20.04.2019 | 10:23
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
Ali, apsolutno se slažem: nije bez razloga klasika - klasika. Cajger koji ide u krug, to je to. Po meni je ovo totalni overkill, tj. silovanje tehnike na krivom mjestu. Radije nek naprave opet auto koji ima 1000 kg, a ne ove monstruoznosti od 1500 kg na više
A što se tiče auta od 1.000 kg, za to i ja navijam, ali eto, uz današnje testove sigurnosti, nije to lako složiti - mislim ok, napravila ga je Alfa, model 4C je i ispod 1.000 kg...
Davore, posve krivo. Nije sigurnost isključivi krivac za bujanje kilaže. Što je sudar? Pretvaranje kinetičke energije vozila u koliko je moguće kontrolirano deformiranje karoserije. Kinetička energija jednako masa puta brzina na kvadrat/2. Ako smanjiš masu, imaš manje toga što te muči u slučaju sudara. Dakle, ako kreneš od vozila koje ima 1000 kg, u slučaju identičnog sudara imaš, u usporedbi s nekim od 1500 bitno manju energiju za absorbirati (za trećinu, u odnosu na 1500 kg). Posljedično, tvoja 'crash struktura' može biti za trećinu manja što dovodi do daljnje uštede u masi. Potom, manje ti je opterećenje na osovine u vožnji, pa ti više ne treba ni servo volan, pa si ušparal još 25-30 kila. Pa onda i kočnice mogu biti manje i lakše, jer moraju zauzdavati manju kinetičku energiju vozila i odjednom si krenuo u spirali prema dolje, samo ako se to naumi i odluči. Motor može biti slabiji, pa će trošiti manje goriva....
Kako je prethodna generacija mazde2 potonula ispod 1000 kg, a auto nije ništa nesigurniji od jednog monumentalno izrađenog VW pola? Karoserija je izrađena u cijelosti od čelika vrlo visoke i iznimno visoke čvrstoće pa ga je manje potrebno. I otud se krenulo. Električna je instalacija optimirana od samog početka kao jedan od značajnih faktora pa se žice ne razvlače po autu nepotrebno na sve strane, nego su moduli odmah blizu. Na taj je način ušparano skoro 50 kila. I tako dalje i tako dalje...
Ali u ovakvim situacijama je potrebno optimirati cijelu konstrukciju od početka do kraja za svaku zasebnu primjenu tj, model, a to onda negira ova kenjanja sa zajedničkim platformama i svim ostalim što mora udovoljiti svim mogućim idejama i zahtjevima pa je to sve debelo predimenzionirano, posebno na razini VW grupacije čiji su auti doslovce mehanički pandan M$ Viste i sličnih softverskih rješenja gdje optimizacije nema ni u tragovima.
Ali, tvornici je jeftinije štancati 5 milijuna istih komada prednje osovine i serva (i poslije ih distribuirati, držati na lageru itd itd), nego imati u programu 7 raznih izvedba koje su svaka optimalne za zadani model...
Budućnost koja se nikad neće dogoditi bila bi da tvornica samo prodaje tehničku dokumentaciju kupcima, a onda svaki kupac odabere ono što njemu treba/želi i u nekom certificiranom 3D print postrojenju naruči izradu auta ili barem njegovih ključnih komponenti. U bazi podataka od Alfe imaš 48 različitih konstrukcija koje su u potpunosti optimirane, ti odabereš GT model sa opcijama koje želiš i dođeš po auto za 2 tjedna. Oni isprintaju ono što treba, tvornica im isporuči ostatak dijelova (volan, sjedala i sl.) sklope auto i imaš svoju Alfu a-la-carte koja ima i gepek i teži 789 kg...
Eh, kad bi drveće hodalo...