12.06.2018 | 10:27
@cariblanco, pa nije prošlo nezapaženo samo što ranije nisi obraćao pažnju na to.
Svi vodeći auto/moto magazini/časopisi (pa i drugi mediji kao TV ili portali) su još prije nego su poticaji postali aktualni komentirali "nelogičnost" da se daju poticaji za e-bicikle (ali površno), kad obični bicikl ima imisiju štetnih stvari nula (ako zanemarimo ispuštanje plinova vozača bicikla* od muke kad mora gaziti uzbrdo).
Međutim poticajima na tu vrstu vozila će se možda ipak smanjiti korištenje vozila koja zagađuju (kratke gradske relacije) čime je postignut cilj smanjenja zagađenja (više ljudi si može priuštiti e-bicikl nego e-auto).
Ono što nitko ne čita sa razumijevanjem (oprosti i bez ljutnje) ili prenosi površno je slijedeće:
Poticaji koje će građani dobivati putem Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost iznosit će do 40% cijene vozila. Kupnja električnih skutera, motocikala i četverocikala na struju poticat će se do 20 tisuća kuna, dok će za električne bicikle biti dostupno do 5 tisuća kuna Fondovih poticaja.
... što znači da poticaj na e-bicikl od recimo 8000 kn nije 5000 kn već 40% njegove cijene, odnosno 3200 kn. Isto tako ukoliko e-bicikl košta recimo 20000 kn poticaj na njega nije 40% ili 8000 kn već propisanih max. 5000 kn što je manje od 40%.
Moje mišljenje na cijelu temu poticaja je da su zapravo poticaji za e-bicikle jedini smisleni i okrenuti ekologiji, dok su poticaji za e-motocikle ili e-automobile (i hibride) okrenuti više u smjeru da se zadovolje neke €U norme i da država omogući povoljniju kupnju takvih vozila manjini koja ima novca (i boli ih za ekologiju) ili tvrtkama (od rođe).
EDIT:
I da, ostao sam dužan objašnjenje za *
*prdac se sastoji od 59% dušika, 21% vodika, 9% ugljičnog dioksida, 7% metana i 4% kisika
... pa sad ti vidi da li biciklisti ne ispuštaju opasne plinove u atmosferu