26.11.2019 | 20:28
Ja sam u zadnjih 15 godina napravio po snijegu (baš po ozbiljnom snijegu na cesti) kumulativno nekih najmanje 20.000 km, a u zimskim uvjetima, sa zimskim gumama negdje oko 350.000. Daleko najviše na Toyo Snowprox (S954 je trenutni model) i to ne bez razloga. Jedine koje su se (meni, za moje aute i moj stil vožnje) pokazale bolje, bile su neke Dunlopice s kojima smo svojedobno kupili rabljenu Corolllu Verso (ali nisu nimalo nalik ovima koje nude tvojoj frendici), međutim, kad sam htio kupiti druge takve, ispalo je da koštaju ravno DUPLO više od Snowprox. To je sve bilo prije 10 godina pa ne znam koliko je relevantno danas.
Conti WinterContact sam vozio dvije zime - 2004 na službenom VW Passatu i 2012 na Fordu Galaxy, jer je druge trebalo predugo čekati - i 2012 sam sam sebi lupao vritnjake jer sam, kreten, pristao uzeti te gume, iako sam se dobro sjećao koliko su nepouzdane na ugaženom snijegu. Tada, 2012, sam se iz govana izvukao samo zahvaljujući činjenici da nije bilo puno auta na cesti pa sam mogao grubom, sirovom silom (motor s velikim momentom i isključene elektroničke điđe), šlajsati po cesti nekih 100 m do vrha uzbrdice nekih skoro 5 min.
Jedne zime (možda 2013?) sam imao Bridgestone Blizzak na Fordu i to je bilo u redu. Ali je bilo bitno skuplje od Toyo Snowprox.
Još sam dva puta na autima koje sam vozio dio vremena imao neke druge zimske gume koje nisam ja birao. Ne sjećam se točno, možda se radilo o Michelin i Hankook. Njah...
Uglavnom Toyo mi najbolje pašu, nije još bilo snijega, ni svježeg, ni utabanog po kojem su me izdale. S tim da moram naglasiti da, kad je snijeg na cesti, vozim s dužnim oprezom, puno sporije nego inače (naravno). Recimo 40 km/h gdje bi inače 70-80. Često mi se dogodi da vozim po A6 dok pada snijeg. Ovisno o tome kad je prošla ralica, može biti snijega na kolniku par cm (2-3 puta je baš trpalo kao iz vreće pa je (kad sam pretekao ralicu) bilo je više, možda 7-8. S obzirom da sam u takvim uvjetima praktički sam na cijeloj širini kolnika (jer velika većina ljudi vozi u koloni iza ralice), vozim brzinom do 70-80, ako vidljivost dozvoljava. I Toyo gume u takvim uvjetima, dakle, na autima koje vozim, takvom brzinom kojom vozim, drže super.