05.11.2019 | 22:05
LongVillage kaže:
smayoo kaže:
Jer... što? Japanski i korejski auti puno koštaju u održavanju? Ili sam nešto krivo shvatio?
Krivo si shvatio. Oni koštaju VIŠE od održavanja npr. njemačkih auta za koje dijelove kupim i na kiosku Tiska, skoro pa je tako...
Ne znam gdje si kupovao te dijelove za orijentalne aute, ali očito nisi tamo gdje treba.
Uz iznimku Forda Galaxy, u našoj se obitelji voze orijentalni auti već 25 godina.
Mazda 323BF 1.3 benzinac 1989. Kupljen sa 180.000, poklonjen nećaku s 220.000, najskuplji kvar je bio zamjena hladnjaka koji je koštao 350 kn. Nećak ga je ulickao, vozio, prodao, taj kupac ga je prodao, idući ga je vozio donedavno pa poklonio svom kumu, koji ga je zapeštao u kuću
pa je auto sad (prije mjesec-dva) konačno sprešan u kocku. Sat se navodno prestao okretati na 430.000, a u međuvremenu je, jasno, bilo kvarova, ali radi se o ljudima koji sigurno ne bi ni za jedan popravak potrošili više od 100 EUR.
Honda Civic 1994 1.6 16v, kupljen sa 16.000, prodan sa 130.000. Nikad ništa osim ulja i filtara. Najskuplji redovni servis je koštao 1200 kn. Nažalost, idući vlasnik ga je u roku od par mjeseci upokojio (on i cura su, srećom preživjeli, iako s dosta prijeloma) jer je bio mladi vozač koji nije znao kontrolirati puno KS u tako malo kg. I štedio je na gumama.
Toyota Carina 1995 1.6 16v (generacija 3, karavan, motor 4A-FE). Kupljen sa 35.000, slupan pa prodan šogoru sa cca 230.000. Najskuplji komad limarije je bio stražnji blatobran za 600 kn, a onda prednji desni far za 450. Najskuplji dio motora koji je trebalo mijenjati - pumpa vode za cca 600 kn.
Daewoo Tacuma 2000 1.6 benzinac, kupljen 2004 sa 60.000, prodan 2008 sa nekih 120.000. Dok je bio kod nas, najskuplji redovni servis je koštao ispod 2000 (zamjena remena distribucije). Drugi vlasnik ga je vozio do prije 2 mjeseca, prodao ga je dalje s 320.000 km, u međuvremenu je mijenjao ispušnu granu (200€), kvačilo dvaput (po 2500 kn) i još jednom nešto sitno, ne može se sjetiti. Mi smo mu auto prodali jer nam je potrošnja bila neprihvatljivo velika (u odnosu na Toyotu Carinu), a on je potrošnjom bio oduševljen jer je prije toga vozio Škodu Favorit
Toyota Corolla Verso 2006 2.0 D4D, kupljen 2008, sa 65.000, prodan ljetos, sa 230.000, kupac je oduševljen autom (u odnosu na opele i vwove koje je vozio ranije), ima sina koji radi kod Tokića i kaže da su svi dijelovi za koje je (preventivno, prije kupnje) provjeravao cijenu - jeftiniji nego za Passata. Pa ti vidi. Mi smo mijenjali remen distribucije, to je koštalo (skupa s ostalim stvarima u redovnom servisu) 3800 kn i injektore (Denso, reparirani, s ispitnim listom i jamstvom, 160 EUR/kom + 400 kn rad)
Toyota Avensis 2007, to je bio službeni, kupljen nov, vozio sam ga 3 godine, cca 140.000 km, bio je jedan mali sudar, prednji odbojnik i donja obloga ispod motora, platilo osiguranje, malo manje od 500 EUR. Redovni servisi su se vrtili oko 1000 kn, servisni interval 30.000km
Subaru XV 2019. Nemam još iskustava. Prvi servis je bio na 5000 (malo sam okasnio, ispalo je 6000) i koštao je 450 kn. U ovlaštenom servisu naravno (jamstvo i to, auto je nov)
usporedi cijene dijelova japanskih auta i njemačkih, plus mogućnost zamjenskih dijelova, i usporedi...
Eto. Vidi gore. Zamjenskih dijelova koliko hoćeš, cijene li-la kao i za bilo koji drugi auto.
kako sam imao i Mazdu i Hondu, recimo da baš ne pričam previše napamet.
Neću reći da pričaš napamet, ali rekao bih da se nisi baš potrudio potražiti gdje ćeš što kupiti i koliko ćeš platiti.
Npr. zadnja dva amortizera za E-klasu sa postavom me došlo jeftinije nego 1 zamjenski amortizer za Mazdu - bez postave... sličnih primjera imam još.
Evo, od svega gore nabrojanog, NIKAD mi nije trebalo mijenjati amortizere. Uključivo niti na fići 1982, stojadinu 1986, Opelu Asconi 1986 i Renaultu 4 TL 1984 prije toga te Fordu Galaxy 2010 koji je trenutno na 380.000 km. A nisam baš vozač koji pazi na auto previše. Ne kočim do zaustavljanja pred ležećim policajcima, ne vozim nježno po grbavoj cesti, ni po makadamu... Vozim 30 godina i računam da sam u kumulativno napravio nekih blizu milijun km (u prvim godinama oko 10.000 godišnje, zadnjih 15-ak godina 45 do 60.000 godišnje) i nikad mi nije trebalo mijenjati amortizer(e), da kucnem o drvo. Kako uopće postigneš da ti treba mijenjati amortizer?
S time da je shvaćanje troška održavanja vrlo subjektivna stvar.
Dok nisam imao novca, štedio sam na održavanju tako da sam sâm radio sve što sam mogao (stojadin, na ulici, pred zgradom, na dvije dizalice, i tako dalje), ali nikad nisam ne mijenjao nešto što se moralo mijenjati, nikad nisam mijenjao jednu gumu ili jedan kočioni disk i slično (!!!???!!). U pravilu sam uvijek kupovao kvalitetne zamjenske dijelove, nikad "pancioff" iz Faventa (osim za stojadina, za njega su pancioff dijelovi iz Faventa bili kvalitetniji od "originalnih"
).
Kad sam iz režima "nemam novca" prešao u režim "imam novca, nemam vremena", vozio sam aute majstorima koji su mi se dokazali kao odgovorni, pošteni i profesionalni i baš nikad se nisam s njima cjenkao ("zlatni trokut" kaže: kvaliteta, brzina, cijena - uvijek možeš i trebaš očekivati dvije od te tri stvari, ali sve tri nikad ne možeš dobiti). Ako mi neki dio majstor nije mogao dobaviti ili je iz njegovog izvora bio skup, ja bi ga nabavio, ali nikad najjeftiniji po svaku cijenu, nego kvalitetan dio od povoljnijeg dobavljača.