Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


04.11.2019 | 23:08
Ja da ne podnosim VW??! mislim fkt... što ćeš mi još bacit u lice? Da prezirem HP? WD? Da mi se bljuje od McDonaldsa??
Ruku na srce, cijeli je niz goreg smeća i krame od VW-a. Evo, pokušavam se sjetit... Zastava 101. Pljugo 45. Lada Samara. Tavria 3A3...

Ugl, slažem se s Bertoneom. Kupuješ li auto da bi ga prodao ili da bi ga koristio? Moja je logika uvijek bila da nisam lud preplatiti VW danas da bi se sutra za to “osvetio” nekom nesretniku kojeg ću oguliti ko mačku kad mu ga prodam. Nisam takav čovjek.

Ako već gledaš VW, kupi onda Škodu. Manje novca za malo više vrijednosti
05.11.2019 | 11:03
Nisam neki fan Škode, ali nude mnogo za malo para. Kada se ukloni plastični natpis “Škoda” u motornom prostoru ispod je VW oznaka, doslovno. Više opreme za manje novca, a isti hardver. Naš snimatelj koristi Octaviju karavan, vrlo lijepo se vozi i ima gomilu prostora.
05.11.2019 | 12:16
Vozio sam Škodu Octaviu 20 godina, i imam uglavnom pozitivna iskustva sa njom, a što se cijene tiče, razlika između VW i Škode nije više tako drastična kao što je nekada bila.
U vrijeme kada sam kupio Octaviu (1.9 TDI 90KS SLX - top model sa dodatnom opremom), za tu cijenu (cca. 130.000 Kn do registracije), mogao sam kupiti Golf 1.9 TDI osnovni model bez pola stvari koje sam dobio sa Octaviom (električni podizači stakala, putni kompjuter, ABS, ručni klima uređaj, grijani retrovizori...), a danas je razlika u cijeni između osnovnih modela negdje na razini 5%-8%, a razlike u opremljenosti gotovo da i nema (ima je, ali je teško napraviti adekvatnu usporedbu zbog različite osnovne i dodatne opreme).

Za one koji kupuju novi automobil, jedan od problema (po mom mišljenju) WV grupacije (konkretno WV, Škoda i Seat, koje sam imao u razmatranu) je taj što imaju dosta čudnu politiku kod dodatne opreme (barem je tako bilo prije skoro godinu dana kada sam kupovao novi automobil), jer im je dobar dio opreme međusobno povezan pa dodavanjem jednog komada dodatne opreme koji ti treba (tj. želiš samo njega) moraš odabrati i još jedan ili dva komada koji ti realno ne trebaju, a u konačnici znatno poskupljuju cijenu onoga što ti treba.

A što se izrade tiče, na samoj karoseriji je odštancan znak Audi-a, motor i sve povezano sa njim je, dakako, VW, a jedino na plastičnim dijelovima ima čeških natpisa.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
05.11.2019 | 13:34
m@xym kaže:
jedan od problema (po mom mišljenju) WV grupacije (konkretno WV, Škoda i Seat, koje sam imao u razmatranu) je taj što imaju dosta čudnu politiku kod dodatne opreme (barem je tako bilo prije skoro godinu dana kada sam kupovao novi automobil), jer im je dobar dio opreme međusobno povezan pa dodavanjem jednog komada dodatne opreme koji ti treba (tj. želiš samo njega) moraš odabrati i još jedan ili dva komada koji ti realno ne trebaju, a u konačnici znatno poskupljuju cijenu onoga što ti treba.


To je, u biti, isti slučaj kod svih ostalih, ne samo VW grupacije, današnje elektronske napravice su međusobno sve povezane preko mnoštva računala i nerijetko jedna uvjetuje drugu, čisto poradi ispravnog rada cijele priče.

No nema kao nekada da npr. ako sam uzimao klimu u Feliciji, nisam mogao uzeti i stakleni krovni prozor... danas to odavno ide, no 2000.-e nije išlo...
05.11.2019 | 13:42
Čim je u opremi Bluetooth, navigacija, parking senzori, zadnja kamera i slično, to je najbolje izbjeći jer doplata za to je kod mnogih marki često između 3 do 4.000 € - što je suludo jer ta tehnologija ne vrijedi toliko. Cijela ta priča se složi nezavisno za 500 € i u pravilu se dobije bolji i fleksibilniji sustav od tvorničkog, i sustav koji možeš sam nadograđivati, stavljati razne softvere za navigaciju, uvijek nove mape i ostalo. I danas je to sve plug&play, rade komande na volanu i sve, dakle samo traži malo znanja i strpljenja. Za 3.500 € (toliko sam gledao da dođe na nekom vulgaris Audiju) koliko čovjek uštedi, ja kupim još cijeli jedan auto!
  • LongVillage
  • Posjetitelj
05.11.2019 | 13:48
JOHN kaže:
Osobno sam miljenik japanaca, ali mislim da je svaki auto dobar koliko ga se dobro održava.

No bez obzira na zadnje rečeno, po redoslijedu od gorega prema boljem bi krenuo ovako: talijan, francuz, švabo, korejanac, japanac.


Miljenik nisi definitivno, jer te japanci ne vole, dapače te ni ne poznaju. Očito miješaš pojmove miljenik i ljubitelj, a to su dva podosta različita, a po značenju skoro i oprečna pojma. Ti si LJUBITELJ japanskih auta, no miljenik nisi definitivno.

Sa tvojim redoslijedom danas bih se načelno složio, iako je generalan, a sve generalno je pogrešno i netočno.

Jer i u svakoj od nabrojanih nacionalnih kategorija ima vozila koja su i iznad, i ispod tog deklariranog prosjeka i kvalitete.

A takov popis otkriva i shvaćanje vozila kao kao nekakve emocionalne ili subjektivne kategorije i vrijednosti, pri čemu za puno ljudi nekakva tehnička ispravnost ili trajnost ne igraju neku preveliku ulogu. Znam da je Kia ili Hyundai po kvaliteti montaže ili dijelova kvalitetnija od mnogih europskih vozila, no kako nekome objasniti da je ta ista Kia ili Hyundai za mene obična hrpa bezlične plastike i tankog pleha bez duše i dizajna??

Ima ljudi koji to kuže, ima koji ne. Nekome je, kao meni, automobil kategorija za ljubitelje i ljude koji vozila promišljaju i kroz nekakvu "dušu" i posvećenost, kroz strast i svojevrsno divljenje i užitak u svakom detalju - i ne samo kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B, koja treba koštati čim manje dok ju eksploatiram (iako je to uvijek poželjna osobina). A kroz taj trošak - ako to uvrstimo u varijablu - vrlo brzo bi te tvoje japanske ili korejske aute skinuo sa trona...
05.11.2019 | 14:03
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?
  • LongVillage
  • Posjetitelj
05.11.2019 | 15:21
smayoo kaže:
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?


Krivo si shvatio. Oni koštaju VIŠE od održavanja npr. njemačkih auta za koje dijelove kupim i na kiosku Tiska, skoro pa je tako... usporedi cijene dijelova japanskih auta i njemačkih, plus mogućnost zamjenskih dijelova, i usporedi... kako sam imao i Mazdu i Hondu, recimo da baš ne pričam previše napamet. Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave... sličnih primjera imam još.

S time da je shvaćanje troška održavanja vrlo subjektivna stvar.
05.11.2019 | 18:51
LongVillage kaže:
JOHN kaže:
Osobno sam miljenik japanaca, ali mislim da je svaki auto dobar koliko ga se dobro održava.

No bez obzira na zadnje rečeno, po redoslijedu od gorega prema boljem bi krenuo ovako: talijan, francuz, švabo, korejanac, japanac.


Miljenik nisi definitivno, jer te japanci ne vole, dapače te ni ne poznaju. Očito miješaš pojmove miljenik i ljubitelj, a to su dva podosta različita, a po značenju skoro i oprečna pojma. Ti si LJUBITELJ japanskih auta, no miljenik nisi definitivno.

Sa tvojim redoslijedom danas bih se načelno složio, iako je generalan, a sve generalno je pogrešno i netočno.

Jer i u svakoj od nabrojanih nacionalnih kategorija ima vozila koja su i iznad, i ispod tog deklariranog prosjeka i kvalitete.

A takov popis otkriva i shvaćanje vozila kao kao nekakve emocionalne ili subjektivne kategorije i vrijednosti, pri čemu za puno ljudi nekakva tehnička ispravnost ili trajnost ne igraju neku preveliku ulogu. Znam da je Kia ili Hyundai po kvaliteti montaže ili dijelova kvalitetnija od mnogih europskih vozila, no kako nekome objasniti da je ta ista Kia ili Hyundai za mene obična hrpa bezlične plastike i tankog pleha bez duše i dizajna??

Ima ljudi koji to kuže, ima koji ne. Nekome je, kao meni, automobil kategorija za ljubitelje i ljude koji vozila promišljaju i kroz nekakvu "dušu" i posvećenost, kroz strast i svojevrsno divljenje i užitak u svakom detalju - i ne samo kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B, koja treba koštati čim manje dok ju eksploatiram (iako je to uvijek poželjna osobina). A kroz taj trošak - ako to uvrstimo u varijablu - vrlo brzo bi te tvoje japanske ili korejske aute skinuo sa trona...


Ako želim, biti ću miljenik. Ja volim japance i oni vole mene. Da me ne vole, ženili bi me kao tebe po servisima.
Ako me imaš potrebu ispravljat, počni od sebe jer se u ranijoj dobi uči da se ISPRED SASTAVNOG VEZNIKA “I” NE STAVLJA ZAREZ, a ostalo neću ni nabrajat jer nema smisla.

Na temu vozila
Hm....bojim se da bulazniš ili su te po servisima veslali ko neznam što(ovaj put ću biti pristojan). Obzirom da sam svojedobno bio vlasnik japanskog vozila Toyote(doduše moja je bila GB), a i trenutni sam vlasnik Mercedesa S204, mogu ti reći da je Mercedes ipak skuplji za održavanje( bilo redovno, limarija i mehanika) od Toyote(Avensis, redovni servisi 7 godina, vodena pumpa, dodatno zadnji spojler, novi zadnji branik, dodatno senzori parkiranja, dodatno tte ručica ručne. Dakle jedno skromno iskustvo!). A što se tiče Honde, moj kolega vozi Civica i komplet zadnjih diskova/disk pločica je na izmjeni koštalo 6000kn, a kad pitaš za popust to se gotovo prepolovi, što je ipak jeftinije od Mercedesa gdje sa popustom komplet dođe 3500. Servisi su jeftiniji kod Honde itd.. Eto, to je moje skromno iskustvo, a može se potkrijepit i računima. Japanci su jeftiniji od Švabe!

Moj navedeni generalni redoslijed baš se odnosni na temelju svih kategorija vozila iz čega sam izvukao prosjek jer auto prvo biram razumom, a tek onda srcem. Taj redoslijed češ prihvatiti, vjerojatno, još večeras kad te prođe PMS.
Dakle, čovjek očito traži kompaktni auto, gdje po mom mišljenju nema mjesta pojmovima “duša”, “strast” i sl. Dakle ili nisi popratio njegovo pitanje ili lupetaš gluposti jer si previše čitao nečije gluposti. Ja mislim da je ovo zadnje, jer se strast i duša ipak više vežu uz potpuno drugu kategoriju vozila kojima je jedino zajedničko tipa: kotači, hauba, truba, žmigavci.....itd.. Nešto bi se možda moglo ubosti kod kompakta, ali njemu to sigurno nije opcija!
05.11.2019 | 19:20
LongVillage kaže:
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave...


Poanta ove priče je da su na Mercedesu krepala obadva, a na Mazdi samo jedan u istom promatranom razdoblju
05.11.2019 | 19:31
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave...


Poanta ove priče je da su na Mercedesu krepala obadva, a na Mazdi samo jedan u istom promatranom razdoblju


O jebote patak, ovo me podsjeća na kolegu s posla koji zapravo nije čovjek nego ferengi.
Napravio sa gumama koje su došle uz auto 60k km i onda lik ne kupi sve četiri nove nego samo jednu
05.11.2019 | 19:39
LongVillage kaže:
smayoo kaže:
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?


Krivo si shvatio. Oni koštaju VIŠE od održavanja npr. njemačkih auta za koje dijelove kupim i na kiosku Tiska, skoro pa je tako... usporedi cijene dijelova japanskih auta i njemačkih, plus mogućnost zamjenskih dijelova, i usporedi...


A servisni intervali? Evo, kad si se već dotaknul Koreje: servisni interval na njima je u pravilu 2 god/30.000 km, na svim vozilima VW grupacije je 15.000 km/god dana.

Pa sve da su dijelovi i jeftiniji (a ako i jesu, to je par kuna razlike) plaćaš servis duplo češće...

I ajmo ostati kod originalnih dijelova, jer zamjenski mogu biti najgore smeće. Ako odabereš nešto kvalitetno (recimo TRW ili Ate za kočnice) onda si došao skoro do razine originala tak da je to jako rastezljiva kategorija. Pa onda je tu i pitanje jamstva koje si elegantno prešutio itd itd...
Puno je previše varijabli koje nekom imaju različitu vrijednost pa zbilja nema smisla nametati svoj stav bilo kome, IMHO.
Ova je rasprava, u svojoj srži, identična onoj da se postavi pitanje koji je tip žene (cure/djevojke) najljepši? Netko će reći vitka plavuša. Netko će reći bujna crnka. Neko atletski građena brineta. itd itd itd. Koliko ljudi, toliko mišljenja. Upravo zato i postoje svi proizvođači na svijetu, jer svaki radi auto koji se NEKOME NEGDJE sviđa, dopada, dostupan je, isplati mu se. I svi opstaju, osim onih koji krenu trošiti više nego zarađuju pa onda propadnu zbog toga, a ne zato jer rade loše/ružne/nekvalitetne aute.
Evo ti za primjer Saab. Vjerojatno jedni od najkvalitetnijih automobila koji su IKAD napravljeni, a tvornica je bankrotirala i danas ne postoji...
05.11.2019 | 19:40
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave...


Poanta ove priče je da su na Mercedesu krepala obadva, a na Mazdi samo jedan u istom promatranom razdoblju


O jebote patak, ovo me podsjeća na kolegu s posla koji zapravo nije čovjek nego ferengi.
Napravio sa gumama koje su došle uz auto 60k km i onda lik ne kupi sve četiri nove nego samo jednu


Znam ja bolje; taksistu koji ne mijenja disk pločice, nego samo ONU pločicu koja je došla do nosača. Ona druga još ima 3 mm materijala pa je - dobra....
05.11.2019 | 19:53
Djuro genijalac kaže:

Znam ja bolje; taksistu koji ne mijenja disk pločice, nego samo ONU pločicu koja je došla do nosača. Ona druga još ima 3 mm materijala pa je - dobra....


05.11.2019 | 20:09
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave...


Poanta ove priče je da su na Mercedesu krepala obadva, a na Mazdi samo jedan u istom promatranom razdoblju


O jebote patak, ovo me podsjeća na kolegu s posla koji zapravo nije čovjek nego ferengi.
Napravio sa gumama koje su došle uz auto 60k km i onda lik ne kupi sve četiri nove nego samo jednu


Znam ja bolje; taksistu koji ne mijenja disk pločice, nego samo ONU pločicu koja je došla do nosača. Ona druga još ima 3 mm materijala pa je - dobra....

Šta se da negdje uzet rasparene pločice ili oni drugu čuva kada se naredna potroši?

VW je krampvagen, ali šta jest da jest radije nekako Touran nego Multiplu ili Zafiru.
Na Mercedesu se recimo filter nafte mijenja svakih 40000km. Al košta ko svetog petra! Soma kunića original.
05.11.2019 | 20:25
LongVillage kaže:
m@xym kaže:
jedan od problema (po mom mišljenju) WV grupacije (konkretno WV, Škoda i Seat, koje sam imao u razmatranu) je taj što imaju dosta čudnu politiku kod dodatne opreme (barem je tako bilo prije skoro godinu dana kada sam kupovao novi automobil), jer im je dobar dio opreme međusobno povezan pa dodavanjem jednog komada dodatne opreme koji ti treba (tj. želiš samo njega) moraš odabrati i još jedan ili dva komada koji ti realno ne trebaju, a u konačnici znatno poskupljuju cijenu onoga što ti treba.


To je, u biti, isti slučaj kod svih ostalih, ne samo VW grupacije, današnje elektronske napravice su međusobno sve povezane preko mnoštva računala i nerijetko jedna uvjetuje drugu, čisto poradi ispravnog rada cijele priče.

No nema kao nekada da npr. ako sam uzimao klimu u Feliciji, nisam mogao uzeti i stakleni krovni prozor... danas to odavno ide, no 2000.-e nije išlo...


Pa baš i nije kod svih isto.
Kod Peugeota to nije bio slučaj, a niti kod Forda (ali su kasnije sve to ukinuli i izbacili samo dvije razine opreme, sa kozmetičkom dodatnom opremom).

A ograničenja su postojala i do prije godinu dana, pa npr. na VW-ovim vozilima nisi mogao odabrati kameru za vožnju unazad bez odabira više razine opreme (što podrazumijeva bitno veću cijenu, i kupnju 'opreme' koja ti u principu ne treba).
05.11.2019 | 21:07
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave...


Poanta ove priče je da su na Mercedesu krepala obadva, a na Mazdi samo jedan u istom promatranom razdoblju


O jebote patak, ovo me podsjeća na kolegu s posla koji zapravo nije čovjek nego ferengi.
Napravio sa gumama koje su došle uz auto 60k km i onda lik ne kupi sve četiri nove nego samo jednu


Znam ja bolje; taksistu koji ne mijenja disk pločice, nego samo ONU pločicu koja je došla do nosača. Ona druga još ima 3 mm materijala pa je - dobra....


A tehnički pregled prođe... kako? Sumnjam da mu tako različiti diskovi mogu kočiti dovoljno ujednačeno da prođu tehnički. Ili...?
05.11.2019 | 21:09
JOHN kaže:

Šta se da negdje uzet rasparene pločice ili oni drugu čuva kada se naredna potroši?

U servisu koji ih skine s auta i zamijeni novima, a još imaju mesa.....

Ne pitaj
05.11.2019 | 21:15
smayoo kaže:

A tehnički pregled prođe... kako? Sumnjam da mu tako različiti diskovi mogu kočiti dovoljno ujednačeno da prođu tehnički. Ili...?


Smayoo, ne diskovi, pločice. Čeljust je plivajuća i samocentrirajuća; jedna pločica može imati 10 mm tarnog materijala, a druga 4 i kočit će ok, ako je sve ispravno. Disk neće biti točno u sredini čeljusti, ali će kočiti ok...
I da je disk s jedne strane bolje potrošen, ista stvar. Obično je granično istrošenje diska stanjivanje za 2 mm (nazivna debljina 25 mm, granica istršenja je 23). To nije ništa u usporedbi s hodom čeljusti i to bude radilo ok ako je na čeljusti ( klizači i klip) sve ispravno
05.11.2019 | 21:24
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:

Šta se da negdje uzet rasparene pločice ili oni drugu čuva kada se naredna potroši?

U servisu koji ih skine s auta i zamijeni novima, a još imaju mesa.....

Ne pitaj


A fakat
05.11.2019 | 21:46
Nego....



Pretpremijera je 13.11. a prikazivanje kreće 14.11. Film je snimljen po istinitom događaju. Koliko je istinit, vidjet ćemo kad se počne vrtit u kinima.

Samo par trivia za sve: auto se zvao GT40 gdje je 40 označavalo visinu krova u inčima.

Drugo: aerodinamika na autu nije bila dobra i auto imao uzgon na prednjoj osovini koji nije bio zanemariv. Da bi auto uopće mogao skrenuti na kraju Mulsanne pravca, vozači su morali početi ranije kočiti da opterete prednju osovinu...

Danas taj auto nema cijene pa ga imaju samo face; recimo Adrian Newey, glavni konstruktor Red Bulla je jedan od njih....
05.11.2019 | 22:05
LongVillage kaže:
smayoo kaže:
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?


Krivo si shvatio. Oni koštaju VIŠE od održavanja npr. njemačkih auta za koje dijelove kupim i na kiosku Tiska, skoro pa je tako...


Ne znam gdje si kupovao te dijelove za orijentalne aute, ali očito nisi tamo gdje treba. Uz iznimku Forda Galaxy, u našoj se obitelji voze orijentalni auti već 25 godina.

Mazda 323BF 1.3 benzinac 1989. Kupljen sa 180.000, poklonjen nećaku s 220.000, najskuplji kvar je bio zamjena hladnjaka koji je koštao 350 kn. Nećak ga je ulickao, vozio, prodao, taj kupac ga je prodao, idući ga je vozio donedavno pa poklonio svom kumu, koji ga je zapeštao u kuću pa je auto sad (prije mjesec-dva) konačno sprešan u kocku. Sat se navodno prestao okretati na 430.000, a u međuvremenu je, jasno, bilo kvarova, ali radi se o ljudima koji sigurno ne bi ni za jedan popravak potrošili više od 100 EUR.

Honda Civic 1994 1.6 16v, kupljen sa 16.000, prodan sa 130.000. Nikad ništa osim ulja i filtara. Najskuplji redovni servis je koštao 1200 kn. Nažalost, idući vlasnik ga je u roku od par mjeseci upokojio (on i cura su, srećom preživjeli, iako s dosta prijeloma) jer je bio mladi vozač koji nije znao kontrolirati puno KS u tako malo kg. I štedio je na gumama.

Toyota Carina 1995 1.6 16v (generacija 3, karavan, motor 4A-FE). Kupljen sa 35.000, slupan pa prodan šogoru sa cca 230.000. Najskuplji komad limarije je bio stražnji blatobran za 600 kn, a onda prednji desni far za 450. Najskuplji dio motora koji je trebalo mijenjati - pumpa vode za cca 600 kn.

Daewoo Tacuma 2000 1.6 benzinac, kupljen 2004 sa 60.000, prodan 2008 sa nekih 120.000. Dok je bio kod nas, najskuplji redovni servis je koštao ispod 2000 (zamjena remena distribucije). Drugi vlasnik ga je vozio do prije 2 mjeseca, prodao ga je dalje s 320.000 km, u međuvremenu je mijenjao ispušnu granu (200€), kvačilo dvaput (po 2500 kn) i još jednom nešto sitno, ne može se sjetiti. Mi smo mu auto prodali jer nam je potrošnja bila neprihvatljivo velika (u odnosu na Toyotu Carinu), a on je potrošnjom bio oduševljen jer je prije toga vozio Škodu Favorit

Toyota Corolla Verso 2006 2.0 D4D, kupljen 2008, sa 65.000, prodan ljetos, sa 230.000, kupac je oduševljen autom (u odnosu na opele i vwove koje je vozio ranije), ima sina koji radi kod Tokića i kaže da su svi dijelovi za koje je (preventivno, prije kupnje) provjeravao cijenu - jeftiniji nego za Passata. Pa ti vidi. Mi smo mijenjali remen distribucije, to je koštalo (skupa s ostalim stvarima u redovnom servisu) 3800 kn i injektore (Denso, reparirani, s ispitnim listom i jamstvom, 160 EUR/kom + 400 kn rad)

Toyota Avensis 2007, to je bio službeni, kupljen nov, vozio sam ga 3 godine, cca 140.000 km, bio je jedan mali sudar, prednji odbojnik i donja obloga ispod motora, platilo osiguranje, malo manje od 500 EUR. Redovni servisi su se vrtili oko 1000 kn, servisni interval 30.000km

Subaru XV 2019. Nemam još iskustava. Prvi servis je bio na 5000 (malo sam okasnio, ispalo je 6000) i koštao je 450 kn. U ovlaštenom servisu naravno (jamstvo i to, auto je nov)

usporedi cijene dijelova japanskih auta i njemačkih, plus mogućnost zamjenskih dijelova, i usporedi...


Eto. Vidi gore. Zamjenskih dijelova koliko hoćeš, cijene li-la kao i za bilo koji drugi auto.

kako sam imao i Mazdu i Hondu, recimo da baš ne pričam previše napamet.


Neću reći da pričaš napamet, ali rekao bih da se nisi baš potrudio potražiti gdje ćeš što kupiti i koliko ćeš platiti.

Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave... sličnih primjera imam još.


Evo, od svega gore nabrojanog, NIKAD mi nije trebalo mijenjati amortizere. Uključivo niti na fići 1982, stojadinu 1986, Opelu Asconi 1986 i Renaultu 4 TL 1984 prije toga te Fordu Galaxy 2010 koji je trenutno na 380.000 km. A nisam baš vozač koji pazi na auto previše. Ne kočim do zaustavljanja pred ležećim policajcima, ne vozim nježno po grbavoj cesti, ni po makadamu... Vozim 30 godina i računam da sam u kumulativno napravio nekih blizu milijun km (u prvim godinama oko 10.000 godišnje, zadnjih 15-ak godina 45 do 60.000 godišnje) i nikad mi nije trebalo mijenjati amortizer(e), da kucnem o drvo. Kako uopće postigneš da ti treba mijenjati amortizer?

S time da je shvaćanje troška održavanja vrlo subjektivna stvar.


Dok nisam imao novca, štedio sam na održavanju tako da sam sâm radio sve što sam mogao (stojadin, na ulici, pred zgradom, na dvije dizalice, i tako dalje), ali nikad nisam ne mijenjao nešto što se moralo mijenjati, nikad nisam mijenjao jednu gumu ili jedan kočioni disk i slično (!!!???!!). U pravilu sam uvijek kupovao kvalitetne zamjenske dijelove, nikad "pancioff" iz Faventa (osim za stojadina, za njega su pancioff dijelovi iz Faventa bili kvalitetniji od "originalnih" ).

Kad sam iz režima "nemam novca" prešao u režim "imam novca, nemam vremena", vozio sam aute majstorima koji su mi se dokazali kao odgovorni, pošteni i profesionalni i baš nikad se nisam s njima cjenkao ("zlatni trokut" kaže: kvaliteta, brzina, cijena - uvijek možeš i trebaš očekivati dvije od te tri stvari, ali sve tri nikad ne možeš dobiti). Ako mi neki dio majstor nije mogao dobaviti ili je iz njegovog izvora bio skup, ja bi ga nabavio, ali nikad najjeftiniji po svaku cijenu, nego kvalitetan dio od povoljnijeg dobavljača.
05.11.2019 | 23:59
Djuro genijalac kaže:
Nego....


Vidio sam trailer. Nije me nešto zainteresirao. Misliš da će naglasak filma biti na inženjerskim aspektima? Nekako sumnjam...
06.11.2019 | 00:59
Ako je istina (kako pišu) da je Christian Bale savršeno odglumio karakter Kena Milesa (plus je kaj stvarno izgledom sliči Milesu) onda vrijedi pogledati,... ma što pričam, pogledati ću ga i ako su lagali
06.11.2019 | 09:23
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Nego....


Vidio sam trailer. Nije me nešto zainteresirao. Misliš da će naglasak filma biti na inženjerskim aspektima? Nekako sumnjam...


Kod takvih sam stvari uvijek podijeljenog uma i motivacije. Znam cijelu priču jako dobro pa s nemalom strepnjom ulazim u to da vidim koliko je stvari napuhano i prenaglašeno da bude filmski (primjeri: Apollo 13 i ona navodna svađa u modulu koja se u stvarnosti nikad nije dogodila, Miracle gdje je jedan gol Sovjeta Amerima prikazan na način kao da su faulirali golmana što se u stvarnosti nije nikad dogodilo itd...).

Veselim se filmu zbog prilike da vidim aute u akciji i nadam se da je to odrađeno kako spada; GT40 je jedan od najljepših auta ikad; svi auti iz ere 60-ih su prelijepi, pa je tu zvuk; GT40 ima klasični big-block V8 s razmakom paljenja od 90 stupnjeva koji bubnja baseve; Ferdo je njihov klasični V12 s kutem od 65 stupnjeva i onim karakterističnim vriskom koji diže dlake na vratu i leđima... Ako je to realno, meni je dovoljni i niš više mi ne treba....

Tak da kaj veli Bertone, nemrem dočekati; 152 minute, nadam se korisno audio-vizualno utrošene
06.11.2019 | 12:18
Nisam neki super fan. Ja ću pričekati da čujem vaše komentare.
06.11.2019 | 13:13
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
smayoo kaže:
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?


Krivo si shvatio. Oni koštaju VIŠE od održavanja npr. njemačkih auta za koje dijelove kupim i na kiosku Tiska, skoro pa je tako... usporedi cijene dijelova japanskih auta i njemačkih, plus mogućnost zamjenskih dijelova, i usporedi...


A servisni intervali? Evo, kad si se već dotaknul Koreje: servisni interval na njima je u pravilu 2 god/30.000 km, na svim vozilima VW grupacije je 15.000 km/god dana.



Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...
06.11.2019 | 13:16
Kako?? Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?
06.11.2019 | 13:19
smayoo kaže:
Kako?? Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?


Pise da, samo auto za HR trziste i njemacko nazalost nije skroz isti.
Ocito postoji odredjena razlika, ne mislim da to nas distributer falsificira. Ocito postoji razlog za to, koji je, ne bih znao.

Vozim Audi i ovo mi je 3 Audi u nizu. Prvi sam kupio u Hr i imao je interval 15000. Kada sam dosao u Austriju u ovlasteni servis, oni su se cudili sta je to svakih 15000 servis.

Sada imam Audi kupljen u Austriji nov i dodjem na servis u Hr oni se cude i govore da moraju resetirat na 15000km servise, jer se servis radi svakih 15 000?? A u Austriji je 30 000 skroz normalno.
06.11.2019 | 15:55
smayoo kaže:
Kako?? Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?


Nitko ništa ne falsificira, proizvođač određuje servisni interval za određenu regiju. Sa VCDS recimo možeš kodirati bilo kakve promjene (fiksni/fleksibilni intervali). Čak u uputstvima pišu specifikacije ulja za fiksne i fleksibilne serisne intervale.

No opet, nije mi jasno tko bi lud pustio da se mijenja svakih 30tkm generaln ona svim novim automobilima. Kao smanjenje potrošnje ulja zbog ekologije ali kakva svojstva to ulje može imati nakon 2 godine eksploatiranja i 30k pređenih. Nije isto radim li ih u gradu ili na AC.
Recimo kolega ima Leona 2014. i piše mu da se ulje mijenja na 30k, a pazi ovo filteri zraka i goriva svakih 90k ili 4 godine. Koje uštede, veće nego kod Koreanaca
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 7 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO