

Pa nemreš to tako uspoređivati ... mislim vozio sam davno Fabiu RS (205/45r16) i Fabiu SDI (175/70r14) i obje su imale Barum gume samo ne isti model i ponašanje u vožnji nebo i zemlja... a da ne govorim da se kod guma i razlika od 0,2-0,3 bara u tlaku gume osjeti... no vidim da si suzio izbor na dva modela pa sretno sa kupnjom i puno sigurnih kilometara
01.04.2019 | 10:06
smayoo kaže:
Hm, sad sam zbunjen...

U prethodnom si svom postu napisao:

Djuro genijalac kaže:
Ja govorim o normalnom svakodnevnom korištenju uz poštovanje prometnih propisa


ja sam na to primjetio da mislim kako energyman nije imao na umu takav stil vožnje (pa onda valjda ni gume za takav stil vožnje)

Sad ti odjednom okrećeš na to kako su ograničenja kod nas besmisleno niska. Djelomično se slažem, ali ja bih uvijek prije rekao da su neuravnotežena, baš kao što Tino kaže. 80% znakova ograničenja su preniski s obzirom na uvjete, a preostalih 20% su primjereni. Netko tko je navikao na to da su ograničenja uglavnom preniska i počne se voditi time, vrlo lako nastrada na mjestima gdje nisu preniska, nego primjerena.


Oprosti, nisam bio precizan do kraja. Da se iščitati između redaka, ali mislio sam na znakove koji su u pravilu ispred zavoja. O tome govorim. Jasno da ne mislim da po Aleji Bologne treba juriti 100 km/h, ako je ograničenje 60 km/h, nego govorim o ograničenjima na cestama izvan naselja gdje su pred zavojima alibi znakovi.

Evo, nadam se da je sad jasno
01.04.2019 | 10:16
Je, jasno je
01.04.2019 | 19:27
Uz ispriku Ivanu Miškoviću (uklonit ću post ako mi javi da tako želi), nisam mogao odoljeti. Tako mi je dobro sjela fora...

newdoc2019-04-0118.21.11_1.jpg


Pozdrav svim ljubiteljima Audija...
02.04.2019 | 21:59
Haha, odličan Miško!
02.04.2019 | 23:12
Kako to mislite - nemate pristup Jabučnjaku u autu?

03.04.2019 | 00:19

To samo ovi s Audijima...
03.04.2019 | 02:58
Znatiželje radi išao sam sada vidjeti koliko bi stajao novi Audi, nešto u sredini ponude, dakle jedan A4 s dodatnom opremom koja uključuje internet (mada kaže da je to za korištenje "Audi Connect" usluga, nije jasno je li to daje i pristup općem internetu), zatim 2 x USB priključak, glazbeno sučelje, handsfree sučelje, MMI navigacijski sustav, ekran u boji 7", parking senzori i stražnja kamera... ispada da je taj paket opreme oko 31.000 kn. Paprena cijena za ne baš posebnu tehnologiju koja na slobodnom tržištu stoji niti 3.000 kn. Dakle, proizvođači igraju na to da bezobrazno oderu kupce na dodatnoj opremi jer računaju da se ljudima neće dati petljati s time ili ih je strah gubitka garancije.
03.04.2019 | 09:50
Jel to Android?
I ne samo da da su bezobrazno skupi, nego su ekrani loši. Poluproizvodi koji loše reagiraju na dodir, često znaju biti trzavi, zna se i zblesirat koji put, prejaki odsjaji itd. Sve u svemu i kod alternativnih rješenja zna biti dvojbi jel vrijedi ili ne vrijedi!
03.04.2019 | 10:19
dpasaric kaže:
Kako to mislite - nemate pristup Jabučnjaku u autu?



Mislim da pod hitno treba napravi crvenu temu za Jabučnjak jer ovo bode u oči
03.04.2019 | 16:35
JOHN kaže:
Jel to Android?
I ne samo da da su bezobrazno skupi, nego su ekrani loši. Poluproizvodi koji loše reagiraju na dodir, često znaju biti trzavi, zna se i zblesirat koji put, prejaki odsjaji itd. Sve u svemu i kod alternativnih rješenja zna biti dvojbi jel vrijedi ili ne vrijedi!


Je, to je Android, ali nije generic unit, nego klon OEM dizajna uređaja, samo s modernim hardverom i sve složeno da bude plug&play zamjena za tvorničku navigaciju.

Zna se da uopće nisam Android fan, dapače, pokušao sam koristiti takav telefon da vidim koliko je to slično iPhoneu i vrlo brzo dobio nervni slom oko svega, čak i oko sitnica kao što je podešavanje budilice. Dakle, nisam Android-friendly korisnik.

No, kako u svom drugom, starijem autu, imam sličan kineski OEM replacement uređaj, ali koji koristi mobilne Win CE i on lijepo radi već treću godinu, nije me bilo strah isprobati i Android. I da, Win CE je grozan kao sustav, ali to je manje važno jer si u konačnici većinu vremerna u nekoj aplikaciji i samo od nje ovisi koliko je sustav dobar ili ne. OK, problem je i to što su Win CE aplikacije zaista jadne, barem po nekim današnjim standardima na koje smo navikli mi u Apple ekosustavu. No, s druge strane, i najgore Win CE smeće će biti bolje od bazičnog OEM softvera auto proizvođača koji je star 15 godina.

I taj stariji Win CE uređaj nema probleme o kojima ti pričaš, a ovaj novi Android pogotovo. Radi se o quad-core procesoru, ima Android 8.1 Oreo sustav i zaista radi glatko, precizno i izuzetno brzo. Ne mogu na taj dio dati zamjerke. Koristim ga tek par dana, pa još otkrivam što i kako, ali ono bitno na njemu lijepo radi.

Inače, ovdje je spojen na kućni(!) wi-fi jer sam parkirao blizu stana (neboder inače). Drugi način je da se spoji na hot-spot koji se digne na telefonu, a treći način je da se utakne USB stick s 3G ili 4G karticom. I sve to odlično radi!

Zašto nisam ostao unutar Appleovog ekosustava? Dugo sam tražio neki način da ostanem u njemu i u autu, ali nisam našao dobro rješenje, evo i zašto:

- Appleov CarPlay je super, ali za mene ima dva problema: prvi je što traži stalnu internetsku vezu za većinu toga (a ja još imam na mobitelu pretplatu putem bonova koja je vrlo ograničenog prometa) i potrebno je kupiti neku od ozbiljnih navigacijskih aplikacija koje sve imaju u sebi da bi stvar radila i negdje gdje je signal loš, drugi problem je što ne postoji CarPlay kompatibilan double DIN uređaj koji ima OEM dizajn konzole u autu, a to bi me uznemirilo jer Alfe nisu dobro dizajnirane samo izvana, već i unutra...

- Ako bih pristao na third-party look uređaja (Sony, Alpine, Clarion, Kenwood...), to pak znači razna druga ograničenja u softveru i cijenu koja je dvostruka ili čak trostruka od kineske, a još se i povećava rizik od krađe.

- Takvi uređaji imaju obično neke svoje softvere koji nisu dogradivi niti je moguće instalirati aplikacije po želji, a sve to je moguće na ovakvom Androdi uređaju (koji se zapravo ponaša kao Android tablet + pojačalo i ulazi i izlazi za video i slično).

- Kvaliteta izrade dobrog kineskog uređaja ne zaostaje za OEM uređajima, a često čak niti za velikim imenima. Sama kvaliteta pojačala je također izvrsna, a uređaj koji sam uzeo imao je kao opciju i DSP.

Jedino me strah da Android ne pokupi neki virus! To se na iOS-u ne bi moglo dogoditi!
03.04.2019 | 19:55
dpasaric kaže:

- Ako bih pristao na third-party look uređaja (Sony, Alpine, Clarion, Kenwood...), to pak znači razna druga ograničenja u softveru i cijenu koja je dvostruka ili čak trostruka od kineske, a još se i povećava rizik od krađe.


Prvo. Ako navodiš Alpine, onda Clarion još donekle može, ali Sony ili Kenwood NIKAKO ne mogu u isti rečenicu

Drugo, nisam uspio shvatiti, jel tebi treba radio (kao generički naziv za izvor glazbe) ili tablet u autu?

I treće, nitko više ne krade radije, jer ih nema kome prodati..... I vjeruj mi, prije će se netko zapiknuti na ovakav klon s mega ekranom, nego neki 1 DIN uređaj pa da ima zlatnu šasiju... Jednostavno, to se više nema kud ugraditi na aute mlađe od 10 godina

A da proizvođači bezobzirno deru ljude sramotnim cijenama uređaja koji su u usporedbi s aftermarketom očajne kvalitete, to je činjenica
03.04.2019 | 20:46
Ja imam Opel Insignia 2014 god. Ima tvornicki 7" touch display i svoj neki multimedia centar. Nije lose, radi dobro.

U model 2016. godine su dodali podrsku za CarPlay i Google Car i malo brzi HW u nekom HMI modulu. I sada da zamijenim taj module (moj je 2.0, da ugradim 2.5) kosta me 500e na crnom trzistu od nekog Italijana. I to mi nece raditi glasovne komande (znaci bez Siri) jer bi u tom slucaju morao mijenjati i radio module (jos 350e).

Tako da je za sada operacija na hold

Nisam probao Apple CarPlay u realnim uvjetima, pa ne znam vrijedi li to zadovoljstvo 500e
03.04.2019 | 22:04
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

- Ako bih pristao na third-party look uređaja (Sony, Alpine, Clarion, Kenwood...), to pak znači razna druga ograničenja u softveru i cijenu koja je dvostruka ili čak trostruka od kineske, a još se i povećava rizik od krađe.


Prvo. Ako navodiš Alpine, onda Clarion još donekle može, ali Sony ili Kenwood NIKAKO ne mogu u isti rečenicu

Drugo, nisam uspio shvatiti, jel tebi treba radio (kao generički naziv za izvor glazbe) ili tablet u autu?

I treće, nitko više ne krade radije, jer ih nema kome prodati..... I vjeruj mi, prije će se netko zapiknuti na ovakav klon s mega ekranom, nego neki 1 DIN uređaj pa da ima zlatnu šasiju... Jednostavno, to se više nema kud ugraditi na aute mlađe od 10 godina

A da proizvođači bezobzirno deru ljude sramotnim cijenama uređaja koji su u usporedbi s aftermarketom očajne kvalitete, to je činjenica


Znam da nisu ista klasa kvalitete, jednostavno sam naveo sve uređaje koji sam našao da imaju CarPlay podršku jer sam među njima tražio rješenje.

Inače, do sada sam imao Alpine, Clarion, Pioneer, Sony, JVC i LG headunite. Daleko najbolji zvuk od svega su mi dale zadnje generacije LG-ija, imaju dobar DSP, 3D efekte, a najviše od svega mi se svidio XDSS sustav, ne znam kako to radi, ali uvijek je izvlačio najbolji mogući bas čak i iz osrednjih zvučnika.

Meni u autu treba 5 bitnih stvari: radio, MP3 player s ugodnim interfaceom (i kontrolama na volanu), BT handsfree, stražnja kamera i nezavisna navigacija kojoj mogu sam updateati mape. Sve to bi bilo poželjno da je u dizajnu cockpita, a ne da ima third party look. Neobavezni bonus su DSP, OBD softver, PDF reader, video reprodukcija i opcioni internet na uređaju.

I nitko ne nudi takav paket (čak po bilo kakvoj cijeni) nego samo Kinezi. Najjeftiniji Alpine koji ima sve te funkcionalnosti je 7 tisuća kuna, a onaj bolji 12 tisuća. I onda još ne izgleda lijepo originalno. BTW to je već zona cijena za koju ja kupim cijeli auto!
03.04.2019 | 23:26
dpasaric kaže:
Kako to mislite - nemate pristup Jabučnjaku u autu?


Molit ću lijepo



Screenshot2019-04-03at22.58.42.png
03.04.2019 | 23:33
Energyman jako sam zadovoljan!
04.04.2019 | 12:00
dpasaric kaže:

Meni u autu treba 5 bitnih stvari: radio, MP3 player s ugodnim interfaceom (i kontrolama na volanu), BT handsfree, stražnja kamera i nezavisna navigacija


Hm, ja sam čul da se ti iz Rijeke ne digneš ni do Grobnika, nekmoli odeš nekud dalje......? Nije vrag da ne poznaš Rijeku pa ti treba navigacija za po kvartu.....
04.04.2019 | 14:04
Zezaj, ti zezaj... kilometraža Alfi kod mene je nezanemariva, evo Sportwagon je prodan s 306.230 km, bijelu 156 sam prodao s 214.500 km...
04.04.2019 | 15:10
LOL - link na njuškalo

km-1.PNG


km-2.PNG


... ako ne ide drugačije, onda pošteno

km-3.PNG
04.04.2019 | 15:52
Tu više nitko nezna koliko je prešao.
Ja mu dajem bar 350 000km!
A opet, možda je samo u pitanju nova(rabljena) instrument tabla.
04.04.2019 | 16:46
Lako se spoji na ECU i vidi stanje brojača u njemu. Ako je tamo resetirano, onda se može izračunati po broju okretaja kotača (što bilježi ABS jedinica).
04.04.2019 | 17:18
Nisam ovo stavio sa namjerom blaćenja trgovca rabljenim jer on auto prodaje sad, a po ispisu je kilometraža maknuta ili od prvog ili od drugog vlasnika prije par godina (ako nije bilo i više vlasnika u međuvremenu bez prijenosa)... na kraju, trenutni prodavač je istaknuo upitno stanje stvarne kilometraže pa ostaje na kupcu da li mu je to prihvatljivo ili ne.
Meni je zanimljivija stvar da STP izdaje takvu potvrdu i da je po njima moguća registracija takvog auta bez da se kilometraža mora vratiti na stvarnu kilometražu i bez da imaju obavezu obavijestiti policiju o sumnji na počinjenje kaznenog djela (krivotvorenje).
04.04.2019 | 20:05
dpasaric kaže:
Zezaj, ti zezaj... kilometraža Alfi kod mene je nezanemariva, evo Sportwagon je prodan s 306.230 km, bijelu 156 sam prodao s 214.500 km...


OK, ali ne znamo s koliko si ih kilometara kupio!
A i - fakat - kamo ti i kad uopće putuješ?
04.04.2019 | 23:45
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
Zezaj, ti zezaj... kilometraža Alfi kod mene je nezanemariva, evo Sportwagon je prodan s 306.230 km, bijelu 156 sam prodao s 214.500 km...


OK, ali ne znamo s koliko si ih kilometara kupio!
A i - fakat - kamo ti i kad uopće putuješ?


To nisu vaša posla! Često idem u Sloveniju, do Italije na aerodrom, Zagreb poslom, a evo, npr. sa Sportwagonom sam otišao do Praga i nazad - i to bez gašenja motora (jer mi je bio pokvaren senzor radilice haha, pa se ne bi mogla više upaliti da sam je ugasio). A o ženinoj Alfi da ne pričam, ona radi 110 km svaki dan za na posao. Jedino se GTV malo vozi, ali to je razumljivo.
05.04.2019 | 09:46
Kako ti misliš - to nisu naša posla? Pa znaš i sam da su nama najzanimljivija - tuđa posla.
05.04.2019 | 13:44
Jel znaju u Pneumatiku na Samoborskoj dobro montirati gume na felge? Pošto sam uzeo one nove OZ felge ne bi htio da ispadne loše. Cifra mi dođe na isto dal kupim preko ekupi gume i otpeljam BAT-u recimo na montažu ili sve odradim kod Pneumatika. Ako nešto slučajno bude krivo odmah mogu njima reklamirati jer su sve radili, a ovak se moram natezati sa 100 strana.
05.04.2019 | 22:48
Idem kod njih zadnjih par godina (nakon veseljaka u Vulkalu koji su sjebali sve što su mogli) i zadovoljan sam.
Usput, u Pneumatiku su mi uspjeli namjestiti optiku kako treba nakon dva bezuspješna pokušaja ekipe u Vulkalu (pa sam možda i zato zadovoljan njima)
PS1. Provjeri samo prije telefonom da li imaju željenu gumu u poslovnici da ne čekaš pola sata sat da ti je dovezu sa skladišta u Samoboru (ako nemaju, naručiš ih telefonom pa ti jave kad su stigle u poslovnicu).
PS2. Ja sam u prošlu subotu nazvao telefonom da bi došao zamijeniti zimske ljetnima i rekao da ću stići na knap i rekli su ok. Došao sam u 12,57 (radno vrijeme im je do 13,00) i uredno su odradili zamjenu bez škripanja zubima i grdih pogleda ... i da ostavio sam dečikma za cugu jer su ostali raditi duže zbog mene.
PS3. I da, probao sam tri godine stare Save UHP na onom zavoju Zagrebačka-P.B.Filipovića i bez problema još uvijek idu 40+ km/h kroz zavoj, no nisam danas stigao isprobati lokvu na Holjevčevoj pa čekam slijedeću kišu.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 6 minuta
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Vidi komentare ispod ovog teksta !!
  • cariblanco: Zadatak za smayoo...zašto je nestalo struje
  • dpasaric: Vidim da će stare QWERTY tipkovnice odjednom dobiti na cijeni! :)
  • zvone: Nervira me jer mijenjaju bez veze.
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.45 Seconds

Provided by iJoomla SEO