Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


09.09.2021 | 22:07
JOHN kaže:
Pa više vremena izgubiš na nepotrebna piskaranja oko toga kako ti se ne gledaju beskorisna testiranja.


Ni približno. Tako sporo nisam tipkao ni kad sam na pisaćoj mašini Unis TBM Deluxe pisao referat iz zemljopisa u 6. osnovne.
09.09.2021 | 22:31
smayoo kaže:
JOHN kaže:
Pa više vremena izgubiš na nepotrebna piskaranja oko toga kako ti se ne gledaju beskorisna testiranja.


Ni približno. Tako sporo nisam tipkao ni kad sam na pisaćoj mašini Unis TBM Deluxe pisao referat iz zemljopisa u 6. osnovne.

Kako sam znao da češ tako odgovoriti.
Izgubio si još pola minute.
09.09.2021 | 23:04
Nevera ima takav usis naprijed, ali je smislen i funkcionalan (hladi baterije) i još ima dva ventilatora, a ovo ovdje izgleda samo kao način da smanje otpor zraka kada su već zadržali lažnu masku hladnjaka naprijed.

Ne volim lažne ventilacije, mreže i slične detalje koji nemaju pravu funkciju, to je bio i ostao kič. Ja sam mislio da je to hladnjak baterija ala Rimac, a ovako mi je auto svrstalo odmah uz onu novu Hondu koja ima velike lažne ventilacije iza. To im je bio baš glup i nepotreban potez, svi ih sprdaju za to, neki kritičari imaju i onaj "štap za provjeru je li ventiliacija prava"!
09.09.2021 | 23:13
Mene je isto izgled podsjetio na Neveru, moram priznati. No, nisam išao provjeravati varam li se i nisam znao sve ove detalje.
Inače, ovo je Rimac Nevera baterija:

d7a43507-rimac-nevera-traction-battery-1024x576.jpg


Prema tome, ono što Nevera ima na haubi radi isto što i na ovom Jaguaru, samo bolje jer to radi u suradnji sa dva spojlera odozada. Aerodinamika, ubrzanje, kočenje.
U rečenici - propusnost zraka da bude brži ili sporiji u datom momentu.
Baterija je kao što se vidi u sredini automobila.
Ne može prednji spojler ohladiti bateriju ni na koji način.
Tu je Šebalj napravio dobar video, iako ovu bateriju nije spominjao.
No kada su se spajali sa Bugattiem su pričali da je Rimac tim klasičnim automobilskim gigantima zanimljiv upravo zato jer radi najizdržljivije baterije, najgušće ćelije, nešto...
No, neki članovi uporno tvrde da Rimac baterije kupuje od Kineza.
Pa se čudim, ako ih može kupiti jedan Rimac, kako ih ne može kupiti Jaguar, Bugatti, Porsche...
Tuljan sam za ovu temu, ali valjda je jasno ako zrak ide po haubi da ne može ohladiti bateriju unutar automobila čija je šasija napravljena komplet od carbon fibera?
Ili griješim?
09.09.2021 | 23:26
dpasaric kaže:
Nevera ima takav usis naprijed, ali je smislen i funkcionalan (hladi baterije) i još ima dva ventilatora, a ovo ovdje izgleda samo kao način da smanje otpor zraka kada su već zadržali lažnu masku hladnjaka naprijed.

Ne volim lažne ventilacije, mreže i slične detalje koji nemaju pravu funkciju, to je bio i ostao kič. Ja sam mislio da je to hladnjak baterija ala Rimac, a ovako mi je auto svrstalo odmah uz onu novu Hondu koja ima velike lažne ventilacije iza. To im je bio baš glup i nepotreban potez, svi ih sprdaju za to, neki kritičari imaju i onaj "štap za provjeru je li ventiliacija prava"!

Nije neki, nego je Mat Watson i stick of true.
09.09.2021 | 23:34
Još malo o bateriji Nevere sa slikom gdje je smještena i nekim podacima ako ikoga zanima:
www.orovel.net/insights/the-rimac-nevera-battery
@dpasaric - stvarno ti ovo ne pišem čisto da bih ti kontrirao - ali kako misliš da usis hladi bateriju kada vidiš kako je smještena u autu?
Ovo je Šebaljev video o Neveri, traje 24 minute. Ali ti pokaže sve što trebaš znati. I koliko je čvrst taj carbon fiber u odnosu na klasični lim:
09.09.2021 | 23:45
Dizajn:
RIMAC_NEVERA_FRONT_HIGH-2880x1920.jpg

Šasija:
Rimac-Nevera-Monocoque.png

Stranica di se sve može pročitati i provjeriti, stane li se na slici, počet će se rastavljati i sastavljati automobil do zadnjeg šarafa i nazad. Čisto da potvrdim kako vjerujem da je spojler na haubi tu zbog ubrzanja. Ajmo reći primarno.
Možda, tek onda, hlađenje baterije dolazi u obzir.
Mada ne znam toliko.
Ovo pričam čisto logički.
Stranica:
www.rimac-automobili.com/nevera/
09.09.2021 | 23:53
JOHN kaže:
dpasaric kaže:
Nevera ima takav usis naprijed, ali je smislen i funkcionalan (hladi baterije) i još ima dva ventilatora, a ovo ovdje izgleda samo kao način da smanje otpor zraka kada su već zadržali lažnu masku hladnjaka naprijed.

Ne volim lažne ventilacije, mreže i slične detalje koji nemaju pravu funkciju, to je bio i ostao kič. Ja sam mislio da je to hladnjak baterija ala Rimac, a ovako mi je auto svrstalo odmah uz onu novu Hondu koja ima velike lažne ventilacije iza. To im je bio baš glup i nepotreban potez, svi ih sprdaju za to, neki kritičari imaju i onaj "štap za provjeru je li ventiliacija prava"!

Nije neki, nego je Mat Watson i stick of true.



Jaguar postoji malo duze od Rimca te vjerovatno dizajnom idu da im auta ne odudaraju jedna od drugih...

Rimac ima 2 auta na trzistu sasvim druge kategorije i moze napravit sta hoce...
09.09.2021 | 23:57
Ma sve pet.
@dpasaric - tek sam sada shvatio da pričaš o grillu koji kod Rimca stvarno može hladiti bateriju.
Nisam (klasika) dobro pročitao i mislio sam da pričaš o rješenju na haubi automobila (i Jaguara i Nevere).
Ne znam može li Nevera to izvesti ali nekako mislim da može, da joj se ove lopate na haubi poklope i zaustave ikakav protok zraka koji ulazi kroz grill - onda taj zrak stvarno može biti usmjeren direkt u prednji dio te baterije. Ako si na to mislio - isprika!
10.09.2021 | 18:14
Stuttgart/Munich.
Sports car manufacturer Porsche and Siemens Energy have joined forces with a number of international companies to build an industrial plant for the production of nearly CO₂-neutral fuel (eFuel) in Punta Arenas, Chile. The ground-breaking ceremony for this pioneering project took place today in the presence of Chile’s Energy Minister Juan Carlos Jobet. A pilot plant is initially being built north of Punta Arenas in Chilean Patagonia, which is expected to produce around 130,000 litres of eFuels in 2022. The capacity will then be expanded in two stages to around 55 million litres by 2024 and to around 550 million litres by 2026. The necessary environmental permits have now been obtained by the Chilean project company Highly Innovative Fuels (HIF). Siemens Energy has also already started preparatory work for the next major commercial phase of the project.

“I’m pleased that we’re making progress on this international lighthouse project for the hydrogen economy together with strong international partners from business and politics,” said Armin Schnettler, EVP for New Energy Business at Siemens Energy. “With Haru Oni, we’re bringing our power-to-X technologies to the global market. We’re jointly developing and realising the world’s first integrated and commercial large-scale plant for producing synthetic, climate-neutral fuels. In southern Chile, we’re implementing one of the energy industry’s most exciting projects for the future and driving forward the decarbonisation of the mobility sector. It means we’re making an important and rapidly effective contribution to reducing CO₂-emissions in the traffic and transport sector.”

The sports car manufacturer Porsche initiated the demonstration project and will be using the eFuels in its own combustion engine vehicles. Michael Steiner, Member of the Executive Board for Research and Development at Porsche AG, said: “Porsche was founded with pioneering spirit. That’s what drives us, we thrive on innovation. We also see ourselves as pioneers when it comes to renewable fuels, and we want to drive development forward. This fits in with our clear overall sustainability strategy. It means that Porsche as a whole can be net CO₂-neutral as early as 2030. Fuels produced with renewable energy can make a contribution to this. Our icon, the 911, is particularly suitable for the use of eFuels. But so are our much-loved historic vehicles, because around 70 percent of all Porsches ever built are still on the road today. Our tests with renewable fuels are going very successfully. eFuels will make it possible to reduce fossil CO₂-emissions in combustion engines by up to 90 percent. Among other things, we’ll be using the first fuel from Chile in our Porsche Mobil 1 Supercup race cars from 2022.”

Chile has set itself ambitious targets as part of its National Green Hydrogen Strategy. It plans an electrolyser capacity of 5 gigawatts (GW) by 2025, rising to 25 GW by 2030. The aim is to produce the world’s cheapest hydrogen and develop the country into a leading exporter of green hydrogen and its derivatives.

The Haru Oni project takes advantage of the perfect climatic conditions for wind energy in Magallanes province in southern Chile to produce the virtually CO₂-neutral fuel using low-cost green wind power. In the first step, electrolysers split water into oxygen and green hydrogen using wind power. CO₂ is then filtered from the air and combined with the green hydrogen to produce synthetic methanol, which in turn is converted into eFuel. The pilot plant is scheduled to start production in mid-2022. In addition to Siemens Energy, Porsche and HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco and ENAP are participating in the Haru Oni project.

More information about the “Haru Oni” project at: www.siemens-energy.com/haru-oni


Kasnije se uključim u hlađenja baterija i aerodinamiku...
10.09.2021 | 22:07
smayoo kaže:
Riba kaže:
Doduse krila su projektirana da stvaraju uzgon sto kod automobila nije najpozeljnija karakteristika.


A jbg sad... OK, zanemari tu paralelu.


To je najlakše riješiti. Ovaj poklopac motora samo s donje strane mora imati dulji luk (u bočnom presjeku) i onda će uzgon biti negativan, tj. vući poklopac i auto prema dolje... Pogledaj stražnja krila na autima u LeMansu. Tamo je otpor zraka izuzetno bitan, ali juri se debelo preko 300 km/h i treba downforce. Njihova zadnja krila su točno to, krila okrenuta na kontra stranu.

Ovo petljanje s poklopcem motora ima primarno estetsku funkciju (zadržavanje vizualnog identiteta branda) a onda je izvedeno tako da to ne utječe na aerodinamičnost auta. Ova uokvirena maska sakuplja zrak i ispred auta bi se stvaralo područje povišenog tlaka koje povećava otpor. Onda tom zraku povećanog tlaka daš odušak i on struji ispod poklopca i izlazi ispred prednjeg stakla. Ako su si dali truda (s vjerujem da jesu), mogli su s tom strujom zraka skrenuti glavnu struju zraka koja nastrujava na prednju šajbu i tako virtualno 'nakositi' prednje staklo i smanjiti koeficijent otpora zraka za cijeli auto.
S druge strane, imaš dizajnerski detalj koji je tradicionalno bio prisutan na autima s iznimno jakim motorima od kojih je trebalo odvoditi puno topline i na kojima je otvor na poklopcu motora vrlo poželjan jer imaš samostalno strujanje zraka i kad auto stoji, a motor još isijava toplinu.
Budući da je tu riječ o komadu bijele tehnike (koncept kutije s pogonskim elektromotorom poznamo više od 50 godina i to se zove bijela tehnika) onda ga želiš učiniti cool koliko se da vizualno pa onda svaki detalj, tj. poveznica s utrkivanjem i izrazito sportskim modelima iz prošlosti pomaže.
10.09.2021 | 22:47
Je. A i koncept limenih kola s brekćućim, dimećim i smrdećim motorom i kotačima isto ima ime. Traktor.
11.09.2021 | 08:28
smayoo kaže:
Je. A i koncept limenih kola s brekćućim, dimećim i smrdećim motorom i kotačima isto ima ime. Traktor.


Pošteno!
11.09.2021 | 11:47
smayoo kaže:
Je. A i koncept limenih kola s brekćućim, dimećim i smrdećim motorom i kotačima isto ima ime. Traktor.



ne mogu stavit svoje materiale jer ih ne drzim na netu, al ovo ce mi uvijek bit u srcu... mislim nesto u ovom smijeru





IMG_2624.JPG



11.09.2021 | 19:18
Ti si svjestan da je taj karakterističan zvuk, koji se pripisuje Subaru-u, a već sam čuo i tumačenja da SAMO Subaruov bokser može zvučati tako, posljedica ispušne grane nejednake duljine i da bi tako mogao zvučati SVAKI četverocilindričan motor da to konstruktor odluči?
(i ljepše su mi bile one stare impreze, ali poštujem i ovo)
11.09.2021 | 19:32
Djuro genijalac kaže:
Ti si svjestan da je taj karakterističan zvuk, koji se pripisuje Subaru-u, a već sam čuo i tumačenja da SAMO Subaruov bokser može zvučati tako, posljedica ispušne grane nejednake duljine i da bi tako mogao zvučati SVAKI četverocilindričan motor da to konstruktor odluči?
(i ljepše su mi bile one stare impreze, ali poštujem i ovo)


Porsche zvuci slicno, kod WRX odnosno STI modela niej sve samo u zvuku, ja STI nebi mijenjao za niti jedan drugi auto.

I Duciati kod motora je zvucao slicno.

A sto se tice konstruktora zanimljivo, al eto vec 15 godina niti jedan proizvodac auspuha nije napravio auspuh za neki drugi auto da zvuci kao Subaru.

Dapace STI je jedini auto koji je istinski relly, a moze se i danas kupiti. Ostalih nema ili su odustali jer se ne isplati, odnosno nemaju povijest za tako nesto.
11.09.2021 | 20:02
Robert_84 kaže:
A sto se tice konstruktora zanimljivo, al eto vec 15 godina niti jedan proizvodac auspuha nije napravio auspuh za neki drugi auto da zvuci kao Subaru.


Imaš ih kolko hoćeš u Amerikama.... A možeš ga napraviti i sam, ako imaš mjesta kud ćeš strpati ovo produljenje jedne grane... (preskoči prvih 10-ak sekundi dok ova trkelja)

11.09.2021 | 22:21
Djuro genijalac kaže:
Robert_84 kaže:
A sto se tice konstruktora zanimljivo, al eto vec 15 godina niti jedan proizvodac auspuha nije napravio auspuh za neki drugi auto da zvuci kao Subaru.


Imaš ih kolko hoćeš u Amerikama.... A možeš ga napraviti i sam, ako imaš mjesta kud ćeš strpati ovo produljenje jedne grane... (preskoči prvih 10-ak sekundi dok ova trkelja)



bez ljutnje al to nema veze jedno sa drugim, ima i boljih video materijala al opet kazem meni to nije slicno.
imali smo mi takve "auspuhe" i u HR, kad je jos u Brodu Dubravcic radio dok nije zatvorio. Onda je po ovome Svaki Clio i Saxo 1.0 zvucao kao Subaru radi lonca.



sad sam rijesio felge i zimske gume al kad budem mijenjao auspuh bas cu napravit video bez njega pa budem cuo razliku razliku..
  • Dijete
  • Posjetitelj
12.09.2021 | 02:56
Gledam vec neko vrijeme na internetu i u okolici Subaru XV e-Boxer Hybrid i Forester e-Boxer Hybrid i WRX, Nisan Leaf i Teslu model 3.

Kad mi Legacy crkne do kraja, uzimam nesto novo ako se uspijem ubijedit da moram i dalje posjedovati auto. Uglavnom, tih 5 su mi na listi.. Ako prezivi do 2023, onda je jedini izbor - Subaru Solterra ( 6 na listi kao joker - i veliki slin slin)

Naravno, lokalne ceste me vuku prema Subaru, pogotovo prema WRX, ali obitelj i "Zemlja" me vuku prema hibridu..
Za sad mi je nezgodno imati potpuno elektricni auto - jer ga nemam kak punit doma - nemam garazu, a parkirno mjesto mi je s druge strane ceste, ali da se i to sredit, pogotovo do 2023

Ima li netko objasnjenje kako to da Subaru hybridi, u usporedbi sa svojom oktanskom bracom (XV prema XV hibrid, Forester prema Forester hibrid) imaju samo 0.5l do 1.3l ustede goriva na 100km ? Ocekivao bih vise, ali moguce je da su benzinci jednostavno postali poprilicno stedljivi...

Jel spominjanje Solterre o ovom threadu bogohuljenje?
12.09.2021 | 03:44
Baš je neki dan došao plavi WRX STI u salon u Rijeci kraj kojeg prolazim svaki dan. I baš je bomba, zaista dobro izgleda, jedino ima neke malecne rally felge, ali to se lako sredi!

Jedan takav Subaru me ne bi bilo sram voziti , a to je od mene velik kompliment s obzirom koliko sam izbirljiv i italo-orijentiran. Možda bih čak o njemu razmišljao da me nije strah skupog servisiranja i rezervnih dijelova koji većinom moraju biti original. Ne pomaže niti činjenica da takvih autiju nema na otpadima.

Jedan zanimljiv se već dugo prodaje u Makarskoj, nema mnogo km, star 8 godina, 38k eura.

www.njuskalo.hr/auti/subaru-impreza-2.5-wrx-sti-oglas-34263065

I nije da to nije "tempting" kada bih imao takvu lovu, ali onda mi je na kraju draže kupiti gotovo jednako snažnu Giuliju Veloce Q4 koja bi bila barem 5 godina mlađa za te pare i lakše i jeftinije bi se održavala.
  • Dijete
  • Posjetitelj
12.09.2021 | 04:23
dpasaric kaže:
Možda bih čak o njemu razmišljao da me nije strah skupog servisiranja i rezervnih dijelova koji većinom moraju biti original. Ne pomaže niti činjenica da takvih autiju nema na otpadima.


Ovdje Subaru i Toyota dominiraju, ne dolaze iz daleka tako da ni dijelovi ni servisi nisu problem.

Alfu i VW je ovdje skupo odrzavati…
12.09.2021 | 12:34
To su stereotipne predrasude. Vozim japanske aute 20 godina. Niti su dijelovi skuplji od drugih, niti moraju biti original. Kad dodaš na to koliko je neusporedivo manja učestalost kvarova, nema uopće priče. Šogor ima Subaru Legacy karavan, 23 godine star, s preko 500.000 km, od čega je on napravio skoro 400.000 u 18 godina. Servisa je, naravno, bilo, ali godišnje gotovo 5x manje nego na bilo kojem drugom autu kojeg je vozio. Nećak, njegov sin, ima Imprezzu, s 200+ tisuća km, ne znam točno godište. 4-5 puta godišnje napravi put od Nizozemske do Hrvatske i natrag, plus ostala kilometraža, do sad nije ni imao kvarova, samo redovne zamjene.
12.09.2021 | 13:37
Ok, ispravit ću se, mislim na top performance modele, sigurno netko mojih preferenci ne bi kupio "civilni" Subaru. Imam poznatih i imamo jednog momka u Alfa klubu koji je prešao na Imprezu i iako je oduševljen autom, nije oduševljen servisom u Rijeci i cijenom održavanja. Kaže da je Alfu mogao uvijek dovesti u ispravno stanje, a Imprezu sada stalno vozi s nekim problemom koji nikako da sredi do kraja ili pak nema para da to napravi. Naravno, nije kupio nov auto, ali bih teško i ja ikada mogao, pa sigurno i to igra. Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.
12.09.2021 | 14:19
dpasaric kaže:
Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.

Malo sam se igrao i izletila mi je komunikacija ovih ljudi.
Ima ih koji baš pišu što su servisirali, kada, gdje, koliko ih je izašlo. Ako te zanima:
www.forum.hr/showthread.php?t=819744&page=3
Neki član nika Rimtu postao je ovo:

Screenshot2021-09-12at13.20.01.png


Uglavnom, sve se da pročitati ako ikoga baš zanima. Prepiska je iz 2014. godine.
12.09.2021 | 15:24
dpasaric kaže:
Ok, ispravit ću se, mislim na top performance modele, sigurno netko mojih preferenci ne bi kupio "civilni" Subaru. Imam poznatih i imamo jednog momka u Alfa klubu koji je prešao na Imprezu i iako je oduševljen autom, nije oduševljen servisom u Rijeci i cijenom održavanja. Kaže da je Alfu mogao uvijek dovesti u ispravno stanje, a Imprezu sada stalno vozi s nekim problemom koji nikako da sredi do kraja ili pak nema para da to napravi. Naravno, nije kupio nov auto, ali bih teško i ja ikada mogao, pa sigurno i to igra. Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.


na zalost, ja imam STI od Marta ove godine. 2017 godiste al je model 2018 znaci kraj godine.

servis u subaru je jako skup, recimo samo su zadnje plocice sa zamjenom 500+ Eura, no ja njih kupim drugdje za 50+ Eura i promijenim sam. (isto prave 30 000 km kao i one Brembo)

Sto se tice ostatka servisa radio sam servis na 60 000 km, bez zamjene ulja jer su ulje promijenili prije nego sam krenuo vozit auto za Hamburg iz Fulde nekih 500 km.

znaci filter peludi, zamjena kocione tekucine, zamjena tekucine hidraulike naprijed i nazad te zamjena rashladne tekucine, to sam sve platio ispod 500€. al recimo nitko nije kontrolirao filter zraka koji kosta 10€ a bio je prljav kao da je netko prosuo med na njega. Onda sam jos kod bratica u HR promijenio svijecice i taj filter zraka i to platio ca nekih 200€.

Svaka zamjena ulja u ovlastenom servisu je preskupa dode preko 200€ jer naplate litru ulja 50+ Eura, no od prije koju godinu. se servisi za brendove u njemackoj mogu napraviti i u ATU i Pitstopu gdje su kud i kamo jeftiniji. Recimo zamjena ulja sa filterom za STI je 80€ sa porezom, a za BMW je 90, posto ide malo vise ulja. Ulje je Castrol

Tako da se ti servisi mogu obaviti i drugdje jer sto je je ovlasteni servisi su jako skupi, a o popravcima kvarova da i ne pricam jer to nit se radi u nejmackoj nit imaju znanja da to napreve.

Recimo prije 2 godine sam na f30 mijenjao lanac, kvacilo i dosta sitnica pumpa goriva pumpa vode .... to je bilo oko 20000 kn u HR, u njemackoj bi kupili drugi auto. Doduse to sam trebao napraviti i ja.

Sto se tice STI, auto je velika nepoznanica i u njemackoj recimo moj je auto kao sto sam rekao 2017 ali je model 2018 i idioti nemogu svatiti da imam vece kocione celjusti te da mi trebaju "te" plocice... redovno mi po sasiji narucuju plocice koje mi ne pasu... pa moram sve rijesavat sam. no sad sam kupio 2 kompleta za naprijed i za nazad pa sam miran. Ima u USA jako puno subaru online trgovina gdje sve ima. platis postarini i uvoz i to je to dode sve za 3-4 dana.


da je to neki Audi il GTI dijelova ima gdje hoces. standardno.

No ovo je auto koji ne vozam svaki dan. doduse sa dolaskom u HR sam napravio dosad nekakvih 8000km, to je za HR standarde malo no za njemacke dosta. sto se tice potrosnje Auto strosi u gradu oko 15 litara, auto put spadne na 10 ako je auto prazan sa teretom uzme 13. sto se tice dnevne voznje, ne zelim unistavat auto sa odlaskom na posao... posto imam svakih 100-150 m semafor.

Tranvaj mi je 50 metara od stana i 8. stanica mi je posao. 22 minute voznja. autom se mogu vozit i preko sat.

Unistavao sam BMW 3 godine tako dok nije doslo iz dupeta u glavu.

STI je performance vozilo, koje daje odlican osjecaj voznje jer je to jos uvijek "mehanicki" auto... znaci osjetis sve na volanu. Znaci kad se on poredi sa nekakvim M3 ili Golfom R onda to dode na isto.

A sad nesto offtopic, a mozda i nije

Ovaj auto takav kakav je u plavoj boji stanu sa novim M5 i slikaju. U Slavonskom Brodu je bio zastoj prometa... koliko se u auto gledalo. dok recimo M3, GTI Hyundai 20N voza svatko... i nije nikakva pojava niti su vise atraktivni.

za kraj svako se zadovoljstvo placa.
12.09.2021 | 15:36
dpasaric kaže:
Ok, ispravit ću se, mislim na top performance modele, sigurno netko mojih preferenci ne bi kupio "civilni" Subaru. Imam poznatih i imamo jednog momka u Alfa klubu koji je prešao na Imprezu i iako je oduševljen autom, nije oduševljen servisom u Rijeci i cijenom održavanja. Kaže da je Alfu mogao uvijek dovesti u ispravno stanje, a Imprezu sada stalno vozi s nekim problemom koji nikako da sredi do kraja ili pak nema para da to napravi. Naravno, nije kupio nov auto, ali bih teško i ja ikada mogao, pa sigurno i to igra. Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.


prije par godina me neki cica udario sa svojim Escortom u zadnji branik BMWa i probio ga... na njuskalu sam nasao isti branik te sa svime me izasao 250€... to se sa STI nece desit jer kao sto kazes tih dijelova na otpadu nema niti taj auto ljudi previse vozikaju okolo.

Golf GTI voza svatko odnosno ama bas svaki golf kojeg vidim je GTI, osim ako je od firme onda nije GTI ili R. Ali auto nije rijedan i dijelova ima. Iako se takvi popravci u njemackoj ne perferiraju uvijek ima netko tko prodaje dijelove za aute na interentu.

BTW zadnji branik za f30 je u njemackoj 5000€ sa bojanjem i montazom
12.09.2021 | 19:15
Robert_84 kaže:
Djuro genijalac kaže:
Robert_84 kaže:
A sto se tice konstruktora zanimljivo, al eto vec 15 godina niti jedan proizvodac auspuha nije napravio auspuh za neki drugi auto da zvuci kao Subaru.


Imaš ih kolko hoćeš u Amerikama.... A možeš ga napraviti i sam, ako imaš mjesta kud ćeš strpati ovo produljenje jedne grane... (preskoči prvih 10-ak sekundi dok ova trkelja)



bez ljutnje al to nema veze jedno sa drugim, ima i boljih video materijala al opet kazem meni to nije slicno.
imali smo mi takve "auspuhe" i u HR, kad je jos u Brodu Dubravcic radio dok nije zatvorio. Onda je po ovome Svaki Clio i Saxo 1.0 zvucao kao Subaru radi lonca.

Iznimno cijenim promišljanja i odabir auta, ali sad si baš, da citiram Smayu, zabudalio. Lonac je skraćeno od prigušni lonac i on može dati ili oduzeti INTENZITET zvuka. Dakle, narodski rečeno, auto će se čuti glasnije ili tiše. Ono što Subaru zvuk čini jedinstvenim je ovaj harmonik koji se pojavljuje. Njega čuješ zato jer dva cilindra imaju dulju ispušnu granu prije nego se spoji sve u jedno. To je posljedica toga što je kod Subarua bokser motor, a oni imaju kolektor tradicionalno s desne strane motora (gledano u smjeru vožnje), pa ispušni plinovi iz lijeve glave dulje putuju od onih iz desne. I onda se javlja taj harmonik.
Istu stvar možeš postići s BILO KOJIM četverocilindričnim motorom ako mu tako izvedeš ispušni kolektor. Ovaj link s youtubea i honda to dokazuju. Ona nema katalizator, pa je INTENZITET zvuka jači (jače se čuje), frekvencija je nešto viša, jer ima manji obujam po cilindru, ali ima identičan karakter zvuka s tim harmonikom. Ako to doista ne čuješ, onda bih ja rado bio tvoj dobavljač HiFi opreme (bez uvrede)...
Dakle, još jednom ponavljam, ovo nema nikakve veze s ispušnim loncem, ovo se događa PRIJE njega.

s-l1600.jpg


Pogledaj kako 3. i 4. cilindar imaju dodatni luk od 360 stupnjeva koji je zavinut kako bi se stvorila ta nejednolika duljina ispušne grane i postigao taj harmonik koji daje karakterističan zvuk.
Tak da, i clio i saxo bi, da netko napravi ovakvu ispušnu granu za njih zvučali na isti način. Dalje se taj zvuk može naglašavati odabirom ispušne cijevi, lonca i ostalog, ali ovaj karakter bi bio identičan.
Ili, da si netko da truda pa napravi radilicu koja nema ravnomjerni razmak paljenja od 180 stupnjeva, dobio bi sličan rezultat (Ducati, kojeg si spomenuo nema pravilan razmak paljenja od 360 stupnjeva (dva cilindra)).
Recimo, trolitreni bokseri (šest cilindara) od subarua u drugim modelima ne zvuče tako, jer imaju dvije zasebne ispušne cijevi pa se to ne čuje.

Ovaj video je još bolji, jer je stariji WRX pa je razlika u obujmu manja
12.09.2021 | 19:25
dpasaric kaže:
Ok, ispravit ću se, mislim na top performance modele, sigurno netko mojih preferenci ne bi kupio "civilni" Subaru. Imam poznatih i imamo jednog momka u Alfa klubu koji je prešao na Imprezu i iako je oduševljen autom, nije oduševljen servisom u Rijeci i cijenom održavanja. Kaže da je Alfu mogao uvijek dovesti u ispravno stanje, a Imprezu sada stalno vozi s nekim problemom koji nikako da sredi do kraja ili pak nema para da to napravi. Naravno, nije kupio nov auto, ali bih teško i ja ikada mogao, pa sigurno i to igra. Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.


Davore, ne možeš uspoređivati kruške i jabuke. Iz tvoje prespektive se sve svodi na to koliko novaca ćeš dati za nešto, i to mogu razumjeti, ali nije isto ići u ovlašteni servis koji ugrađuje originalne dijelove, ili auto održavati sam sa zamjenskim dijelovima od Tokića/CIAK-a/Intercarsa. Sam si vidio kako je završila saga s onim aftermaket ramenima za GTV i kako je to lutrija. Da, i ja sam za hondu kupio lager za kotač, jer je bio presing vremenski, pa sam uzeo najjeftiniji za 70 kn koji su imali na stanju, neka kutija nikad čuo, a unutra je bio Koyo (prva liga, OEM, da kupuješ u startu Koyo koštao bi preko 700 kn) pa je bilo slavlje, ali moglo je završiti kao sa Yamato selenima koje sam opet mijenjao za 10 mjeseci, jer su se 'izuli' iz čašica. Pa sam kupio original Hondu i sad nema problema.
Osnovno pravilo posjedovanja bilo kojega auta: ako si ga ne možeš priuštiti kad je nov, nećeš si moći priuštiti niti njegovo održavanje kad je star. Kraj priče.
Vi alfe krpate, jer je Trst na 40 minuta, pa onda one cigojnerske 'per tu amice, dieci mille lira' spike, ali gledaj koliko bi to koštalo u Autocommerceu? I onda usporedi subaru.
Subaru nije proizvođač automobila, nego osnivač fan kluba i tako ga promatraj. Rade famozne aute, ali ekonomija velikih brojeva tu ne postoji.
Naličje je ovo kaj Smayoo govori: auto stane samo ako ga zabiješ u zid. Posebno ovi stariji. To je jednostavno neuništivo.
12.09.2021 | 20:56
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Ok, ispravit ću se, mislim na top performance modele, sigurno netko mojih preferenci ne bi kupio "civilni" Subaru. Imam poznatih i imamo jednog momka u Alfa klubu koji je prešao na Imprezu i iako je oduševljen autom, nije oduševljen servisom u Rijeci i cijenom održavanja. Kaže da je Alfu mogao uvijek dovesti u ispravno stanje, a Imprezu sada stalno vozi s nekim problemom koji nikako da sredi do kraja ili pak nema para da to napravi. Naravno, nije kupio nov auto, ali bih teško i ja ikada mogao, pa sigurno i to igra. Volio bih čuti iskustvo nekog vlasnika koji je kupio novi WRX STI i da vidim listu servisa u prvih 10 godina.


Davore, ne možeš uspoređivati kruške i jabuke. Iz tvoje prespektive se sve svodi na to koliko novaca ćeš dati za nešto, i to mogu razumjeti, ali nije isto ići u ovlašteni servis koji ugrađuje originalne dijelove, ili auto održavati sam sa zamjenskim dijelovima od Tokića/CIAK-a/Intercarsa. Sam si vidio kako je završila saga s onim aftermaket ramenima za GTV i kako je to lutrija. Da, i ja sam za hondu kupio lager za kotač, jer je bio presing vremenski, pa sam uzeo najjeftiniji za 70 kn koji su imali na stanju, neka kutija nikad čuo, a unutra je bio Koyo (prva liga, OEM, da kupuješ u startu Koyo koštao bi preko 700 kn) pa je bilo slavlje, ali moglo je završiti kao sa Yamato selenima koje sam opet mijenjao za 10 mjeseci, jer su se 'izuli' iz čašica. Pa sam kupio original Hondu i sad nema problema.
Osnovno pravilo posjedovanja bilo kojega auta: ako si ga ne možeš priuštiti kad je nov, nećeš si moći priuštiti niti njegovo održavanje kad je star. Kraj priče.
Vi alfe krpate, jer je Trst na 40 minuta, pa onda one cigojnerske 'per tu amice, dieci mille lira' spike, ali gledaj koliko bi to koštalo u Autocommerceu? I onda usporedi subaru.
Subaru nije proizvođač automobila, nego osnivač fan kluba i tako ga promatraj. Rade famozne aute, ali ekonomija velikih brojeva tu ne postoji.
Naličje je ovo kaj Smayoo govori: auto stane samo ako ga zabiješ u zid. Posebno ovi stariji. To je jednostavno neuništivo.


I kod Ciaka i negdje drugdje ti mozes nabavit dijelove koji se ugraduju o vozila... odnosno original.
samo to moras platit. samo razlika u ulju je abnormala u auto kuci je recimo litra 50€, a takvo isto ulje na netu je i do 70% jeftinije.
Imam slike kad se radio BMW taj veliki servis svi dijelovi dosli direktno iz BMWa a nati nijednom dijelu nemas BMWov znak...
bitno je da dio zadovoljava kvalitetu proizvodaca.
Filter za Subaru STI je u Ciaku placen 40 kn. standardan subaru. takav isti filter u Subaru je 50 €
Sto se tice starijih auta, to je isto kod sviju... proslo je vrijeme SDI i TDI motora od VWa koju su radili po 500 000 km sa zamjenom ulja...
jednostavno auto kuca nema racunicu da se nista ne kvari. Isto kao i Apple/Samsung hoce da uvijek kupis novi uredaj jer te od servisa zaboli glava...
Svaki brand vozila ima manje vise Fan klub... mozda BMW F30 i Subaru WRX/STI, Lancer Evo vise od ostalih..
Jedino mozda SAAB i Volvo nemaju bas nekakve fanove
Ja sam radio dosta izmjena na oba auta bas radi fan kluba koji je sve objasnio i uputio gdje sta i kako.
Alfa caruje u Isti, u Slavoniji svi vozaju njemce.
Al garantiram da je jako puno tih vozila neispravnih i da nisu sposobna za dalji put. Jer se u HR uvozi vozilo kad je 10 000€ i kad ima 200 000km. A kako se samo voza po gradu
dosta stvari nije ni bitna.

Prosli vikend sam isao po zimske felge i gume covjek prodao STI i kupio Nissan GTR, i da provozao sam auto. Koji je recimo samo vikend vozilo ili za pistu ali kao dnevno vozilo je definitivno neupotrebljiv.

Dok STI iako trosi puno je 100% upotrebljiv kao dnevno vozilo, neces imam bubrezni kamenac i to je to.
Mene vise buni informacija da recimo vozilo kao STI se proizvodi na jedno traci u Japanu za citav svijet.

A opet spada pod politiku Subarua da se u Americi ulje mijenja svakih 6500 km, u hrvatskoj svakih 10 000km a u njemackoj svakih 15 000????

ajd sto pravih sa njemackim gorivom 40-60 km vise po rezervaru. (100 oktana) al nije valjda da im je i ulje bolje?!
12.09.2021 | 21:29
Robert_84 kaže:
I kod Ciaka i negdje drugdje ti mozes nabavit dijelove koji se ugraduju o vozila... odnosno original.
samo to moras platit. samo razlika u ulju je abnormala u auto kuci je recimo litra 50€, a takvo isto ulje na netu je i do 70% jeftinije.


Evo, prošli četvrtak Subaru XV redovni servis na 45.000 km. Čitam s računa (ovlašteni serviser, auto je pod jamstvom), ulje Motul 8100 Ecolite 5L (dakle 5 litara) 460 kn + PDV = 575 kn. To je cca 15€/l. Ne bih rekao da je skupo.

Filter za Subaru STI je u Ciaku placen 40 kn. standardan subaru. takav isti filter u Subaru je 50 €


Filter zraka 185 kn + PDV = 230 kn. 31 €. Značajno skuplje od 40 kn koje si ti naveo, ali mislim da 200 kn nije neka značajna ušteda, ako voziš takav auto (sami si rekao koliko troši).

Jedino mozda SAAB i Volvo nemaju bas nekakve fanove


Saab je nekad davno itekako bio pojam auta. Npr. ovaj
www.classicandsportscar.com/features/buy...guide-saab-900-turbo

Alfa caruje u Istri, u Slavoniji svi vozaju njemce.


Jaooo... baš lupetaš. Kao i Air u onoj drugoj temi. Što se svi hvatate Istre, kad nemate pojma o njoj... Kladim se da ne znaš ni gdje završava Istra, a počinje Hrvatsko primorje...

A opet spada pod politiku Subarua da se u Americi ulje mijenja svakih 6500 km, u hrvatskoj svakih 10 000km a u njemackoj svakih 15 000????


Otkud ti to? Redovni servis i izmjena ulja se i ovdje u Hrvatskoj radi na svakih 15.000 km, kako na ovom Subaru XV, tako i na 4 prethodna japanca (Toyote), a i na Fordu. Sintetičko ulje određene gradacije ima tom gradacijom propisane osobine (viskoznost i temperaturnu stabilnost), a time i kvalitetu.

Za USA ne znam. Jedino ako oni koriste neku svoju gradaciju.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 minuta
  • JOHN: Ja jučer u CCOne kupio kćeri tenisice. Bile su čitavih 20% na akciji. :) Takva akcija je ustvari neka uobičajena koja se pojavi gotovo svaki mjesec tako da i ovaj put teški bulšit..
  • drlovric: Imal kakvih Black Friday popusta? :) Neko vidio nesto zanimljivo?
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.66 Seconds

Provided by iJoomla SEO