Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


06.11.2019 | 16:19
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...
06.11.2019 | 19:27
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...
06.11.2019 | 19:37
smayoo kaže:
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?


Jasno da nije svako ulje isto. Na novim autima, vidim kod kolega u Fordu, auto ima algoritam koji korisniku sugerira kad je vrijeme za promjenu. Prati se način korištenja i broje regeneracije DPF filtra i onda izbacuje obavijest da je vrijeme za servis. I strogo su propisane specifikacije ulja koje treba koristiti; primarno se gledaju aditivi s detergentnim svojstvima, jer oni ispiru motor iznutra i sprečavaju nakupljanje čađe i gareži koja blokira karike i otvore za vođenje ulja i onda je početak kraja.
Doista mi je teško povjerovati da tu VW grupacija kaska za Fordom (das Auto!) pa zaključujem da to zastupnik za nas isključuje i programira aute na fiksni servisni interval od 15.000 km kao da smo na Bliskom istoku gdje je sve puno pjeska, a održavanje manjkavo...
Tu je još bitna i količina ulja koja je u motoru. Ako povećaš količinu ulja u karteru, ulje je rijeđe u akciji, pa se manje troši i onda dulje (po)traje...

smayoo kaže:

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Kod filtera doista NIKOM nikad ne bi preporučio da štedi i ne kupuje originale za svaki auto. To može biti najskuplja ušteda ikad.


smayoo kaže:

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...

Zato jer korisnici auta nisu inženjeri, kao ovi koji vode energetska postrojenja nego prosječni Hrvati s pravom glasa (pa vidimo kako to završava ) kojima se lako prodaju mu_a pod bubrege... Kako inače objasniti da je najprodavanija marka ona koja je skuplja od svih ostalih za 20-ak posto, a pritom ne nudi ništa izvan prosjeka?
06.11.2019 | 21:12
Djuro genijalac kaže:
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...


Taj dio mi je jasan, ali mi nije jasno zasto su se na to odlucili? I kako je tu npr. potrosac tj. kupac zasticen koji placa jednoga BMW-a sa razno raznim trosarinama i nametima vise nego u Njemackoj. Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.
06.11.2019 | 21:27
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...
A cijene su samo odraz naše države i nazajažljive gramzivosti zastupnika. Uvijek se sjetim usporedbe kak su Mini Copper S i clio RS u Engleskoj koštali jednako. Kod nas se za jednog coopera S dobilo dva clija RS....
06.11.2019 | 21:34
Ma i to sto kazes. Samo jedna od bezbroj tocaka na listi zasto smo samo jedna mala tockica u svemiru.
06.11.2019 | 22:08
Djuro genijalac kaže:
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...


Nisu svi takvi, upoznao sam i vrlo korektne i u poslu ozbiljne, ali većina ih je baš takvih, i to ne samo u pogledu auta, nego bilo čega. Siemens je puno bolji primjer toga od bilo koje auto kuće.
06.11.2019 | 22:34
serafin kaže:
Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.


Zapravo ne, Apple u Hrvatskoj više ne postoji na razini samostalnosti kakvu je nekada imao (u doba PowerComa kada su i manji Apple Reselleri mogli dobiti nekakav smisleni rabat i brinulo se o nama, komuniciralo, tražilo se načine kako pobošljati uslugu i cijene) nego je sve centralizirano u Mađarskoj koja određuje naše cijene i posložili su ih tako da je poslovanje tek rubno moguće - i to samo kao side business ako si bilo gdje van Zagreba. Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.
06.11.2019 | 22:39
Ma nisam mislio da je problem u Hr. Vec u samom Apple-u. Sto se ne zauzme da to funkcionira kak treba i u zanzibar zemljama. Isto tako i Njemci s autima. Ali eto...
06.11.2019 | 23:58
dpasaric kaže:
Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.


Ja sam ti odavno rekao što bi trebao napraviti. Da svi reselleri to napravite, razjurili bi šarane u mutnom ribnjaku pa bi došao netko vidjeti o čemu se radi.
  • Daddo
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 00:04
@smayoo... Tisak media je Apple reseller. Sapienti sat.
07.11.2019 | 01:24
Možda jesu još uvijek formalno, ali rekao bih da su de facto odustali.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 09:22
smayoo kaže:
Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?


Smayoo, ne bi ništa čudilo... moguće u tome leži dokaz različitosti auta za naše tržište, koji su time priznati manje kvalitete (stara je priča da su npr. u Mercedesu i inim tvrtkama aute za "balkanische" tržište radili ponedjeljkom i petkom, kada je radna disciplina i koncentracija manja zbog vikenda)... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.

Nevezani primjer za aute - pse se mora cijepiti svake godine, iako na cjepivu PIŠE da isto ima djelovanje - 3 godine!! Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne?? Znači, nebitno je zdravlje psa, bitno je samo da proračun ne trpi sa debilnim i uzaludnim davanjima, ako biznisa nema, budemo ga izmislili i nametnuli!

Sličnih primjera ima i gotovo u svemu drugome... sjetim se moje omiljene kave Lavazze... odem u Metro u Zagrebu i kila košta cca 160-170 kuna, što je cca 22 eura za kilu. Odem u austrijski Metro u Grazu, apsolutno ista kava košta cca 9-11 eura po kili kave, a ako je akcija, ide i po 8 eura... nebitno je što je kod nas ponuđeno samo dvije-tri vrste kave od Lavazze, dok je u austrijskom ponuđen spektar od svih 8 vrsta (ako nisu promijenili ponudu u Lavazzi, iako je to nebitno za ovaj slučaj), bitno je što smo i mi i Austrijanci u EU; oboje unutar ISTE tvrtke kupujemo od ISTE tvrtke, znači pod istim uvjetima kupuju Lavazzu u Italiji od proizvođača i naš i austrijski Metro, no nekako na kraju cijena kod nas naraste preko 2x u osnosu na Austriju... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...
07.11.2019 | 09:40
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 10:13
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...
07.11.2019 | 10:40
LongVillage kaže:

... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.


Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.

Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne??


Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...

Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.
07.11.2019 | 13:26
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


LongVillage kaže:
Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...


Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje
07.11.2019 | 13:45
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 13:51
m@xym kaže:
Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.


Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina?? Sorry, nisi u pravu, a za takovu praksu, kao i razloge iste, znam iz prve ruke od ljudi koji rade u tvornici Mercedesa u Sindelfingenu, od kolege majka i njezin sadašnji muž oboje tamo žive i rade u Mercedesu... tako da pusti relativizacije, znaju i Nijemci čemu služi oznaka "deutsches wagen"... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.

m@xym kaže:
Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne... dok hrvatski zakon - a ne interes životinje ili upute proizvođača - nalažu suprotno... zarada je i tu važnija od svega drugoga, i pohlepa je ozakonjena.

m@xym kaže:
Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 13:53
Bertone kaže:
Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje


A što to inače ili od kave pije VeljaĆa, iliti drugarica Februarka, da bio ona digla svoj glasić?
07.11.2019 | 14:00
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?
07.11.2019 | 14:52
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 15:04
Bertone kaže:
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?


Pa ti si rekao da ona ima profil ovdje da mi mi "čuli svoje"... pa mi reci što bi mi to i na koju temu onda od nje čuli, aludiraš da joj nešto u našem (mojem) stavu ne odgovara?

smayoo kaže:
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”


Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...
07.11.2019 | 16:05
LongVillage kaže:

Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina??


Uspoređuješ namaz od šećera i palminog ulja sa automobilom.
Jesi li ti to ozbiljno?!!

Kao prvo, o Nutelli uopće nismo pričali, a kao drugo različite vrste Nutelle za različita tržišta, proizvode se u različitim (i zemljopisno udaljenim) postrojenjima.

... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Ako u specifikacijama Mercedesa za Američko tržište stoji da im je lim tanji 0.2 mm, ako to nije protivno Američkim zakonima, i ako je automobil prošao homologaciju, u čemu je problem?!
Da li je taj američki Mercedes manje kvalitetan od Njemačkog? Da li će se prije pokvariti?! Da li će preći manje kilometara od njemačke verzije?

Nitko ne kaže da ne postoje razlike u istim modelima za različita tržišta, ali to ne znači automatski i manju kvalitetu.

Naravno, to ne znači da i automobilskoj industriji ne postoji "sindrom Nutelle", pa npr. tvornice istog proizvođača iz različitih zemlja, koje proizvode automobile za različita tržišta, ne proizvode jednako kvalitetna vozila, ali tvrditi da iz iste tvornice izlaze namjerno kvalitetna i namjerno nekvalitetna vozila, to je ipak malo pretjerano.

Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne


Kao što rekoh, nisam stručnjak za cjepiva, ali ta "tvoja" logika nema veze s mozgom.
Nije cjepivo to koje djeluje na uzročnike bolesti, nego imunološki sustav organizma koje je napadnut.
Kad bi bilo tako kako ti kažeš, onda bi bilo dovoljno cijepiti se kad osjetiš prve simptome bolesti, i stvar riješena, međutim u stvarnosti se moraš cijepiti prije potencijalne zaraze, kako bi organizam stigao stvoriti anti-tijela. Osim toga, nuspojave kod cijepljenja pojavljuju se neposredno nakon cijepljenja i traju par dana, dok se sadržaj cjepiva ne izbaci iz organizma.

Ljudi se moraju cjepiti svake godine protiv gripe, ne zato što je cjepivu od lani prestao "djelatni rok" nego zato što se svake godine pojavljuju novi sojevi gripe, na koje antitjela stvorena cjepivom od prethodne godine ne djeluju.

I, koliko vidim, što se tiče cjepiva za pse, vani postoje i krugovi koji sumnjaju da je uopće potrebno cijepljenje pasa svake tri godine, i spominju se neka istraživanja koja tvrde da pretjerano cijepljenje može biti i kontra-produktivno.

Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ.

Tko priča o tvojim psima i njihovom cjepivu?!

Ja sam komentirao dio tvog odgovora koji se odnosio na cijenu kave u Metro-u u Hrvatskoj i u Austriji.
Naravno da su naši trgovci takvi kavi jesu, i nastoje nas oderati na sve moguće načine, ali, barem kada je riječ o nečemu što se bez problema može kupiti u drugoj državi, razumna osoba će uvijek radije to napraviti nego hraniti naše trgovinske lobije.

A, što se tiče pasa i cjepiva, organizirajte se i pobunite, pa možda bude nekog rezultata, kukanjem na forumu sigurno se ništa neće promjeniti.

P.S. Zaboravih spomenuti, dvadeset godina sam vozio "češki" automobil prepun "deutche wagen" mehanike i tehnika, i jedan od dijelova koji mi se pokvario (i ne samo meni, nego i još nekim ljudima koje poznam) je upravo "deutche wagen kvaliteten" koji proizvodi BOSCH. Toliko i "njemačkoj kvaliteti"
07.11.2019 | 16:33
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Govorimo li o autima proizvedenima u američkim pogonima Mercedesa za njihovo domicilno tržište? Možda dobavljaš iz nekog tehnološkog razloga isporučuje lim tanji za dvije desetinke milimetra. A ako je riječ o modelima proizvedenima u Njemačkoj koji se transportiraju u SAD, onda je moguće jedan od razloga stanjivanja lima i manja masa vozila i manji transportni troškovi...?
Da ne ulazim u legislativu, Ameri koriste svoj sustav mjera pa im možda treba da je auto težinski u razredu do, ne znam 3000 lb pa se zato stanji lim. Razloga može biti jako puno i ni jedan od njih ne mora imati nikakve veze s teorijom zavjere i manjom kvalitetom koja je cilj tih zahvata.
A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...

Pouzdano znam da francuski auti za naše tržište imaju slabiju izlaznu kontrolu na izlazu iz pogona, ali ne zato jer smo mi fukara koja na zaslužuje bolje, nego iz čite računice: satnica u francuskoj tvornici je viša nego kod nas i onda je tvornici jeftinije otklanjati eventualne nedostatke kroz sustav garancija koji se vodi na našem tržištu, nego da netko u Francuskoj kontrolira sve stavke. Kako je u Njemačkoj satnica viša nego u Francuskoj, ti se auti bolje kontroliraju, jer im je to jeftinije. Dakle, tu nema nikakve uskrate prava i kvalitete proizvoda, nego čista računica. Kupio si auto, nešto nije kako treba, imaš garanciju i to će se otkloniti.
07.11.2019 | 16:34
LongVillage kaže:

Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...

To je to, kod nje ne smiješ raditi usporedbu ničega sa "ženskim rodom" jer ćeš završiti na medijskoj lomači... isto kako ne smiješ pred Lukom Oman javno reći da je neka mačka ružna ili pas smrdljiv... ili ne daj bože da ružno pogledaš neku kokoš... gotov si i moraš se odseliti u Australiju
07.11.2019 | 16:48
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.



A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...


Ovo je skroz tocno. Radeci s njima covjek shvati koliko je "made in germany" kao brend precijenjen. A kad krene posao, onda fusare, kasne s terminima, muljaju, grijese pa ne znaju itd. Nevjerojatne price. Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
08.11.2019 | 21:35
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.
08.11.2019 | 22:49
LongVillage kaže:
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.


Zbilja previše barataš predrasudama. Mercedes je javno priznao da su najveći pad kvalitete u proizvodnji imali kad su masovno otkupili staž gotovo svih turskih radnika koji su se, oboružani njemakim mirovinama, vratili u Tursku, a na njihovo mjesto su zaposleni domaći, ergo, Nijemci. Naime, Turci su bili ponosni da rade u Mercedesu i činili su to s ljubavlju i pažnjom, jer je to - Mercedes! A mlađi Nijemci su došli samo po plaću i boli ih q...ac i za Mercedes i za njegov dotadašnji ugled.

I nije to liberalna trulež donijela, nego njemački über stav da su oni vrijedniji od ostalih pa NE ŽELE raditi takve i slične poslove. Kompa redovno ide u Dojčland poslom pa mi priča da nema lijenije nacije od Nijemaca, tj. on nije vidio lijenije ljude, a poslovao je sa svima u Europi unutar radijusa od cca 1200 km zračne linije od nas.

Da ti ispričam kaj vele dečki iz servisa da je Škoda NEMJERLJIVO kvalitetnije napravljen auto od VW-a (vele da to rade češki inženjeri, a VW rade njemački šloseri)? Nema tu nikakve liberlne truleži, nego, bez uvrede ikome, slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!
08.11.2019 | 23:52
slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.


Bez uvrede, skrenuo bih samo pažnju da je i Istra na obali, a bome bi cijela Hrvatska (i još solidan komad Europe) itekako od Istrijana mogla učiti kako se radi... Sve. Od okopavanja vinograda i berbe maslina, preko industrije i građevine, do ugostiteljstva.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!


Jbg, to je već generacijska stvar. Puno je hrvatskih obitelji živjelo od novca kojeg je netko zarađivao u Njemačkoj.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D
  • stefanjos: znam ja kako je drlovric kruha zaradio, i niti jednim postotkom svog tijela mu ne zamjeram na to. to je nazalost ta realnost koju on meni pokusava predociti, i svjestan sam je. samo mi se gadi da smo mi kao ljudi takvi kakvi jesmo.
  • JOHN: Treba se znati braniti, no to nužno ne znači da moraš poginuti. Netko u ratu bude iza monitora, netko na bojištu, ali oboje bi trebali znati koristit obrambena sredstva. Čudne sorte vode države. A ako ćemo tjerat mak na konac….tko ih je u konačnici birao?! Pa na kraju dođemo do one…..svi bi jebali a nebi umočili
  • JOHN: Čim shvatite da je drlovric dobar dio svog kruha zaradio na tematici naoružanja i rata, možda će te ga shvatiti. Malo je iskrivljeno, ali što će te. Slične poveznice možemo tjerati s farmaceutima, modificirane hrane i ostali. Zbog nekih umreš jer te riješio metak, drugi i treći jer te trovao, četvrti jer te lago, peti jer te klikom miša okrao/opleo …….
  • stefanjos: pa jesam evo, nije me sram. mene je sram sto postoje ljudi koji su voljni ici ubijati druge za svoju korist. to je mene sram.
  • drlovric: Svaka ozbiljna drzava mora imati ozbiljnu vojsku. Ne mozes tu cinjenicu ignorirati. Osim ako nisi lik sa vjecitom pricom "koliko smo vrtica mogli napraviti za te pare?" :) Takvi prvi bjeze u slucaju rata...
  • drlovric: @stefanjos: Ti se onda uzdaj da ce misice uspjeti da se izbore za mir u svijetu :) Sta drugo da ti kazem. I kada ti neko tko zna koristiti oruzje dodje da ti nametne svoju volju, ti mu lijepo umilim tonom objasni da to nije lijepo i da je glupo koristiti oruzje :)
  • Tito: pardon, jebo ih oruzje
  • Tito: @stefanjos - baš tako, jebo vas oružje.
  • stefanjos: drlovric i zasto je to lose, ova civilizacija je usitinu tako nakaradna ako je nije cilj oruzje u potpunosti izbrisati kao izum, a tebi je bed sto netko ne zna ocistiti pusku. koga boli, evo da budem prost i trpiti cu ban, kurac za puske i gluposti. moramo se sto prije udaljiti od tog midnseta da je ikakvo ubijanje potrebno
  • smayoo: Evo, razumijemo se. Moj je sin, nažalost, taman u dobi da ga pozovu da pogine. :(
  • drpongrac23: Imam sina, 8 godina mu je, kao i svaki roditelj, za njega želim najbolje, a u ratove neće ići dok sam ja živ.
  • smayoo: Kladim se da nemaš sina. :/
  • drlovric: Kukala nam majka sa danasnjim sinovima, ako bi se sutra zaratilo pa nas oni budu branili :) 95% mladica danas ne zna pusku ocistiti ni rasklopiti, nije nikada ispalilo niti jedan metak, ne moze uraditi 10 sklekova niti trcati par stotina metara. Sustavni je reset potreban i povratak vojnog roka, da bi se imali cemu nadati u buducnosti.
  • smayoo: Od tebe neće nitko to ni tražiti. A od tvog sina (ako ga imaš)? :(
  • drpongrac23: Cilj je osiromašiti ekonomije i stanovništvo, nakon toga slijedi rat. U koji naravno više be idem za nikog i nigdje.
  • Ender: ja mu psujem zenu, pa mi nekako bude lakse :)
  • drlovric: Cijene svega oonako divljaju, nitko normalan ne zna zasto. Sada barem znamo kome mozemo opsovati i za sta je kriv, i za sta nije. Bude covjeku nekako lakse :)
  • Bertone: *jep=još
  • Bertone: Kaj se brinete za amere, Tim Cook je podmazao Donaldovu inauguraciju sa 1 mil $ za što se zna i tko zna koliko jep prije toga tak da bu se našao neki izuzetak od carina.
  • Ender: znaci ko je kupio iPhone - kupio je. a mnogi smo se zalili da su skupi, evo tramp nas demantuje...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO